Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 07:43



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Felicia motor ve Š100, jaký karburátor? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek Felicia motor ve Š100, jaký karburátor?
Zdravím,
mám ve Škodě 100 upravený motor z felicie 50kW, mám ale problém s karburátorem, co byste mi poradili? Karburátor je ze Š120 (ten novější typ - tedy zřejmě SEDR). Problém je, že není možné seřídit volnoběh, auto na křižovatce se dusí, občas chcípne. Zvyšování otáček příslušným šroubem (šroub přídavného vzduchu) nemá žádný efekt. Karburátor čistil a seřizoval odborník i s CO-metrem, ale tento problém nevyřešil.
Tento karburátor je ještě lehce specifický tím, že první klapka se mi zdá přidřená (nejde volně, jak by člověk čekal) - má to nějaký vliv?

Otázka tedy je - má smysl si dále hrát s tímto Š120 karburátorem (opětovné rozebrání, znovu vyčistit a rozhýbat, ...)? Je seřiditelný na 1.3 motor? Co by obnášelo rozhýbání té klapky? (jestli se oplatí se s tím dupat, prostříkání mazacím sprejem pomohlo jen nepatrně).
Nebo je lepší zahodit jej a sehnat jiný karburátor? A jaký? 120GLS, nebo 130? Nebo z jiného vozu? Co byste mi poradili? Podotýkám, že favorit karburátor se tam nevejde, málo místa.

Popravdě, nemám příliš prostor na dlouhé experimentování, nejlepší by bylo nějaké přímočaré "ověřené" řešení (pokud je toto neřešitelný problém, tak mi to samozřejmě řekněte). Důvod proč jsem nacpal zrovna tento motor do takového auta byla závada původního a výhodná koupě prakticky nového motoru (kdybych tehdy veděl, co s tím bude sraní, tak už bych to neudělal). Podotýkám, že motor i zapalování je v top-stavu, zde problém nehledat (tlaky >14, předstih drží jak přibitý). Děkuji předem za jakékoliv připomínky.


15.12.09, 15:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
daj tam karburator ktory nema pridrenu klapku, idealne SEDR zo 130/5/6. predstih mas naladeny ako? nahodou zapchata tryska volnobehu, nefunkcny odpojovac volnobezneho systemu?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


15.12.09, 15:17
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Předstih 5 stupňů, odpojovač cvaká, tryska čistá.


15.12.09, 15:32
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
No nevim, jestli bych nazval odborníkem člověka, co složí karburátor a klapka je přidřená a nereaguje na vzdušník. Znova rozebrat, vypucovat, pro jisottu po odborníkovi zkontrolovat správnost osazení trysek podle tabulek, vyměnit O kroužky jak na šroubu bohatosti, tak na vzdušníku, poměřit rovinnost víka a spodní příruby, seřídit hladinu a potom to musí jet. Odborníka kopni do prdele, CO-metr mu na odbornosti asi moc nepřidal.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


15.12.09, 15:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
viděl jsem ve 12O motor z fáčka i s neupraveným karbecem nakřivo a normálně jezdil miloš


15.12.09, 15:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
a nahodou kedze je pridreta klapka, nieje kriva priruba? (ono to tiz to je hlavny dovod preco sa pridre klapka). podla mna ti to saje niekde kde by to nasavat nemalo (kriva priruba, povoleny prietokac na podtlak, rozbite O kruzky). osobne by som sa na taky karbec vykaslal a zohnal taky co nieje pozohybany jak keby po nom presiel tank. predsa to neni taky drahy artikel

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


15.12.09, 16:43
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Drak píše:
Znova rozebrat, vypucovat...

Ok rozeberu ho a podívám se, jestli tam není uvolněné nějaké smetí.

Ad odborník: V dnešní době těžko sehnat někoho, kdo by byl ochoten si s těmito věcmi hrát. Na druhém autě, sériové stopětce, mi ten karburátor nastavil vzorně. Jeho názor je ten, že k motoru patří jen originální karburátor. Proto se ptám tady, kde by někdo mohl mít zkušenosti i s alternativními kombinacemi, zda se tímto spojením nepokouším o nemožné. Motor kromě volnoběhu pracuje v pořádku. Zkušenosti s jinými opraváři mám špatné ("mladší" to nedělají, případně to ještě víc dokurví, jeden starý pán, co uměl poslouchat ložiska uchem u šroubováku už není a tento člověk je nyní nejvíce kompetentní).

Takže to tedy překontroluju a uvidí se. Díky za odpověď.


15.12.09, 16:59
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
darklord píše:
... nieje kriva priruba? ... podla mna ti to saje niekde kde by to nasavat nemalo


To nevím, zjistím, až to sundám, ale falešný vzduch by se přece poznal na CO-měřáku. Cena karburátoru samozřejmě není podstatná, spíš jde o to, zda je problém v tomto konkrétním karburátoru nebo v nekompatibilitě karburátoru a motoru. Jestli seženu nějaký použitelný ze stotřicítky, tak to vyzkouším a dám vědět.


15.12.09, 17:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4576
Bydliště: Citov Ol.Kraj
Příspěvek 
Mám ve Škodě 100 daný motor z fáčka hlava snížená o 0,8mm , karburátor sedr a bez problému ... takže hledej chybu v krabecu....
slovacek.milos: ono to je sice jede ale ve škodě 100 je málo místa na fávo karbec teda pokud je tam origo chladič ....
:wink: no a ještě mě napadá je ten motor z feldy MPi nebo jedno-bod ?

_________________
Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka
Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko
Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/
Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.


15.12.09, 17:14
Profil ICQ

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Super, dobré vědět :) Jestli to je jednobod nebo MPi nevím - jak to poznám? Na bloku na vodní pumpě není žádné číslo ani ploška na číslo, mechanická pumpa na benzín tam je, původní majitel tvrdil, že je to z felicie 50kW, komprese 9,7. Víc nevím.


15.12.09, 17:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
ak je to 50kW 9.7:1 tak je to BMM. MPi malo 10:1

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


15.12.09, 18:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
darklord píše:
MPi malo 10:1


a hlavně MPI nemá díru na čerpadlo

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


15.12.09, 19:43
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Karburator by bylo vhodny mit funkcni (tzn. asi jinej nez tenhle), na 120kovej by to melo normalne chodit, ale mozna nebude plnej vykon. EDSR 120LS nebo SEDR 136 by byl lepsi.

Pouzivam lambda sondu ve vyfukovym potrubi, cimz je mozny snadno zjistit kde je chyba a nastavit volnobeh primo na aute snadno a dobre.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


15.12.09, 20:13
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4576
Bydliště: Citov Ol.Kraj
Příspěvek 
Právě o to my šlo abych věděl co je tam za benzínové čerpadlo....jinak nevím jestli na té mojí 100 je karbec ze 136 ale vím že je to sedr....nevím ani jak se to pozná...
:wink:

_________________
Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka
Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko
Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/
Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.


15.12.09, 21:37
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Martin - dá sa to podľa čísla, ktoré je na víku karbecu, ale úplne najlepšie je kuknúť sa zvrchu karburátora do difúzorov a ana každom difúzore je naliate číslo (výška písma cca 3 mm), ktoré označuje priemer difúzoru..SEDR130/136 má difúzory 22/24...

Kdoasi - ako píše Viky, najideálnejší SEDR130/136, môže byť aj EDSR120 (alebo lepšie 120 LS, ale rozdiel L a LS je iba jemný a síce jemný rozdiel v tryske 2. komory). Ten EDSR je aj tak vhodnejšie natryskovať na 110/170 (1. komora) a 135/160 (2. komora)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


16.12.09, 07:55
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz