Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 16:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
 Favorit - bimetalové ovládání klapky sytiče 
Autor Zpráva

Příspěvky: 2
Příspěvek Favorit - bimetalové ovládání klapky sytiče
Zdravim všechny,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo netuší jak správně nastavit šnekový bimetal, jež ovládá v karburátoru Jikov 29-30 klapku sytiče.

Ten bimetal se teplem roztahuje směrem do auta (v pohledu když stojim a koukám do motoru). Tímto stejným směrem se i vypíná klapka sytiče. To všechno souhlasí. Jediné, co mi vrtá hlavou je to, zda-li ten bimetal nemá být předpružený. Resp. když to nasazuji, je bimetal studený a jeho konec s očkem je v horní části dílu. Klapka sytiče je zavřená a ovládací hrot je také nahoře. Stačí nasadit.
Při jízdě se klapka otevře v závislosti na teplotě vody díky roztažení šnekového bimetalu, ale poslední krůček (zvýšené otáčky) je třeba sundat přeskočením jakoby cvaknutí. K tomu je potřeba určitá síla.
Mě to ty otáčky sundavá dost pozdě a spíš až po opakovaném prošlapání plynu.

otázka je tedy následující: měl by být bimetalový šnek ovládající klapku předpružen na hodnotu otevřená klapka nebo nepředpružena pouze nasazen? ( tepelnou roztažností je docílen pohyb čtvrt otáčky s odpovídající silou)



je mi celkem jasný, že si to dle popisu asi jen málokdo dokáže představit, ale pokud někdo tělěso sytiče někdy rozebíral tak snad bude tušit. Já to rozebíral prvně:)

Vpředem všem děkuji za názory.
Honza.


15.1.07, 13:04
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
mi z toho bolí hlava jen když to čtu, nemáš na tom co pokazit, máš tam rysky na tom tělese a když stím otáčíš doleva, tak by se měl otvírat pokud se neotvírá má to v tom předpětí a uber tomu, zkouška už je jednoduchá zavřená klapka studený motor za několik minut po statru se postaví prostě když to uděláš blbě není to moc práce to předělat jezdit můžeš i bez filtru tu chvilku miloš


15.1.07, 13:31
Profil

Příspěvky: 2
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
mi z toho bolí hlava jen když to čtu, nemáš na tom co pokazit, máš tam rysky na tom tělese a když stím otáčíš doleva, tak by se měl otvírat pokud se neotvírá má to v tom předpětí a uber tomu, zkouška už je jednoduchá zavřená klapka studený motor za několik minut po statru se postaví prostě když to uděláš blbě není to moc práce to předělat jezdit můžeš i bez filtru tu chvilku miloš


Jistě Miloši, to chápu, ale jde o to, že se mi zdá, že ten bimetal nemá dostatečnou sílu na ten poslední krok.
ty rysky chápu, i studenej motor a klapku. to je všechno jasný.
taže řikáš že studenej motor, klapka zavřená (nepostavená) a pružinku pouze nasadit? pak, pokud se neroztáhne dostatečně pootočit doleva (do auta)? k tý rysce vyfrézovaný do tělesa?:) (ta druhá je vystouplá)

snad sem to pochopil:)


15.1.07, 13:36
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
pokud si dobře pamatuji, tak asi při 20 stupních když potočíš ráno doleva se ti začne otvírat, tak nějaké velké předpětí bych tam nehledal a pak si ho můžeš doladit, že se ti třeba rychlejc otevře klidně si poexperimentuj, já jsem si tak pohrád s feldou přes sobotu něděli, že jsem byl na odvoz miloš


15.1.07, 13:54
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz