Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 22:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Odkarbonování motoru? 
Autor Zpráva
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Skopčáci tam stříkali methanol, přesně tak. Jen dodám, že podobný systém používali i sověti. Při takovém přidání plynu údajně (nepamatuju to :) ) šlahaly z fůfuků plameny a letoun vypadal jako by byl zasažen. Je to jednou z možných příčin lišících se počtů hlášených sestřelů na straně jedné a počtu ztracených letadel na straně druhé.

Ale i voda asi trochu funguje, je to už dlouho, ale v nějakém článku jsem četl, že škoda motorsport zkoušel vtřikování vody do motoru octavie wrc. Rozhodně ale nešlo o nějké čistící účinky. Vodou se totiž nechá umýt prach a bláto, ale to v motoru snad nikdo z nás nemá.


16.5.07, 08:44
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 110
Příspěvek 
Martin 007 píše:
No co já vim, tak do Messerschmitů Bf - 109 napřidávali vodu ale methylalkohol...duplo jim na chvíli dalších několik set koní ale jenom na chvíli páč se motooooooooooor začal přehřívat...


No vsak proto to tam strikali, aby se to neprehrivalo. Zadna forsaz. Kratkodobe zvysovali vykon znacnym zvysenim plniciho tlaku. A ten metanol tam vstrikovali proto, aby vlivem vyparneho tepla snizili teplotu spalovaciho prostoru a predesli detonacim. Metanol zaroven zvysuje OC paliva.


16.5.07, 10:11
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
PetrVTR píše:
Martin 007 píše:
No co já vim, tak do Messerschmitů Bf - 109 nepřidávali vodu ale methylalkohol...duplo jim na chvíli dalších několik set koní, ale jenom na chvíli páč se motooooooooooor začal přehřívat...


No vsak proto to tam strikali, aby se to neprehrivalo. Zadna forsaz. Kratkodobe zvysovali vykon znacnym zvysenim plniciho tlaku. A ten metanol tam vstrikovali proto, aby vlivem vyparneho tepla snizili teplotu spalovaciho prostoru a predesli detonacim. Metanol zaroven zvysuje OC paliva.


Tak koukám zase to je jinááááč... :wink:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.5.07, 10:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Voda se doopravdy vstřikovala, teď nevím, u jakýho to bylo motoru, ale testovaly to formule 1, šlo o to, že se vstřikem vody jednak mírně zvýšil kompresní poměr, protože voda je nestlačitelná a při určitým tlaku a teplotě se část vody rozkládá na vodík a kyslík, což je prudce výbušná směs a tím pomáhala zvýšit výkon. Bylo to ale náročný jak na výrobu, tak na finance, že od toho nakonec upustitli. Chrstat vodu do sání rozprašovačem mi ale přijde trochu zcestný, toho karbonu zas v motoře není tolik, aby to bylo nějak výrazně na škodu a při výměnách těsnění pod hlavou se může odstranit manuálně.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


16.5.07, 18:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Drak píše:
Voda se doopravdy vstřikovala, teď nevím, u jakýho to bylo motoru, ale testovaly to formule 1, šlo o to, že se vstřikem vody jednak mírně zvýšil kompresní poměr, protože voda je nestlačitelná a při určitým tlaku a teplotě se část vody rozkládá na vodík a kyslík, což je prudce výbušná směs a tím pomáhala zvýšit výkon. Bylo to ale náročný jak na výrobu, tak na finance, že od toho nakonec upustitli. Chrstat vodu do sání rozprašovačem mi ale přijde trochu zcestný, toho karbonu zas v motoře není tolik, aby to bylo nějak výrazně na škodu a při výměnách těsnění pod hlavou se může odstranit manuálně.


draku já jsem to zas slyšel že ta voda se tam odpařila, zvedla tlak, a odpařením odebrala teplo a tím to víc chladilo, ta voda se snad vstřikovala do válců, o to vodíku nebyla řeč, já jen tak jsem to jen slyšel miloš


16.5.07, 18:58
Profil

Příspěvky: 110
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
Drak píše:
Voda se doopravdy vstřikovala, teď nevím, u jakýho to bylo motoru, ale testovaly to formule 1, šlo o to, že se vstřikem vody jednak mírně zvýšil kompresní poměr, protože voda je nestlačitelná a při určitým tlaku a teplotě se část vody rozkládá na vodík a kyslík, což je prudce výbušná směs a tím pomáhala zvýšit výkon. Bylo to ale náročný jak na výrobu, tak na finance, že od toho nakonec upustitli. Chrstat vodu do sání rozprašovačem mi ale přijde trochu zcestný, toho karbonu zas v motoře není tolik, aby to bylo nějak výrazně na škodu a při výměnách těsnění pod hlavou se může odstranit manuálně.


draku já jsem to zas slyšel že ta voda se tam odpařila, zvedla tlak, a odpařením odebrala teplo a tím to víc chladilo, ta voda se snad vstřikovala do válců, o to vodíku nebyla řeč, já jen tak jsem to jen slyšel miloš


No tak velmi nepatrna cast vody se skutecne rozlozi ale to je zcela bezvyznamny jev. Duvodem je skutecne vnitrni chlazeni spalovaciho prostoru aby nedochazelo k detonacim pri prudkem zvyseni plniciho tlaku. To ze by se vstriknuta voda rozlozila na kyslik va vodik, ty ze by se spalili (takze by zase vznikla voda) a jeste to zvedlo vykon je samozrejme nesmysl, to by bylo perpetuum mobile :-)


17.5.07, 08:53
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
tak tak, ak sa nejaka voda rozlozi na vodik a kyslik (skor nie ako ano) tak to nie je nikdy ani meratelne mnozstvo.
Pokial by to takto fungovalo, uz by sme mohli vsetci jazdit na vodu a nemame sa o com bavit....
na reakciu 2(H2O)--> 2(H2) + O2 treba velke mnozstvo elektrickej energie (elektrolyza). tolko ze ziskana energia je mensia ako vynalozena a teda sa to neoplati. :) tato reakcia trapi vedcov uz dobrych par desatroci

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


17.5.07, 12:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Proto se to přestalo testovat, ekonomika výroby směsi a váha celýho zařízení prostě byly velký, vyvíjelo se to pro závodní motory a ne pro běžnej provoz, někde sem o tom měl článek, zkusím to dohledat.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


17.5.07, 12:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek vstřikování vody
Systém vstřikování vody testovala snad každá druhá automobilka (co vím tak s tím experimentovala i Tatra u motorů do náklaďáků) ale u pístových motorů se nikdy neosvědčil. U turbovrtulových motorů v letadlech se používá běžně, zejména v tropických oblastech pro zvýšení výkonu motoru (vstříknutá voda ochladí kompresor a částečně i spalovací komoru), používá se zásadně demineralizovaná voda a celý systém se používá jenom při startu, po startu zbytek vody pilot vypustí do atmosféry


20.5.07, 17:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
Tatik rikal ze kdysi v 80. letech si na stovce udel nejake prisavani vody. Na 100 km asi 1,5l vody. Prej to jelo lip tak nevim. O zadnem odkarbonovani nemluvil. Jen ten vykon diky rozkladu na vodik a kyslik. Ted nevim co si o tom mam myslet :)

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


26.5.07, 21:35
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nevěřte tomu, že se v motoru rozkládá voda na kyslík a vodík. Stejně k tomu rozkladu je potřeba více energie než lze zpět z vodíku dostat.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.5.07, 06:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
Radic píše:
Tatik rikal ze kdysi v 80. letech si na stovce udel nejake prisavani vody. Na 100 km asi 1,5l vody. Prej to jelo lip tak nevim. O zadnem odkarbonovani nemluvil. Jen ten vykon diky rozkladu na vodik a kyslik. Ted nevim co si o tom mam myslet :)


To měl známej udělaný taky, ale pouze ne letní provoz, kdy přikapáváním vody ochlazoval směs - to je podle mýho názoru ten důvod...vodík je kravina...

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


27.5.07, 09:31
Profil ICQ

Příspěvky: 18
Příspěvek 
na rozkad vody na H2 a O2 je potreba silnyho katalyzatoru (urcite nestaci spalovani v komore motoru) System rozkladu se pouziva v raketovejch motorech. Takze pokud chcete se svou skodkou do vesmiru.....

_________________
seru si to v bledemodrym Trabantu.....


1.6.07, 18:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz