Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 09:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Favorit - Sytič 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Bydliště: Michalovce
Příspěvek Favorit - Sytič
zdravím,
viem že sa tu toho ohľadom sytiča popísalo už strašne veľa, čo som našiel to som si prečítal ale aj tak v tom nejak nemám jasno :? tak snáď mi poradíte. Ide o to že favorit začal dosť veľa žrať cca 10l/100km, po výmene obohacovača apri ukazuje nižšiu spotrebu pri ustálenej rýchlosti tak uvidím ako to s ňou bude po najazdení nejakých kilometrov ale k veci, po výmene obohacovača mi prestal vypínať sytič. Pri zohriatom motore sú otáčky cca 850-900/min potom trošičku klesnú (sytič vypne) ale okamžite hned skočia nejak k 900 a takto to robí aj ked pridám plyn že sytič vypnem, predtým to fungovalo. Taktiež ked som čítal iné témy tak som z toho pochopil že po prešľapnutí plynového pedálu by sa mala prívera úplne uzavrieť a otvoriť až po naštartovaní, u mňa je aj pri vypnutom motore pri prešľapnutí plynu na prívere medzera cca 1,5 milimetra ako to pošteľovať? A posledná vec, skúšal som objemový ovládač ústami som spravil podtlak ale nedržal ho, prívera sa pomaly zatvárala alebo otvárala? teraz si nepamätám ale skrátka hýbala sa čo nemala ako to písalo v jednom návode tu na fóre. Takže asi budem musieť vymeniť objemový ovládač ale neviem či sa na ňom niečo šteluje či nie :( pomôžte kto sa v tom vyzná :( :roll:

_________________
Favorit 136L 14.12.1989 viewtopic.php?f=19&t=22240
Obrázek

Felicia 1.3 MPI 9/1997
Obrázek

130L 31.3.1985


19.11.12, 22:21
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
1. Objemový ovladač se dá přibližně vyzkoušet i pusou, ale problém je v tom, že neodhadneme přesně velikost toho podtlaku v kPa.
Dá se nastavit skoro všechno, třeba velikost velké mezery tím předním imbusem. Otevírání přívěry je ale závislé né jenom na tom objemovém ovladači, ale musí fungovat i ten podtlakový časový ventil na pravé straně karbecu odpředu.
2. Po sešlápnutí plyn. pedálu u studeného nenastartovaného motoru by měla být přívěra úplně zavřená a během startování nebo po naskočení motoru by se měla trošku pootevřít na mezeru asi 1mm. Pokud je pootewvřená už při vypnutém motoru, tak je něco špatně. Zkusil bych sundat to víčko sytiče, do kterého vedou dvě hadice a káblík, jestli nespadlo to očko bimetalu, popř. jestli není zlomený bimetal. Občas se to stává. Ryska na tom víčku musí být v zákrytu s ryskou na bloku karbecu. Kdyžtak to poštelovat.
3. To kolísání otáček mezi 850 a 900ot./min. je podle mě něco jiného a nemá to se sytičem nic společného. Buď to saje někde falešný vzduch, asi podložka pod karbecem, nebo nevím kde.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.11.12, 17:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
Pri vonkajšej teplote 20st má byť prívera otvorená na medzeru 1mm.Tú nastavíš pootáčaním celého veka sýtiča,ale origo sa má povoliť červík na veku a nástavcom 5,5mm (z malej goly)pootáčaš zboku celým bimetalom.Pri stlačení plynu naplno má byť medzera na prívere 2mm nastavuje sa na tiahle/držiaku plynového lanka.Ale tam je najlepšie vybrať karbec von.Imbusom sa nastavuje tzv.malá medzera 'a'.Odpoj hadičky od ufa,na spodnú urob podtlak pusou,a imbusom na hlave ufa nastav malu medzeru 'a'.Vrchnu hadičku zaslep,na spodnú daj podtlak a imbusom na tiahle nastav veľku medzeru 'A'.Hodnoty máš v andrtovi.Ufo kontrolujem tak,že ho vymontujem,ponorím do vody a tlakujem cez hadičky.Ak idu bublinky,do vody,je vadny.Poľské a tureckočínske ufá ani nekupuj,majú príliš silné pružiny a nedajú sa spoľahlivo nastaviť.Vyskúšaj ešte termospínač- daj ho do chladničky na minutu,potom naň pripoj hadičku,saj pusou,po pár sekundách by ho malo uzavrieť.Všetky tiahla,pružinky a stupňovitú vačku poriadne premaž silikonovým olejom,nech sa pohybujú úplne ľahko.Pružina v obohacovači má vplyv na spotrebu.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.11.12, 17:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
Edit: tú malú medzeru na ufe nastavíš vždy,je jedno aký tam urobíš podtlak.Konštrukcia toho ventilu vo veku jednoducho nepustí.Otáčaním veka nastavuješ vlastne iba doraz.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.11.12, 17:41
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
Schválně jsem se díval do knížky Andrt a tím malým imbusem v předu se nastavuje velká mezera, né malá. :)
Ale na druhou stranu záleží, který imbus myslíš? Já myslím ten malý šroubek zeprředu karbecu. Malá mezera se nastavuje tím plastovým víčkem objemového ovladače. Tam je vlastně taky imbus.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.11.12, 17:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
No som to nedopísal,imbusom zozadu malá medzera,a imbusom na tiahle veľká medzera.Soráč :-)

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.11.12, 17:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Bydliště: Michalovce
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
Tak už to je spravené, a je to pravda s tým "ufom" kúpil som čínske lebo nemali originál ani ústami ani velkou striekačkou som nedokazal spraviť taký podtlak aby sa tiahlo pohlo a nastavil medzery, tak som z toho starého vytočil ten čierny klobúčik a vymenil na ňom 2 o-krúžky čuduj sa svete tesní :lol: nastavil skompletizoval, predchvíľkou som bol na testovaciu jazdu, takže všetko funguje žiadne zdochynanie po pridani plynu ako predtým :) ale ešte jedná otázka, menil som aj obohacovač, tu na fóre som čítal že klobúčik a pružinu treba dať zo starého. Schválne som si porovnal pružinu starého a nového a tá nová bola asi o pol centimetra dlhšia tak som tam dal pôvodnú starú, dúfam že to nebude robiť problémy

_________________
Favorit 136L 14.12.1989 viewtopic.php?f=19&t=22240
Obrázek

Felicia 1.3 MPI 9/1997
Obrázek

130L 31.3.1985


21.11.12, 21:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
No vidíš.S tou pružinkou obohacovača som to tu už raz niekde spomínal,ale rozdiel tam bude veľmi malý.Stará pružina spôsobí skoršie uzatváranie obohacovača a teoreticky menšiu spotrebu.Ale závisí to aj od celkového stavu karbeca.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.11.12, 21:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
A pořád dokolečka dokola...:D

Jinak pozor na neoriginální obohacovače. Některé nejenomže mají šmejdské membrány, ale hlavně jejich pružiny mají jinou charakteristiku a dělají problémy s přechody. Holt si s tím na rýžovém poli asi nikdo hlavu neláme. :mrgreen:

A varoku jen taková poznámečka. Ono pusou ne že jde určit závada Pulldownu přibližně, ale jde to naprosto spolehlivě a ani k nastavení není potřeba podtlaková zkoušečka. Je sice vhodnější, ale pokud jí zrovna nemám po ruce dělám to pusou což s trochou cviku je možné nastavit taktéž defacto přesně jelikož jak napsal Lamač a už jsem to tady i několikrát zmiňoval jde tam jen o dorazové polohy (kdo Pulldown někdy rozlouskl ten ví).

A co tady ještě nepadlo je jedna důležitá věc. Stává se že kanálek přívodu podtlaku pod klapkou se při děravé membráně ovladače zanese (průměr jen 0,22 mm) tudíž ten kdo se ho rozhodne vyměnit může pak následně zjistit že ani nový nepracuje jak má. Takže doporučuji při této operaci kanálek pročistit.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


21.11.12, 23:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit - Sytič
No a ked je to zasraté poriadne,tak je s prečistením roboty jak na stavbe..Ked nepomôže ultrazvuk,ide na rad čistič brzd a kompresor.To isté platí aj o prepadovej tryske v ac pumpičke.Rozprašovač je takmer nemožné vyčistiť..Ako podtlakovú skúšačku som jeden čas používal kompresor z chladničky,ale s ústami to ide aj tak najlepšie.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


22.11.12, 10:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz