Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 09:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 úprava motoru felicie 1.3 MPI 
Autor Zpráva

Příspěvky: 55
Příspěvek úprava motoru felicie 1.3 MPI
Ahojte,

zabývám se úpravou motoru 1.3 MPI.

Doposud jsem aplikoval tyto úpravy:
Motor celková GO, ostrá vačková hřídel 265°/265°, snížená hlava o 0,4mm na kompresní poměr 10,6:1, leštěné kanály, upravené sedla ventilů.

Můj subjektivní dojem je že motor nevadne a nechá se velice rychle vytáčet, ten správný odpich to má od 3000-4000 otáček.

Bohužel tyto úpravy mi nestačí. Musím se neustále vrtat v motoru :D .
Mám několik otázek k dalším úpravám.

Plánuji odlehčení setrvačníku o 1kg.
1) Co můžu očekávat od této úpravy ?

2) Jdou aplikovat do hlavy větší ventily ?

3) Jak pracuje podávací čerpadlo ? V budoucnu chci zabudovat na motor karburátor ale nevím jak vyřešit problém s přívodem paliva do karburátoru. Motor nemá acepumpu.

4) Máte někdo zkušenosti s přestavou převodovky z Favoritu ? Je nutné půlit a přehodit kolečka nebo jsou ty převodovky stejné povrchově? (absenci druhého silenbloku neřeším.)


Děkuji za ohlasy ...


7.10.12, 10:21
Profil
Pspvek Reklama

   
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
AD1 od odlehceni setrvacniku muzes cekat akorat o neco lepsi akceleraci a deceleraci, precejenom je to mensi setrvacna hmota, ale zvyseni vykonu jako takove je nulove (a kdyz to s odlehcenim prezenes, hodnotu ti nereknu, tak si zapricinis spatny volnobeh a zbytecne velke vibrace)
AD2 vetsi ventily by asi aplikovat sly, precejenom zavodni vozy to tak maji, ale chtelo by to zkuseneho hlavare, ktery s tim ma zkusenosti a nepocitej ze to bude neco levneho..
AD3 mpi cerpadlo by melo zvladnout nakrmit karburator v pohode, akorat asi budes muset aplikovat nejaky redukcni ventil, nebo tak neco, protoze dava celkem vysoky tlak, kterej by se karburatoru nemusel libit (kazdopadne tadle uprava, i kdyz se ti povede, rozhodne neprojde technickou a budes mit jenom problemy..)
AD4 z prevodovkama ti neporadim :oops:

Ale jinak asi budes potrebovat i jiny software do ridici jednotky, aby vsecky upravy zvladla pobrat s co nejlepsi efektivitou..

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


7.10.12, 10:40
Profil

Příspěvky: 55
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
Technickou mám vyřešenou, bez problémů. Pokud to dobře chápu tak čerpadlo tlačí palivo pokud klesne tlak tak se zas zapne automaticky ? Nebo je řízeno ŘJ podle vstřikování ?

Můžete mi doporučit další úpravy na zvýšení výkonu ?


7.10.12, 10:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
cerpadlo tlaci v kuse a este je ovladane dost fikanym rele, ktore by ho malo odpojit vzdy, ked sa motor zastavi (aby nevytiekol obsah nadrze po havariji z auta von). MPi cerpadlo dava tusim 0,5atp, co karburatory bez prepadu spolahlivo preplavi a karburatory s prepadom netusim.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.10.12, 11:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
nemuzes pouzit podavaci cerpadlo z motoru se vstrikovanim, musis pouzit FACETku a nadrz z favorita, prevodovka z favorita do felicie nejde (jde po predelani zadniho vika pouze na BMM)

na karbec musis pouzit zapalovani z favorita i s rozdelovacem, takze jiny prsa a udelat ostrikovaci trisku na prevod rozdelovace z vacky, po aplikaci zapalovani z favorita ti nebudou fungovat budiky z felicie, takze budes muset nejak predelat feliciacky budiky a zadek z favorita...

muj nazor je: koupit 1,6tku - lepsi, spolehlivejsi, levnejsi, efektivnejsi...

kdyz se "porad musis vrtat v motorech" vymysli na tu 1,6tku turbo a ses o 2 tridy jinde nez s timhle dobastlenym MPI...

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


7.10.12, 17:55
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
ondras nemáš až tak pravdu a hned ve dvou věcech na převodovku z favorita musí použít víko z feldy do 97 ale pak jí dá do kterýkoliv feldy, a prsa měnit nemusí jsou stejný akorá u moi je tam přišroubovaná záslepka

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


7.10.12, 21:57
Profil ICQ

Příspěvky: 55
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
Rozdelovac, civku atd.. vsechno mam aplikovane na motoru. Jen nemohu vyresit podávání paliva. pokud použiji karburátor s přepadem do nádrže tak nevidim duvod proc nemohu pouzit originalni cerpadlo.


Jarda S.: Tyto informace jsem chtel presne slyset :-)


8.10.12, 06:32
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
RuMeC protože originál čerpadlo dává tlak kolem 5 barů a ty na karbec potřebuješ 0.3 baru

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


8.10.12, 07:14
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
A tryska na náhon rozdelovača tam je plne funkčná,aj to kolečko ako na rozdelovači tam je,to je ta záslepka,poháňať musí aj olejové čerpadlo.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


8.10.12, 08:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI
Jarda S. píše:
ondras nemáš až tak pravdu a hned ve dvou věcech na převodovku z favorita musí použít víko z feldy do 97 ale pak jí dá do kterýkoliv feldy, a prsa měnit nemusí jsou stejný akorá u moi je tam přišroubovaná záslepka

ok...prevratil jsem to...mpi prevodovka nejde do favorita...

stejne je to uplne zcestna uprava, prijde na to az casem

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


8.10.12, 20:25
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 79 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz