Dan píše:
Athlonek:Jo tak to je dobrý
patrik-hp: Až mu vypadaj pouzdra z ojnic a bude běhat jen pístní čep po výkovku ojnice...proč ne? Laughing Pak neuslyší skoro slova.A lágry jsou hlučný taky,tak že rádio pustit jen při vypnutym motoru >>To bylo míněný na mě,že se mi sto stane,když budu řadit tak jak jsem psal ?
roman heller:Dřív jsme měli nafotvýho Rendla a tam táta tatil často okolo 2000 otáček,tak se mi to nějak do tý hlavy asi zafiXovalo...Já mam bohužel starší Fávo,takže zelený pole tam nemám...Tak já to můžu zkusit řadit vejš,ale bojim se spotřeby,zase na druhou stranu ona už ted je docela velká jako u každýho tohohle auta,takže...A v jakých otáčkách bys mi teda radil řadit cca?Nebo i ostatní můžete napsat svůj názor,zkušenosti...Nerad bych si to nějak vylágroval...Jinak jezdim sám, a v autě mám povinnou výbavu a pár chujovin,takže jsem v podstatě nezatíženej...
Jak tu klucí říkají.Je to široký pojem jak jezdit...Ale říkají i jak teoreticky.Tak že se to tu dočteš.Musíš mít cit,hlavně v těch nízkých otáčkách co používáš,pod ty dva tisíce...Ono,když tomu otevřeš tlamu a nejednou uslyšíš dupání,menší u málo jetého velké u motoru s koncem životnosti lágrů na klice a ojnicích,tak to není vůbec dobře,podobně jako je zvuk diesela a to je takový varování,že se motor už převaluje a neotáčí plynule.A to není dobře pro další věci v motoru.A hlavně je tam obrovský tlak,který už je sotva domazáván a jak jsem řekl...za chvíli se ti vysunou okový ložiska a bude pístní čep až na ojnici ale to pouze u extrémů,jinak u podtáčečů obvykle jen vyjede a cestuje v rozmezí pístu
Potom je slyšíš na volnoběh jakoby ostré klepání,podobně jako ventily s velkou vůlí.No a lágry se budou ozývat dupáním při jakýmkoliv podtočení.A u 120 tek,když to někdo podtáčel tak se dříve stávalo,že mu dokonce prasknul pístní čep
A v historii to byla neojedinělá závada.Tak že motor si musí broukat a né bručet
lepe ještě vrnět a ve vysokých bzučet