Autor |
Zpráva |
VILIBALD
Příspěvky: 139 Bydliště: Ždár nad Sázavou
|
Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
Kluci, poraďte. Už fakt nevím co dál.
Pořídil jsem si Rapida 130 pro radost ale dlouho stál a když jsem tam nalil vodu jsou s tim jenom problémy.
Včera jsem ho natočil,samozřejmě nalil vodu a nechal běžet. Voda nikde netekla tak říkám dobrý,jenže jak se ohřál,vyvařil vodu přez expanzku a end.
Dneska jsem o tom přemýšlel a vyměnil jsem termostat bo se mi zdálo že problém bude tam. Byl rozlítlej,tak je tam Vernet a nový těsnění. Nastartoval jsem ho a zase se hřál tak mě napadlo ho odvzdušnit v kufru což jsem včera neudělal. Jenže i když se začal prohřívat chladíč tak to samý. voda ven. Konzultoval jsem to s kámošem že nejde v autě na topení nahoru to šoupátko na teplý vzduch a on ať to určitě rozchodím že to bude asi ono. Rozdělal jsem část palubky a nakonec to byl zarezlej kohout dole pod palubkou ale povedlo se ho rozchodit. Tak jsem to nechal vychladnout,dolil teplou vodu a znova. CHaldič se ořál a už i trubky od topení. Z odvzdušnění šla rezavá voda. Ale prskalo to pořád se vzduchem tak kolega v zadu dolíval teplou vodu a já odvzdušňoval. Prostě mělo by to být tak že je to OK když jen teče voda bez vzduchu v tahu ne? Ale to se mi nepovede. Buď to prská nebo neteče nic a mezi tim to zase začne vařit. To už je litrů vody co tim motorem proteklo.
Ale aspoň se ohřál chladič. Jenže když jsem na to šel pak tak se zase chladič neohřál. Jsem z toho fakt bezradnej.
Už tomu fakt nerozumim. Voda tam je vždycky ale pak vyvaří.
Ventilátor nefunguje jak asi tušíte ale když jsem očistil kostru a propojil drátky k čidlu a předpokládal jsem že se rozběhne tak nic ani na poklepání tak to asi bude motůrek KO co? Čidlo klidně taky vyměnim. V tom bych problém neviděl.
Může to být všechno způsobeno vodní pumpou se ptám? Jako že si dělá co chce a jednou to chladičem prožene a jednou ne?
Prostě chci mit od toho pokoj a když bude stát na místě aby se uchladil a byl klid.
Co s tim mám dělat tak ať to konečně funguje?
Pod víčkem oleje je čisto tak na fouklý těsněni bych to neviděl.
Díky za reakce.
|
26.7.11, 18:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
Muze to byt tesneni po hlavou nebo rupla hlava. Chladit musi samozrejme i s vypnutym topenim.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.7.11, 19:02 |
|
|
VILIBALD
Příspěvky: 139 Bydliště: Ždár nad Sázavou
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
No ale to by bylo vidět na víčku ventilů a na ventilech šlem,ne? Tam ale nic takovýho nevidím.
|
26.7.11, 19:23 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
Chtěl bych vidět ten vnitřek motoru,kudy protéká chladící kapalina... Jestli si myslíš,že po tolika letech bude všecko o.k. tak tě to přesvědčilo samo že nee...Těsnění pod hlavu stojí cca 100,- tak že to sundej jestli si na to trufáš a víš co pak a nebo to dej do autodílny ať ti to pod tou palicí zkontrolujou...
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
26.7.11, 19:25 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
Slem byt nemusi. Jinak se sundanim hlavy to bude naprd. Uz vidim, jak ma vlozky utopeny, zabetonovany...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.7.11, 19:27 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
dle me to tesneni bude vyrezle.....pokud nepomuze odvzdusneni urcite hlava dolu a srovnat plus nove tesneni a kontrola presahu....rozhodne to tak nevydrzi po te dobe to tesneni bude zkorodovane
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
26.7.11, 19:33 |
|
|
VILIBALD
Příspěvky: 139 Bydliště: Ždár nad Sázavou
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
Tak to jste mě teda nepotěšili. Ale věřím že to tak může být. Asi dneska neusnu.
|
26.7.11, 19:41 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
taky to vidím jak patrik sděláš hlavu a těsnění zameteš smetáčkem na lopatku koupil sis auto pro radost tak udělej těsnění a řetěz, nech udělat hlavu přebrousit a i ventily, at ti dodělají gufírka, ten motor musíš celý udělat jinak to nebude radost ale výmrd s hromadou šrotu
|
26.7.11, 20:45 |
|
|
VILIBALD
Příspěvky: 139 Bydliště: Ždár nad Sázavou
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
No jo kluci dám na vás. Ale radost z auta mi tohle celkem kalí. Představoval jsem si to fakt jednodušejc a taky se mi ty průvodní jevy zdály všelijaký než zrovna hlava nebo těsnění i když 130ky jsou hlavama pověstný. Ale proto se tu ptám bo vy tomu na rozdíl od mě rozumíte.
|
26.7.11, 21:16 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
nejdřív bych to dost proplachoval než začneš kuchat motor
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.7.11, 21:36 |
|
|
VILIBALD
Příspěvky: 139 Bydliště: Ždár nad Sázavou
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
myslím že se to celkem propláchlo jak to vyvařilo co mohlo a zitra asi půjde dolu hlava no. Pak se uvidí co bude dál. Možná tam pinknu jinej motor a bude.
|
26.7.11, 22:36 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
s tim proplachováním... vyndej tu záslepku co je na motoru nad čidlem tlaku oleje, a až ti tudy poteče čistá voda, tak máš vodní prostor v bloku relativně čistej a je pravděpodobný že až jí vyndáš, tak nepoteče nic, jak to bude zanesený... a hlava se v případě nouze dá nahradit upravenou ze Š105 (nutná úprava spalováků + vhodná je úprava sacích kanálů - ty maj u Š105 průměr jenom 27mm, ale 120 a 130 maj 29mm) a ať se ti to povede úspěšně zprovoznit
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
27.7.11, 04:10 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
já měl kradeného favorita co našli benga někde ve stodole po osmi letech a všechno bylo KO, prožrané mrazovky, těsnění, vyžraná hlava, odešla i vodní pumpa, shodit zadní čelo nechat owapovat motor, rozhodit nastříkat blok a jednotlivé díly, řetěz těsnění, udělaná hlava, rozdělovač v pořádku a brnk, ten zvuk čistého motoru a jeho vzhled to je nezapomenutelná radost
|
27.7.11, 06:20 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
URU píše: s tim proplachováním... vyndej tu záslepku co je na motoru nad čidlem tlaku oleje, a až ti tudy poteče čistá voda, tak máš vodní prostor v bloku relativně čistej Ja ten kanal musel odvrtat, tomu nepomuze ani svecena voda.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
27.7.11, 09:19 |
|
|
VILIBALD
Příspěvky: 139 Bydliště: Ždár nad Sázavou
|
Re: Uvedení do provozu motoru Škoda Rapid po 16ti letech.
Už to tak bude že se do motoru budu muset pustit ale fakt se mi nechce. Ten kanálek rozhodně vyčistím. To díky moc za radu a snad bude sprovozněnej brzo. Jinak motor má skvělej zvuk už teď bo má nějakej laďák anglickej. Jinak bych tam hvízdl 742/136 ale jenom ten výfuk mi v tom brání. Potřebuju aby to bylo posunovací vlastní silou na ne to pořád tlačit.
|
27.7.11, 18:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|