Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 05:16



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 setrvacnik MPi vs. BMM 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
Jiri píše:
Obrázek
takhle nejak to vypada .. je to nakreslene jen schematicky... bez ozubeni.. atd.... jinak to jak to pozna kdy palit prvni a ctvrtej to me taky napdalo ale jinak sem nad tim nepremyslel...ale na setrvaku je to takhle..


tu otázku jsem položil borcovi ze škodovky a ten mi odpověděl že to pálí dva a dva, no nedalo mi to vyhodil jsem svíčky a nesmysl normálně vidíš 1342, no ten ozubec to MPi to prověřím to jsem si nikdy nevšiml, zrovna MPi není na dohled pak napíšu miloš


Podle toho zubu by to teoreticky melo poznat ktere dva pisty jsou dole a ktere nahore... ale pro zapalovani je to asi k nicemu... stejne nevi kterej stlacuje a kterej jde do vyfuku... a na vacce to nic nema... jen snimac klepani...... ale bez nej.. to tusim jede taky.,... takze ted teda nevim,..... taky sem myslel ze dva a dva.. no ale kdyz si se koukal...to je tedy zahada jinak jak sem to nakreslil.. tak ten BMM je vytazen z auta i s tim.. BMM.. a ten Mpi je z motoru na kterem byl snimac klepani.. sani na ctyri vstriky .. a zaslepka na rozdelovac.. takze bych rekl tak na 99.9 procenta ze to je tak jak sem to nakreslil... no ale.. overte to radeji... kdo muze


22.1.08, 21:50
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
dit jsem to rikal :)
pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


23.1.08, 00:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Gemini píše:
dit jsem to rikal :)
pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU.....


MPi i BMM jsem měl venku svíčky a krásně vidíš 1342, takže dva a dva to nepálí miloš


23.1.08, 08:12
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
mám tu MPi tak na to mrknu, mně vrtá hlavou jak jsem koupil před dvěma lety MPi z telekomu a nejelo, spravovali v autorizovaném servisu inkasovali 11000 a nespravili nic, a dohodli se s telekomem že se auto prodá na ND, vyměnil jsem naprosto všechno, proměřil napětí i kostry 100W žárovkou, přijel jsem s funkčním MPi a přeházel všechno čidla, jednotku,imo, elektrárnu ke vstřikům, nic ani hlásek ani jiskra ani palivo, asi za týden jsem měl motor v základním nastavení první píst v HU pří kompresi, a řemenice ryska na nule, vytáhl jsem snímač oráček a čuměl do toho otvoru a strkal tam prsty prostě bezvýchodná situace, prohlížel jsem to vybrání namontil jsem zas ten snímač, jen tak zatočil klíčkem a MPi jezdí dodnes miloš


23.1.08, 09:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
Gemini píše:
dit jsem to rikal :)
pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU.....


MPi i BMM jsem měl venku svíčky a krásně vidíš 1342, takže dva a dva to nepálí miloš


vies nejake zapojenie tej zapalovaciej listy ? idu do nej 4 vodice , nieco je predsa kostra, napajanie a na signal zostavaju dva....ako potom vieme pomocou 2 signalov ovladat 4 sviecky ? len tak nahlas uvazujem.....ak mas nejake info, materialy, budem rad.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


23.1.08, 14:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Velice jednoduše - může jenom přijímat signály které zpracovává a na základě nich pouští proud do VN části s tím že by byla propojena symetricky s ŘJ - napájení, kladná amplituda signálu, záporná amplituda signálu, 0. Taky jenom úvaha...jak je to zapojené nevím, ale pokud má lišta nějakým způsobem komunikovat s ŘJ např. kvůli diagnostice tak by to snad ani jinak nešlo.


23.1.08, 16:53
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Gemini píše:
slovacek.milos píše:
Gemini píše:
dit jsem to rikal :)
pali to 2 a 2 , a MPI musi nejako identifikovat HU alebo DU.....


MPi i BMM jsem měl venku svíčky a krásně vidíš 1342, takže dva a dva to nepálí miloš


vies nejake zapojenie tej zapalovaciej listy ? idu do nej 4 vodice , nieco je predsa kostra, napajanie a na signal zostavaju dva....ako potom vieme pomocou 2 signalov ovladat 4 sviecky ? len tak nahlas uvazujem.....ak mas nejake info, materialy, budem rad.....


tam jak máš napsáno champion na té liště tak je tam nějaká polovodičová deska, tak to klidně tu lištu může ovládat jeden drát a podle impulsů to pálí, to já taky nevím, nejvíc mě štve že že jsem neprobádal ten MPI setrvák jsem to nestihnul měnil jsem gufera poloos a ještě se přidala manžeta u převodovky tak příště miloš


23.1.08, 18:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
dva dráty, čtyři varianty... 00, 01, 11, 10 ...číslicovka.

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


23.1.08, 19:55
Profil ICQ

Příspěvky: 53
Bydliště: cz
Příspěvek 
Radic píše:
dva dráty, čtyři varianty... 00, 01, 11, 10 ...číslicovka.


Ahoj,
čas od času si čtu Vaše povídání kolem škodovek a musím říci, že se mi docela líbí, že jak jste pro tyto starší vozy zapálení. Byla to takříkajíc poslední řada, která se dala dosti dobře diagnostikovat i opravovat bez vyloženě specielního vybavení.
Setrvačníky BMM a MPI jsou opravdu rozdílné.
Systém BMM nepotřeboval informace o jednotlivých válcích a pracoval pouze s informací o HU. Jediný injektor dávkoval sekvenčně pro všechny válce do jediného místa v sacím potrubí a rozdělení zpracovával pouze systém rozvodů. Stejně tak řídící jednotka motoru aktivovala VN modul na každou HU kliky bez zpětné vazby na jednotlivé válce. Přenos napětí na správou zapalovací cívku zajistilo otáčení rozdělovače.
Systém MPI již pracuje odlišně a přesněji. Vzhledem k tomu, že zpracovává i signál ze snímače klepání musí mít informaci o jednotlivých válcích. Proto je na setrvačníku vytvořen další impulsní signál před HU druhého a třetího válce a od něj polohu řídící jednotka vypočítává.
Při montáži setrvačníku pro BMM je nutno pouze zajistit aby jeden z výřezů , jakýkoli, byl při HU 1 válce směrován nahoru ( k hlavě válců) a druhý dolů (k vaně).
Při montáži setrvačníku MPI je ale nutno zajistit aby při HU 1 válce byl dvojitý výřez směrován pouze dolů ( k vaně), a přepočet na jednotlivé válce byl správný.

Jinak VN lišta pro MPI opravdu „pálí“ 2 na 2, respektive 1 a 4 válec současně a 2 a 3 válec současně. Lišta obsahuje pouze dvojitý impulsní modul a dvě VN cívky, každou pro dvojici válců. Vzhledem k tomu, že při zapálení například 1 válce byl 4 válec ve střihu byla jiskra na 4 válci „hluchá“ a neměla co iniciovat. Konstrukčně se tak lišta zjednodušila a značně zmenšila.

Řídící jednotka MPI se systémem Simos2 ještě neměla zpětnou vazbu z VN modulu a proto stačily pro napájení pouze čtyři vodiče. +15, 31, signál pro impulsní modul VN 1 a signál pro impulsní modul VN2.

_________________
Xxenon


25.1.08, 20:31
Profil

Příspěvky: 40
Příspěvek 
tak ten poslední příspěvěk je opravdu pěkný

_________________
felda 1,6 LPG 99rv


27.1.08, 20:44
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
maillo píše:
tak ten poslední příspěvěk je opravdu pěkný


je a máme jasno akorát tu lištu to si vyhodím a zkusím co jsem to vlastně viděl miloš


28.1.08, 08:42
Profil

Příspěvky: 40
Příspěvek 
a abych nekecal kraviny, mám pocit že setrvák mpi je lehčí než BMM, respektive než ze škody 130, přelisoval jsem tehdy věnec na startér a dali to do 120L
a šlo to nějak líp do otáček , můj subjektivní pocit

_________________
felda 1,6 LPG 99rv


28.1.08, 16:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
tak uz aj ja som to nasiel , na Simos2 a Simos3 - Fabia MPi ta lista obsahuje dve inducky, a pali to 1-4 a 2-3 a co chcem spravit ? z rozdelovaca sa vyberie ramienko a miesto palsa sa osadi "vrtulka" a oproti sebe dva optosnimace, ktore cez prevodnik poslu signal k induckam......co tym ziskame ? vyuzitie pre zapalovacie listy MPi, mozme pouzit dvojkontaktne sviecky, inducka uz nikdy nezmokne, netreba nastavovat odtrh....
8)

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


28.1.08, 17:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz