Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 14:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 chladič+ ventilátor 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Příspěvek chladič+ ventilátor
zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky

_________________
Škoda 120L, r.v. 87 " Madam "


26.9.07, 09:44
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: chladič+ ventilátor
Matheas píše:
zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky


Pro 120ku je zcela dostačující, chladič má jmenovitý vyzařovaný výkon 29kW při 20°C což je pro motor 38kW až až. Ventilátorem se dá uchladit i při plné zátěži (mám to vyzkoušené, když mi posledně prasklo těsnění pod hlavou tak jsem vymontoval termostat, zakryl chladič a reguloval si teplotu ventilátorem....zapínal jsem ho jenom v prudčích stoupáních, jinak šla teplota někam k 60°C)


26.9.07, 09:49
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Příspěvek 
ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor

_________________
Škoda 120L, r.v. 87 " Madam "


26.9.07, 10:09
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Matheas píše:
ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor


Ten ruční spínač na ventilátor je dobrá věc (každopádně bych zachoval i ten původní automatický, člověk kolikrát zapomene). Nebo vylepšit automatiku, buď přemístit automatický termostat někam k motoru nebo využít snímač teploty v hlavě a udělat nějaký spínací obvod.


26.9.07, 10:40
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Příspěvek 
ježiš, to už je na mě moc složitý, hele jsem začátečník co se auta týče, a tahle škodovka je moje první auto

_________________
Škoda 120L, r.v. 87 " Madam "


26.9.07, 10:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.9.07, 10:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Kristensen píše:
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří


Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub (samozřejmě z jiného auta :) ), rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty.


26.9.07, 11:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
cyz píše:
Kristensen píše:
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří


Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub, rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty.


A nebo jak řikáš dát termočidlo někde k motoru

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.9.07, 11:20
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz