1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tunningkiller píše: Hej chlape tak to schvalne skusim u tej mej klapky to uz taky zacina ,,mel sem to rozdelany a kdyz sem zjistil ze stim nadelam prdlacky zadelal sem to a neresil sem to:)
Chce to vzít sirku nebo párátko, na konci to ještě rozkousat a lehce namočit do tej diavy a lehce potřít ty dráhy potenciometru, zahejbat s klabkou a nastavovačem aby se to pěkně rozjezdilo a dostalo na kartáčky a je to, někdy dokonce je ta klapka tak suchá že než když to namažeš a zahejbeš s ní zjistíš ze slaboulince skřípe po tej dráze a to je ta chyba proto je potřeba to něčím promastit ale ne olejem nebo vazelinou, já nevim jak na to přišli že ta diava nic nezkresluje, ale mě ta klapka funguje pořád, sice tohle vydrží cca 1,5-2 roky a pak to začne zase docela slušně bláznit, ale opět stačí rozdělat namazat a základní nastavení a je to zase OK
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.11.08, 11:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
xstanda
Příspěvky: 6
|
Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
xstanda píše: Zdravím vás,
mám takový problémek s motorem 1,6 MPI 55kW série ALM v Cordobě.... Motor má na volnoběh nerovnoměrné otáčky, "houpe". Při jízdě na nízké otáčky pocukává. Když brzdím motorem na nějakých 1200 ot, pak vyšlápnu spojku a pustím plynový pedál, tak otáčky spadnou na 500, až tam se to vzpamatuje a vyleze na normál. Dost často to ale zahapruje a motor třeba při dojezdu na křižovatku zhasne. Pokud zmáčknu plyn jen minimálně otáčky mají snahu spadnout na těch 500 a motor zhasíná. Mám to předělané na LPG a tam se do projevuje ještě výrazněji. V servisu LPG mi říkali, že 1,6 ky ve feldách a oktávkách mají s volnoběhem problémy, většinou však spíš zůstávají vise vejš. Řeší to přidáním stabilizátoru otáček za cca 1800,-.
Máte pls někdo s tímto problémem zkušenosti...
Díky.
Takže jsem dnes vyčistil tu klapku a okolí až kam jsem se dostal. Sundáváte to celý na čištění z motoru. Asi by to bylo lepší ale nevím, jestli to drží jenom ty 4 šrouby? Taky jsem vymezil mrtvý tah lanka plynu bo lanko muselo po zmáčknutí plynu popojet o cca 5mm, až pak to hýbalo s klapkou. Po následném testu se zdá být "houpání" NEPATRNĚ lepší a problém se zhasínáním motoru po vvymáčknutí spojky zmizel. Uvidím co to bude dělat v týdnu.Otáčky se v pohodě usadí na 850-900. Ten potenciometr je předpokládám pod tím černým krytem za klapkou?
|
29.11.08, 13:30 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
jj, držej to jen 4 inbusy a to plastové víčko malý torxy, pod klapkou je těsnění je to gunovej hranatej Okroužek, může se tam klidně nechat většinou vomačkanej není
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.11.08, 17:19 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Mě klapka furt ppíska jakoby....vydává takovej pískavej tón
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
29.11.08, 17:54 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Jura píše: Mě klapka furt ppíska jakoby....vydává takovej pískavej tón
jen když zapneš klíček bez motoru?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
29.11.08, 18:07 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
jj....jen když zapnu klíček...jinak sem to nesledoval
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
30.11.08, 02:26 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
xstanda píše: Takže jsem dnes vyčistil tu klapku a okolí až kam jsem se dostal. Sundáváte to celý na čištění z motoru. Asi by to bylo lepší ale nevím, jestli to drží jenom ty 4 šrouby? Taky jsem vymezil mrtvý tah lanka plynu bo lanko muselo po zmáčknutí plynu popojet o cca 5mm, až pak to hýbalo s klapkou. Po následném testu se zdá být "houpání" NEPATRNĚ lepší a problém se zhasínáním motoru po vvymáčknutí spojky zmizel. Uvidím co to bude dělat v týdnu.Otáčky se v pohodě usadí na 850-900. Ten potenciometr je předpokládám pod tím černým krytem za klapkou?
Klapku je najlepsie uplne vybrat a vycistit pekne kefkou odspodu. Tesnenie to zvacsa prezije. (ako uz kristensen povedal )
Bez toho to velky efekt nema. Spinava je hlavne odspodu. Dotahovat s citom
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
30.11.08, 09:26 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Jura píše: jj....jen když zapnu klíček...jinak sem to nesledoval
Jo to je normální
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
30.11.08, 11:22 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Tak sem zjistil zajímavou věc.... dneska sem parkoval a jak sem vypnul světla začal kolísat volnoběh, jak sem je zase zapnul všechno v pohodě... Nějak sem z toho nechápal... Jak je to možný? Nejsem si ale jistej, jestli to tak dělá pokaždé...
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
2.12.08, 19:18 |
|
|
RS_DMC
Příspěvky: 49
|
Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
Zdarvím, Mám zřejmě problém se škrtící klapkou. cca před měsícem mi začalo při vyřazení rychlosti padat otáčky a následovalo zhasnutí motoru. opakovalo se to na každé křižovatce a při každém zastavení nebo vyřazení. No celkem běs. Na doporučení jsme koupil sprej na čištění škrtící klapky - byla dost zanesená až uplně černá po vyčištění auto přestalo chcípat a otáčky drželi cca na 800ot. Myslel jsem že je po všem a parada vydrželo to tak 2 dny, potom mi při startu otačky vždycky vyletěli na 2500 ot. a trvalo to asi 1-2 km pak se to uklidnilo a otačky drželi. zkusil jsme odpojit baterku na par hodin a od te doby mi otáčky zase klesly při stratu tak na 200ot. někdy to i zhasne. Děje se to hlavně při startu a kratce po něm kdy je motor studeny po ujetí asi 5 -10 km je to opět v pohodě a otačky se ustali asi na 800ot. Nebylo provedeno nastaveni na VAG - myslite že je problém v tom? nebo je v tom něco jiného. Bylo mi řečeno že klapka by se po ujetí asi 500 km měla sama nastavit ale 500 km ujeto a stejně to dělá. děkuji za info. motor felicia 1.6 55kw
_________________ ŠKODA FELICIA 1.6 GLXi 55 kW (75HP)
|
23.3.11, 10:42 |
|
|
xprar1
Příspěvky: 7
|
Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
dobrý den, mám felicii 1,6 a cuká mi. Vyměnil jsem škrtící klapku. Mám dignostický kabel KKL - USB koupený z motordiag a VAG 304 a VAG409 a VAG-VCDS-10.6.4-CZ ani s jednou verzí mi nejde zprovoznit program, abych mohl číst chyby z ŘJ a provést nastavení škrtící klapky. Nedávno jsem připojil Octavii II, fabii a bez problémů, ale moje felina 1,6 ne a ne komunikovat. V nastavení jsem zkoušel všechny možné varianty, ale bez úspěchu. Nemůže být vadná ŘJ?
Co přesně dělá moje felina - když je venku chladno - lehce chytne a drží volnoběh. a jede, vše ok.
když je venku nad 30 stupnů tak lehce chytne a drží volnoběh, ale při prudké akceleraci se začne dusit! Nejvíce se projeví při zařezeném 1. a 2 př. stupni. při delší jízdě, když se překoná "dušení" probém mizí. A opět se projeví při zhasnutí motoru a opětovném nastartování.
Trochu mi pomáhá když 6x otočím klíčkem, kdy palivové čerpadlo jede vícekrát.
Je to na 100%pro čerpadlo, které nedává tlak 3 "bary"?
Spíš mě trápí, ten problém s diagnostikou!
díky za rady a pomoc.
|
29.8.12, 23:13 |
|
|
xstanda
Příspěvky: 6
|
Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
Ahoj, takže původní problém kolísání otáček a zhasínání motoru 1,6 MPI (ALM,AEE) byl vadnou cívkou. Po výměně je všechno houpání a chcípání pryč.
|
6.2.15, 07:10 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
A to si riešil 3 roky,že až teraz to pišeš?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
6.2.15, 07:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|