Na tempomat jede na plynový pedál ne
Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
já lidi co se na mě chtějí dívat odbourávám pro mě to nejsou zákaznící, časem je pošlu jinam, práce automechanika je odpovědná má přesné postupy a jak u mě stojí šulin který se ptá na kraviny z několika oborů tak klidně něco poseru je to to samé jako by ti někdo stál za tebou za soustruhem a vyptával se na co je tato páčka to ovládá suport, a proš ubíráš dvě setiny když můžeš tři, a na co je tato páká je to na rychlý posuv co ovládá šrobovice a proč si materiál neopíráš koněm nebudeš mít setinu v prdeli? no a pak když ničemu nerozumí a hodnotí tě podle oblečení tak si kokot a nic neumíš tak to chodí
|
30.6.13, 19:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
V tohmle s tebou souhlasím, taky to nemám rád, když mi čumilove koukají pod ruce. Jen jsem napsal, co mi ten známej říkal. A pokud tomu mechanikovi nevadilo, že na něj kouká, je to jeho věc, pro mě to je ale známka toho, že je šikovnej a že nemá zapotřebí si vymýšlet, že něco udělal a já pak zjistil, že to není pravda. Když už jsem byl třeba na přezutí kol, tak jsem byl taky přítomen a díval jsem se na toho maníka jak to dělá, ale díky tomu, že sám nemám rád hloupý otázky, tak držím hubu a jediná otázka zní......... "co jsem dlužen?" U tohohle to bude stejný, buď mě vyžene a já se půjdu projít, nebo mě tam nechá a já budu jen mlčky přihlížet a možná se něčemu přiučím. Kdybych jako mladej nebyl blbej a nechtěl mermomocí na tupou sportovní školu, mohl jsem dnes být automechanikem, protože ve fichtlovi jsem se hrabal každou chvilku a bráchovi jsem měnil ložisko na převodovce u 120ky. Hrabat se v motorech mě vždycky bavilo, jenže dnešní auta už jsou moc komplikovaný díky elektronice a hlavně už nemám montážní jámu, protože bydlím v paneláku. Renaulta jsem si spravoval taky sám, protože to byl ještě starej osmi ventilovej motor a elektroniky minimum. Prostě kdybych před těmi 20 lety nebyl hlupák, nemusel bych dneska tohle řešit.
|
30.6.13, 19:26 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
jako zajímavé co píšeš na své leta bys už měl mít i zkušenosti, jinak promin že by mě v dílně někdo mlčky přihlížel to jsem prostě neviděl bud se šel projít nebo to dopadlo špatně že borec převzal aktivitu a dodýchal a v tom momentu se nasral, nebo se zranil, už jsem víckrát vzpomínal automechanik teoretik, strašně mi chtěl pomoct ale nešlo to v době kdy jsem zavíral páté dveře tak stihl dát prsty na sloupek pak seděl dvě hodiny s přeraženýma prstama, pak jsem řezal výfuk zvedl se co budu dělat a zas jsem mu fuknul do očí řádnou jiskru a zbytek dne jsem projezdil po ambulancích umím se postavit k frézce, soustrhu, k obrážečce, stejně tak k tatře hondě i š12O není problém kdykoliv za určitých okolností cokoliv k celkové spokojenosti
|
30.6.13, 21:52 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Tak jak jsem psal, když mě vyhodí, půjdu se projít, protože ten servis je 14 km od mého domova. Když mě nevyhodí, je to jeho věc, protože jsem zvědavej co a jak se dělá. Stoupnu si do kouta a budu držet hubu a budu koukat abych nepřekážel a maximálně se zeptám kolik za to...... Na procházky moc nejsem, takže jsem radši, když se můžu dívat, protože to mě zajímá víc. Nikdy jsem nikomu neradil co a jak má dělat, maximálně když se mi něco nezdálo, tak jsem kroutil očima, ale neřekl jsem ani A, ani B. Nejsem ten typ, který by někoho kritizoval, ale když vidím, že dělá něco co se mi nelíbí, už k němu příště nejdu. Když vidím co a jak se dělá, zjistím jestli mám na to si to příště udělat sám, nebo ne a podle toho se taky zařídím. Když mi maník, kterýmu jsem volal kvůli pískání řemenice na kompresoru klimatizace a který na mě neměl čas řekl, že na to přítlačný čelo nepotřebuju ten speciál klíč, ale stačí mi to podržet velkýma sikovkama, tak jsem to zkusil, protože v práci jedny takový velký sikovky mám a za dvě hoďky jsem měl hotovo. Ten typ ložiska ve skladu nemáme, tak jsem ho pořádně prostříkal a namazal teflonovou vazelínou a je klid. Ale výměnu plánuju, protože to mělo už lehkou vůli.
