|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Autor |
Zpráva |
kvakorius
Příspěvky: 60 Bydliště: Hodonínsko
|
Divné chování chlazení
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.
_________________ Fanouš 89. - 136 L - LPG - GO-OK
Absolutní spokojenost.
|
31.10.07, 11:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Divné chování chlazení
zkus jinej, nenovej termostat..tusim ze ti bydli v takovym plastovym necem, tak to zkus prehazet cely.treba se seka..nam to delal ve felde BMM, to je to samy..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
31.10.07, 12:03 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
todle mi dělaly termostaty myslím Vermont, nebo Verment nebo tak nějak, bílá krabička se žlutým potiskem, každej třetí takhle blbl.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
31.10.07, 18:10 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Divné chování chlazení
kvakorius píše: Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.
no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš
|
31.10.07, 18:31 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby...
Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou.
|
31.10.07, 20:56 |
|
|
kvakorius
Příspěvky: 60 Bydliště: Hodonínsko
|
Re: Divné chování chlazení
slovacek.milos píše: kvakorius píše: Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek. no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš
Napsal fatal :
Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby...
Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dík za rady a nápady, ta hlava mě napadla , ale ve skrytu duše jsem doufal že to bude něco jiného a ono to bude asi ono co jsem nechtěl.
Těsnění jsem dnes koupil. Ventil jsem vyhodil a je to o něco lepší - nevaří to!!
Miloši nevíš kdo by na počkání zbrousil hlavu v okolí Hodonína či Strážnice ? Pokud jo kde a za kolik. Já to vozím do Dražůvek, ale má dost práce takže mi to neudělá hned ale až tak za tři dny. Radek.
_________________ Fanouš 89. - 136 L - LPG - GO-OK
Absolutní spokojenost.
|
1.11.07, 10:11 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|