Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 16:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 motory HTP - zkušenosti, srovnání 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Co se me tyka zkusennosti s HTP, celkem dobry, tak nejak to funguje, vlastne sem jenom na jednom delal preskocenej retez z duvodu toho, ze zenska nekde prorazila vanu a jezdila bez oleje, pak az pras vse ostatni nebyl slyset vlastni zvuk motoru, teprve zavolala ze jeji auto ma divny zvuk a kdyz sme tam prijeli, uplne sucho a pod autem ani kapka oleje, takze na to misto proste prijela totalne bez oleje, srovnal sem ale rozvody, dala se vana a jezdi to, celkem slusne, nic tam neklepe, co se taky toho problemu s katem, byl by problem ten kat teda navarit pod auto?

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


22.11.13, 18:36
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
...Tak zatím jsou příspěvky spíše pozitivní...resp. není tu jen ten jeden "jasný" pohled na HTP...což mne uklidňuje...

Ještě mne napadlo. Jaký máte názor na olej Castrol Magnatec 5W40, někde jsem slyšel že má snahu zalepovat kanálky v motoru, a že prý na to HTP trpí s tímto olejem...nevím co je na tom pravdy. Přeci jen někdo "se zelím" a někdo "šípkovou" a přesto vlak nejede....tak bych rád veděl, jestli ten Magnatec je možný zdroj problémů a zda mám raději přejít na jiný olej. Řek bych, že auto nějak nepřetěžuji, spotřebou se motám furt pod 6litry i po dálnici.

V autě býval z origo servisu škoda olej Shell Helix.....pak mi měnil jednou olej jeden mechanik a dal tam Starline 5W40 (je to dva roky zpět, ale tak nějak si vzpomínám, že startéru se v zimě občas moc nechtělo, první protočení bylo takové líné, s autem se ale jezdilo tak ob týden. Baterka je furt ta samá a vloni v zimě to točilo bez problémů....je fakt, že se s autem jezdilo už častěji, takže to nemuselo být "hustým olejem Starline"). Potom jsem kdysi potřeboval vyměnit olej, už sám, a sehnal jsem akorát Castrol Magnatec C3 5W40, tak tam od té doby dávám ten. Olej měním po cca 10tkm (ročně najedu cca 15tkm), teď ho asi vyměním i trochu dřív, protože už má cca 8tkm a nechci dojetí nechávat do největších mrazů.


22.11.13, 19:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
My do toho lijeme 5W/30, vymeny delame po roce nebo najeti 10tis mil, teda asi 15tis km, ale to u vsech aut, jinak u htp, zacinajici problem s rozvodama se da poznat a to tak, ze po studenem stratu zarachoti retez...pres noc vytece olej z napinaku, kdyz je vse ok, tak ani kdyz to pres noc stoji tak nic nerachoti a motor jde hned po stratu dobre, ale ono zas neznamena ze se to nesere, ve vedlejsim servisu meli htp 12v a ventili rozkvetly, ale je to jako se vsim, nekdo nadava na fiata, jinej je s nim spokojenej, nekdo nadava na HTP a jinej je unesenej jaky je to letadlo a spolehlivy, je treba brat hlavne nazory tech kteri konkretni auto maji a sami si jej opravuji, nebo s auty pracuji, takovy ze to nekdo slysel v hospode a sam ma trabanta je o nicem

stejne tak kdyz nekdo vi akorat ze auto ma ctyri kola, nekde mu zdechne da jej do servisu, tam zjisti prd, vymeni pul auta za tisice, nakonec je to ptakovina nic nepriznaji a zakaznik pak samozrejme na auto nadava

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


22.11.13, 20:07
Profil ICQ

Příspěvky: 1
Příspěvek Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Mám HTP 1.2 47kW 12V již desátý rok.Najeto 140 000 km ,původní rozvody s krátkým napínákem.Tuto motorizaci jsem vybral (v roce 2004) s ohledem na převažující jízdy do 90km/h trasy 20-30km ,dálnice výjimečně. Dostačující výkon,nízká spotřeba(ne na dálnici),velký vliv měla i cena pořizovací a náhradních dílů.Chtěl jsem velký kufr,mám sedan,v "krátkých" autech byl širší sortiment i v jiných značkách.Na základě informací o umístění katalyzátoru (po 5ti letech) měním olej po 12 000 a vrátil jsem se rychle k Helix ultra.Zatím jsem neměl žádnou jinou závadu,jen:Zdá se mi ,že se motor moc pomalu ohřívá.Již si neuvědomuji jak se to chovalo nové,protože po přechodu ze Š 120 to bylo výborné.Samozřejmě jsem měnil termostat,vlastně již 3x bez efektu(2x original).Všechny zaručeně nemohly být závadné.Právě jsem zlikvidoval teplé sání a zaslepil - trvale to sálo horký vzduch.Jiné problémy nemám. O ventilech mám informace,že odchází při dlouhodobé velmi úsporné jízdě,občas je nutné !!! "protáhnout komín" ,ale to asi u všech motorů hlavně provozovaných úsporně.Dále je důležitá včasná výměna a kvalita oleje právě z důvodu přehřívání od katalyzátoru.


12.12.13, 22:52
Profil

Příspěvky: 67
Příspěvek Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
HTP 47kW combi. Počítal jsem si spotřebu přes léto, celkem ujeto 12tkm a vychází na 5,55 l/100km. Podotýkám, že spotřeba je vypočtena dle tankování, dle PC byla cca 5,3. Většinou jezdím ve dvou a trasy 20 až 40km, přes léto používám klimu.
Co mne překvapilo, tak na 5,5 l/100km vyšel třeba i přejezd Rakouska tam i zpět, jel jsem po dálnici cca 110km/h (rychlost dle GPS).

Přes loňskou zimu jsem po ujetí 6tkm měl spotřebu 6,37 l/100km. To jsem ale jezdil často i krátké trasy cca 5km, tedy auto se rozmrazilo, přejel jsem město a konec, v tu chvíli ukazoval PC okolo 8l/100km...celkový průměr pak byl ale těch 6,37.


16.12.13, 11:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: motory HTP - zkušenosti, srovnání
Malá otázka je, či až tak presne ukazuje počítadlo km...

Inak ja tiež nemôžem nič zlé povedať na HTP 12V...ako som tak čítal a počúval okolo seba, mám ten pocit, že problémy stretajú hlavne 6v verzie...

Spomínam stále dookola tie isté prípady:
Kamarát v práci viacero HTP kombi 47 kW, sú to služobáky často jazdiace po diaľnici, vodiči samá zverina, často jazdy s plynom na podlahe stovky kilometrov...ani jeden motor sa nevysr*l...po 200 000 km autí ako nové
HTP kombi 47kW, 320 000 km, LPG, jazdené 1x týždenne Švajčiarsko...hej, po 320 000 km to šlo na 2 valce, al epredsa len, 320 tkm je 320 tkm a LPG LPG...
Ale vedúci krátka 40kW, cca 100 tkm a ventil v prdeli...jazdené prevažne trasy okolo 20 km, kľudným štýlom...

Mali sme to ako služobáka, ja som na tom jazdil rád.

Ale kúpil by som to iba za vyslovene extrémne výhodných podmienok = zachovalý stav a nízka cena...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


20.12.13, 15:52
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz