Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 05:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Škoda fabia SDi 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Příspěvek Škoda fabia SDi
Zdravím všechny přítomné. V posledních dnech mám takový malý problém, proto jsem byl nucen přidat jedno téma. Jak můj favorit stárnul tak jsem mu přikoupil mladší sestřičku - Fabia 1.9 SDi. Po najetí asi 3000 tisíc mi motor začal v malých otáčkách nějak zvláštně vibrovat a akcelerovat( ne ve všech, jen se to střídá okolo 1300 a 1700 otáček). Jedná se o problém který nastane při udržování např. 50 v obci nebo při mírném zrychlování. Pokud je však pedál sešápnut nad cca 40 % k ničemu takovému nedochází, motor se krásně vytáčí a dynymika jízdy na SDi je solidní. Také se zvýšila spotřeba - z 5l na 6.2l při zachování stejného stylu jízdy. Zdá se mi že motor také začal nepatrně víc čoudit - nejedná se o nějaký velký dým, ale spíš ( je to patrné hlavně v noci) jsou za mnou vidět mlhavé obláčky :o) Mám najeto 115000, rok 2002, mám po výměně oleje, filtrů, Fabie má servisku a diagnostika škoda nenalezla žádný problém. Myslíte že někdo by jse mohl pomoci??? :cry:


16.1.07, 19:32
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
jak ti jde vzduch z filtru do motoru, tak je tam vřazená klapka, zkus vytáhnout přívod elektro a zase zasun a propracuj se k pedálu plynu a taky zkus vysunout a zasunout přívod elektriky, to samé u črpadla a co starty máš stopro, nebo musíš víc točit:, nebliká ti občas spirálka žhavení na přístrojovce?, pokud si takto nepomůžeš jedině připojit na vag skontrolovat pedál plynu zda nehlásí nesmysly a motor nastavit na správné hodnoty miloš


16.1.07, 19:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
jak ti jde vzduch z filtru do motoru, tak je tam vřazená klapka, zkus vytáhnout přívod elektro a zase zasun a propracuj se k pedálu plynu a taky zkus vysunout a zasunout přívod elektriky, to samé u črpadla a co starty máš stopro, nebo musíš víc točit:, nebliká ti občas spirálka žhavení na přístrojovce?, pokud si takto nepomůžeš jedině připojit na vag skontrolovat pedál plynu zda nehlásí nesmysly a motor nastavit na správné hodnoty miloš


Hned se na to vrhnu, jak skončím v práci za světla. Starty skvělé - na brnk, žhavení nebliká. Díkes ale i tak zlatý Fáčko :o) Na Vag(jestli je to diagnostika škoda :o) ) bylo


16.1.07, 20:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Nooo k te předchozí radě bych měl par připomínek,při neodbornym chaotickym odpojovaní konektoru se propracujes tak akorat k uložení plno chyb do jednotky.Podle toho co říkaš bych si nejdřív nechal odskoušet vstřiky,typoval bych že nějakej odkapáva!!!!

_________________
Škoda 136 GL,67KW,r.v. 88,karb.dabl dell orto 40


16.1.07, 21:22
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Ondra píše:
Nooo k te předchozí radě bych měl par připomínek,při neodbornym chaotickym odpojovaní konektoru se propracujes tak akorat k uložení plno chyb do jednotky.Podle toho co říkaš bych si nejdřív nechal odskoušet vstřiky,typoval bych že nějakej odkapáva!!!!


jo závady to nahlásí, ale při zaplém klíčku, to jsem tam zapoměl napsat vyplý klíček, a když je tam nahlásí jako třeba čerpadlo žádný signál tak se nic neděje, po připojení zas signál má, sporadických závad tam může být v paměti kopec a nic se neděje, pokud odkapává vstřik, takodkapává pravidelně, dým je bílý, což se v zimě hůře rozpoznává, a pravidelnost v odkapávání asi nebude mít vliv na nějaké přidávání, jedině na volnoběh si dáš ruku k výfuku za telpa bílý dám a štiplavý, popiš lépe co jsou ty vibrace, motor se klepe, nebo vněm klepe, nebo jako ventily u fáčka, a co to dělá když nejedeš, přidávej otáčky a drž plyn třeba 1100, 1200 zapři si nohu o brzdový pedál a přidávej a drž zda si to samo přidá nebo ubere jed až na 4000,

já jsem tam zas popisoval závadu u sdi jak se mi to v havířově rozhulilo :( a při rozjezdu jsem musel přidávat víc plynu, to jsem měl vadný kontkat na klapku, která se neotvírala a nebylo za mnou vidět, překopal jsem celý motor a nakonec stačilo vysunout a zasunout :D , nebo jak popisuji 1.9 felda záhada za 10000 korun a více co chtěli za opravu a nakonec stačilo povolit dva šroubky a přestavit omezovač o 2 mm :D , já když jsem poprvé kochal fábku, :shock: tak mi ta elektroinstalace připomínala televizi, která ovšem stojí doma v teple, když dáš servo nadoraz tak tam teče 61 ampér a kyž se podíváš na ten drátek co tam vevede, tak to servo už moc nedráždím jeho cena je astronomická co mně vedou dráty na motorek otvírání zadních dveří, tak ten přívod vysunu zasunu a tak padesátkrát otevřu, no přetuju to natvrdo a bude pokoj, miloš


17.1.07, 08:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Příspěvek 
Tak připojení a zapojení konektoru od klapky, pedálu a čerpadla proběhlo a stále beze zmen. Při zkoušení motoru za stoje se mi žádné škubkání, samovolné přidávání neděje. Dým není zase tak moc patrný, oběvuje se jen při větším přidání za jízdy, za klidu ne. Při přiložení k výfuku mě to trošku štipkalo, ale to bych možná přisoudil tomu že po 5 vteřinách mě to začínalo pálet. Na ty vstřiky se zkusím zajet zeptat za otcovým známým do Škoda servisu, snad poradí, nebo odhalí něco VAG. Nejzajímavější na tom je že to nedělá pravidelně. Jednou najedu 20 km v poho a dalších 5 km se bojím že se mi to rozsype pod rukama (nebo pod nohama :D ). K lepšímu popisu věci: při nepatrném přidávání, nebo udržování rychlostí v malých otáčkách, např. 50 na 4. stupeň, motor nepříjmně vybruje a poškubkává. Děje se to jen v otáčkách do cca 2100 tis, nejpatrnější ve dvou fázích zhruba při 1300(což bych ještě dokázal pochopit) a pak cca 1700 otáčkách. V motoru nic nelupe nepraská ani nevrže. Se škubáním např. při zasraných svíčkách nebo špatných káblech u favoritu se to nedá srovnat - není to tak patrné a nepředvídatelné. Když mi to začne dělat, motor protánu na více plynu a více otáčkami, tak se oběví právě ten dým, ale potom to zase chvilku nedělá. Spotřeba 6 litrů se mi na to SDi při mým stylu jízdy zdá hodně - se služ. oktávkou jezdím za 5.2 l. Kdybych tak vědel co s tím ti žabožrouti dělali... :D
No a ještě jedna připomínka a dotaz, jak je to s katalyzátorem u SDi?? nemůže být špatnej po 115000??? Jak dlouho obvykle vydrží a jak by se projevovalo to že je špatnej??? Nemůže to být tím?


20.1.07, 15:03
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
cirdaf píše:
Tak připojení a zapojení konektoru od klapky, pedálu a čerpadla proběhlo a stále beze zmen. Při zkoušení motoru za stoje se mi žádné škubkání, samovolné přidávání neděje. Dým není zase tak moc patrný, oběvuje se jen při větším přidání za jízdy, za klidu ne. Při přiložení k výfuku mě to trošku štipkalo, ale to bych možná přisoudil tomu že po 5 vteřinách mě to začínalo pálet. Na ty vstřiky se zkusím zajet zeptat za otcovým známým do Škoda servisu, snad poradí, nebo odhalí něco VAG. Nejzajímavější na tom je že to nedělá pravidelně. Jednou najedu 20 km v poho a dalších 5 km se bojím že se mi to rozsype pod rukama (nebo pod nohama :D ). K lepšímu popisu věci: při nepatrném přidávání, nebo udržování rychlostí v malých otáčkách, např. 50 na 4. stupeň, motor nepříjmně vybruje a poškubkává. Děje se to jen v otáčkách do cca 2100 tis, nejpatrnější ve dvou fázích zhruba při 1300(což bych ještě dokázal pochopit) a pak cca 1700 otáčkách. V motoru nic nelupe nepraská ani nevrže. Se škubáním např. při zasraných svíčkách nebo špatných káblech u favoritu se to nedá srovnat - není to tak patrné a nepředvídatelné. Když mi to začne dělat, motor protánu na více plynu a více otáčkami, tak se oběví právě ten dým, ale potom to zase chvilku nedělá. Spotřeba 6 litrů se mi na to SDi při mým stylu jízdy zdá hodně - se služ. oktávkou jezdím za 5.2 l. Kdybych tak vědel co s tím ti žabožrouti dělali... :D
No a ještě jedna připomínka a dotaz, jak je to s katalyzátorem u SDi?? nemůže být špatnej po 115000??? Jak dlouho obvykle vydrží a jak by se projevovalo to že je špatnej??? Nemůže to být tím?


A ta Octávie je SDi nebo TDi???? :D :wink: Páč se spotřebou se to mezi těmito stroji nedá díky tomu šneku na vejfuku srovnávat :wink:


20.1.07, 17:34
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
ta nepravidelnost to je podzřelé, na ty vstřiky bych to neviděl, nejvíc ti asi napoví diagnostika, napíchnou a prověřit i za provozu, pokud řídící jednotka nedostvává chybné údaje, tak se jedná o vadné nastavení motoru, pokud nemáš rádio na code, odpoj do rána baterku, pak zapni klíček 30 sekund a start, je to teda rada tonoucí se stébla chytá, ale zkusil bych to miloš


20.1.07, 18:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Příspěvek 
patrik-hp píše:
cirdaf píše:
Tak připojení a zapojení konektoru od klapky, pedálu a čerpadla proběhlo a stále beze zmen. Při zkoušení motoru za stoje se mi žádné škubkání, samovolné přidávání neděje. Dým není zase tak moc patrný, oběvuje se jen při větším přidání za jízdy, za klidu ne. Při přiložení k výfuku mě to trošku štipkalo, ale to bych možná přisoudil tomu že po 5 vteřinách mě to začínalo pálet. Na ty vstřiky se zkusím zajet zeptat za otcovým známým do Škoda servisu, snad poradí, nebo odhalí něco VAG. Nejzajímavější na tom je že to nedělá pravidelně. Jednou najedu 20 km v poho a dalších 5 km se bojím že se mi to rozsype pod rukama (nebo pod nohama :D ). K lepšímu popisu věci: při nepatrném přidávání, nebo udržování rychlostí v malých otáčkách, např. 50 na 4. stupeň, motor nepříjmně vybruje a poškubkává. Děje se to jen v otáčkách do cca 2100 tis, nejpatrnější ve dvou fázích zhruba při 1300(což bych ještě dokázal pochopit) a pak cca 1700 otáčkách. V motoru nic nelupe nepraská ani nevrže. Se škubáním např. při zasraných svíčkách nebo špatných káblech u favoritu se to nedá srovnat - není to tak patrné a nepředvídatelné. Když mi to začne dělat, motor protánu na více plynu a více otáčkami, tak se oběví právě ten dým, ale potom to zase chvilku nedělá. Spotřeba 6 litrů se mi na to SDi při mým stylu jízdy zdá hodně - se služ. oktávkou jezdím za 5.2 l. Kdybych tak vědel co s tím ti žabožrouti dělali... :D
No a ještě jedna připomínka a dotaz, jak je to s katalyzátorem u SDi?? nemůže být špatnej po 115000??? Jak dlouho obvykle vydrží a jak by se projevovalo to že je špatnej??? Nemůže to být tím?

A ta Octávie je SDi nebo TDi???? :D :wink: Páč se spotřebou se to mezi těmito stroji nedá díky tomu šneku na vejfuku srovnávat :wink:


Octávie 2. TDI 77Kw, uvedl sem to jako příklad sspotřeby na posouzení tylu jízdy. Nemůžu si pomoct, ale těch 6 se mi zdá moc.

_________________
Škoda Favorit a Fabia


21.1.07, 13:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
ta nepravidelnost to je podzřelé, na ty vstřiky bych to neviděl, nejvíc ti asi napoví diagnostika, napíchnou a prověřit i za provozu, pokud řídící jednotka nedostvává chybné údaje, tak se jedná o vadné nastavení motoru, pokud nemáš rádio na code, odpoj do rána baterku, pak zapni klíček 30 sekund a start, je to teda rada tonoucí se stébla chytá, ale zkusil bych to miloš

hned dneska ji odpojím. Doufám že ráno dojedu do práce :D Díkes za rady :wink:

_________________
Škoda Favorit a Fabia


21.1.07, 13:32
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
cirdaf píše:
patrik-hp píše:
cirdaf píše:
Tak připojení a zapojení konektoru od klapky, pedálu a čerpadla proběhlo a stále beze zmen. Při zkoušení motoru za stoje se mi žádné škubkání, samovolné přidávání neděje. Dým není zase tak moc patrný, oběvuje se jen při větším přidání za jízdy, za klidu ne. Při přiložení k výfuku mě to trošku štipkalo, ale to bych možná přisoudil tomu že po 5 vteřinách mě to začínalo pálet. Na ty vstřiky se zkusím zajet zeptat za otcovým známým do Škoda servisu, snad poradí, nebo odhalí něco VAG. Nejzajímavější na tom je že to nedělá pravidelně. Jednou najedu 20 km v poho a dalších 5 km se bojím že se mi to rozsype pod rukama (nebo pod nohama :D ). K lepšímu popisu věci: při nepatrném přidávání, nebo udržování rychlostí v malých otáčkách, např. 50 na 4. stupeň, motor nepříjmně vybruje a poškubkává. Děje se to jen v otáčkách do cca 2100 tis, nejpatrnější ve dvou fázích zhruba při 1300(což bych ještě dokázal pochopit) a pak cca 1700 otáčkách. V motoru nic nelupe nepraská ani nevrže. Se škubáním např. při zasraných svíčkách nebo špatných káblech u favoritu se to nedá srovnat - není to tak patrné a nepředvídatelné. Když mi to začne dělat, motor protánu na více plynu a více otáčkami, tak se oběví právě ten dým, ale potom to zase chvilku nedělá. Spotřeba 6 litrů se mi na to SDi při mým stylu jízdy zdá hodně - se služ. oktávkou jezdím za 5.2 l. Kdybych tak vědel co s tím ti žabožrouti dělali... :D
No a ještě jedna připomínka a dotaz, jak je to s katalyzátorem u SDi?? nemůže být špatnej po 115000??? Jak dlouho obvykle vydrží a jak by se projevovalo to že je špatnej??? Nemůže to být tím?

A ta Octávie je SDi nebo TDi???? :D :wink: Páč se spotřebou se to mezi těmito stroji nedá díky tomu šneku na vejfuku srovnávat :wink:


Octávie 2. TDI 77Kw, uvedl sem to jako příklad sspotřeby na posouzení tylu jízdy. Nemůžu si pomoct, ale těch 6 se mi zdá moc.


Ale jo...příklad ano...Ale turbomotor ač se to nezdá žere méně tak o ten litr a míň než-li SDi.Tak že já bych to ve spotřebě neviděl až tak zle...Jeď tedy do servisu a nebo jezdi déle,až se to projeví víc,než-li jen sporadicky.Jestil ti blbne sonda s předehřevem?...Nebo cokoliv jiného...bez diagnostiky se to nedá dost dobře odhalit. :wink:tam jim ty naskakující čísla poví víc... :wink:


21.1.07, 16:43
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já to mám v kombiku a žere to pořád 5 denně do práce 1.5 km 3x, do toho brno, havířov, hodonín a zlín, nádrž liju nakopec, že zatlačím ten odvzdušnováček u hredla a najedu i 1250 km na nádrž motoru nenakládám, jedu rozvážným tempem miloš


21.1.07, 17:07
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
já to mám v kombiku a žere to pořád 5 denně do práce 1.5 km 3x, do toho brno, havířov, hodonín a zlín, nádrž liju nakopec, že zatlačím ten odvzdušnováček u hredla a najedu i 1250 km na nádrž motoru nenakládám, jedu rozvážným tempem miloš


Tý jová...Ty Máš kvapík teda...uf :wink: :lol: Já jsem rád,že najedu denně cca 45 km a mám toho dost :lol: po práci teda :P


21.1.07, 17:10
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
patriku a ta sonda s předehřevem u sdi kde to tam je, a předehřívá co miloš


21.1.07, 17:11
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
patriku a ta sonda s předehřevem u sdi kde to tam je, a předehřívá co miloš


N jo vidíš člověče...už si pletu benzín s SDičkem :D :D :D ....Ať se mu na ten ventil zpetnýho vedení výfuku mrknou v servisu.:wink: :D


21.1.07, 17:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz