Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 04:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 životnosť motora 130 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek životnosť motora 130
jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.

škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


6.11.07, 20:45
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Re: životnosť motora 130
michalkatka píše:
jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.

škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?
zní to zajímavě! taky by mně to docela zajímalo!

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


7.11.07, 18:18
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: životnosť motora 130
michalkatka píše:
jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.

škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?


michale za komunistů se vymyslel motor, kolik km je do GO, pak byly firmy na GO zas byla norma na go , třeba 1203 za komárů stála asi 85000 a kompletní GO 105.000 kč asi, to řídil gustáv husák, pak přišli jiné technologie, které jsou schopny jezdit do nekonečna třeba drak povrdí že traky najedou na pístní kroužky přes milion km, a taky michale zapomínáš na pístní kroužky co se dnes používá a co bylo miloš


7.11.07, 18:53
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No s tim mazáním nevim...písty jsou uplně jiný takže šmitec...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


7.11.07, 18:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: životnosť motora 130
slovacek.milos píše:
michale za komunistů se vymyslel motor, kolik km je do GO, pak byly firmy na GO zas byla norma na go , třeba 1203 za komárů stála asi 85000 a kompletní GO 105.000 kč asi, to řídil gustáv husák, pak přišli jiné technologie, které jsou schopny jezdit do nekonečna třeba drak povrdí že traky najedou na pístní kroužky přes milion km, a taky michale zapomínáš na pístní kroužky co se dnes používá a co bylo miloš


to áno, kvalita, pokrok, materiály idú do predu, ale skôr ma zaujíma či je to možné nejako posklatať a ako by sa to prejavilo na motore, aj na životnosti, ešte dosť možné že by bolo treba použiť Favo ventil na tlak oleja, ten čo je na tej krytke oil čerpadla.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.11.07, 19:03
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
A kolik si představuješ, že by to zvýšilo životnost? Teoreticky by to snad poskládat šlo, pokud by to sedělo rozměrově, ale ten motor je postavenej tak, jak je, mazání válců od kliky je dostačující, podle mě by tato úprava zvedla životnost motoru tak o 10.000-20.000 km, a při použití jinýho redučáku (předpokládám, že chceš tlak mazání zvednout) to zas v zimě nenastartuješ.
Favo bude mít nejspíš delší životnost kvůli vhodnějšímu umístění motoru, zlepšení chlazení (odpadá ta kilometrová roura pod autem), lepší odstupňování převodovky, jiná příprava směsi, poměr výkon-hmotnost, hliník místo litinové hlavy, atd, atd

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.11.07, 19:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
A kolik si představuješ, že by to zvýšilo životnost? Teoreticky by to snad poskládat šlo, pokud by to sedělo rozměrově, ale ten motor je postavenej tak, jak je, mazání válců od kliky je dostačující, podle mě by tato úprava zvedla životnost motoru tak o 10.000-20.000 km, a při použití jinýho redučáku (předpokládám, že chceš tlak mazání zvednout) to zas v zimě nenastartuješ.
Favo bude mít nejspíš delší životnost kvůli vhodnějšímu umístění motoru, zlepšení chlazení (odpadá ta kilometrová roura pod autem), lepší odstupňování převodovky, jiná příprava směsi, poměr výkon-hmotnost, hliník místo litinové hlavy, atd, atd


neviem ja som iba tak uvažoval,

mazanie valcov od kľuky, ako je vlastne riešené mazanie vložiek? nikdy som to dopodrobna neskúmal :oops:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.11.07, 19:25
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Rozstřikem od kliky, u některých motorů bývají trysky, co stříkají olej na spodek pístu a ten se rozstřikuje na stěny válců.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.11.07, 19:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
Rozstřikem od kliky, u některých motorů bývají trysky, co stříkají olej na spodek pístu a ten se rozstřikuje na stěny válců.


dík za info, takže to by sa museli meniť aj ojnice, potom 742 nemajú ojnice vŕtané k pietnemu čapu?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.11.07, 19:32
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
No stopro si jistej nejsu, musel bych se mrknout, ale na 99% vrtání mají, jinak by se pístní čep zadřel.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.11.07, 19:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
No stopro si jistej nejsu, musel bych se mrknout, ale na 99% vrtání mají, jinak by se pístní čep zadřel.


a nesteká potom ten olej vnútrom piestu na vložky?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.11.07, 19:34
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
To nee, takovej tlak tam zas není, ten teče zpět do vany a klika ho rozstřikuje do okolí.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


7.11.07, 19:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
To nee, takovej tlak tam zas není, ten teče zpět do vany a klika ho rozstřikuje do okolí.


to si skúsim zistiť, síce mi je to nanič ale aspoň pre zaujímavosť

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.11.07, 19:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
toto je partlist: CRANKSHAFT / CAMSHAFT / PISTON / 08.84 - 12.89 / / 130,135,136

Obrázek

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


7.11.07, 19:42
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz