|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Ovladanie klapky pre auto sytic
Autor |
Zpráva |
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Ovladanie klapky pre auto sytic
Chlapi, existuje nejaky navod alebo aspon nakres ako zlozit ovladanie sytica na karburatore? je tam ten domcek s bimetalom, ten som dal dole, obidve casti a tam je ta oska ktora cez bimetal ovlada klapku, teraz mi to nejde nasadit uplne spravne a to som pozeral do dalsich troch karburatorov ako to tam je, sice sa mi to podarilo zlozit ale nejak divne, vizera to ok ale ked som skusal otvarat jednotlivo tak je tam jeden doraz kt umoznuje pohyb cca 3mm, mne to ide tak o 1 cm cize by sa otvaral sytic ako sa mu zachce, typujem ze by aj ostal otvoreny, poradite mi ci sa na to mam... a radsej pouzit druhy, vycistit ho, pretesnit a pre zmenu nerozoberat? vdaka...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
12.5.11, 07:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Záleží na typu toho systému. Pokud je to na favo karbec a má se zachovat i původní funkce, která má sytič jen vypnout, tak se má nasadit to táhlo opět na bimetal. Někdo mívá systém jako u škodovky, kdy se sytič zapíná i vypíná ručně. Viděl jsem i systém, že se sytič zapne jako u normálního fava plyn. pedálem, a pokud se nevypne páčkou, tak funguje normálně automaticky. Jde i páčkou vypnout dříve.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.5.11, 07:14 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Jedna zásadní otázka... Proč se v tom napřed vrtáš a až pak se ptáš? Když jsem s tímhle začínal tak první co bylo tak jsem si sháněl všemožné informace a knížky až když jsem to pochopil tak jsem se do toho pustil a to se netýká jen tohoto. Jinak to nafoť protože z toho co jsi napsal nejde tak úplně poznat co myslíš. V užitečných odkazech je dílenská příručka Felicia - karburátor v pdf a nebo ti pak večer můžu poslat fotky víka karburátoru a podle nich to můžeš složit. A je to tak že tři šroubky a víko sytiče s bimetalem je dole... pod ním je plastové táhlo na které se nasune očko bimetalu. Pak zase tři šroubky (které mě pokaždé daly zabrat než jsem je uvolnil) a je dole mechanismu (přepákování sytiče) tam pak do plastového segmentu zapadá respektive je jen nasunuté táhlo přívěry. Pokud si nepovolil matici která drží mechanismus u sebe tak nějak nevím co se ti tam mohlo rozes*at... jak jsem to rozložil tak to zase složím ne.... a když nevím jak dál tak toho nechám a napřed si o tom něco zjistím.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
12.5.11, 07:14 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
rozobral som ho prave koli tomu ze mi sytic neprivrel klapku aj po zohriati motora a kolisali mi otacky aj na volnobehu, zistil som ze nejaky problem bude prave v tom prepakovani sytica, klapka vobec nereagovala na ten bimetal, inak by som sa v tom nevrtal, precitane uz mam vselico a ako som uz pisal neskusal som to zlozit podla fotky ale podla druheho karburatora na ktorom to funguje, vsetko do seba zapadlo, len bude zle nastavena ta vola klapky po ktoru ju moze ten bimetal ovladat, ked tak prihodim aj foto ale to budem moct najblizsie zajtra, ako sa daju nastavit max otacky motora pri plne otvorenom sytici? tak ako som to zlozil su priliz vysoke, ide mi len o nastavenie toho dorazu...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
12.5.11, 08:59 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Proč by ti měl sytič (čímž se rozumí celá komplexní obohacovací soustava pro studený start - takže když už tak mechanismus sytiče) přivírat klapku po zahřátí motoru? Snad otevřít si chtěl říct ne? Vzduchová přívěra/klapka u studeného motoru (po aktivaci sytiče) plně uzavírá hrdlo první komory a s postupným ohříváním motoru na provozní teplotu se musí klapka otevírat což zabezpečuje bimetal (společně ještě se soustavou nuceného otevírání ihned po startu tj. Pulldown plus termoventil) a když motor dosáhne provozní teploty tak je přívěra kolomo k hrdlu tj. hrdlo je plně otevřené. Jinak je snad samozřejmé že u horkého motoru ti bimetal klapku nepřivře... není sebemenší důvod.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
12.5.11, 09:57 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
aha, sorry nevsimol som si ze som napisal blbost, no tak inak, kym som ho nerozobral tak vlastne sytic bol stale zapnuty, cize som si nemohol nastavit volnobeh pri zahriatom motore a otacky mi kolisali, ked som skusal klapku privriet rukou, motor zacinal skapinat aj ked motor bol uz zohriaty...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
12.5.11, 10:27 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
No to už zní rozumněji... takže se ti při zahřátým motoru nevypnul sytič. Tam je teda možnost že buď je vadný bimetal... nebo je problém v mechanismu/přepákování (maximálně tak ve vratných pružinkách jinak tam není co by se mohlo pokazit) nebo je víko sytiče jakožto i základní poloha bimetalu špatně nastavená/rozhozená a nebo se ti víko sytiče vůbec neohřívá chladící kapalinou tzn. že se ani bimetal nemůže rozvinout a předat tenhle pohyb dál tak aby se mohla přívěra otevřít... a nebo byl mechanismu jednoduše tak zatuhlý a zabordelný že se ani nehnul. Jinak pokud jsi měl přívěru přivřenou i při horkém motoru tak si musel mít vysokou spotřebu a ten kolísavý volnoběh by taky seděl což je důsledek bohaté směsi... To navazuje i na to co jsi psal... pokud klapku přivřeš u horkého motoru tak ho defacto dusíš tzn. jednak mu znemožňuješ přísun potřebného množství vzduchu a zároveň zvyšuješ podtlak v komoře to znamená přísun ještě většího množství paliva (směs paliva se vzduchem musí být v určitém rozmezí a jakmile se blíží k hranici zápalnosti tak motor začne vynechávat... jednoduše řečeno bude mít příliš málo vzduchu na příliš mnoho paliva a jak víme vzduch (kyslík) je pro spalování klíčový). Takže teď to máš v jakém stavu... přívěra je u motoru zahřátého na provozní teplotu už otevřená ale otáčky máš moc vysoké?
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
12.5.11, 11:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Capricorn: Jak jsem psal, osobně jsem viděl dva typy těchto systémů. Jeden byl v podstatě stejný jako u původního automatu, vše fungovalo klasicky jak má u normálního provozu s automatickým sytičem a tím lankem se jen dalo vypnout sytič, tedy otevřít přívěru. Tedy, sytič se zapnul sešlápnutím plyn. pedálu a fungoval jako automat. Pokud se navypnul sytič tím táhlem v kabině, tak se vypnul po nějaké době sám. Šlo to taky vypnout tím táhlem, sice tohle milovali šetřílci, protože třeba nastartovali studený motor a hned vypli sytič. Motor se ale trápil a chcípal, protože nebyl prohřátý. Potom jsem viděl na jednom fávu, že tam nebyl vůbec bimetal a všechny mechanismy byly v podstatě nefunkční, chyběl dokonce i ten objemový ovladač. Systém táhla s lankem byl připojen přímo na táhlo přívěry a princip byl stejný jako u š 120. Tedy se musel sytič ručně zapnout a postupně ubírat a vypnout. Místo bimetalu bylo uvnitř připevněné to ocelové lanko na to táhlo, na kterém bývá očko bimetalu.
To jsem viděl ale jen u jednoho fáva a většinou to bývá jak jsem popisoval první variantu.
Jeden chlápek to má u nás u baráku a to táhlo v kabině myslím pracuje na opačném principu, než jsem si myslel. Když se zapne sytič plyn. pedálem, musí být to táhlo zatáhnuté k palubce. Když chcete sytič vypnout, táhlo se vytáhne ven, směrem k řidiči.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.5.11, 23:03 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Varoku ale on tam nemá manuální sytič respektive ruční deaktivaci automatického. On rozebral ten automatický protože mu i po zahřátí motoru neotevírala přívěra. Teď jak ho složil tak podle toho co jsem pochytil tak mu zůstávají viset otáčky... což bych osobně viděl že bude mít vyskočenou/prasklou pružinku stupňovité vačky což znamená že přívěra se sice otevře, ale bimetal svým pohybem nenatočí vačku do polohy vypnuto takže pořád dělá doraz plynu i při teplém motoru a proto má vysoké volnoběžné otáčky i při zahřátém motoru.
Jinak jo taky vím že bylo těch tzv. manuálních sytičů víc a taky vím minimálně o dvou... jeden byla výroba schválená škodovkou a jím se dala automatika pouze předčasně vypnout. Ten druhý systém nahrazoval komplet celou automatiku (což osobně už vůbec nechápu).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
12.5.11, 23:38 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Capricorn: no, tak vcera som pozrel tu pruzinku na tom mechanizme ovlatania, ona tam sice je a je aj v poriadku ale mam pocit ze ju niekto menil za nejaku za inu alebo ju nezmyselne deformoval, asi zas nejaky uzasny tuning typu manualny sytic, rozobral som mechanizmus z druheho karbecu, zlozil to, skontroloval ci to vizera ok a ako sa sprava ten bimetal a ovladanie druheho stupna, t.j akoby pridal plyn a otvoril druhy stupen s tym podtlakovym ovladacom, vsetko vizera ok, aj na aute uz to je lepsie, este zostelovat zmes, volnobeh a predstih a dam vediet ci je vsetko ok, vdaka za pomoc...
Varok: mne ozaj neslo o nejake prerobenie sytica, iba o spravnu funkciu toho automatickeho, manual podla mna nema zmysel, ten automaticky je rieseny dobre a ked funguje clovek sa nemusi o nic starat...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
13.5.11, 07:10 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
Aha, tak to se omlouvám. Už od začátku jsem myslel, že se tady řeší ruční ovládání sytiče.
Jak jste psal o té velké mezeře, máte dobře nasazené to táhlo objemového ovladače, které pootvírá při studeném motoru jemně přívěru? Na konci toho plastového táhla, je to zepředu. je malý imbudový šroubek, který by to neměl pustit dál než na asi 3mm mezeru. To je ale až při druhé poloze, při první by měla být mezera do 1mm.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
13.5.11, 08:54 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: Ovladanie klapky pre auto sytic
No presne ten srobik som mal na mysli, predtym tam bol ten doraz kde ma byt 1mm asi centimeter a ten druhy mi ani nezaseklo, lenze tam bol problem aj s tou pruzinou a bohvie co este najdem, dnes po praci sa s tym pojdem pohrat, nastavit zmes a predstih a uvidi sa, ak sa bude spravat podla mojich predstav tak je to finish, zajtra mozem dat vediet ako to dopadlo, zatial dakujem
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
13.5.11, 10:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|