Větrák jede i při 60 stupních C
Autor |
Zpráva |
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Není to termostat, ani čidlo, ale TERMOSPÍNAČ
Nebijte mne za kritiku, to jen abychom měli jasno...
Stojí od 80 do 100Kč a na škodovku je tento (teplota sepnutí 95°C, rozepnutí asi 80°C)
Když koupíš na Fa, nebo Fel (stejné), taky nic nezkazíš, jen dříve spíná - (teplota sepnutí 85°C, rozepnutí myslím 70°C) - je to lepší, protože když sepne větrák už při 85°C, tak to stačí většinou ještě uchladit, narozdíl od toho, který sepne až když auto prakticky vaří...
Ještě kup nové hliníkové těsnění pod ten termospínač.
Ad. chladicí směs: Míchat by se to moc nemělo, pouze ty se stejnou specifikací.
Klasický Fridex Stabil je pro škodovky (Al blok motoru) dostačující, ale musí se (stejně jako ostatní chladiva) pravidelně měnit (cca po 4 letech).
Samotnou destilku tam nelej, ta v sobě nemá aditiva, zabraňující korozi. Stejně tak je nevhodné vypouštět směs na léto a tu samou směs tam lít na podzim, neboť Fridex (i ostatní) chrání motor a trubky proti korozi i v létě a když se na delší dobu vypustí, zoxiduje a už nechrání, ale žere...
Takové jsou mé zkušenosti...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
15.1.07, 22:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
To Bukaj: No nejsem si jistej, ale myslím, že s těma termospínačema u Š120 versus Favo/Felda je to právě naopak a to sice že ten u Š120 spíná už při nižší teplotě, než u Fava, protože 120 má o hodně větší tepelnou setrvačnost(=delší trubky k chladiči), než Favo. Ten u Fava může sepnout později, protože od doby jakmile dá signál ventilátoru, že je voda už moc horká(=sepne) a začne chladit, tak je studená voda hned v motoru, oproti 120, kde musí studená voda téct přes celou délku auta a pokud by spínal při teplotě jako ten z Fava(=později), tak než by dorazila studená voda z chladiče do motoru, tak bys to dávno uvařil . To samé je i u termostatů-u 120 otevírá asi už při 80 st.C a u Fava si může dovolit otevřít až při 88 st.C. Pokud by to bylo, tak jak píšeš, tak by termospínač u Fava sepnul ještě před otevřením termostatu a to je blbost.
|
15.1.07, 23:50 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Petr píše: To Bukaj: No nejsem si jistej, ale myslím, že s těma termospínačema u Š120 versus Favo/Felda je to právě naopak a to sice že ten u Š120 spíná už při nižší teplotě, než u Fava, protože 120 má o hodně větší tepelnou setrvačnost(=delší trubky k chladiči), než Favo. Ten u Fava může sepnout později, protože od doby jakmile dá signál ventilátoru, že je voda už moc horká(=sepne) a začne chladit, tak je studená voda hned v motoru, oproti 120, kde musí studená voda téct přes celou délku auta a pokud by spínal při teplotě jako ten z Fava(=později), tak než by dorazila studená voda z chladiče do motoru, tak bys to dávno uvařil . To samé je i u termostatů-u 120 otevírá asi už při 80 st.C a u Fava si může dovolit otevřít až při 88 st.C. Pokud by to bylo, tak jak píšeš, tak by termospínač u Fava sepnul ještě před otevřením termostatu a to je blbost.
No, je to sice divný, ale je to jak píšu... ...teď jsem se kouknul do skříně a vylovil dva termospínače - jeden původní z Å a druhý nový, náhradní.
Původní termospínače ve škodovkách měly teplotu sepnutí 95°C, proto škůdky často vařily (bod varu při bezvadném stavu chladicí soustavy je díky přetlaku cca 120°C, ale když sepl v parném létě ve frontě ventilátor při 95°C, tak už to nestačilo uchladit motor, jak jsi popsal Ty).
Proto se jako ND prodává termospínač s nižší teplotou sepnutí...
Originál termospínač (eMko od r. 83) má označení TH470*Z*95 (spíná při 95°C)
Nový termospínač (možná ho dávali už do posledních eMek) má označení TH470.1*Z*85 (spíná při 85°C)
Jinak vypadají stejně...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
16.1.07, 13:15 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Termostat
Neverte nazvu v mototechnach
Ale nedohadujme se kvuli slovum
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
16.1.07, 15:20 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Ahoj Bukaji, teď jsi mě trochu zviklal a tak jsem se pro jistotu díval na stránky Auto Štangl. Tam mají pro 120 i pro Favo spoustu typů čidel s různými teplotami, ale v zásadě se dá říct, že 120 spíná opravdu už při o něco nižší teplotě než Favorit. 120 má větší tepelné zpoždění a tak musí spínat dřív, nebo se nestačí uchladit a uvaříš jí. Petr
|
16.1.07, 15:25 |
|
|
krf
Příspěvky: 126 Bydliště: Jaromer
|
patrik-hp píše: Pokud máš horký chladič,tak máš pravděpodobně budík připravenej na odlet do kopřiv. Páč musela by být náhoda,aby ti termostat otevřel v 60st.a ještě k tomu termospínač sepnu taktéž v 60 st.tak že asi budík... A fridex červený a modrý se mýchat nemá...fialový to určitě být nemůže.Oba jsou vstřícní ke hliníku a oceli jen rozdíl je v trvanlivosti a to takový,že modrý by se měl vyměnit po třech letech provozu,za to červený má trvanlivost ještě o dva roky déle,to jest pět let. A proč na léto destilku? Protože voda celkově lépe chladí,než-li fridex a jeho koncentrát ve vodě,neodvádí tolik tepla,jako právě zmiňovaná voda.Obyčejná voda z kohoutku je agresivní,díky minerálům a já nevím čím ještě a ta může za vaši pračku .Ale kyselina chlorovodíková,neboli solná v nějakém velmi zředěném poměru,napomáhá vodní kámen a rez odstraňovat.Jako za starých časů,když se do motoru lila pouze voda ze studánky. Čistili to tímto roztokem...Nic jiného jako fridex neexistovalo a jestli ano,tak si ho nemohl dovolit každý...Ale vím,že ho němci do ruska potřebovali do tanků,tak že něco asi už existovalo.Ale nevím jestli třeba v roce 1930???to asi pouze ta voda,možná nějaká ta vodka a nafouklý pak hadice a tak gejzír a voda z veterána fuč ...Nee...nevím
driv se nepouzical fridex ale smes lihu (dle manualu 40 dilu lihu a 60 dilů vody a nebo smes nejakeho glysatinu...
_________________ brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl
|
16.1.07, 15:42 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
krf píše: patrik-hp píše: Pokud máš horký chladič,tak máš pravděpodobně budík připravenej na odlet do kopřiv. Páč musela by být náhoda,aby ti termostat otevřel v 60st.a ještě k tomu termospínač sepnu taktéž v 60 st.tak že asi budík... A fridex červený a modrý se mýchat nemá...fialový to určitě být nemůže.Oba jsou vstřícní ke hliníku a oceli jen rozdíl je v trvanlivosti a to takový,že modrý by se měl vyměnit po třech letech provozu,za to červený má trvanlivost ještě o dva roky déle,to jest pět let. A proč na léto destilku? Protože voda celkově lépe chladí,než-li fridex a jeho koncentrát ve vodě,neodvádí tolik tepla,jako právě zmiňovaná voda.Obyčejná voda z kohoutku je agresivní,díky minerálům a já nevím čím ještě a ta může za vaši pračku .Ale kyselina chlorovodíková,neboli solná v nějakém velmi zředěném poměru,napomáhá vodní kámen a rez odstraňovat.Jako za starých časů,když se do motoru lila pouze voda ze studánky. Čistili to tímto roztokem...Nic jiného jako fridex neexistovalo a jestli ano,tak si ho nemohl dovolit každý...Ale vím,že ho němci do ruska potřebovali do tanků,tak že něco asi už existovalo.Ale nevím jestli třeba v roce 1930???to asi pouze ta voda,možná nějaká ta vodka a nafouklý pak hadice a tak gejzír a voda z veterána fuč ...Nee...nevím driv se nepouzical fridex ale smes lihu (dle manualu 40 dilu lihu a 60 dilů vody a nebo smes nejakeho glysatinu...
Aha...díky...Tak že vodka byla blízko...
|
16.1.07, 17:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|