Takže já v tý dílně jsem rád proto, že se rád učím novým věcem a rozhodně nemám ve zvyku do toho někomu mluvit. V práci je to to samý, dokud se mě někdo nezeptá, nebo mě nepožádá o pomoc, neseru se do toho. Samozřejmě chápu lidi jako jsi Ty, že nemáš rád ve svý dílně čumila a v tom případě chápu, že ty lidi posíláš pryč. Když tu práci uděláš podle svýho nejlepšího svědomí a lidi jsou s tvou prací spokojeni, tak v tom nevidím problém. Ale když ten mechanik pošle majitele auta pryč a pak tu práci odflákne, tak v tom problém vidím, protože x% lidí si to nezkontroluje a nic proti Tobě, nebo jiným tvého druhu, dnešní doba je taková, že člověk je prostě nucenej si to zkontrolovat, protože jsou mezi automechaniky tací, kteří to prostě flákaj a berou si za to nehorázný peníze a to mě mrzí, protože kdybych nebyl nucenej si všechno kontrolovat, měl bych polovinu starostí a klidnější život.
|
1.7.13, 07:02 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Tak jsem byl u chlapíka, který mi vyměnil svíčky, který teda byly vypálený slušně. Nicméně sám uznal, že motor běží nepravidelně a to i po té výměně svíček. Zkoušel ještě pár věcí a nakonec přišel s tím, že jediné co ho ještě napadá jsou zalepený vstřiky. Že když nerozprašují jak mají, že to má taky vliv na chod motoru. Koupil jsem od něj aditiva do benzínu a musím uznat, že se to zlepšilo, ale nepravidelný chod motoru přetrvává. Asi po měsíci a půl ježdění jsem narazil na chlápka, který se zaobírá auto diagnostikou, tak mi to zkontroloval a vyběhli mu 2 stejné hlášky jako u toho chlápka, co mi měnil ty svíčky. Obě lambda sondy a pak prý že mi vynechává 4 válec, takže to prý vypadá na špatný zapalovací kabely. No jelikož nemám momentálně moc financí, zatím s tím jezdím tak jak to je, ale narazil jsem tuhle na jednoho známýho, který prý má VAG a říkal ať prej přijedu. No vyběhla mu jenom jedna chyba a na netu jsem podle toho našel tohle: ------------------------------------------------------------------------------------------- Chyba: rada valcu 1 - sonda 1 - chyba v el. obvodu;
Příčina: prerusene vedeni, nebo zkrat na kostru*lambda-sonda vadna;
Projevy: vyssi spotreba paliva*emise neodpovidaji stanovenym hodnotam*nepravidelny volnobeh*lambda regulaci ridi RJ motoru;
Doporuceny postup: kontrola elektrickeho vedeni*kontrola lambda- regulace*lambda-sonda kontrola, nebo vymena# ---------------------------------------------------------------------------------------------
Abych řekl pravdu, ty popsane projevy sedí, teda až na ty emise, ty nemám jak ověřit.
Tak se chci zeptat, jak se kontroluje ta lambda regulace, nebo jak zkontroluju tu lambdu, protože ten první chlapík mi tvrdil, že ta diagnostika mu ukázala, že lambda sonda má napětí v pořádku. Když pak chybu vymazal a nastartoval, tak mu to při volnoběhu už žádnou chybu neházelo. Když jsem ale přijel k tomu druhýmu chlápkovi, už tam ta chyba byla zase, takže se zřejmě problém projevuje jen při jízdě. Nadruhou stranu, je divný že i když se chyba vymaže, motor na volnoběh stejně běží nepravidelně, ale chybu to žádnou neukazuje.
|
7.9.13, 12:43 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
schválne zkus odpojit na nějakou dobu baterku a pak to projed, pojede to lip ze jo? kabel na diagnostiku bych si bejt tebou koupil, staci ti K-LINE OBD 2 kabel, třeba tento http://dx.com/p/usb-cable-kkl-vag-com-c ... lue-122764 (postovny je zdarma) k tomu si stahnes (teda ehm koupis ) vag com 304 CZ a jses vysmatej Samozrejme to chce mit nejakou praxi s pouzivanim pocitace a nejlip notebook. Jinak mam overeno ze pokud je v RJ motoru ulozena chyba (nerikam ze vsechny) tak motor vetsinou nejede jak by mel. Ta lambda muze mit vyrezlej konektor, prerusenej kabel a nebo je proste KO. V první řadě pořeš tu lambdu. Kolik ti to vubec zere?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
20.9.13, 10:05 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Uffff, tak odpověď už jsem zde nějak nečekal, takže jsem tu dlouho nebyl. Díky za odezvu. Pc s VAGem mi nakonec půjčil známý, který ale nemá čas mi s tím pomoci. Znalosti na pc mám více než uživatelské a momentálně se věnuju hloubkovému studiu motoru přes VAG za pomoci dílenské příručky. VAG podle všeho vykazuje přisávání falešného vzduchu, takže jsem vyměnil těsnění sacího potrubí, těsnění pod škrtící klapkou, hadici ze vzduchového filtru k hrdlu škrtící klapky. Lambda za katalyzátorem vykazovala proměnlivé napětí, takže jsem ji taky vyměnil. Konektory jsem zkontroloval, ale jsou v pořádku. Na kostře vedle baterky jsem našel dva dráty, které byli totálně z oxidovaný, takže jsem musel uštípnout i kus drátu, protože to bylo prolezlý až 2cm pod bužírkou. Zbytek se mi povedlo očistit kontaktolem a kontrolu jsem udělal akustickou zkoušečkou. Vyčistil jsem škrtící klapku a včera jsem čistil a kontroloval funkci EGR ventilu. Následně jsem nastavil readines status, ale motor stále vykazuje nepravidelný chod. Chyby se objevují jen sporadicky a to přičítám těm z oxidovaným drátům, protože od té doby se nic neukázalo. Byl jsem u servisáka, který mi vyměnil svíčky a zkontroloval hlavní relé, ale tím to tak nějak skončilo. Dále řekl, že by mohli být zalepený vstřiky a doporučil mi aditivum. S tím se to lehce zlepšilo, ale po čase se to vrátilo zpět do původního stavu jako před výměnou svíček. Následně mi řekl, že si neví rady co by s tím ještě mohlo být. Měl diagnostiku od Bosche. Abych to shrnul, napíšu chování motoru a pak hodnoty z VAGu, aby byla představa co vlastně řeším. Projevy: Spotřeba je ve městě cca 10,5 - 12litrů - snažím se mít lehkou nohu jak jen to jde! Nicméně vypálení lambda sond projetím na cca 4000 otáčkách jsem zkoušel taky, tam ale spotřebu neřeším jelikož je tohle občas potřeba udělat. Uvedená spotřeba se týká běžnýho provozu. Motor na volnoběh běží nepravidelně a podle VAGu nepravidelně vynechávají všechny 4 válce. Při rozjezdech to někdy škube a někdy to ztratí výkon třeba na 2 - 3 sekundy, pak to nějak jede. Když už se rozjedu, je to takový líný. Když auto stojí a začnu konstantně přidávat plyn, jdou otáčky na cca 1800 a pak najednou skočí na 2800 otáček. Podle DP sleduju ve VAGu skupinu 031 (lambda před katalyzátorem) hodnota 1 skáče nepravidelně do mínusových hodnot, ale nikde jsem se nedočetl co to znamená. Hodnota 2 je OK. Podle DP je rozsah 0 - 1.000 Úhel škrtící klapky je cca 0.8 a podle DP je rozsah 1.5 - 4.0 a to i po provedení defaultního nastavení. Opět jsem se nedočetl co s tím, když je hodnota nižší. Úhel zapalování také není úplně podle DP, ale už nevím ty hodnoty. Jen že je nižší než by měl být a také jsem se nedočetl jak to řešit. Skupina 002 ve čtvrtém poli stále ukazuje přisávání falešného vzduchu, ale protože už jsem pořešil všechna těsnění kolem sacího potrubí, došli mi nápady. Nicméně v současné době se objevila další věc a o té nevím co si mám myslet. Ze sacího potrubí blízko ventilu přepínání sacího potrubí viz: obrázek, se při určitých otáčkách ozývá hvízdavý zvuk v podobě meluzíny. Nemá někdo tušení co s tím???
|
28.9.13, 09:54 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
nerikam, ze to nutne bude spatne, ale jeste v tom motoru je vaha vzduchu a nejspis taky palivovy cerpadlo, oboje ma nejake diagnostikovatelne/meritelne vlastnosti, ktere by bylo dobre zkontrolovat
|
3.10.13, 19:46 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Váhu vzduchu jsem vyměnil, protože jsem konečně z dílenské příručky zjistil jak ji proměřit. V závislosti na teplotě vykazovala větší odpor o 3 KΩ. Nekoupil jsem sice originál, ale výrobce je Německo, takže doufám, že to bude v pohodě. Problémem je, že jak mi váha vzduchu přišla, schválně jsem si ji proměřil a pro změnu jsem nenaměřil žádný odpor, tak nevím co si o tom myslet. Nicméně problém stále přetrvává. Co se týče čerpadla, pokusím se to v dílenský příručce najít jak se kontroluje. Palivový filtr byl měněn hned po koupi a to je asi 5 měsíců. Když si stále do kola procházím jednotlivé skupiny podle dílenský příručky nacházím jen dva údaje co jsou špatně. VAG stále ukazuje přisávání vzduchu, které je ve skupině 002 ve 4 poli. Podle DP je rozmezí na volnoběh 2,0g/s - 4,5g/s a VAG ukazuje proměnlivou hodnotu pod 2g/s. Jenže už jsem vyměnil těsnění na sacím potrubí, těsnění pod klapkou, vzduchovou hadici mezi filtrem a klapkou a stále to ukazuje, že to přisává falešný vzduch. Paradox je, že to po snaze utěsnit začalo ještě více žrát. Druhý údaj, který je špatně je ve skupině 003 ve třetím poli a to je úhel škrtící klapky a ten by měl být podle DP v rozmezí 1.5% - 4,0%. Mě VAG ukazuje, že škrtící klapka má úhel 0,8%. Nikde jsem ale nenašel, co s tím dělat. Provedl jsem pouze test potenciometrů pedálu a škrtící klapky a protože jsem měl možnost provést stejný test na jiným autě s naprosto stejným motorem, měl jsem možnost to porovnat a grafy byly stejný, takže škrtící klapku jsem v tomto případě ze seznamu vadných dílů vyloučil. Čímž se teda dostávám zpět k tomu falešnému přisávání vzduchu a jediná věc, která mě ještě napadá a o které jsem dnes četl je přisávání přes těsnění vstřikovacích ventilů. Prý když dochází k přisávání přes těsnění vstřikovačů, tak efektem toho se stává odkapávání paliva na místo plného vstříknutí. Což tedy by možná mohlo vysvětlovat to náhlé vyskočení otáček. Má teorie je, že když přidávám plyn a otáčky jsou na zhruba 1600 o/min, je cítit třas motoru, zřejmě proto, že poloha pedálu neodpovídá výkonu motoru, protože kvůli odkapávání ze vstřikovačů nemá motor dostatečný výkon na dané otáčky a proto řídící jednotka při dosažení určité meze vydá pokyn obohatit směs palivem tak, aby odpovídala poloze pedálu. V tom okamžiku dojde následným povyskočením otáček aby odpovídali poloze pedálu. Problémem je, že díky bohatosti směsi má motor výkon odpovídající poloze pedálu, ale množství paliva je vůči tomu všemu úplně jinde. Pokusím se přetěsnit ty vstřikovače a zkontrolovat to čerpadlo a uvidím co z toho vyleze. Každopádně děkuji za rady a tipy a hlavně za zájem poradit.
|
4.10.13, 14:21 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Tak teď jsem našel v DP kontrolu palivového čerpadla. Jestli jsem to dobře pochopil, kontroluje se pouze napětí a množství načerpaného paliva (v tomto případě benzínu) za určitou dobu. Nekontroluje se tlak jako u dieselů. V tom případě čerpadlo vylučuji, protože dostat se na 5000 o/min není žádný problém. Naopak, když dojde k onomu skoku z 1800 o/min na 2900 o/min, pak už otáčky reagují normálně a není problém se dostat na 5000 o/min a více.
Budu se tedy soustředit na to falešný přisávání vzduchu a protože už jsem utěsnil snad všechno kromě vstřikovacích ventilů a přetlakového ventilu na sacím potrubí, zaměřím se na ty vstřikovače, protože u přetlakovýho ventilu jsem nezjistil jak ho ze sacího potrubí sundat a myslím, že bych to ani neměl raději dělat???
|
4.10.13, 14:37 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Tak jsem včera přetěsnil vstřikovací ventily a přisávání jak se zdá je odstraněno, ale i tak se ta hodnota občas z toho rozmezí 2.0g/s - 4.5g/s dostane pod 2.0g/s, tak si nejsem jistý jestli to je úplně 100%. Nicméně problém s otáčkama dál přetrvává a se spotřebou taky. Když jsem demontoval sací potrubí, zjistil jsem, že ve dvou otvorech je nějaká kapalina podobná oleji. Je možný aby se tam olej dostal??? A pokud ano, co to může znamenat??? Dál jsem vyfotil víčko motoru a hrdlo. Jsou tam kapky vody a na víčku je šlem, ale voda mi neubývá a ani v ní není olej, takže nechápu kde se tam bere ta voda a ten šlem??? Jaký na to máte názor?
|
6.10.13, 16:11 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Vít píše: nerikam, ze to nutne bude spatne, ale jeste v tom motoru je vaha vzduchu a nejspis taky palivovy cerpadlo, oboje ma nejake diagnostikovatelne/meritelne vlastnosti, ktere by bylo dobre zkontrolovat Dupisek píše: Tak teď jsem našel v DP kontrolu palivového čerpadla. Jestli jsem to dobře pochopil, kontroluje se pouze napětí a množství načerpaného paliva (v tomto případě benzínu) za určitou dobu. Nekontroluje se tlak jako u dieselů. V tom případě čerpadlo vylučuji, protože dostat se na 5000 o/min není žádný problém. Naopak, když dojde k onomu skoku z 1800 o/min na 2900 o/min, pak už otáčky reagují normálně a není problém se dostat na 5000 o/min a více.
Budu se tedy soustředit na to falešný přisávání vzduchu a protože už jsem utěsnil snad všechno kromě vstřikovacích ventilů a přetlakového ventilu na sacím potrubí, zaměřím se na ty vstřikovače, protože u přetlakovýho ventilu jsem nezjistil jak ho ze sacího potrubí sundat a myslím, že bych to ani neměl raději dělat??? Našel jsem ještě v DP kontrolu regulátoru tlaku a tlaku v systému. Což teda zjišťuju, že jsem předtím psal blbost o tom, že se tlak kontroluje jen u dieselů. Nicméně kontrolu tlaku nemám jak udělat, takže je to stejně jedno.
|
7.10.13, 08:08 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Hele, a uz jsi kontroloval prubeh snimani polohy klapky? Jestli by nestalo za to pridat do toho grafu....
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
7.10.13, 08:55 |
|
|
Dupisek
Příspěvky: 18
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Viky píše: Hele, a uz jsi kontroloval prubeh snimani polohy klapky? Jestli by nestalo za to pridat do toho grafu.... Myslíš tohle? Problém u úhlu škrtící klapky je, že na volnoběh je hluboko pod limitem a já nevím proč a na novou momentálně nemám, abych ji vyměnil. Ani nevím o nikom, kdo by mi ji půjčil, abych to aspoň zkusil.
|
7.10.13, 09:19 |
|
|
mafo
Příspěvky: 1
|
Re: Na tempomat jede na plynový pedál ne
Zdravim, dlhsie som sledoval toto vlakno, nakolko mam podobny, ale len na volnobehu, jazda + tempomat je v pohode. Na volnobeh mi to robi to iste, takmer idennticky graf (nie je mozne udrzat otacky medz 2 a 3tis), avsak za jazdy nepocitujem ziaden problem. Az na jednu malickost, a to pri pomalej jazdne ultramiernym kopcekom dole na 5. rychl stupni, 1750 otackach a jemne stlacenom plyne motor strati ten maly tah. Ako keby som dal dole nohu z plynu. Ale to skor vidim na to, ze motor sa nevie rozhodnut ci tam este nieco ma vstrekovat alebo je to uz brzdenie motorom. Sporadicka chyba plyn pedalu, pri merani sa velmi neprejavila a po tom co som sa tu docital sa mi do noveho investovat na slepo nechce. Este som si vsimol ze motor v nizkych otackach (pohynanie) alebo plynula jazda okolo 2000 ma tendenciu skubat. Pri plnom plyne zatiahne bez problemov. Akurat pred mesiacom (166tis) bol motor na mensej generalke, nove gufera ventilov, zabrusene sedla, nove voditka, nove ventily, zabrus hlavy. Nove tesnenie hlava, tesn. sanie, tesn. vyfuk. potrubia, vycistenia klapka, nove rozvody, olej. Zistena mensia vola na 4. valci, odporucane vzhladom na stav ostatnych neriesit. Chovanie motora zostalo akurat to prestalo zrat olej, povodne 0.8-1l/1000km (to bol aj dovod tej opravy). Motor BFQ, 2007, 167tis km, od 120t LPG (popisovane spravanie rovnake benzin ci plyn, na plyne badat kolisanie volnobehu) Na 155tis vymena kat, obe lambdy, snimac vacky. PS: Co ked to je proste vlastnost tohto motora? V jednom clanku sa chlapik stazoval ze nechape preco sa mu to auto pri pohynani snazi ako keby pomahat a zvysuje mu otacky. V podstate sa toto iste deje aj mne, bude sa pohnem na 1100ot a postupne stupam, alebo mi proste vyletia na 3000.
|
29.11.13, 14:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|