|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
OstravacekPepa
Příspěvky: 3
|
Favorit Karburátor
Ahoj,Dostal jsem od babičky favorita 136l rok 89. první majitel.A potřeboval bych poradit jak se dostat,rozebrat,vyčistit karburátor. Protože to neudrží otáčky na volnoběh a když stojím třeba na křižovatce a vyřadím,tak mi to občas chcípne ,takže se domnívám že by to mohl být ten karburátor. Chtěl bych si to auto uplně opravit,vyšperkovat ale moc nevím co a jak, takže budu vděčný za každou radu na tohle téma díky moc
|
1.11.15, 13:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit Karburátor
Dobrý den, zatím bych to nerozebíral. Jako první bych vyčistil filtr paliva u AC pumpy, na přední straně motoru. Jestli tam je origo AC pumpa s páčkou a tou skleněnou nádobkou, tak v tom je jemné sítko. To pořádně vyčistit i tu nádobku. Ještě někdy bývá takové miniaturní sítečko přímo v hadici, kterou jde benzín do karburátoru. na zadní straně karturátoru jsou šipky. Jestli nepomůže, pak teprve řešit dále. Překontrolovat membránu AC pumpy, může být natržená. Překontrolovat hadici od posilovače brzd, nesmí být natržená ani jinak poškozená. Dále ta gumová podložka pod karburátorem, ta taky dokáže pořádně pozlobit. Jaké to má otáčky na volnoběh u zahřátého motoru a jaké u studeného?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.11.15, 13:34 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Favorit Karburátor
Dovolil bych si doporučit napřed nastudovat nějakou servisní literaturu třeba Mach. (možná to bude někde i elektronicky ke stažení) Není tam vše a není to 100% faktologicky přesné, nicméně na nějaký teoretický základ to stačí. Pak se můžeš pustit do nějakých základních oprav a vyptat se na to, čemu nerozumíš.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
1.11.15, 14:05 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Favorit Karburátor
ja osobne bych zacal aspon tim ze bych skusil pridat nejaky cistic palivove soustavy do benzinu - jak stare palivo je ve voze ?
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
1.11.15, 15:37 |
|
|
OstravacekPepa
Příspěvky: 3
|
Re: Favorit Karburátor
otáčky motoru bohužel nelze určit protože ukazatel připadal babičce zbytečný a nechala si místo toho dát hodiny.. A s autem normálně jezdím,snažím se co nejvíce a zdá se mi že už je to lepší to chcípání,ale pořád to neudrží otáčky..
|
1.11.15, 18:00 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Favorit Karburátor
Karbec nerozebírat!
|
1.11.15, 18:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit Karburátor
To je škoda, že tam není otáčkoměr. Ale u starších typů váček se to dá jednoduše předělat. Kdyby tam byl, tak třeba zjistíte, že jsou otáčky moc nízké, třeba 600, tak by se zvedly. Jenže otáčky mohou být dobré, ale chyba je někde jinde, třeba moc chudá směs apod.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.11.15, 20:29 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Favorit Karburátor
Zkusil bych lehce prizvednout volnobezne otacky,pamatovat si ,o kolik bylo pootoceno pro pripad potreby vratit zpet.Nastuduj literaturu....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
2.11.15, 05:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Favorit Karburátor
já bych nic nezkoušel pokud má starý karbec problmy s volnoběhem stojí zatím vším o b o h a c o v a č dva šroubky na křížák a přehodit klobouček
|
2.11.15, 19:40 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit Karburátor
Ako píše miloš,obohacovač,a ja by som preventívne vymenil všetky podtlakové hadičky vrátane tej k rozdelovaču.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
2.11.15, 20:23 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit Karburátor
Obohacovač je tam ale pro běh motoru při zatížení, ne? Třeba při rozjezdech, při jízdě do prudkého kopce a tak. Ta membránka obohacovače dodává palivo do takové té zahnuté trubičky na přívěrou, co vypadá jako držadlo deštníku, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.11.15, 16:49 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Favorit Karburátor
Ta membrána s táhlem, vzadu na LEKRu je OCHUZOVAČ. Slouží k pootevření přívěry při studeném motoru, aby se motor nezahlcoval palivem. Je hadičkou připojen k časovému termoventilu. Pokud ochuzovač nefunguje, začnou motoru po pár vteřinách po startu kolísat otáčky a je slyšet bubnování do výfuku.
|
3.11.15, 17:41 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit Karburátor
Varoku:tá zahnutá trubička je na obohatenie zmesi pri otvorenej druhej komory pri plnej paľbe.Obohacovač z boku na dvoch skrutkách vyúsťuje do difuzoru prvej komory,pokiaľ s dobre pamätám.Martin K72 volá s to objemový ovládač vzduchovej prívery,alebo tak nejak,v servisnej priručke k lekru pojem ochudzovač k tejto súčiastke nieje.Ale nazval a popísal si to v podstate správne.Aj s príznakmi.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
3.11.15, 19:48 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit Karburátor
Aha, tak já měl za to, že ten obohacovač zboku jak píše Miloš právě pumpuje palivo do té zahnuté trubičky. Ten objemový ovladač je na sytič. Proto jsem se hned na začátku ptal, jestli mu to dělá u teplého nebo i studeného motoru. V tom případě by to mohlo být sytičem jak píše MartinK72
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.11.15, 21:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|