Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 13.11.24, 04:07



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Vstřikování u diesela 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Bydliště: okolí Prahy
Příspěvek Vstřikování u diesela
Ví někdo, na kolik tak maximálně mohu nastavit otevírací tlaky u vstřiků, aniž bych tím něco(=vstřikovací čerpadlo, trysky, apod.) zničil, poškodil, nebo tomu nějak rapidně snížil životnost? Jedná se o starý diesel s nepřímým vstřikem bez turba a mechanické rotační čerpadlo Bosch. Jezdím na mix nafta/řepkový olej a protože je to hustější, než samotná nafta, tak chci nastavit kvůli lepšímu rozprášení vyšší tlaky, ale nechci tím nic zku*vit :? . Díky za všechny věcné rady :) Petr

_________________
Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí :-)
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára :-)
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo :-(


19.6.07, 12:27
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Vstřikování u diesela
Petr píše:
Ví někdo, na kolik tak maximálně mohu nastavit otevírací tlaky u vstřiků, aniž bych tím něco(=vstřikovací čerpadlo, trysky, apod.) zničil, poškodil, nebo tomu nějak rapidně snížil životnost? Jedná se o starý diesel s nepřímým vstřikem bez turba a mechanické rotační čerpadlo Bosch. Jezdím na mix nafta/řepkový olej a protože je to hustější, než samotná nafta, tak chci nastavit kvůli lepšímu rozprášení vyšší tlaky, ale nechci tím nic zku*vit :? . Díky za všechny věcné rady :) Petr


tak s týmto ti tažko niekto poradí, hlavne pri starom motore, kde už sú vôle opotrebením, a navyše repkový olej??? nemám nič proti.
musíš to skúšať systémom pokus/omyl, každú zmenu najprv podľa sluchu, či ten motor neklepe nejako viac, alebo inak, a najazdiť zopár km, aby si zistil spotrebu....

myslím že už len to že miešaš naftu s repkovým olejom je podnik pokus/omyl...

veľa štastia...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


19.6.07, 15:24
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Chtělo by to napsat, co je to za motor, jestli je to na toho renaulta, co máš v podpisu, tak tam se tlak nastavuje na 125-138. Větší tlak bych moc nedával, protože se ti sníží dávka vstřiku a budeš mít potíže se startem. Lepší je trysky vyměnit, seštelovat na předepsanej tlak a do přívodu paliva dát předehřev, aby palivo bylo tekutější.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


19.6.07, 16:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
to si myslíš že vyšším tlakem něco víc roprášíš? pokud tam máš tlak 125 klidně dej 200 to čerpadlo to přežije, ale pak napiš změníš tím akorát svůj pocit, ta čepová tryska je prostě vymyšlena na určitý tlak, hlava je určité konstrukce, podle mě nevřešíš nic, pokud ti to lépe shoří, zas potřebuješ jiný předstřik a tak pořád dokola, pokud tito špatně startuje tak žhavení a tlaky, pokud jetolenoch tak ještě palivový filtr miloš


19.6.07, 17:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Bydliště: okolí Prahy
Příspěvek 
Ano, je to ten Renault co mám v popisu, motor ale chytá na cvrnknutí i studený a šlape jak hodinky. Koupil jsem 4 nové trysky Bosch za 2.000 Kč, protoze z těch starých už byly 2 úplně v pytli - 1 dost kapala a další přímo tekla a když jsem trochu přidal, tak se za mnou zahulilo jako za studenou Liazkou a to mě dost štvalo :? . Takže jsem tam dal nové trysky. Pán co mi měřil tlaky říkal, že ty staré trysky dávaly 150 kPa. Tlak se prý šteluje přidáváním, nebo ubíráním nějakých podložek, ale ve vstřikovačích žádné nebyly a on taky žádné nemá(neživí se opravami a štelováním motorů, dělal to jen ze známosti). Namontoval mi tam nové a ty dávají 160-170, tak jsem měl strach, abych tím něco nezlikvidoval. V manuálu k tomu autu píšou, že tlak má být myslím 130+-5 kPa. Palivový a vzduchový filtr jsou vyměněné nedávno, cca 500-1.000 km zpátky a teď asi o víkendu vyměním olej i s filtrem. Žádnej sporťák to není, ale vzhledem ke 40 kW výkonu se to ani nečeká :D , jediné co po tomto autu chci, je spolehlivý a levný provoz do práce a zpět, cca 70-100 km denně. Štve mě ale, že to auto jede max. tak 110 a když bych chtěl víc, tak leda snad ze skály dolů, takže jak to musím točit, aby to aspoň trochu jelo, tak mě z toho kraválu někdy až bolí hlava :? .

Ještě dotaz: Neví někdo z vás, kolik má mít tenhle motor předvstřik? A čím může být ta malá maximálka(nikde nic nevázne, prostě to jen víc nejede :cry: ) Napadla mě ještě převodovka, že je třeba z nějakého benzína...

