Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 18:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 specifikace oleje pro fabia 1.4 MPI 
Autor Zpráva

Příspěvky: 4
Příspěvek specifikace oleje pro fabia 1.4 MPI
Kde se dá zjistit jaká je VW norma pro motor?Nevím jaký olej dával do mojí fabie předchozí majitel a je třeba jej vyměnit.Když jsem prohledával,všude píšou najdeš to v servisce,ale já to tam fakt nenašel.Vždy jen zaškrtnuto políčko výměna oleje ANO a tím to hasne.Mám 1.4 Mpi 50 kW najeto 120tis z roku 01.Chtěl bych plnou syntetiku 5W40 protože často jezdím krátké tratě.Podle www.oleje.cz mi nejlíp vychází agip.Díky David


21.3.08, 00:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
koukni na
http://forum.skodahome.cz/index.php?showforum=8
někde tam je přehled olejů do všech typů Škodovek

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


21.3.08, 07:05
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
superturbo, na fábii máš v podstatě motor ze škoda 1000 MB, akorán nemusíš štelovat ventily, ale i to tam jde dělat miloš


21.3.08, 07:26
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
a já si dodnes myslel že hydroštely na fábce jsou až na 1,4 16V (55kW)... ještě že jsem nenapsal někde nějakou blbost :D

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


21.3.08, 08:04
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ale hlavne nech tam nedava plnu syntetiku, to urcite nerobi dobre, max 10W40, alebo sa mylim?

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


21.3.08, 10:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
co zkoumat, návod k obsluze, strana 170
návod ke stažení: http://ws.skoda-auto.com/download/CZE/m ... bsluze.pdf

zaměřil bych se na dodržení normy


21.3.08, 15:03
Profil ICQ

Příspěvky: 4
Příspěvek 
nechapu,proc bych nemoh fabce doprat neco lepsiho.500,-kc navic rocne uz me nezabije.Diky Vitku,asi to bude ono,ale na tomhle compu mi to nejde otevrit,podivam se doma


21.3.08, 23:08
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
diddi píše:
nechapu,proc bych nemoh fabce doprat neco lepsiho.500,-kc navic rocne uz me nezabije.Diky Vitku,asi to bude ono,ale na tomhle compu mi to nejde otevrit,podivam se doma


No ono nejde o to hlavne co nejlepci a nejdrazsi ... ale spis co ten motor chce, na co byl postaven ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


21.3.08, 23:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
celý ten návod má skoro 40MB, otevírat, resp. stahovat se to tedy může poměrně dlouho, v závislosti na rychlosti připojení, takže to možná vypadá, že to nic nedělá, ale ve skutečnosti si to tahá data.... když jsem to měl otevřený, mohl jsem to taky opsat, já vůl :) zkusím to znovu a lépe


opis z tabulky v návodu:

Specifikace motorového oleje pro vozidla s pevnými servisními
intervaly (QG0, QG2):
Citace:

Označení: Vícerozsahové lehkoběžné oleje Zážehový motor : VW 500 00, VW 502 00 Vznětový motor: VW 505 01 , VW 505 00 a)
Označení: Vícerozsahové oleje Zážehový motor : VW 501 01 , ACEA A2b), popř. A3b) Vznětový motor: ACEA B3b), popř. B4b)

a) Neplatí pro motor PD (motor se sdruženými vstřikovači). Další informace viz
brožura Technická data.

b) Jen jednou pro dolití, pokud nejsou k dispozici schválené motorové oleje.





Specifikace motorového oleje pro vozidla s proměnlivými servisními
intervaly (QG1):

Citace:
Zážehové motory VW 503 00
Vznětové motory VW 506 01, VW 506 00a)


a) Neplatí pro motor PD (motor se sdruženými vstřikovači). Další informace viz
brožura Technická data.



a samozřejmě se uvádí spousta dalších informací, které rozhodně stojí za přečtení, např se tam píše toto:

Citace:
Druh oleje se řídí podle přesných specifikací.
Ve výrobním závodě byl motor naplněn kvalitním olejem, který můžete
používat celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem.
Při plnění můžete oleje vzájemně míchat. To však neplatí pro vozidla
s prodlouženými servisními intervaly (QG1).
Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto
Návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho redakční uzávěrky.
Servisy Škoda jsou společností Škoda Auto aktuálně informovány
o změnách. Proto Vám doporučujeme nechat výměnu oleje provést
v některém servisu Škoda.


a tohle je zajímavé:



Citace:
Upozornění!
Vozidla s proměnlivými servisními intervaly (QG1) musí používat pouze
výše uvedené oleje. Z důvodů zachování vlastností oleje, které jsou dány
jeho specifikací, doporučujeme doplnění oleje pouze olejem stejné specifikace.
Ve výjimečném případě smíte doplnit max. 0,5 l motorového oleje
specifikace VW 502 00 (pouze zážehové motory), resp. specifikace
VW 505 01 (pouze vznětové motory). Jiné motorové oleje nesmíte použít
- nebezpečí poškození motoru!
Poznámka
• Doporučujeme použít oleje ze sortimentu Škoda originálních olejů.
• Další informace viz Servisní knížka.


a protože lidi vymýšlejí spoustu kravin, je tam také toto:

Citace:
Poznámka
Do oleje nesmíte přidávat žádné přísady - nebezpečí poškození motoru.



dále ten návod obsahuje spoustu dalších zajímavých věcí, doporučuju prostudovat pečlivě


21.3.08, 23:37
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
ty návody jak to přesně dělat to je dílo, třeba chladící kapalina G11 a G12, červená a modrá v knížce o oktávce píšou že se nesmí míchat, hrozí poškození motoru a kdesi cosi, pokud to chce někdo zaměnit musí proplachovat aby se to tam nepotkalo v tom motoru a pak se dočtete na origo škoda návodu na G12 že se může míchat s chladícími kapalini na bázi no nevím přestě a to je i červená i modrá G11 a G12 vyrobena na stejné bázi kocorkov tatrmánie pičín,řitka rozkoš :D miloš


23.3.08, 13:13
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Neex píše:
a já si dodnes myslel že hydroštely na fábce jsou až na 1,4 16V (55kW)... ještě že jsem nenapsal někde nějakou blbost :D



já su taky kus vola když jsem vlezl do první MPi tak jsem normálně ladil ventily, no furt to nebylo ono no pak čumím do etky :shock: nad vačkou hydroštefty, pak vlezeš do micubiši nebo třeba R19 vidíš hydroštefty a velký omyl steluješ podložkama, prostě bez autodat jsme v háji miloš


23.3.08, 13:21
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek 
to Vitek.Díky.
to all-na krátké trtě bude lepší asi ta 5.protože 10 je hustší a pomalej maže,Jinak nemyslím,že je jedno co tam dám,protože každý olej má jiný index viskozity a tím odpor.Rozdíly sice nejsou velké,ale pocitově je snad každý raděj,že koupil to lepší za stejné peníze :?:


23.3.08, 16:28
Profil

Příspěvky: 4
Příspěvek 
samozřemost je dodržovat rady výrobce-normy.Jo a vyhrál u měTotal 9000


23.3.08, 16:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 81 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz