Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nejlepší si vyrobit vlastní kabely z měděných VN kabelů prodávaných na metry A kdyz se ještě místo odrušených koncovek použijí neodrušené, a měd z drátu se k nim připájí, v životě už kabely řešit nebude nutno
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.4.08, 13:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
nebude to pak rusit ??
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
15.4.08, 13:26 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Asi bude no .D Ale Leonid tyhle kabely pouzival a jak jel...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.4.08, 13:27 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Šemik píše: ...a jak jel...
Jako rušička.
|
15.4.08, 13:29 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Předpokládám že ano, ale vzhledem k tomu že neměl rádio nijak to nevadilo
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.4.08, 13:30 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Šemik píše: Voltmetrem je zbytečně komplikované měřit el. odpor, nejjednodušší je na to ohmmetr (kup si nějaký multimetr, velmi solidní multimetry se dají koupit už okolo 600kč)
já kupoval za 350,-
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
15.4.08, 14:33 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Šemik píše: Nejlepší si vyrobit vlastní kabely z měděných VN kabelů prodávaných na metry A kdyz se ještě místo odrušených koncovek použijí neodrušené, a měd z drátu se k nim připájí, v životě už kabely řešit nebude nutno Takový miluju, když si zrovna nahrávám F1 nebo Moto GP a někdo mě projede kolem baráku.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
15.4.08, 15:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Nejlepší si vyrobit vlastní kabely z měděných VN kabelů prodávaných na metry A kdyz se ještě místo odrušených koncovek použijí neodrušené, a měd z drátu se k nim připájí, v životě už kabely řešit nebude nutno
to by som u Fav a Felicii neodporúčal, ETZ s indučkou nie je na to stavaná, minimálne tých 5kOhmov tam byť musí, potom sa nebudeš diviť prečo ti odchádzajú intučky, alebo výkonový stupeň v ETZ.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.4.08, 16:54 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
michalkatka píše: to by som u Fav a Felicii neodporúčal, ETZ s indučkou nie je na to stavaná, minimálne tých 5kOhmov tam byť musí, potom sa nebudeš diviť prečo ti odchádzajú intučky, alebo výkonový stupeň v ETZ.
Mohl by jsi to prosím tě trochu víc rozepsat k čemu všemu je důležitý ten odpor? Když mám na Fav zapalovací kabely od srpna 92 tj. ty s odporem do 8 kOhmů a používám svíčky bez odporu (D15YC) stane se něco? Píše se v knížkách že by se stěma novějšíma kabelama měli používat svíčky s odporem ale už to takhle jezdí bez problému 2 roky... Ten cuplík co se šroubuje na svíčky D15YC je taky něco jako odpor nebo ne?
|
15.4.08, 17:40 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
werty píše: michalkatka píše: to by som u Fav a Felicii neodporúčal, ETZ s indučkou nie je na to stavaná, minimálne tých 5kOhmov tam byť musí, potom sa nebudeš diviť prečo ti odchádzajú intučky, alebo výkonový stupeň v ETZ. Mohl by jsi to prosím tě trochu víc rozepsat k čemu všemu je důležitý ten odpor? Když mám na Fav zapalovací kabely od srpna 92 tj. ty s odporem do 8 kOhmů a používám svíčky bez odporu (D15YC) stane se něco? Píše se v knížkách že by se stěma novějšíma kabelama měli používat svíčky s odporem ale už to takhle jezdí bez problému 2 roky... Ten cuplík co se šroubuje na svíčky D15YC je taky něco jako odpor nebo ne?
ide o to že s elektrického hľadiska niekde aspoň tých 5kOhm, buď v kábloch, palci, fajke, alebo v sviečke. pri preskoku iskry (pri odpojení napájania indučky) ak tam odpor nieje (indučka je vlastne trafo) spätný ráz ide po najbližší polovodič a to je výkonový prvok v ETZ, ak tam odpor je, veľká časť energie sa pohltí v tom odpore, a do ETZ sa dostane tá napäťová špička menšia...
Pri VN neplatí že čím menší odpor tým lepšia iskra, tam je dôležitejšia elektrická penvosť ale, ak je tam viac ako 15kOhm už preskok iskry na sviečke za zoslabuje, čiže niej dobré, ani veľa ani málo odporu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.4.08, 17:53 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
michalkatka: díky moc za vysvětlení
|
15.4.08, 18:04 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jen takové nakopnutí k zamyšlení:
Možná si myslíte, že čím menší odpor kabelů, tím větší jiskra, ale kdo zná výkoné přizpůsobení, moc dobře ví, že největší výkon (tedy i nejlepší jiskra) se přenese, když vnitří odpor zdroje je roven odporu vedení. Taková indučka má vnitřní odpor určitě několik kiloohmů, takže odpory kabelů v hodnotách kiloohmů jsou pro lepší jiskru daleko výhodnější.
PS: Teď koukám, že michalkatka napsal něco podobného, ale třeba vám bude i tak příspěvek v něčem přínosný.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.4.08, 19:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 69 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|