Omlouvám se všem Škodovákům za tenhle trochu off-topic, ale jsou tu chytrý hlavy a věřím, že mi poradí 8)
Díky Petr

_________________
Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí :-)
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára :-)
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo :-(


20.6.07, 11:45
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Petr píše:
Ano, je to ten Renault co mám v popisu, motor ale chytá na cvrnknutí i studený a šlape jak hodinky. Koupil jsem 4 nové trysky Bosch za 2.000 Kč, protoze z těch starých už byly 2 úplně v pytli - 1 dost kapala a další přímo tekla a když jsem trochu přidal, tak se za mnou zahulilo jako za studenou Liazkou a to mě dost štvalo :? . Takže jsem tam dal nové trysky. Pán co mi měřil tlaky říkal, že ty staré trysky dávaly 150 kPa. Tlak se prý šteluje přidáváním, nebo ubíráním nějakých podložek, ale ve vstřikovačích žádné nebyly a on taky žádné nemá(neživí se opravami a štelováním motorů, dělal to jen ze známosti). Namontoval mi tam nové a ty dávají 160-170, tak jsem měl strach, abych tím něco nezlikvidoval. V manuálu k tomu autu píšou, že tlak má být myslím 130+-5 kPa. Palivový a vzduchový filtr jsou vyměněné nedávno, cca 500-1.000 km zpátky a teď asi o víkendu vyměním olej i s filtrem. Žádnej sporťák to není, ale vzhledem ke 40 kW výkonu se to ani nečeká :D , jediné co po tomto autu chci, je spolehlivý a levný provoz do práce a zpět, cca 70-100 km denně. Štve mě ale, že to auto jede max. tak 110 a když bych chtěl víc, tak leda snad ze skály dolů, takže jak to musím točit, aby to aspoň trochu jelo, tak mě z toho kraválu někdy až bolí hlava :? .

Ještě dotaz: Neví někdo z vás, kolik má mít tenhle motor předvstřik? A čím může být ta malá maximálka(nikde nic nevázne, prostě to jen víc nejede :cry: ) Napadla mě ještě převodovka, že je třeba z nějakého benzína...

Omlouvám se všem Škodovákům za tenhle trochu off-topic, ale jsou tu chytrý hlavy a věřím, že mi poradí 8)

Nech si nastavit ten předvstřik,když ti ten rachot nedělá dobře,pak to taky může bejt těma přešponovanejma vstřikama,že to nejede a rachotí,jak je tu od kluků uvedeno,pokud jsou ale origov je to podivný a zjisti jestli nemáš ucpanej vejfuk.No a pak se jedině spokoj s tim jak to jede.Páč pak už to nebude úsporný,až budeš lámat rekordy rychlosti :wink: :D
Díky Petr


20.6.07, 15:04
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Předvstřik jako takovej sám nenastavíš, dělá se to na stolici, když je čerpadlo venku, nastavuje se čerpadlo vůči kolu, aby to sedělo u rozvodů na ryskách na danou hodnotu. Od 20 let starýho ropáka asi nemůžeš čekat zázraky, buď rád, že jede, hlučnější sou všechny nafty, který nejsou řízený. Trysky se štelujou planžetovýma podložkama pod pružinku, 160 bez podložky je divný, to by mělo dávat tak 120, nejsou tam v tom kloboučku zaklepaný? Případně odbrus kousíček pružinky, aby se tlak zmenšil, může ti to trochu ubírat na výkonu, protože při větším tlaku to stříkne později a menší množství, ale nezapomeň to pak změřit, od oka to nikdy netrefíš.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


20.6.07, 16:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Bydliště: okolí Prahy
Příspěvek 
Nedávno jsme doma ten předvstřik trochu zvětšovali, protože to bíle hulilo a netahalo to do kopců. Povolili jsme všechny šrouby, kterýma je přidělaný čerpadlo a kousek s ním pootočili a zase vše utáhli. Přijde mi, že je to od té doby o trochu lepší. Dá se doma naštelovat, jenom musí člověk mít to správný nářadí. Stačí stroboskop a k němu dokoupit takový nástavec , který upevníš na vstřikovací trubičku. Funguje to snad nějak jako na způsob stetoskopu. No a právě ten mi ke stroboskopu bohužel chybí, takže je přidáno jen trochu od oka, víc si netroufnu :roll: .
Ty trysky mi dělal pán, co to dělá občas v práci-má tam stolici-napumpuje a vidí, při kolika která tryska stříká a jak rozprašuje. Trysky jsem rozebraný neviděl a on by snad měl poznat co tam je a není. Teda aspoň doufám :) Taky jsou mi ty tlaky záhadou. Jsou to origo vstřiky Bosch-made in India.
Motor není nějak extra hlučnej, jenom je to prostě starý diesel a ty mají hlučnou konstrukci a když ho vytočím, tak je to vevnitř skoro jako v multikáře :D

_________________
Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí :-)
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára :-)
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo :-(


20.6.07, 18:08
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Ten předvstřik se dá doladit +- 6st, jestli s tím máš nějakou zkušenost, tak to poznáš podle sluchu, když má moc, tak klepe a když málo, tak bíle kouří, ale rotačky sou hodně náchylný na správný nastavení, proto na stolici. Řadovka si na nějakej ten stupeň nepotrpí, tam je to jedno.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


20.6.07, 18:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz