|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Problém s chlazením Felicia 1,6MPi
Autor |
Zpráva |
balrog
Příspěvky: 10
|
Problém s chlazením Felicia 1,6MPi
Ahoj fandové do motorismu Tak i já jsem začal mít problém se svou Škodověnkou Felicia 1,6MPi. Celá léta jsem jezdil bez problémů a ručička teploměru vystoupala vždy na 90 stupňů a tam se vždy držela +-10 stupňů podle zátěže. Ventilátor chlazení se zapnul za celá léta snad jen jednou a to když jsem táhnul těžký vozejk a štrádoval jsem do velkého a dlouhého kopce. Jenže to byla minulost Už asi 14 dní pozoruji, že ručička teploměru pozvolna stoupá až do červeného pole. Do červéného pole vystoupí v městském provozu asi po 15 minutách jízdy. Ventilátor chlazení se nespustí. Zkontroloval jsem tedy konektory a změřil jsem kabely od snímače chlazení co je v chladiči a vedou k elektromoturu ventilátor. Ventilátor je v pořádku. Voda z chladiče se mi neztrácí a ani není zaolejovaná. Tudíž těsnění pod hlavou motoru je v pořádku. Chladič je horký, tudíž termostat správně otvírá a měnit ho nebudu. Byl jsem v autorizovaném servisu Škoda. Vyměnili pouze snímač teploty na chladiči. Jenže problém se neodstranil. Ventilátor se občas, ale opravdu občas roztočí, když je ručička teploměru těsně (asi 1mm ) pod červeným polem, to je skoro 120 stupňů. Někdy se nesepne vůbec a to už musím zastavit neboť vařím. Topení funguje velmi dobře a bohužel teď ho používám k dochlazování motoru. Mřížky v chladiči jsou čísté a bez zjevných závad. Auto je jinak v pořádku s pravidelným servisem. Prosím poraď te co by mohlo zlobit. Děkuji a přeji všem mnoho pohodových kilometrů bez nehod.
|
26.4.07, 07:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Danfox
Příspěvky: 32 Bydliště: Praha
|
Re: Problém s chlazením Felicia 1,6MPi
balrog píše: Ahoj fandové do motorismu Tak i já jsem začal mít problém se svou Škodověnkou Felicia 1,6MPi. Celá léta jsem jezdil bez problémů a ručička teploměru vystoupala vždy na 90 stupňů a tam se vždy držela +-10 stupňů podle zátěže. Ventilátor chlazení se zapnul za celá léta snad jen jednou a to když jsem táhnul těžký vozejk a štrádoval jsem do velkého a dlouhého kopce. Jenže to byla minulost Už asi 14 dní pozoruji, že ručička teploměru pozvolna stoupá až do červeného pole. Do červéného pole vystoupí v městském provozu asi po 15 minutách jízdy. Ventilátor chlazení se nespustí. Zkontroloval jsem tedy konektory a změřil jsem kabely od snímače chlazení co je v chladiči a vedou k elektromoturu ventilátor. Ventilátor je v pořádku. Voda z chladiče se mi neztrácí a ani není zaolejovaná. Tudíž těsnění pod hlavou motoru je v pořádku. Chladič je horký, tudíž termostat správně otvírá a měnit ho nebudu. Byl jsem v autorizovaném servisu Škoda. Vyměnili pouze snímač teploty na chladiči. Jenže problém se neodstranil. Ventilátor se občas, ale opravdu občas roztočí, když je ručička teploměru těsně (asi 1mm ) pod červeným polem, to je skoro 120 stupňů. Někdy se nesepne vůbec a to už musím zastavit neboť vařím. Topení funguje velmi dobře a bohužel teď ho používám k dochlazování motoru. Mřížky v chladiči jsou čísté a bez zjevných závad. Auto je jinak v pořádku s pravidelným servisem. Prosím poraď te co by mohlo zlobit. Děkuji a přeji všem mnoho pohodových kilometrů bez nehod.
Ahoj Koukni na http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=4489 ....... tam toho je dost..... a je to stejny system chlazení
|
26.4.07, 07:52 |
|
|
balrog
Příspěvky: 10
|
Jenže já nikdy neboural a teplota mi stále stoupá až do červeného pole posledních 14 dní a ventilátor prostě nesepne. Mám dojem že se jedná a závadu v něčem jiném než u tvého auta.
|
26.4.07, 09:47 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
balrog píše: Jenže já nikdy neboural a teplota mi stále stoupá až do červeného pole posledních 14 dní a ventilátor prostě nesepne. Mám dojem že se jedná a závadu v něčem jiném než u tvého auta.
To neva že jsi neboural, pročti to celý třeba tam je něco co jsi nezkusil, táta má 1,6 a ventoš v létě běží snad každý dvě minuty když jede po městě, a to už tomu autu je pomalu 12 let a nikdo nikdy na to nešáhl (kupovalo se nový) je najeto 130 000 a ještě to má přehranej soft v jednotce a vačku. Jediný co se vysypalo tak byl termostat a ten zůstával otevřenej, dal se novej a vše opět při starým bez problémů. Hledej vše kolem čidla, ventilátoru, a kabeláže kolem toho.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
26.4.07, 11:37 |
|
|
pepa
Příspěvky: 82 Bydliště: Jižní Morava
|
Pokud je čidlo ventilátoru v pořádku tak potom jedině že by blbnul termostat.Ještě je duležité ,aby celá soustava dobře těsnila-víčko nádržky,kroužek v hrdle nádržky.
_________________ Felicia 1,6MPI/2000/bílá
|
26.4.07, 21:16 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
To, že máš horkej chladič ještě neznamená, že termostat je OK, u delší dobu používaných čidel nebo termostatů stačí jedno přehřátí auta a je po nich. Stojí okolo 150 korun a vyměnit ho je otázka 10 minut, se spodním krytem motoru 30 minut a máš jistotu, že v mechanice to není a potom se třeba pouštět do elektriky, která je podstatně dražší. Hodně zákazníků si zakládá na osobním přesvědčení, že na 100% ví, kde závada není a prosazujou kolikrát dražší řešení a nakonec se ukáže, že je tam špatná hovadina za 5 korun o které byli skálopevně přesvědčení, že je OK a oprava je vyšla na 2000,-
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
27.4.07, 05:47 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Drak píše: To, že máš horkej chladič ještě neznamená, že termostat je OK, u delší dobu používaných čidel nebo termostatů stačí jedno přehřátí auta a je po nich. Stojí okolo 150 korun a vyměnit ho je otázka 10 minut, se spodním krytem motoru 30 minut a máš jistotu, že v mechanice to není a potom se třeba pouštět do elektriky, která je podstatně dražší. Hodně zákazníků si zakládá na osobním přesvědčení, že na 100% ví, kde závada není a prosazujou kolikrát dražší řešení a nakonec se ukáže, že je tam špatná hovadina za 5 korun o které byli skálopevně přesvědčení, že je OK a oprava je vyšla na 2000,-
Tak to tady mám taky jednoho zákazníka, kterej je přesvědčenej že tím co myslím já to není, na jedný starý toyotě vypadávaj lamely z chladiče takže tam zůstávaj jen ty průtokový žebra no a je tam velkej chladič, takže půlku překrejvá ventilátor a půlka je volná a zrovna na tej volnej už jsou pomalu všechny lamely vypadaný a auto se pomalu s venkovní teplotou začíná víc a víc ohřívat, dokonce i bez termostatu to sepne čidlo ventilátoru a ten ventilátor pak běží i 20 minut když auto vrčí na místě, teplota jde strašně pomalu dolu, tlaky jsou OK olej je krásně čistej, netlakuje to hadice, voda se nestrácí, prostě vše tak jak má být jen se to se stoupající venkovní teplotou ohřívá víc a víc. Pořád ho lámu na ten chladič ale nechce se přesvědčit že to prej musí být něčím jiným jen neví čím.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
27.4.07, 07:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|