|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
"Dunenie" škodoviek radu 742
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
"Dunenie" škodoviek radu 742
Ľudia, nepoznáte nejaký spôsob, ako odstrániť (alebo aspoň eliminovať) to nešťastné dunenie škodoviek, kt. začína niekde od 3200 ot.? Je to podľa mňa na 100% spôsobené veľmi tuhým uložením prevodovky, ale ako to eliminovať, keď prevodovka je nosným prvkom zadnej nápravy (bez pevného uloženia by bola asi stabilita auta v zákrute nízka).
Také, ako konzola výfuku na silentblokoch podľa mňa nefunguje. Kto má skúsenosti s vyplnením priečka motora pieskom? A čo ten spôsob: povoliť úchyty pohonného agregátu, prejsť po nerovnostiach, nechať auto voľne dobehnúť (bez bŕzd), spoje utiahnuť?
Ak sa to už niekde riešilo, len ma, prosím, nasmerujte.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
23.5.06, 20:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kachnis
|
Re: "Dunenie" škodoviek radu 742
no to cos napsal jako posledni s tim povolenim, to se normalne dela... dyz sem menil prevodovku,, vymenil sem silentbloky na pricce, dala se na auto, nasadil se motor, popojelo se a utahlo... je to znat... pricku nevyplnuj piskem, vymen ji za pricku ze skudky z 87,88 nebo 89 je trochu jinaci, vychytana... modely GLS meli taky v blatnikach skelnou vatu.... kdyz zacpes kapsy uplne, mas vyhrano... odhlucneni konzolo vyfuku ma opodstatneni, nesmi vsak dojit k zadnymu pnuti... musis bejt presnej..ja pouzil vytahanej silentblok z motoru..
|
23.5.06, 22:48 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: "Dunenie" škodoviek radu 742
ferrari píše: Ľudia, nepoznáte nejaký spôsob, ako odstrániť (alebo aspoň eliminovať) to nešťastné dunenie škodoviek, kt. začína niekde od 3200 ot.? Je to podľa mňa na 100% spôsobené veľmi tuhým uložením prevodovky, ale ako to eliminovať, keď prevodovka je nosným prvkom zadnej nápravy (bez pevného uloženia by bola asi stabilita auta v zákrute nízka).
Také, ako konzola výfuku na silentblokoch podľa mňa nefunguje. Kto má skúsenosti s vyplnením priečka motora pieskom? A čo ten spôsob: povoliť úchyty pohonného agregátu, prejsť po nerovnostiach, nechať auto voľne dobehnúť (bez bŕzd), spoje utiahnuť?
Ak sa to už niekde riešilo, len ma, prosím, nasmerujte.
Příčka motoru vyplněná pískem celkem pomůže - je to znát u škodovek s kyvkou.
Jinak jsem přemýšlel o silentbloku převodovky z aut s vlečkou, ale to by asi bylo moc měkké a měnila by se tak asi geometrie zadních kol...
Každopádně, pokud máš auto s příčkou do r. 1985, vyplň ji pískem, nebo si sežeň příčku novější, která má v sobě navařené závaží, v nejlepším případě originál zavařenou z výroby (některé modely ke konci výroby).
A to dotažení každopádně až po usazení jízdou
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
24.5.06, 09:17 |
|
|
Návštěvník
|
duneni
Všechna opatření jsou jen "jako"!!!Duní to stejně dál.Nepomůže prakticky nic-ani silenbloky-ani mirelonové či molitanové "dusiče"hluku.Je to dáno konstrukcí.Pomůže jedinné-vyměnit za jiné auto!
|
24.5.06, 13:58 |
|
|
Tobin
|
Není nad dobrou radu.
Co zafoukání montážní pěnou.Doporučuji ale některý nenasákavý druh, jinak příčka proreziví asi o 20,5 dne dřív než bez
pěny!
Rapid 120-5Q
|
25.5.06, 13:30 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: "Dunenie" škodoviek radu 742
kachnis píše: no to cos napsal jako posledni s tim povolenim, to se normalne dela... dyz sem menil prevodovku,, vymenil sem silentbloky na pricce, dala se na auto, nasadil se motor, popojelo se a utahlo... je to znat... pricku nevyplnuj piskem, vymen ji za pricku ze skudky z 87,88 nebo 89 je trochu jinaci, vychytana... modely GLS meli taky v blatnikach skelnou vatu.... kdyz zacpes kapsy uplne, mas vyhrano... odhlucneni konzolo vyfuku ma opodstatneni, nesmi vsak dojit k zadnymu pnuti... musis bejt presnej..ja pouzil vytahanej silentblok z motoru..
Vidím, že vštky odpovede, kt. som si prečítal, dávajú nasledovný výledok - dunenie sa nedá odstrániť.
Totiž:
priečka - auto je vyrobené 12/89 = priečka by mala byť najlepšia (ozaj, ako to spoznám či je to ozaj tá najlepšia priečka - voľným okom sa zdá rovnaká)
vypchaté blatníky - mám vypchaté stĺpiky, hlučnosť klesla, ale dunenie nie = pravdepodobne nepomôže vypchanie blatníkov, lebo dunenie je od prenosu vibrácii od prevodovky
silentblok na konzole výfuku - momentálne tam nemám konzolu vôbec a duní a duní. Nemám problém tam dať silentbloky (aj menšie a mäkšie, ti čo idú na motor sú podľa mňa nanič)
silentbloky na prevodovke - tu je kameň úrazu (na 100%, otec má Š 130=vlečená náprava, má odtrhnutý silentblok na prevodovke, takto som už nabehal cca 100 000km a auto neduní!), ale aké tam dať silentbloky? Kamarát mal na Š105, r.v80, bez úprav, namontované ťažné (aj sa predtým hodne využívalo) a tá škodovka tak nedunela! Bolo to to ťažné, čo je uchytené až na priečke prevodovky...Hm, možno by stačilo nejak spojiť priečku prevodovky s niečím...neviem
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.5.06, 15:07 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: "Dunenie" škodoviek radu 742
ferrari píše: kachnis píše: no to cos napsal jako posledni s tim povolenim, to se normalne dela... dyz sem menil prevodovku,, vymenil sem silentbloky na pricce, dala se na auto, nasadil se motor, popojelo se a utahlo... je to znat... pricku nevyplnuj piskem, vymen ji za pricku ze skudky z 87,88 nebo 89 je trochu jinaci, vychytana... modely GLS meli taky v blatnikach skelnou vatu.... kdyz zacpes kapsy uplne, mas vyhrano... odhlucneni konzolo vyfuku ma opodstatneni, nesmi vsak dojit k zadnymu pnuti... musis bejt presnej..ja pouzil vytahanej silentblok z motoru.. Vidím, že vštky odpovede, kt. som si prečítal, dávajú nasledovný výledok - dunenie sa nedá odstrániť. Totiž: priečka - auto je vyrobené 12/89 = priečka by mala byť najlepšia (ozaj, ako to spoznám či je to ozaj tá najlepšia priečka - voľným okom sa zdá rovnaká) vypchaté blatníky - mám vypchaté stĺpiky, hlučnosť klesla, ale dunenie nie = pravdepodobne nepomôže vypchanie blatníkov, lebo dunenie je od prenosu vibrácii od prevodovky silentblok na konzole výfuku - momentálne tam nemám konzolu vôbec a duní a duní. Nemám problém tam dať silentbloky (aj menšie a mäkšie, ti čo idú na motor sú podľa mňa nanič) silentbloky na prevodovke - tu je kameň úrazu (na 100%, otec má Š 130=vlečená náprava, má odtrhnutý silentblok na prevodovke, takto som už nabehal cca 100 000km a auto neduní!), ale aké tam dať silentbloky? Kamarát mal na Š105, r.v80, bez úprav, namontované ťažné (aj sa predtým hodne využívalo) a tá škodovka tak nedunela! Bolo to to ťažné, čo je uchytené až na priečke prevodovky...Hm, možno by stačilo nejak spojiť priečku prevodovky s niečím...neviem
Ad příčka motoru: jestli máš 125ku z r.89, je velká pravděpodobnost, že máš tu příčku originál vyplněnou a zavařenou z výroby (poznáš to z boku při pohledu do příčky - jestli je na koncích ta trubka zavařená). Na montážní pěnu zapomeň , ta do auta vůbec nepatří (a jako odhlučnění příčky by stejně nepomohla - je moc lehká), optimální by podle mě byla do příčky nějaká hodně viskózní tekutina (vyjetý převodový olej?).
S výfukem nemá toto dunění nic společného.
Jedině si nějak pohrát s uchycením převodovky, nebo příčky převodovky. Nejjednodušší mi připadá příčka a silentblok převodovky z Rapida (z vlečky).
Jen tak pro zajímavost - teď v červnu budu do jedné 120L, r. 83 (která duní snad nejvíc ze všech , v kterých jsem kdy jel), dávat komplet hnací agregát (zad. náprava, převodovka, motor s příčkou) z jedné 125L, r. 89 (která je, navzdory jejímu techn. stavu, stejně tichá, jak moje 130L) - tak pak dám vědět, jaký je výsledný efekt (sám jsem zvědav)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
25.5.06, 16:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: "Dunenie" škodoviek radu 742
Ad příčka motoru: jestli máš 125ku z r.89, je velká pravděpodobnost, že máš tu příčku originál vyplněnou a zavařenou z výroby (poznáš to z boku při pohledu do příčky - jestli je na koncích ta trubka zavařená). Na montážní pěnu zapomeň , ta do auta vůbec nepatří (a jako odhlučnění příčky by stejně nepomohla - je moc lehká), optimální by podle mě byla do příčky nějaká hodně viskózní tekutina (vyjetý převodový olej?).
S výfukem nemá toto dunění nic společného.
Jedině si nějak pohrát s uchycením převodovky, nebo příčky převodovky. Nejjednodušší mi připadá příčka a silentblok převodovky z Rapida (z vlečky).
Jen tak pro zajímavost - teď v červnu budu do jedné 120L, r. 83 (která duní snad nejvíc ze všech , v kterých jsem kdy jel), dávat komplet hnací agregát (zad. náprava, převodovka, motor s příčkou) z jedné 125L, r. 89 (která je, navzdory jejímu techn. stavu, stejně tichá, jak moje 130L) - tak pak dám vědět, jaký je výsledný efekt (sám jsem zvědav) [/quote]
áno, priečka je na koncoch zavarená. priečka a silentblok z vlečenej nápravy - hm, tu by som sa ale bál, pretože pri odtrhnutí silentbloku by teoreticky nemalo čo viesť z. nápravu v zákrutách. Ono je to ozaj na 100% uloženie prevodovky...mám taký pocit, že škodovice, kt. už niečo "zažili" a neboli tam menené silentbloky na prevodovke, nedunia (resp. dunia menej). Už sú tam asi silentbloky unavené a teda mäkšie. Z tohto dôvodu nechcem ani meniť silentblok na otcovej Š130-s odtrhnutým sa nič nedeje a výmena by na 100% znamenala zvýšenie hlučnosti.
Ono mám skúsenosti nasledovné:
Š120, r.v. 86, najazdených 150 000 km - duní dosť
Š125, r.v 89, najazdených 68000 km - duní tak isto
Š105, r.v. 80, najazdených cca 150000km, spomínané ŤZ - duní málo
Š130, r.v 88, najazdených cca 160 000km, odtrhnutý silentblok - neduní vôbec
Rapid 120, r.v.85, vlečená nápr, najazdených 110 000 km - duní jemne
Z toho jednoznačne vyplýva, že je to o prenose vibrácií cez uchytenie prevodovky a myslím, že jediná šance na úplnú elimináciu dunenia je vlečená náprava.
Inak, som veľmi zvedavý, ako sa bude správať tá tebou spomínaná Š120...veľa zdaru!
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.5.06, 11:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|