Autor |
Zpráva |
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Odvzdušnění chladicího okruhu - Felicie
Dá se nějak odvzdušnit chladicí okruh u Feldy ? Sousedce se za 20 km rafička teploty skoro vůbec nezvedne ze základní polohy, s bídou 70°. Tak bych nejdřív zkusil toto, pak čidlo, termostat...
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
17.9.10, 17:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ja bych spis zkusil cidlo a termostat. Pac i kdyby tam byl vzduch, tak cidlo by salo teplo z hlavy, popripade MPI se snad ani nemuze zavzdusnit ten domecek...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
17.9.10, 17:18 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
A je tam vůbec něco na odvzdušnění ? Jo a zapoměl jsem napsat motorizaci, ale bohužel to nevim . Ještě jsem nekoukal pod kapotu, jen se mě ptala. Koukal jsem do dědovi Feldy 40 kw a tam jsem nic nenašel.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
17.9.10, 17:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18272
|
U 1.3MPi je oficiální postup odvzdušnění přes čidlo teploměru. Když jsem to posledně po výměně termostatu a dolití kapaliny udělal, tak nebylo co odvzdušňovat, hladina byla na úrovni horní plochy domku, takže jsem tam čidlo vrazil zpět a nebyl problém.
novomi píše: Sousedce se za 20 km rafička teploty skoro vůbec nezvedne ze základní polohy.
Jestli má 1.3MPi, tak to může být prasklá plastová packa, která má držet termostat. Řešením je výměna víka včetně termostatu za ten typ s celokovovým termostatem.
|
17.9.10, 17:34 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A kúriť to kúri? Inak, ako píše Matthess, tiež by som šiel po čidle/termostate...neviem, ako je riešený termostat na Felde, ale by som ho skúsil vybrať a pojazdiť bez neho...ak to bude temer identické, tak je to jasné...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
17.9.10, 17:40 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
pokud má sousedka plastový obal termostatu tak má střelený termostat,
pokud nemá tak je potřeba vagem prověřit zda souhalsí teplota motoru s teplotou na přístrojovce
nějaké odvzdušnění stím nesouvidí miloš
|
17.9.10, 19:36 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
ovzdušňuje se to samo, musí bejt dobrej ventil ve víčku nebo mit víčko jen mírně utažený...
bude stejně v hajzlu termostat, jak řiká miloš...dyštak tam dej polskej, je lepší než origo, polskej nepraská
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
17.9.10, 19:48 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ondro odvzdušnuje se to samo tou hadicí od termostatu k expansce tam utíkají bubliny
jinak se to jmenuje přetlakové oběžné chazení a povolovat víčko není nejlepší nápad v chladící soustave je provozní tlak o.9 až 1.1 Atm miloš
|
17.9.10, 20:31 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
nikde se nic neodvzdusnuje, pokud by tam sel vzduch tak by se to prehrivalo nez nezahrivalo vidim to na ten termostat nebo ten domek a taky zkontrolovat teplotni cidlo co vubec hlasi....
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
17.9.10, 21:04 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Ted sem to řešil...pokud nejde ručička ani na spodní čárku tak přjiít ke studenému autu otevřít motora nastartovat a šahat na hadice a na chladič...pokud se začne chladič po chvilce ohřívat a všechny trubky postupně , tak rozebrat a vyměnit termostat s víčkem, ale co sem se ted poučil chce to dodržovat aby skřín termostatu termostat a víko bylo všechno jeden výrobce!!!! Protože pak už to nesedí nic a furt to de do chladiče voda... Teda mluvím o 1.65ce ale na 1.3ce to bude dost podobný určitě... Jo a odvdušní se to samo při jízdě... zapnout topení a odvzdušní se topení jak se zahřeje motor a voda de do chladiče odvdušní se i chladič a zbytek...vzduch s končí v nádobce na kapalinu a pak se musí dolít
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
19.9.10, 12:11 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
slovacek.milos píše: ondro odvzdušnuje se to samo tou hadicí od termostatu k expansce tam utíkají bubliny
jinak se to jmenuje přetlakové oběžné chazení a povolovat víčko není nejlepší nápad v chladící soustave je provozní tlak o.9 až 1.1 Atm miloš
já to píšu, ale většinou jsou v hajzlu ty ventily na víčku a tlakuje to, viděl sem i nafouklou hadici na 2x větší objem...já dycky dotahuju víčko jen tak, že je cejtit jak táhne a dál neutahuju...všechen vzduch a případně i voda může vyvařit a nehrozí, že díky víčku za 50kč praskne hadice nebo nádobka a nedojedu domů
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
19.9.10, 15:00 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Díky za rady. Budu to dělat příští víkend.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
19.9.10, 16:24 |
|
|
radokrno
Příspěvky: 6
|
Zdravim,měl bych dotaz při jaké teplotě se otvírá termostat u felicie 1.3 LXI 50kw,a kde by se měla nacházet rafička ?sotva mi vyšplhá na 70 stupnů a to najezdím dost km a by se to ohřálo...podle mne je termostat stále otevřenej a voda cirkuluje a nedohřeje nebo čidlo teplotní??nebo to tak má být,jakopod tou 70 se drží stále neklesá díky moc,,pokud je někde závada jak to zjistit nejednodušeji,jak termostat tak čidlo?
|
21.10.10, 19:07 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
já to mám tekhle
obrázek je z garáže uživatele fatal
za mě buď termostat, nebo špatná kombinace čidla a budíku...bylo několik druhů
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
21.10.10, 19:57 |
|
|
radokrno
Příspěvky: 6
|
no jo ale tohle je mpi-čko....já mám fávo motoren..
|
21.10.10, 20:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|