|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
par otazek
Po problemech s chlazenim sem se rozhodl sundat hlavu meho vozu
kdyz sem sundal hlavu nestacil sem se divit. v 1. valci vody na 4 injekcni strikacky. Tesneni pod hlavou totalne rozezrane. Od vsech chladicich kanalku vyzrane diry az k oplechovani co je kolem valcu. Nekamenujte me co sem tam nalil-nevim co tam bylo, uz sem to tak koupil, ale ma to takovou tmave zelenou barvu a smrdi jak zu*pa. Ale udajne to mel byt fridex, tak nevim. Kazdopadne to uz zpatky lit nebudu. Kdyz uz mam hlavu dole, tak sem vytahnul ventily a chci je trochu zabrousit do sedel.
NO o co mi jde-
1. jakou nemrznouci smes tam mam nalit, aby to nemelo ucinky kyseliny?
2. A dále tesneni pod hlavou. V mototechne mi nabizeli nejake za 100penez, pripada mi to podle ceny na nejakou druhovyrobu, nevite co stoji origos?
3. Dalsi otazka, mezi karbcem a sacim potrubim sem nasel takovou podlozku, o ktere si myslim ze tam nepatri. je to medeny plech a jsou tam 2 diry kruhoveho prurezu - no proste pod skrticima klapkama je v tom plechu neco co vypada jak lopatky turbiny, ale s tim rozdilem, ze se netoci a jsou na pevno. Asi by to melo jeste vic rozvirit smes ale podle me to tam nepatri a jen to zvysuje odpor v sani. Setkali jste se s tim nekdo? Na druhou stranu to vypada na odbornou praci a ne ze to nekdo vystrihnul doma na kolene...
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
1.6.06, 19:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
MNo jestli to bylo tmave zelený to vipadá na Fridex a jestli to je hodne vyzrany to je tim ze Fridex nikdo dlouho, dlouho,dlouho...... nemenil vobicejnej fridex vydrzi 2 roky a potom se musi vymenit.... nebo take tam nekdo nalil nejkou smichaninu Fridexu a jiných nemrznoucich cili spolu nesmíchatelných kapalin to zapricini chemickou reakci kapaliny a ta udela tuhle neplechu.
Mno ja mam ve sve shadine G12 ANTIFREZ která vydrzi 5let bez výmeny ale musel bys poradme vycisti vsechny trubky od teoho Fridexu nebo ceho aby nezacla zas Chemie pusobit. G12 ma tu výhodu ze nemusis dolejvat destilku ale staci vobic vodu a je 5leta-dale ma zvýsený bod varu. to asi takhle k tomu
Ta cena je normalní, ja za tesneni na 120 daval 80penez, jestli je to tesneni stejný nedelej si stim hlavu...akorat u tesneni 120 chyby jedna dira na vodu která se tam musi udelat ale nevadi kdyz tam nebude vona si ji voda udela sama:-) nevim jak je to u 130.
Ta medena podlozka neni medena ale mosazna...to je tam proto aby byla smes patricne promicháva dával se tam original do skodovek ale pak se tam prestal davat misliv vroce 84 eMka je uz nemeli a mela dále snizovat spotrebu ale je to sporný vuci odporu teto turbinky takze bud to tam nech nebo si to vyndej ..ja to tam mam a dale i par mich znamich...nekdo zas rika ze z kombinaci votevrenýho sani to ma vliv na spotrebu a na výkon, ale nevim? Uvidis co ti napisou ostatní
ZDAR SKODA DDD
|
1.6.06, 20:21 |
|
|
Jakub120GLS
|
Je vpodstatě jedno jaký fridex používáte - uvedu jeden příklad: tátova škoda 136GL - komprese 11,5:1, vačka 280/280 malé zdvihy a těsnění pod hlavou od fy Elring. To je ten problém pánové.... Jde o to, že všichni používáte těsnení Donit, nebo Temac - problém je v tom,že originál v jekékoliv škodovce - i dnešní - byl a je právě Elring.... Česká nebo Polská těsnění mají snad už ve výroibě zakódováno ničit naše motory!!!
Problém je tedy v kvalitě těsnění...
|
2.6.06, 08:17 |
|
|
Návštěvník
|
ŠádeMan píše: Ta medena podlozka neni medena ale mosazna...to je tam proto aby byla smes patricne promicháva dával se tam original do skodovek ale pak se tam prestal davat misliv vroce 84 eMka je uz nemeli a mela dále snizovat spotrebu ale je to sporný vuci odporu teto turbinky takze bud to tam nech nebo si to vyndej ..ja to tam mam a dale i par mich znamich...nekdo zas rika ze z kombinaci votevrenýho sani to ma vliv na spotrebu a na výkon, ale nevim? Uvidis co ti napisou ostatní ZDAR SKODA DDD
takze kdyz mam Rapida 87 rok, tak to tam nepatri jo?
|
2.6.06, 08:33 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Turbínka pod karburátor
MNo nekdo rika že je to knicemu a nekdo rika že to setri benzin a lepe se to promicha..... ale nejlepsi by bylo tu desticku vyndat prodlouzit sani zalestit a vyfrezovat ostré hrany aby se sme dobre mohla smíchat to je potom výkon a nemusis tam mit zadne turbinky a podobne...
Ta turbinka se dá normalne koupit tedyted uz ne ale pred 5 lety ji znamej kupoval v obchode zabivajici se skoda vozy
ja ji tam mam
|
2.6.06, 11:45 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
no tak ja ji tam asi davat nebudu, oni prece inzenyri vedeli, proc to tam prestali davat.
uz sem dneska nakoupil vsechny ty tesneni. jen asi radeji vymenim olej protoze to stare tesneni je nebezpecne blizko prozrane k olejovemu kanalku
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
2.6.06, 17:43 |
|
|
Martin F.
|
chlapi jak lestite to sani? A delate nejake otisky potrubi a kanalu v hlave, aby ste zjistili, jestli licuji? Nejaky postup prosim.
|
2.6.06, 17:48 |
|
|
Mike
|
no sání se leští bídně
začneš slícováním hran, to mužeš dělat rašplí-pilníkem, pak kam došáhneš, tak strhneš hrany, potom leštíš smirkem, nakonec namočeným v petroleji
a úplně nakonec opatláš starý froté ručník nějakou brusnou pastou a jedeš skrz
ale není to žádná sranda, jestli tomu věnuješ víkend, dá se to udělat, ale budeš se nenávidět, že jsi do toho šel
slícování se dělá buď profesinálně - tedy barvou ( není to žádný synťák, opravdu je to lícovací barva )
anebo podomácku, vezměš grafitovou vazelínu, potřeš JEDNU stranu (hlava nebo hrdla) a přitiskneš
nesmíš dát té vazelíny moc, jinak se ti vyvalí a nic tam neuvidíš
když už do toho půjdeš, doporučuji nastudovat úpravy motoru pro škodu L/A, jsou tam rozměry zvětšení sacích a výfukových kanálů, takže abys věděl, kam až můžeš brousit
závěrem snad, že když to dobře uděláš, tak to koníky opravdu přidá, jen může nastat problém v nastavení volnoběhu ( aspoň u ne tenkrát nastal )
|
2.6.06, 20:46 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
zdravim
mozna sem trochu namrzly - po vcerejsku se ani nedivim, ale k cemu je mi zvetsovat kanaly? Kdyz zustanou ventily puvodni velikosti, tak se do valce to vetsi mnozstvi smesi ktere se tim vetsim kanalem dostane k ventilu stejne behem otevreni ventilu nestaci dostat do valce ne? Potom by prece taky bylo treba atypicke tesneni pod saci a vyfukove potrubi, aby otvory v tom tesneni nebyly mensiho prumeru nez kanaly.
Nestacilo by ten kanal nezvetsovat a jen ho vylestit, zbavit nesech vycnelku...
jen me to tak napadlo, tak kdyztak prosim nejake vysvetleni. diky
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
3.6.06, 11:58 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
1. Turbínka pod karburátor - to si musíš iba vyskúšať. Z mojej skúsenosti: mám turbínku iba pod prvou komorou, motor ide citeľne lepšie z nižších otáčok, po vymontovaní turbínky bol motor v nízkych otáčkach doslova "hluchý" (len teraz neviem, či to iba lepšie víri zmes, alebo to zabezpečí aj lepšie odparovanie zmesi). Takže ja ju mám aj na otcovej š120 aj na mojej. Čo to robí so spotrebou a pri vyšších otáčkach - nemám zdanie.
2. tesnenie pod hlavu - dlhé roky používam tie tesnenia za "100 penez" a nemám problémy. Ale ak zoženieš kvalitnejšie, pridá to na istote.
3. a chladiaca kvapalina - v podstate môžeš použiť akúkoľvek (len radšej kúp od renomovaného výrobcu), len ju meň podľa doporučenia výrobcu. P.S. nezabudni predtým dôkladne prepláchnuť celý chl. systém
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
3.6.06, 13:15 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
For LUKAS : mno promrzlej nejses je to logický zvetsenim jenom sanim to je ho**o efekt fakt, ale kdyby se ssani prodlouzilo to by potom bylo neco jineho to se potom lepe promícha a jde to fakt gut
|
3.6.06, 21:10 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ŠádeMan píše: For LUKAS : mno promrzlej nejses je to logický zvetsenim jenom sanim to je ho**o efekt fakt, ale kdyby se ssani prodlouzilo to by potom bylo neco jineho to se potom lepe promícha a jde to fakt gut
No, neviem, neviem...podľa mňa dlhšie sanie (=väčšia rýchlosť prúdenia, nižší prietok, lepšie premiešanie) prinesie zvýšenie krútiaceho momentu v nízkych otáčkach. Kratšie sanie zasa prinesie zvýšenie kr. mom a výkonu vo vysokých otáčkach na úkor nízkych (rieši to napr, variabilná dĺžka sania - neviem presne kt. automobilka to montuje...), sú to kompromisy. A väčšie kanály iste pomôžu plneniu, zasa to bude lepšie vo vysokých otáčkach. Nedá sa argumentovať, že ventil zostane rovnaký, ľahšie to ide pred ním, dalo by sa to vypočítať...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
4.6.06, 16:27 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
no, ja sem tu hlavu vcera duklacne odmastil, vycistil kanaly od sazi a toho bordelu, co tam byl, zbrousil sem nerovnosti co v nich byly do hladka, zabrousil ventily, hlavu natrel a tim sem zkoncil. Hlavu mam nesnizenou, normal vacku, vlastne vsechno origos, tak by mi to lesteni stejne 2x moc nepomohlo a ztravil bych u toho zbytek mladi
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
5.6.06, 16:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|