Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 02:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 136LS Nejede 
Autor Zpráva
Příspěvek 136LS Nejede
Zdravím všechny škodovkáře.

Mám jeden problém, co mě docela hodně trápí.
Mám možnost jezdit dvěma favority - 135L na LPG a 136LS.
Vím, že papírově by měla být 136ka silnější o nějaké 3kW, takže by měla i líp jet, ale není tomu tak a nechápu proč.
Oba motory mají najeto zhruba stejně, kolem 150000km.
Jde mi o to, že 135ka jede líp a to ať už motor točím skoro do maxima, tak při normální jízdě a normálním řazení i při předjíždění si s tím autem připadám jistější a spotřeba je teď v létě při mojí sportovní jízdě - rychlé rozjezdy, mimo obec kolem 110 - 120km/h 8,8 - 9L LPG, podle mě docela slušná spotřeba na to jak s tím jezdím, loni jsem s tím motorem jezdil ještě na benzín a dálková trasa mě vyšla na cca 7,7L/100km.
Při normální jízdě (bez vytáčení motoru, 3 - 3500ot a řadím) se za chvíli dostanu na 150km/h.
No a pak je tu 136ka, pravý opak prvního motoru. Při normální jízdě prostě nejede. Oprotí 135ce nemá tu dynamiku na jakou jsem zvyklý. Spotřeba byla za 10l/100km, tak jsem nechával opravovat karburátor, ale i tak ten motor při normální jízdě žere kolem 9,2l/100km. Při vytáčení sice jede, ale zase o dost hůř než předchozí motor. Když jsem zkoušel maximálku, tak při stejném stylu řazení a na stejném úseku dálnice se nedostanu ani na 120km/h, a za 120km/h jsem se dostal až když jsem začal brutálně točit trojku a čtyřku a teprve pak řadil pětku.
Má někdo nejaký nápad, co by se s tím motorem dalo provést?
Chystám se na přetěsnění hlavy a kdyžtak na další seřízení karburátoru, ale chtěl bych vědět ještě nějaké možné řešení co s tím, pokud se s tím něco dělat dá.


21.6.06, 22:41
Pspvek Reklama

   
Příspěvek 
Může být rozdíl ve víc věcech. Jak říkáš, mají najeto zhruba stejně, ale taky bude záležet jak se s kterým jezdilo. Nejpravděpodobnější příčinu bych viděl v seřízení - pořádně nastavit karburátor, předstih, vůle ventilů. Možná dát nové svíčky a VN kabely. No a pak třeba zkontrolovat jestli těsní výfuk, zkusit jestli jsou dobře nastavené brzdy (jestli nepřibržďují pořád - to už se mi taky stalo) a vůbec jestli všechno co se má točit je namazané a točí se lehce:-)


22.6.06, 10:11
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ako úplne prvé doporučujem dať zmerať tlaky vo valcoch na tom 136 LS (nízke tlaky ukážu, že je problém alebo s krúžkasmi alebo s ventilmi). Ak sa ukáže, že tlaky sú OK, potom ak sa trochu rozumieš a máš trochu odvahy navrhujem nasledovné:

- zober karburátor z tej 135 ky a daj ho do 136 ky
- ak to nepomôže, to isté urob so zapaľovaním

otázka, či sú tieto zámeny možné, či sú tie favority tvoje.

Ak nie, každopádne zmerať tlaky, ak budú dobré tlaky, vymeniť sviečky, zapaľovacie káble (tie káble ale asi pravdepodobne môžeš skúsiť z tej 135), nastaviť zapaľovanie a zmerať emisie - tu už by si mal vidieť, kde je problém.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.6.06, 11:25
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jistý rozdíl by taky mohl spočívat v tom že 136 má "těžší" převody než 135

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


22.6.06, 13:03
Profil
Příspěvek 
Šemik píše:
Jistý rozdíl by taky mohl spočívat v tom že 136 má "těžší" převody než 135

Prevody u fava 135 a 136 se nelisily. Jinej prevod dostaly formani, potom vsecky fava (karburatorovy). Ja mel 136 a jezdil jsem za 6,75l , jeden pribuznej mel 135, oba rok 91, jemu to bralo kolem 9 l, pravda kopcovitej teren a kratsi trasy. Ale s tou 135 mi hrave ujel. Zalezi, jak se kterej motor povedl a snad i zajel.


22.6.06, 13:19
Příspěvek 
Na to jsem ještě zapomněl, svíčky byly dávané nové ještě před opravou karburátoru. je na nich najeto tak 2000km. Záměna věcí z druhého auta se mi moc nelíbí, nechci nic rozladit, jsem rád, že aspoň ta 135ka jede jak má. Vyzkouším ty tlaky a kabely. Na emisích jsem byl v zimě, moc to nepomohlo a pak se dělaly i při opravě toho karburátoru.
Brzdy budu teď dělat nové, tak uvidíme, co se změní...
Každopádně díky za rady, vyzkouším co se dá a pak napíšu...


22.6.06, 14:27
Příspěvek 
zkontroluj předstih.Máš asi rozdělovač v kopru a nebo karburátor je nějakej nemocnej.Klapka druhýho st.Jinak v tom nehledej žádnou vědu.Jestli to máš kousek do Brandejsa,přijeď a vyléčíme ho.Fávo musí jet sto šede jako fík..Jákýkoliv 135-136.převodovka nepřevodovka.


22.6.06, 18:45

Příspěvky: 39
Příspěvek 
To jsem opět já, vím trvalo to dlouho, ale přesto napíšu, co se změnilo:
136ka šla do plynu, jak jsem předpokládal nic se nezměnilo.
Jezdím za cca 10l/100km LPG. Dynamika otřesná, měl jsem možnost teď to auto víz zkoumat, tak mám několik nových postřehů...

Jak jsem psal, v nízkých otáčkách nejede, tak to není tak docela pravda, jede, ale je to slabší než 135ka. Jakmile to začnu točit, tak je to mnohem horší, u 135ky mě na trojku krapet zarazí do sedačky, a jakmile se dostanu do otáček, kdy sepne druhá komora, tak auto jede jako drak.
136LS by se tomu "kopnutí" mohla rovnat tak při zařazené dvojce...

Změřil jsem tlaky a orientačně byly 10-10-10,5-9,5 mě se to zdá celkem dobrý, ale nejsem automechanik, tak nechám vyjádření na Vás. Opět tam šly nové svíčky (Bosch FR7DC+) a opět seřízen předstih cca 7°.
Karbec mi štelovali když jsem byl na kontrole s plynem, přestaly mi kolísat otáčky, tak myslím, že by měl být v pohodě, možná jen tak druhá komora, ale nevím co bych s tím měl provést...

Zapalovací kabely mi známý proměřil a říkal, že jsou OK.

_________________
Renault R19 1,8S RT 65kW LPG
Škoda Favorit 136LS LPG fkorozi - ta už je minulostí:o)


Naposledy upravil TH dne 5.11.06, 20:27, celkově upraveno 1



5.11.06, 20:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Tie tlaky by mali byť OK, takže by som to tiež videl na rozdelovač.

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


5.11.06, 20:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Vzhľadom na to, že na LPG to ide zle, vylúčil sa tým karbec...tlaky sú Ok (aj keď by mali byť vyššie, ale je to ešte OK), tak to ozaj vyzerá na rozdeľovač...bože, tak ich prehoď medzo tou 135 kou 6 kou...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.11.06, 19:41
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Rozdělovač přeci nemůže způsobit takový rozdíl ve výkonu. Pokud je správně nastavenej předstih a funguje jeho regulace.
Rozdíl mezi tou 135kou a 136kou bych viděl v předchozích, resp. prvních majitelích. Záleží totiž na tom, jak to první majitel zajel. Kdo tomu dával hned od začátku kotel, tomu se v motoru vytvořily větší vůle a motor teď jede snadněji, protože má menší třecí ztráty. Ovšem na druhou stranu o to dřív taky bude zralej na GO.
P. Čech tu ve svých článcích taky psal, že podle toho, jak se při výrobě sešly tolerance na jednotlivých dílech, tak ten samý motor mohl mít o pár kW víc nebo míň. Takhle se skládaly motory pro některé typy závodů, kde nebyly povolené úpravy na motorech, vybraly se díly s rozměry na té správné straně výrobní tolerance a seriový motor mohl mít i 59kW.


7.11.06, 09:46
Profil

Příspěvky: 39
Příspěvek 
@Kybergreg: To mi taky říkali, ale pořád si myslím, že ten rozdíl ve výkonu je propastný, skoro bych řekl, že ten výkon je srovnatelný se 120kou. A není dvakrát příjemný předjíždět kamion a zjistit, že v polovině motor přestává táhnout, protože mám otáčky za 3000 :?

_________________
Renault R19 1,8S RT 65kW LPG
Škoda Favorit 136LS LPG fkorozi - ta už je minulostí:o)


7.11.06, 19:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
...a preto som ti radil vymeniť súčiastky, kt. sú zo 100% ne dobrého motora...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


7.11.06, 20:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 322
Příspěvek 
Mam asi dost podobnej problém. Nebo spíš bych řek že do 10ky to jede na favorita celkem solidně, ovšem po stovce už je to horší, ale nejhorší je že mam obrovský problémy ho roztáhnout po rovině přes 130 a někdy i přes 120 a příjde mi že celkově je motor hlučnější. Karbec se vyměnil celej, protože to škubalo a pár věcí na něm bylo v háji. Čet sem tu ten rozdělovač. Koukal sem že v autokelly stojí jenom 663kč, ale asi ho sám nevyměnim když se musí něco nastavovat ne? Mimochodem mam taky 136


7.11.06, 23:33
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz