Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit 136l
Autor |
Zpráva |
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit 136l
Zdravim, vsiml jsem si ze mi v motoru chybi hadice tepleho vzduchu, mam tam jen takove kolenko na sani, ma tam byt nebo ne? Jezdim na LPG, muze to mit vliv na vykon/spotrebu?
Kdyz zastavim a pustim ventilator je citit v aute smrad spaleneho benzinu (stane se tak i kdyz motor vypnu a ventilator zapnu s vypnutym motorem treba az za 3min) Muze to byt duvod te chybejici hadice?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
9.6.12, 14:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
nie, ta hadica sluzi iba na zlepsenie behu motora pri velkych chladoch (prisavanie tepleho vzduchu od vyfuku zrychluje ohrev sania na taku teplotu, ze sa na stenach prestane brutalne zrazat palivo), neviem, ako u favorita, ale pri klasickej 136tke v skodovke ma byt klapka, ktora cloni na sani tu dieru, kam sa montuje hadica nastavena tak, ze pri 40 st. C uplne dieru zaslepi.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.6.12, 15:26 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Ten termoregulační člen neboli voskový termostat s klapkou tam byl daný hlavně proto aby byl zajištěný pokud možno a v rámci možnosti přísun vzduchu o stálé teplotě což jaksi mělo příznivě působit na emise při chudé směsi v částečném zatížení (což byl hlavní důvod instalace v rámci zpřísnění emisních norem EHK). Zvláštností a trochu i paradoxem ale je že ani při jeho absenci se emise prakticky nezmění nebo jen naprosto minimálně tedy při jinak bezvadné funkci všech ostatních členů (testováno jen na Fav. tedy na LEKRu - u EDSR/SEDR to nemůžu říct s jistotou i když asi to bude dost podobné). Jinak co se zimního období týká je tam především proto aby bylo zajištěno vyhřívání difuzoru resp. rozprašovače a v extrémních případech nedocházelo k jeho zamrznutí při vysoké vzdušné vlhkosti a teplotách kolem 0°C (hluboko pod k tomu nedochází) - apropo některé karburátory tohle měly řešené navíc i elektricky topným prvkem. Na srážení paliva na stěnách sacího potrubí tohle má až podružný vliv, od toho je tam především vyhřívané sací potrubí (i když netvrdím že v případě absence vyhřívaného sání to malý vliv nemá - byť to nijak výrazně k řešení samotného problému tedy studených stěn sacího potrubí a jejich nutnosti ohřevu pro minimalizování srážení nepřispěje).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
9.6.12, 15:54 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Takze se nemusim po te hadici nejak intenzivne schanet? Pokud bych ji nahodou na vrakaci videl tak ji asi vezmu.
Nicmene k druhe otazce, odkud muze jit do topeni ten smrad? (gumove zaslepky v topeni jsou, tesneni celkem dobre prileha na kapotu)
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
9.6.12, 17:14 |
|
|
Pan-zer
Příspěvky: 73
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
muže byt někde zespod nad svodama praskla ta kisňa celeho tepelneho vyměniku a zaroveň asi i praskle svody nebo netěsnici přiruba (u hlavy, katalyzatoru apod). Ja měl na sve 1,6 v te kisni rovnou ďuru a na prvni pohled to moc vidět nejde. Ono ani ten spoj horniho a spodniho dilu kisně neni nijak utěsněny, jsou to jen dva plasty do sebe nasunute a secvakle. Smrad mi sice do topeni nešel, bo svody jsou na opačne straně motoru, ale při zapnuti vyhřevu vzduchu byl v interieru hluk od motora A abys vyloučil, že ti smrad spalin nejde dopředu až zezadu auta, tak nejlepe to zkušat při bezvětři
|
9.6.12, 17:30 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
K té hadici. Vyšroubuj si ten voskový sráč a našroubuj tam odpovídající šroub tak, aby se ta klapka sklopila a úplně otevřela studené sání a zavřela teplé. LPG nasávání teplého vzduchu nepotřebuje a navíc se tím rozhazuje nastavení volnoběhu na reduktoru, protože se mění tlakové poměry v airboxu.
|
9.6.12, 18:46 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Ta uprava je overena? Nestaci jenom to koleno otocit smerem od motoru kdyz uz tam tu hadici nemam?
Jinak zezadu auta by ten smrad nemel byt, takze jedine ty svody? :/ to jste me moc nepotesili
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
9.6.12, 19:16 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Ako smrdi spaleny benzin?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
9.6.12, 21:00 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
spatne jsem se vyjadril, samozrejme ze to smrdi jako vyfukove plyny, jezdím na plyn tak trochu po plynu
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
Naposledy upravil lukas.pce dne 9.6.12, 21:17, celkově upraveno 1
|
9.6.12, 21:03 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Nasávat vzduch z motorového prostoru je pro LPG zbytečné. To už to můžeš z airboxu celé sundat a nechat tam jen díru k filtru. A to je blbost, motor by měl nasávat co nejstudenější vzduch. Jen pokud bys jezdil na benál a v silných mrazech, tak by to blblo, ale jinak to funguje skvěle.
|
9.6.12, 21:17 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Tak sani rozebrano, vycisteno, ta klapka byla pekne zatuhla a mam dojem ze byla porad zavrena a do motoru sel jen "teply" vzduch, nasrouboval jsem tam ten sroub, tak treba to prida nejakyho zajice na vykonu
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
10.6.12, 10:53 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Tak mi po teto uprave auto skoro nejede (nechce se vytacet) a lehce jakoby cuka . To musim znova sestelovat bohatost lpgcka tema sroubkama?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
10.6.12, 15:05 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Ano, lépe se nasává vzduch a máš menší podtlak v airboxu. Musíš na hadici od reduktoru přidat plyn, případně doštelovat volnoběh šroubem na výparníku.
|
10.6.12, 15:35 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Teoreticky by to ted teda melo mit i mensi spotrebu ne?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
10.6.12, 15:39 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Čistě teoreticky ano. Ale znát by to bylo až když bys tam místo rozprašovače namontoval "parohy", tedy dvě trubičky těsně nad komory karbecu. Rozprašovač totiž dost škrtí nasávaný vzduch. Taky jde o citlivost hlavní membrány reduktoru, aby šel nastavit dostatek plynu pro směs, aniž by byl potřeba silný podtlak v airboxu. S tím mají některé adaptéry problém a kutilové si paradoxně přicpávají nasávání, aby to vůbec jelo. A ve vysokých otáčkách to potom žere jako kráva.
|
10.6.12, 16:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|