Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 00:21



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Spotreba 5l/50km 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
udělej si s karburátorem výlet...

http://karburatory.sweb.cz/

ušetříš dost peněz za postupný vyměňování kravin na něm...pan K. ti karbec komplet zrepasuje a neprohneš se přitom tolik...mě na něm vyměnil dost věcí a s prací to vyšlo na 550kč...

_________________
Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km


26.9.11, 19:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Bydliště: Ustecky - Chomutov
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
tak jsem vymenil vzduchovy filtr, svicky za Championy z Feldy (maji nalitano 56km), obohacovac a spotreba stejna, kouknu pak na sytic, ale co me zarazi, kdyz nastartuju znovu teply motor a otevru vicko expanzky, tak z horni hadicky mi vali voda zpet do nadrzky, kdyz jedu 20km a potom otevru kapotu, tak vicko, co predtim netesnilo ted tesni, ale z te male hadicky syci vzduch a utika voda, ne moc, ze by vadny termostat? velky tlak? zavzdusneno?


2.10.11, 19:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Bydliště: Ustecky - Chomutov
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
no a dnes jsem si vsiml, ze mam stale odpojen jeden dratek co vede z takove placky nad obohacovacem, sikmo doprava, vedou tam dva draty, hnedy na kostru a cerny je ted momentalne ve vzduchu, k te placce vede i mala hadicka jakoby od telesa sytice, jisty si nejsem, ale uz od koupe jsem si vsiml toho odpojeneho dratku, ted pri snizovani spotreby me to opet zaujalo

tak to bude asi termoventil, ale kam ten drat zapojit, nekam na karburator nebo vede dal do palubky ci pojistkovky?


5.10.11, 16:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
V motorovém prostoru vede ke karburátoru (nejčastěji) zelený vodič s konektorem což je přívod el. pro karburátor. Na ten se napojuje konektor do kterého je zapojený černý vodič od termoventilu a vodič který přivádí proud k elektromagnetickému ventilu volnoběhu a vyhřívací spirále bimetalu ve víku sytiče. Tudíž jednoduše na jedné straně je černý vodič termoventilu zapojený do konektoru termoventilu a na druhé do hlavního přívodního konektoru proudu pro karburátor. Podívej se na jakékoliv el. schéma Fav. a pochopíš to hned. Žádnou vědu v tom není potřeba hledat.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


5.10.11, 18:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Bydliště: Ustecky - Chomutov
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
uz jsem to napojil, z termoventilu sly dva draty, jeden na kostru druhy jsem napojil na ten privodni zeleny, od zeleneho sel drat na volnobeh a na sytic, akorat nevim, k cemu je elektronika v termoventilu, jen pro servisni ucely? jestli mechanicky facha, tak meni odpor dle teploty a je v cinnosti pouze par vterin po startu motoru predpokladam


5.10.11, 18:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Tam není žádná elektronika... je tam jen elektricky vyhřívaný dvojkov který cca za 3-5 vteřin od sepnutí zapalování uzavře obtok vzduchu k objemovému ovladači. Toto se ale děje jen za nižších teplot kdy je obtok otevřený resp. termoventil je průchozí. Od cca 10°C už je obtok uzavřený (termoventil neprůchozí) i bez el. vyhřívání (tudíž se po startu studeného motoru vytvoří pouze velká mezera přívěry aby nedošlo k zbytečnému a přílišnému obohacení které nad tuto teplotu není potřeba). Můžeš ho vyzkoušet... strč ho do mrazáku nebo ho ochlaď ledem (servis používal ochlazovací sprej) cca aby jeho teplota byla kolem 0°C (v tuhle chvíli by měl být průchozí tzn. mělo by jít skrz něj vzduch nasát i ho profouknout) a hned ho připoj na baterku... při 0°C se musí uzavřít do 5 vteřin tak aby po uplynutí téhle doby byl naprosto těsný a neprůchozí. Ještě se uvádí kontrola na odpor při pokojové teplotě, ale hodnotu ti z hlavy momentálně neřeknu navíc je kontroluju jak jsem popsal je to průkaznější.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


5.10.11, 19:13
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Jestli není špatný předstih. Ta spotřeba 10l/100km je sice vyšší, ale není zase tak hrozně veliká. Ono taky záleží na stylu jízdy.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.10.11, 19:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
ešte skontroluj kompresné tlaky,ventily môžu byť už zanesené bordelom a tým pádom sa musí viac tlačiť na plyn...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


5.10.11, 19:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Karbon u favo motore sa robi ked to zere olej cez gufera, ale na spotrebu ma to vplyv moc nema. A neviem si predstavit ako zistis karbon na ventiloch pomocou manometra...Obrázek

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


6.10.11, 05:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Ked ventil nedoviera,tak asi aj tlaky su ine,ne?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


6.10.11, 07:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Když ventil nedovírá, tak to nejede. :roll:


6.10.11, 07:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Kedy jak,už som videl aj take..kopa karbonu a ventil ani nedoliehal.. A predsa to jak tak išlo

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


6.10.11, 08:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Bydliště: Ustecky - Chomutov
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
tak spotreba se snizila na 5L/60km, vyuzivam kopce ze kterych vyrazuji, dojizdim na neutral ke krizovatce i kruhaku, sice asi budou brzdy mit zahul, ale jsou levnejsi nez dennodenne dolivat benzin, ale zase nemam styl plyn-brzda, spis takovej dedkovskej, neturuju to, mel jsem take zvyseny volnobeh na 1500ot, protoze ja vul ho nastavoval pred delsi dobou na studenym motoru, ted je nejak tak 750 - 800k, mit tak stroboskop, pneu vsechny mam na 2kPa, na ten predstih se podivam, musim nekde najit navod, jak ho nastavit bez stroboskopu a kouknu jestli mi nebrzdi v klidu kola a co jsem od koupe nemenil tak je olej v prevodovce, nevim co tam je, jestli tam vubec je, je jednoduche ho vymenit? v motoru mam 15W40, do prevodovky tento myslim nesmi, je asi moc ridky


6.10.11, 17:39
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
neco o prevodovce zde viewtopic.php?f=56&t=26378


6.10.11, 18:10
Profil ICQ

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Spotreba 5l/50km
Do převodovky se leje olej PP80, popř. PP90, ale ten prý je už moc hustý pro fáva. Pokud byl volnoběh vysoký, to taky dělá své. Ten drátek u toho termoventilu dělá to, aby se auto nepřechlastávalo, když je aktivní sytič, zjednodušeně napsáno.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


6.10.11, 19:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz