|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Autor |
Zpráva |
Bery022
Příspěvky: 4
|
Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Ahoj, co se týče aut a motorů, jsem naprostý laik. Přesto a právě proto Vás žádám o pomoc. Mám škodu felicia 1.3 Mpi. Najeto má cca 150 tis. km. Před cca 3 rokama jsem ji nechal předělat na LPG. Nějakou dobu vše fungovalo bez problémů, ale po čase se začaly objevovat problémy v jízdě, které jsem dával do souvislosti s LPG pohonem, ale nakonec to tak zjevně není. V následujících odstavcích popíši, co motor dělal při jízdě na LPG a co dělá nyní, kdy jsem z něj LPG kompletně odpojil:
1) Při jízdě na LPG Cca 1 km do ohřátí motoru auto jelo normálně (na benzin), poté, těsně před přepnutím na LPG, velká ztráta výkonu - šlapu na plyn, motor je v otáčkách, ale auto stejně nejelo. Po přepnutí na LPG (systém STAG - bylo nutno vyřadit a nechat klesnout otáčky, aby se palivo přeplo na LPG) se motor "oživil" a jel normálně. Bohužel, někdy se při téže cestě stalo již při jízdě na plyn, že měl motor naprosto stejný pokles výkonu. Pomohlo přepnutí zpět na benzin nebo naopak (když zrovna jelo na benzin - tak na plyn), okamžitě se výkon zvedl. Nechápu - prostě blblo to na jedno palivo, tak jsem manuálně přepl na druhé, motor ožil a jel zase nějakou dobu normálně. Další zajímavostí je, že stačilo vypnout motor, znovu nastarovat a klidně jet na stejné palivo, na které to nemělo výkon - jelo to třeba několik km normálně. Ještě jedna zajímavost. Občas se zespodu auta ozvala tupá rána doprovázená bouchnutím do spodu karoserie, které bylo normálně v autě cítit. Stávalo se to minimálně, ale když ano, auto hned ztratilo výkon, mělo tendence chcípnout a potom nešlo chvíli nastartovat (startér jsem musel točit třeba 20 s). A ještě jedna zajímavost - problém se ztrátou výkonu se většinou (ale ne vždy) objevil při jízdě do kopce.
2) Při jízdě na benzin pod odmontování LPG systému Tady je to jednoduché. Průvodní znaky jsou stejné - jedu chvíli normálně (někdy 1 km, někdy 10 - pokaždé jinak) - najednou ztráta výkonu, která třeba přejde po několika sekundách (cca 20 sekund) a auto zase jede normálně. Nebo vypnout motor, znovu na startovat a jede to zase nějakou dobu normálně. Samozřejmě - tady se toho již zbavit nemohu tím, že přepnu na jiný pohon. Tak jsem to řešil, když jsem měl plyn.
Je jasné, že LPG systémem to nebude, problémy jsou s objema palivy. Ještě chci dodat, že mi motor na neutrál dost často točí otáčky kolem 2000/min., což je určitě více, než by měl.
Když jsem byl v servisu, řekl mi servisák, že zkontrolovat škrtící klapku, i ji vyměnil, ale tou ty otáčky nejsou. Ještě mi řekl, že mám vadnou lambda sondu.
Má někdo radu, kde by mohla být chyba. Je to sice felicia, ale zase v tak hrozném stavu není, ještě bych ji chtěl chvíli užít. Možná to bude nějaká prkotina, která to celé způsobuje.
|
25.5.15, 22:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
hmmm, naprostý laik...
odpoj lambdu pojazdi a uvidíš, MPi je na ňu veľmi háklivá...
ta rana od spodu je záhadná, môj typ je že ti to ešte aj zle páli ( vadná zapaľovacia lišta, prípadne hall ) a nahromadené palivo ti strelí a...
takto na diaľku ťažko, skús nájsť niekoho v okolí kto sa tomu rozumie, nie iba servis kde vedia meniť dobré veci, prvá vec by mala byť diagnostika, ale nie iba vypis závad, ale sledovať aj hodnoty či sú aj reálne...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.5.15, 23:10 |
|
|
Bery022
Příspěvky: 4
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
No jo, každý umíme něco jiného, ohledně aut jsem na tom fakt špatně a neskrývám to Jojo, lambdu nechám odpojit. Ale je pravda, že nemám nějakého šikovného kamaráda, který by mohl dělat úpravy "pokus, omyl", aby se to všechno neměnilo za nové a ve finále se nezjistilo, co s tím je. Sepisuji si z fór odpovědi a dám to pak na servis, ať se na to podívají. Každopádně děkuji za odezvu. A prosím i další technicky vyspělé lidičky, aby případně napsali svůj názor Děkuji Vám.
|
26.5.15, 05:39 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
To je potom těžké, když si neumíte ani ty základní věci udělat sám. Nějaké drobnosti by jste si mohl udělat sám a máte jistotu, že vás v servisu neojebou. jak psal michalkatka, dnes servisy ani neumí ten základ, vymění polovinu dobrých věcí a zbytečně. 1. Zkuste mrknout na svíčky, v jakém jsou stavu. Pokud jezdí auto na LPG, dříve odchází. 2. Mrkněte na vzduchový filtr, jestli není moc špinavý. Tyhle věci by jste možná zvládnul i sám, ne? Vzduchový filtr je v tom plastovém boxu v pravém předním podběhu, hned za pravým světlem. Při pohledu od řidiče. Jsou tam 4 spony, tak je vycvakněte a mrkněte na filtr. jestli je špinavý, tak vyměnit za nový. Svíčky: sundáte tu zapalovací lištu, je tam jen nacvaknutá, tak silněji potáhnete k sobě a je venku. Potom povolíte svíčky. Jestli jste je za celé roky neměnil, budou už v háji. Elektrody by měly mít ideálně světle hnědou barvu. Nesmí být bílé s krupičkami, nebo naopak moc černé. Raději je vyměňte za nové a zacvakněte zpátky tu zapalovací lištu. Až tohle zvládnete, zkuste to projet, jak se to projevilo. Pak napište.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.5.15, 08:28 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
varok píše: sundáte tu zapalovací lištu, je tam jen nacvaknutá, tak silněji potáhnete k sobě a je venku Není, je na dvou šroubech do držáčku pod lištou..do roku 98 jsou tam imbusy, na posledních modelech často bývají torxy
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
26.5.15, 11:35 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Aha, tak na felině co jsme měli tam někdo ty dva šroubky asi nedal. My jsme to měli jen nacvaknuté. Ostatní feliny nevím, tam jsem zatím zapalovací lištu nedělal. No ale i tak, kouknout na svíčky a vzduchový filtr by snad dokázal i laik, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.5.15, 14:10 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Ta rána odspodu je- jak psal Varok- zahoření nahromaděného paliva ve výfuku. Lambdu bych si soukromě také tipnul a také bych to viděl na zapalovací lištu. V podstatě nic jiného by se pokazit nemělo, z popisu je zcela jasné, že jde o závadu v zapalování. Navíc- obě výše jmenované součásti jsou provozem na lpg značně namáhány. Trochu by v pátrání napomohlo, kdyby jsi napsal, jestli na hadici od plynového reduktoru /ten kulatý kovový nesmysl/ co jde ke šrtící klapce, je servomotorek nebo jen obyčejný stavitelný šroub. Pokud tam je jen šroub, pak bych šel zcela jistě po zapalovací liště, protože při jízdě na lpg by ti lambda vůbec neměla šanci zasahovat do regulace směsi tj. nezpůsobila by propad výkonu. Pokud tam je servomotorek, pak jsou stále ve hře obě součástky. Dále radím upravit odtrh svíčky na 0,5 mm, čímž se sníží namáhání zapalovací lišty, protože k přeskoku jiskry není potřeba tak velké napětí... Lambda se dá krom jiného orientačně proměřit obyčejným multimetrem, kde vidíš, jaké napětí ti z ní leze, jestli kolísá, jestli kolísá dostatečně, pokud nekolísá a směs je řízená pouze šroubem /viz. výše, na lpg/, pak vidíš, jestli je směs chudá nebo bohatá. Ale můj předpoklad je, že tam ten servomotorek máš.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
26.5.15, 21:19 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Jak měříš lambdu multimeterm?
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
26.5.15, 22:17 |
|
|
Bery022
Příspěvky: 4
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Dobrý večer, děkuji všem za odpovědi. Co se týče mě, do aut jsem se fakt nikdy nehrabal. Jediné, co dělám - tankuji, vyměním si kola, doplním chladící směs a ostřikovače. Prostě na tyto věci nejsem. Ale děkuji všem za náměty, hodlám to předat známému, který se mi o auto stará. Myslím, že to pomůže. Pokud ještě někoho něco napadne, nechť to sem napíše. Moc všem děkuji za přípomínky
|
26.5.15, 22:23 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Kluci z Paky: O té nespálené směsi ve výfuku psal Michal, né já. A multimetrem měřit Lambda sondu? Co jsem se díval a co mi říkal známý, tak to je blbost. Někteří si myslí, že lambda reguluje napětí a že to jde měřit i multimetrem, ale opak je pravdou. Chce to alespoň jednoduchý osciloskop, u kterého jde vidět právě mžikovou změnu napětí. Možná ještě ručičkový měřák, ale multimetr asi nee. Multimetry nemají dostatečně rychlou odezvu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.5.15, 12:32 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Nečetl jsem to tu celé, možná to už někdo psal, ale... Ztrátu výkonu může způsobit přicpaný výfuk, kde se urvala nějaká vnitřní část a přicpala nějaký otvor. To lze poznat jednoduše, na volnoběhu plyny u koncovky výfuku nepulzují, ale pouze pomalu odcházejí ven. Citace: motor na neutrál dost často točí otáčky kolem 2000/min Tak to asi výfukem nebude...
|
27.5.15, 14:01 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Psal jsem orientačně že to lze.Uvidíš odkud kam zhruba chodí.Je jasný,,že průběh nevidis.Je to hrubé měření,které napoví.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
28.5.15, 04:46 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
snímač otáček KO, zapalovací lišta KO
|
28.5.15, 11:27 |
|
|
Bery022
Příspěvky: 4
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
Zdravím - tak jsem nechal vyměnit lambdu za starší a funkční a problémy s poklesem výkonu zmizely. Takže to bylo v ní
|
27.6.15, 06:11 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
To je dobře, že se zadařilo, ale proč jsi nekoupil lambdu novou??? Na plyn bude ta starší zase za chvíli v trapu..... Nová od Bosche cca 1000 kč.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
27.6.15, 12:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|