Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 03:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Škoda 100 ventilator chlazeni 
Autor Zpráva
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Škoda 100 ventilator chlazeni
Mam pocit ze se tu uz neco podobneho resilo, ale nemuzu to najit a taky mam ten pocit ze se to stejne nedoresilo :lol:
Ted k veci. Jelikoz uz jsou venkovni teploty velice nizke, napadlo me na stovce odpojit ventilator chlazeni aby zbytecne neubiral vykon... a je celkem znat rozdil, je o poznani zivejsi hlavne ve vyssich otackach :wink:
Na kratke trasy naprosto v pohode, jenze asi po 20km projizdce se teplota zacala nekompromisne splhat k 90ti stupnum.... po naslednem zapnuti topeni spadla a za zbytek cesty se snahu prehrat nemela, ale precejenom clovek nema jistotu ze nekde nevyvre...
No a tak jsem zacal premyslet, ze hlavne na zimni obdobi by bylo fajn nejak vyresit spinani vetraku...jako prvni jsem uvazoval nad elektrickou saharou, jenze ma moc velky odber, tak jsem ji zavrhl, i kdyz zase v zime by se zapla jen sem tam :?:
podle me by ale bylo mnohem lepsi nejak vymyslet remenici na vetraku, tak jak maji klimakompresory modernich aut, ze by se dala elektricky spinat mechanicka remenice...idealne automaticky pres cidlo teploty. :lol: :lol:
Zkouseli jste nekdo neco takoveho? nejake zkusenosti ci napady? :D

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


12.11.11, 21:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
myslim, ze elektricka sahara neni spatne reseni, jak sam pises, sepne obcas a tech par amprer te neposere, vsak jdou jen 3 nebo 4 :-) a spinat ji muzes pres teplotni cidlo, taky si to musez udelat 2 rychlostni, po dosazeni 80 st zapnout pomaly fuk a druhe cidlo na 85st na plny fuk.

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


13.11.11, 01:15
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
Vetrak co bere 3A motor moc dobre neuchladi.

Pokud bych tohle delal, el. vetrak na chladic vzadu, nesel bych do mensiho vetraku nez 500W, coz je pres 40A :mrgreen:
Z ceho to chces napajet? Magneton to nezvladne

El. spojka na vetrak neni spatny napad, bude-li kvalitni tak nevidim problem.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


13.11.11, 09:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
No, chcelo by to hl. vyskúšať, ako často by ten vetrák v zime fachal...lenže čo ak sa dostaneš kdesi do dobrej kolóny?

A nemal Fiat 125 elmag. spojku na vetrák? Či nejaká Lada? Alebo sa mi to len marí...ale bolo by to hl. na zimu dobré riešenie...

Inak, ten nárast výkonu je citeľný...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


13.11.11, 10:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
neviem aký ford mal priamo vo vrtuli zabudovanú termostatickú spojku, len neviem ako by to fungovalo bez náporového chladenia...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.11.11, 11:01
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9438
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
myslim ze lada mela tu elektromagnetickou spojku

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


13.11.11, 11:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
lada má ventilátor na pevno...

to čo som videl na tom forde bolo čisto mechanické, žiadna elektrika, ak sa ten stred - telo ventilátoru zohrialo od chladiča tak sa jednoducho od kľuky roztočil, inak stál, teda točil sa ale dal sa zastaviť aj rukou...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.11.11, 11:30
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
U Lady se to sice skutečně jmenuje elektromagnetická spojka ventilátoru, ale je to asi jen nepřesný překlad z azbuky. Ve skutečnosti to není nic jiného než el. větrák spínaný čidlem v chladiči (avšak pozor, již z fabriky přes relé :mrgeen:)

U poláka to bude, domnívám se, jedno a totéž

Edit: Michale, napevno to mají jen starší Lady. Od 1975 je větrák elektrický

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


13.11.11, 11:42
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
Tolik reakci jsem ani necekal, cekal jsem spis radu typu ze to mam rozchlastat :mrgreen:
No v pripade ekektrickeho vetraku, bych asi zkusil pouzit stodvacitkovy vetrak a nejak ho tam dobastlit... jak se me Semik pta cim bych to chtel napajet, tak jsem prave doufal ze magnaton 55A by to chvilkove zvladal...myslim si ze by se to spinalo jednou za cas....rikam ono v cca -3stupnich se to stihalo uchladit samo, to jak se zacala prehrivat bylo ve stoupani kdy jsem jel na trojku...
Mnohem vic se mi ale libi a prijde mi elegantnejsi ta elmag. spojka... Nevite nekdo jestli ji nejake auto ma i na klinovy remen? Nevim jak bych resil prevod na jedne remenici s klinakem a na druhe s drazkovanym remenem :oops:
btw taky jsem se dozvedel ze pro stovky a embecka se delala i nejaka zimni remenice...predpokladam ze jen vetsi prumer, aby se vetrak tocil pomaleji :?:

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


13.11.11, 12:28
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9438
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
Šemík > ja vim ze sme to dedovi predelavali ale uz si nepamatuju co to presne bylo :-D

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


13.11.11, 12:35
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
V zimě by to větrák ze 120ky nějak mohl zvládat.. ale v létě, až to budeš dojit na krev, si ani neškrtne. Proto bych tam nedával nic pod 500W, a i s 500W si nejsem zcela jist, muselo by se to vyzkoušet. Každopádně takový fukar je podmíněn silnějším alternátorem, minimálně bych to viděl na 120A pokud se nejezdí po městě, pro městký provoz bych se vůbec nebál alternátoru kolem 200A

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


13.11.11, 13:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 725
Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
hele to by se na konec mohlo minout zcela učinkem je jedno jestli budeš motor brzdit alternátorem jak kráva nebo vrtulí

_________________
Škoda 125 červená :-)r.v.1988


13.11.11, 13:39
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
Rika se ze Skoda 100 ma aerodynamicky problem a to ten, ze pres 80km/h ma vzduch snahu proudit opacnym smerem, protoze v kapsach vznika podtlak. Dale jsem nekde cetl, ze vetrak snizuje maximalni vykon motoru o 3.5kW. Mate nekdo po ruce vetrak 3.5kW/12V :-D

Reseni tohoto problemu je zname davno, rika se mu naporove chlazeni.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.11.11, 13:54
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
alebo sa na ten otvor nasávania dávalo také žraločie rebrovanie, také lamely...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.11.11, 14:02
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Škoda 100 ventilator chlazeni
stejnosmerny 3500W motor na 12V... heh :) U takove stroje bych hrozne rad videl komutator a uhliky :lol:

vsechny vlivy zanedbavaje : 3500/12 = 292A :mrgreen:

Privodni kabely by musely byt minimalne ze 70mmq, takhle z hlavy ani neznam zadny spinaci prvek na 12VDC ktery by to pripojoval.. a alternator 400A taky jen tak k mani jeste neni v dnesni dobe

Predstava je to vsak masakralni

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


13.11.11, 16:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz