Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 11:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání oleje 
Autor Zpráva

Příspěvky: 162
Bydliště: Trpín
Příspěvek Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání oleje
Zdravím,
před týdne mi dnes, hlavně v nizkých teplotách venku se mi dělá bílá emulze na víčku od dolévání oleje do motoru. Jedná se o elektronický karbec (Forman r.v. 92) předělaný na klasik karbec. Říkal jsem si, že by mohlo být horší těsnění mezi válecema a hlavou, ale otec má tak 5 let na Peugetu 405 ten samý problém, ale to těch 5 let má nové těsněné pod hlavou. Říkám si, že asi není nikde chyba, jen to způsobuje mráz. Váš názor ? díky


Předevčírem jsem nastartoval Formana a ujel jsem cca 3km a v kopci začal hodně pištět klínák, je to ten starší typ. Měl jsem ho měsíc nový, sice jsem ho nenamazal mýdlem či jarem, ale bylo to poprvé, co od nasazení nového začal šíleně píštět. V tu dobu v kopci jsem pustit pedál plynu a hnet na to na volnoběh lehce prošlápl plynový pedál a zařadil a jel dál, pak to zakvílelo ještě lehce, ale dalších 25km nic. Tak jsem to neřešil. Včera jsem jel tu samou trasu a za 25 km opět začal pištět klínák, ale až tak moc nahlas, že všichni chodci čuměli :D a ani hudba v autě to nepřehlušila, samozdřejmě na volnoběh to bylo slabé pištění. Nechal jsem auto stát ( jsem šel něco zařidit ) asi 2-3h. nastartoval jsem a zase to začalo pištět a po 50m se přetrh nový klínový řemen značky DAYCO. Poznal jsem to podle toho, že ten zvuk přestal naráz dělat a přestalo mi to dobíjet autobaterii. tak jsem dojel cca 1km k servisu, kde jsem požádal o nový řemen, bohužel měl servis stejnou značku, tak jsem byl rád, že aspon to. Vyměnil jsem jej a asi jsem to trochu utáhl víc, poněvadž při 3500ot/min+ to opět, ale jen lehce píštěl, tak jsem se vrátil a požádal je o trochu mídla či jaru, nabídli mi nestékavé mazivo ve spreji, tak jsem za běhu motoru nastříkal řemen, ale co jsem zjistil : že řemen prokluzoval na vodní pumpě, což jsem nechápal. Tak jsem znovu sundal řemen a zkusil rukou protočit vodní pumpu, ehle, šla dost těžko ( před měsícem jsem měnil silentblok vodní pumpy, ta pumpa šla otáčet naprosto lehce ) a ted šla ztuha, jak kdyby bylo přidřené ložisko, ale za minutu jsem ji rozhíbal a šla opět lehce jak před mesícem. Vodu mám na -30, je to pumpa od VIKY :D z roku 2008, ale žádný problém s ní, až včera.
za 1.) nechápu jak je možné že se přetrh řemen. Asi zmetek ? Nic ho roztrhnout nemohlo !!! Žádný plech ani podobně.
za 2.) nechápu, jaktože šla vodní pumpa šíleně těžko, možná jak jsem namontoval nový řemena utáhl to lehce víc, třeba to se přidřelo ???
díky za všechny rady a nápady

_________________
Forman 135 LSe ¨92.rv 5 , 5 - 6 , 5 L/100km max. 160km/h
Forman 135 L ¨´¨ 92.rv 6 , 5 - 7 , 5 L/100km max. 175km/h
Favorit LPG 136 L 90.rv 7 , 0 - 9 , 5 L/100km max. 165km/h


12.12.12, 14:45
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 37
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
Ta emulze ještě nemusí nic znamenat. Jestli je to jen slabý povlak a po prohřátí motoru na provozní teplotu a delší jízdě zmizí tak je to normální a je to takřka běžný u dnešních vysoce aditivovaných olejů. Značku DAYCO neznám - osobně mám v obou autech řemen Barum-Continental. Tak mě napadá jestli jsi použil správný typ řemenu. Pro karburátor byly tři typy. První klasický klínový, druhý ozubený klínový a od modelu 92 s menší řemenicí na alternátoru také ozubený klínový, ale kratší. Jinak pokud jsi dotáhl řemen na fest tak, že byl napnutý a neměl při tlaku cca 2 kg uprostřed průvěs 1-1,5 cm tak to moc dobré není jelikož tím dojde nejen k mnohem vyššímu zatížení řemen ale i k vysokému zatížení jak ložiska vodní pumpy tak alternátoru. Což mě přivádí na myšlenku jestli to pištění není spíš třeba ložisko.

_________________
Favorit 1,3 BMM 50 kW
Felda 1,3 MPi


12.12.12, 15:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
Jak se mohl přetrhnout řemen?? když se šoupe o řemenici která se netočí??uplně snadno :( Díly vika jsou toho důkazem a rozhodně od nich nelze čekat zázraky.Takže kup pumpu origoš a dej jí tam než se tahle rozletí totál a budeš stát.Ta emulze na tom víčku se udělá právě na krátkých trasách jízd kdy se motor málo zahžeje a srazí se vněm vlhkost,

_________________
Škoda 125 červená :-)r.v.1988


12.12.12, 15:14
Profil ICQ

Příspěvky: 162
Bydliště: Trpín
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
Asi bude KO ta vodní pumpa, poněvadž když se ráno přetrhl, tak to mohlo být tím, že třeba nefungovala vodní pumpa, to mám teda radost, zima k tomu :D ... Jinak mám klínovej s drážkama, ale řemenice nemají drážky :D. Napínám tak, že ukazováčkem bez většího tlaku se prohne ten 1cm.

_________________
Forman 135 LSe ¨92.rv 5 , 5 - 6 , 5 L/100km max. 160km/h
Forman 135 L ¨´¨ 92.rv 6 , 5 - 7 , 5 L/100km max. 175km/h
Favorit LPG 136 L 90.rv 7 , 0 - 9 , 5 L/100km max. 165km/h


12.12.12, 15:57
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
pri provozu s nefunkcni vodni pumpu se taky mohla zkurvit hlava


12.12.12, 16:41
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
Ecotronik má menšiu remenicu na altoši,a má tam ísť ozubený klinový remeň-kvôli namáhaniu na malom priemere tej remenice.Ak si to poriadne napol a píska to,tak najskôr odišlo ložisko.Buď na čerpadle,alebo na altoši.Ale ked nejde ľahko otáčať šerpadlom,tak tam.Mne čerpadlo Vika drží už tretí rok a žiadny problém.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


13.12.12, 12:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
K té emulzi: ochutnej ji a budeš mít jasno ;-) : viewtopic.php?f=6&t=30901

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


14.12.12, 02:25
Profil ICQ

Příspěvky: 28
Bydliště: Hradec Králové
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
Emulze na víčku - nemůže to být tím, že se s autem jezdí krátké trasy a olej se pořádně neprohřeje?


25.12.12, 20:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o
Aj hej

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


25.12.12, 20:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz