|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
rado
|
motor š130
Zdravim, v poslednom case mi vyprskava olej okolo mierky hladiny oleja. Uz som kupil novu lebo ta stara uz velmi netesnila ale aj tak to nepomohlo. Ked zhodim vrchnak vika vent. tak sa mi zda, ze tam fuci o nieco viac ako by malo. Je to tazko posudit. Odvetranie nie je zapchane. Asi dam zajtra zmerat tlaky vo valcoch. Kruzky som menil pred rokom. Motor ide vykonovo dobre, ziadny priznak nejakeho problemu. Ak mal niekto nieco podobne prosim o radu. Dik.
|
4.5.06, 19:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Podle toho co píšeš, to vypadá na opotrebovane krouzky pístu- vystrikovani oleje kolem merky zpusobuje to ze kompresni tlaky a expanzni plyny jdou kolem pístu do klikove skríne a vylacuji ven olej - poznas to, kdyz si pricuchnes k odvetrávací hadici na víku ventylu a ucejtiz zní smrad spalin.
Znicení pistnich krouzku zpusobuje: Prehrati motour, vysoke otacky->vysoké namáhani,spatne mazání, spatne zvolený ci starý olej.
Stráci se ti olej? kourí to modre po zahratí? kdy ti stríka olej-za studena nebo i za tepla?
|
4.5.06, 19:41 |
|
|
Návštěvník
|
Olej sa mi straca ale kolko sa strati spotrebou motora to je tazko povedat ked mi vyprskava okolo mierky. Dnes som kontroloval sviečky a su perfektne čiste, ziadny nanos od spaleneho oleja. Ani na modry dym nejde z vyfuku. Vyprskava to asi ked je motor zohriaty na prevadzkovu tep. Ale nemozem to naisto tvrdit.
|
4.5.06, 19:56 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
....Tak to je dost divný, co výkon motoru? neni jenom spatné tesneni pod hlavou- ze by kompresni tlaky sli pres kanálky oleje, to je taky mozný co voda, nestráci se ti, nebublá to v nadrzce vody? muzes mít prasklou hlavu. fakt nevím
|
4.5.06, 20:02 |
|
|
Návštěvník
|
Vykon motora je dobry, urcite neklesol. Prosim ta len ma nestras z prasklou hlavou, lebo pred rokom som ju menil a ledva som ju zohnal. Mimochodom bola uplne nova za 5.600,- sk . Zajtra zmeriam tie tlaky a mudem mudrejsi. Inak ani voda ne bublinkuje ani nieje natlakovana. Fakt neviem. Ked som menil tie kruzky tak mali dva piesty trocha volu vo valcoch, mozno by to po case mohlo byt tym.
|
4.5.06, 20:09 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
trosken draha hlavule nee? na vrakaci v cesku bys ji sehnal kolem 500-1000 KC to fak netusim kolik je to SK a skus ty tlaky ale jestli budou malý tak skus metodu zkouseni kde je závada jestli na ventylej ci ve valci..znás ji?
|
4.5.06, 20:15 |
|
|
rado
|
No bola draha ale bol som rad ze ju mam. Zajtra napisem co som zistil. Ked som to vlani zlozil mali vsetky valce tlak 13. Nove kruzky, capy, ventily, hlava. No uvidim, sam som zvedavi. Dufam, ze to nebude nic vazne, uz mam v tom aute poriadne prachy (rapid 130).
|
4.5.06, 20:25 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
ŠádeMan píše: trosken draha hlavule nee? na vrakaci v cesku bys ji sehnal kolem 500-1000 KC to fak netusim kolik je to SK a skus ty tlaky ale jestli budou malý tak skus metodu zkouseni kde je závada jestli na ventylej ci ve valci..znás ji?
Určitě bys ji na vrakáči za tuto cenu sehnal, jen je otázkou v jakém bude stavu...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.5.06, 08:36 |
|
|
rado
|
motor 130
Uz je to jasne, meranie tlakov ukazalo: 1.valec 13,5 4.valec 6!!! 3.valec 13 2. valec 13 . Zlomeny kruzok na 4. pieste a pre istotu aj vylomene z piesta. Menim celu sadu valce-piesty. Teraz este cakam na vyuhlovanie ojnic, dal som vymenit puzdra. Majte sa.
|
6.5.06, 11:40 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: motor 130
rado píše: Uz je to jasne, meranie tlakov ukazalo: 1.valec 13,5 4.valec 6!!! 3.valec 13 2. valec 13 . Zlomeny kruzok na 4. pieste a pre istotu aj vylomene z piesta. Menim celu sadu valce-piesty. Teraz este cakam na vyuhlovanie ojnic, dal som vymenit puzdra. Majte sa.
Hm, zaujímavé, že to nebolo cítiť na výkone...
|
7.5.06, 20:07 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: motor 130
rado píše: Uz je to jasne, meranie tlakov ukazalo: 1.valec 13,5 4.valec 6!!! 3.valec 13 2. valec 13 . Zlomeny kruzok na 4. pieste a pre istotu aj vylomene z piesta. Menim celu sadu valce-piesty. Teraz este cakam na vyuhlovanie ojnic, dal som vymenit puzdra. Majte sa.
Tak přesně toto se stalo kamarádovi na Rapidu 136.
Couval a najednou začal motor vydávat takový divný klepavý zvuk (zbytky kroužku se o hlavu zatloukly do pístu )
Je mi divné, že jsi neslyšel žádnou změnu na zvuku motoru.
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.5.06, 07:08 |
|
|
Návštěvník
|
Takze motor je zlozeny a ide perfektne, zatial este zabieham. Na tom vykone to bolo urcite poznat, ked to teraz porovnam a to jazdim tak na 1/4 plynu. Ked clovek chodi denne do prace, tak mi to ani nepripadalo ze auto ide slabsie, ziadne divne zvuky iba ten olej. Valec nebol vobec doskriabany, ale aj tak isli vsetky valce, piesty, capy, kruzky nove aj loziska. Dalej prepuzdrovanie ojnic + vyuhlovanie, odlahcenie remenice, vylestene sacie potrub., starter z reduktorom. Je tam aj druha vacka zo 110r, nove rozvody, nove zdvihatka. Je to krasa, urcite sa to neda porovnavat. Keby niekto mal zaujem tak tie valce a piesty su na predaj aj orig. vacka s130. Valce su fakt v dobrom stave, ziadne skrabance a meral som ich na viacerych miestach v porovnani z novymi su fakt dobre. Zatial sa majte.
|
11.5.06, 09:55 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na kolik taková oprava asi tak přijde?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.5.06, 13:24 |
|
|
Návštěvník
|
motor 130
Takze orientacne napisem kolko ma co stálo.
Sada valcov-piesty-capy-kružky-segerovky 3600,- sk
Ojničné ložiska 180,- sk
Hlavné ložiská už neviem, ale o niečo viac od ojnič.
Prepuzdrovanie a vyuhlovanie ojnic asi 500,-sk
Vačka ma vyšla na 2500,- sk
Štartér fel. 3000,- (nový)
Zdvihátka (staré boli zlé) 80,- sk/1ks
Rozvody asi 350,-sk
Olej 700,-sk
Odlahčenie remenice a leštenie sac. pot. som dal spravit v práci
Nejake tie drobnosti, tesnenia, silikon atd.
Vlani som kupil novu hlavu 5600,-sk a orig. výfuk škoda 130 sport ( www.autowit.sk)-cena 5.500,- (pefekt. zvuk)
Nove ventily asi 700,-sk
No je to dost a este by sa do toho dalo zainvestovat, ale uz teraz sa to z predchadzajucim stavom nedá ani porovnat je to super, motor uplne stichol a staci aj centimetrove pridanie plynu a citite ako krásne taha aj pri 1500 ot./min. Som zvedavy ako to pojde vo vetsich otackach. Zatial nad 3000 ot. nechodim. Veru uz mam v mojom rapide poriadne prachy, ale nepredal by som ho ani za nic, majte sa.
|
13.5.06, 18:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|