Autor |
Zpráva |
kachnis
|
vacka 254 nebo 248
ahoj, shanel sem po mototechnach vacku 248/248 z fava 50 kW do 120 LSa v mototechne mi rekla, ze uz se nevyrabi, ale ze mi muze objednat nahrazku a to vacku 254/254, ktera se pry dava misto tehle a pasuje i do S120. nevite o tom neco?
|
26.4.06, 20:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: vacka 254 nebo 248
kachnis píše: ahoj, shanel sem po mototechnach vacku 248/248 z fava 50 kW do 120 LSa v mototechne mi rekla, ze uz se nevyrabi, ale ze mi muze objednat nahrazku a to vacku 254/254, ktera se pry dava misto tehle a pasuje i do S120. nevite o tom neco?
Taky by mne zajimala takova vackovka, taky cena a kde se to da sehnat?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.4.06, 21:33 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
dá se pomerne sehnat levno kolem 1500 kámos kupoval 260-ku a je to myslim do favorita ale psuje do vsech - favo a skoda maji motor stejný s obycejnou favo vackou si nepomuzes..
|
27.4.06, 19:27 |
|
|
Jakub 120 GLS
Příspěvky: 9 Bydliště: Bozkov
|
Pavděpodobně by to mohla být vačka z felicie LXi - tedy 50kW, každopádně je ostřejší, ale v LS to skoro nepoznáš - pokud totiž máš 120LS do roku výroby 84, máš tam vačku 260/250 - tím druhým číslem si nejsem jistý, mělo by to být také 260?... taku by tam měla být C vahadla ventilů - to nezáleží na roku výroby, dávaly se tam až do ukončení výroby, Každop, se 42kw jde o jednu z nejvýkonějších sériových Š120. Mám to doma taky a dokud mám dostatek pístů, ojnic a klik, tak tenhle brutál nehodlám měnit... Zdar!!!
|
28.4.06, 07:18 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jakub 120 GLS píše: Pavděpodobně by to mohla být vačka z felicie LXi - tedy 50kW, každopádně je ostřejší, ale v LS to skoro nepoznáš - pokud totiž máš 120LS do roku výroby 84, máš tam vačku 260/250 - tím druhým číslem si nejsem jistý, mělo by to být také 260?... taku by tam měla být C vahadla ventilů - to nezáleží na roku výroby, dávaly se tam až do ukončení výroby, Každop, se 42kw jde o jednu z nejvýkonějších sériových Š120. Mám to doma taky a dokud mám dostatek pístů, ojnic a klik, tak tenhle brutál nehodlám měnit... Zdar!!!
Sorry, ale o 260/250 bych u S120LS vazne pochyboval. Pri kompresi kterou ma S120LS by musela mit s takovou vackovkou jednak dost brutalni chovani (malokdo by s tim dokazal jezdit) a myslim ze i vyssi vykon nez 42kW.
Prehled viz. http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=159.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
28.4.06, 11:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18262
|
Jakub 120 GLS píše: pokud totiž máš 120LS do roku výroby 84, máš tam vačku 260/250
Rozdíl ve vačkách Š120L a Š120LS byl pouze v posunutém časování výfukových ventilů:
Typ - Výfuk otevírá před DÚ - Výfuk zavírá po HÚ
L - 40°10' - 13°10'
LS - 46°30' - 7°30'
(Zdroj: J. Andrt)
|
28.4.06, 12:09 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: vacka 254 nebo 248
kachnis píše: ahoj, shanel sem po mototechnach vacku 248/248 z fava 50 kW do 120 LSa v mototechne mi rekla, ze uz se nevyrabi, ale ze mi muze objednat nahrazku a to vacku 254/254, ktera se pry dava misto tehle a pasuje i do S120. nevite o tom neco?
Delal jsem pruzkum:
254/254 je na Fa/Fe 50kW.
Firma HobbyProfi http://www.globalnet.cz/motorsporthobbyprofi/ nabizi 267st. vackovku za 3500,- + plus vymena za neposkozenou starou.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
28.4.06, 14:00 |
|
|
kachnis
|
Re: vacka 254 nebo 248
[no ale tahle vacka 254/254 uz asi nebue mit tu vacku pro ace pumpu, ne? nebo jo??? a nemaj uz felicie vetsi loziska na tu vacku, nebo proste to ulozeni??nejsem motora a proto se neumim vyjadrit
|
29.4.06, 15:04 |
|
|
ferrari
|
Jakub 120 GLS píše: Pavděpodobně by to mohla být vačka z felicie LXi - tedy 50kW, každopádně je ostřejší, ale v LS to skoro nepoznáš - pokud totiž máš 120LS do roku výroby 84, máš tam vačku 260/250 - tím druhým číslem si nejsem jistý, mělo by to být také 260?... taku by tam měla být C vahadla ventilů - to nezáleží na roku výroby, dávaly se tam až do ukončení výroby, Každop, se 42kw jde o jednu z nejvýkonějších sériových Š120. Mám to doma taky a dokud mám dostatek pístů, ojnic a klik, tak tenhle brutál nehodlám měnit... Zdar!!!
Tak isto neverím tým 260/250. Jednoducho neverím, veď všade sa píše, že jediný rozdiel Š 120 l a LS je kompresný pomer a inak natryskovaný karbec.
|
1.5.06, 15:03 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
120L a LS je rozdiel trysky karb, aj difuzor podla roku vyroby, kompresia, alternator a aj vacka! Ostrejsia vacka prida vykon ale za cenu znizenia vykonu v nizsich otackach. Teda aby to slo musis to tocit- vyssia spotreba. Budes jazdit stale vo vysokych otackach? Zivotnost motoru a ten hluk.... nic moc... v 120 som mal ostrejsiu ale nic moc. Ted mam favo seria 46kW a v nitkych otackach staci. Hlavne ze je tam sportovy filter priame sanie a sp vyfuk.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
4.5.06, 12:44 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
septim píše: 120L a LS je rozdiel trysky karb, aj difuzor podla roku vyroby, kompresia, alternator a aj vacka! Ostrejsia vacka prida vykon ale za cenu znizenia vykonu v nizsich otackach. Teda aby to slo musis to tocit- vyssia spotreba. Budes jazdit stale vo vysokych otackach? Zivotnost motoru a ten hluk.... nic moc... v 120 som mal ostrejsiu ale nic moc. Ted mam favo seria 46kW a v nitkych otackach staci. Hlavne ze je tam sportovy filter priame sanie a sp vyfuk.
No na vyssi sptrebu bude mit spis vliv to primy sani (otazka je co je to primy sani ze) - napr. 136 Mpi ma taky 254/254 a spodek ma hodne slusnej - i kdyz tam to hodne dela jednotka, 4 bod a dlouhy sani - jinak 248/248 mely Fa 136X (50 kW a 105 Nm) a 254/254 mely 136 BMM (50 kW a 100 Nm)
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
4.5.06, 13:19 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
septim píše: 120L a LS je rozdiel trysky karb, aj difuzor podla roku vyroby, kompresia, alternator a aj vacka! Ostrejsia vacka prida vykon ale za cenu znizenia vykonu v nizsich otackach. Teda aby to slo musis to tocit- vyssia spotreba. Budes jazdit stale vo vysokych otackach? Zivotnost motoru a ten hluk.... nic moc... v 120 som mal ostrejsiu ale nic moc. Ted mam favo seria 46kW a v nitkych otackach staci. Hlavne ze je tam sportovy filter priame sanie a sp vyfuk.
Ľudia ste si istí tou vačkou? Tu mám pred sebou publikáciu "Aby jezdili i v roce 2000" od M.R.Cedrycha a podľa tohto majú Š105, 120L a 120 LS rovnakú vačku! Myslím, že je to aj v publikácii "Opravy a údržba automobilov Škoda..." zajtra preverím. Tiež neviem, kde je rozdiel v difúzoroch? Akurát jemný rozdiel v otryskovaní. Kompresný pomer je jasný, alternátor je pre mňa nepodstatný. Inak, to je jasné, že ostrejšia vačka zvýši výkon vo vys. otáčkach a zníži v nízkych (Roman, keby to tak nebolo, načo by bolo variabilné časovanie?)
A tá poznámka - budeš jazdiť vo vysokých otáčkach? - tu si vždy spomeniem na moju Š110 LS, ktorá s originálnym karbecom DDSR parádne ťahala do 80 km/h na dvojke (rozumejte mala do 80 ťah, v pohode sa dala točiť do 90 km/h) a na trojke do 120 km/h. Bol to blbý motor s blbým výkonom 39 kW, ale ten pocit, keď to človek povytáčal...čo som zatiaľ zažil, jeden z najlepších sériových škodováckych motorov....
Podľa mňa benzínový motor by mal byť vlažný v nízkych otáčkach a ožiť v stredných a vrcholiť vo vysokých (napr. taký ford escort XR3i alebo Honde Ciovic 1.6 V-tec)...inak možem mať aj diesel...
|
11.5.06, 20:38 |
|
|
kachnis
|
takze sem se sam dopidil vysledku : vacka 248/248 z 50kW fava se shani blbe, nova se asi sehnat neda a do 120l pasuje, ma vystup na mech.cerpadlo, 254/254 byly 2 druhy. do r.1998 a od 1998. do 1998 ma mensi ulozeni a vystup na mech. cerpadlo, takze je zamenna s vackou 120 a od 1998 nepasuje do 120 a nema vystup na mech. cerpadlo. dale :
120L a 120LS se lisi kompresi- ma vypoukly pisty a vybrani v hlave, dale ma jinak otryskovanej karbec a vemt. vule sou 0,20 jak saci, tak vejfukovej. do prvnih 120LS se davaly vacky, co se pozdejc davaly do 130, jinak dalsi maj vacky stejny.. vahadla maj taky stejny jako 120ka, misto svicek N15YC se davaj N14 YC, takze nevim, kde se tady objevil udaj 250/260 nebo podobnej blud..
|
12.5.06, 09:32 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
ferrari píše: septim píše: 120L a LS je rozdiel trysky karb, aj difuzor podla roku vyroby, kompresia, alternator a aj vacka! Ostrejsia vacka prida vykon ale za cenu znizenia vykonu v nizsich otackach. Teda aby to slo musis to tocit- vyssia spotreba. Budes jazdit stale vo vysokych otackach? Zivotnost motoru a ten hluk.... nic moc... v 120 som mal ostrejsiu ale nic moc. Ted mam favo seria 46kW a v nitkych otackach staci. Hlavne ze je tam sportovy filter priame sanie a sp vyfuk. Ľudia ste si istí tou vačkou? Tu mám pred sebou publikáciu "Aby jezdili i v roce 2000" od M.R.Cedrycha a podľa tohto majú Š105, 120L a 120 LS rovnakú vačku! Myslím, že je to aj v publikácii "Opravy a údržba automobilov Škoda..." zajtra preverím. Tiež neviem, kde je rozdiel v difúzoroch? Akurát jemný rozdiel v otryskovaní. Kompresný pomer je jasný, alternátor je pre mňa nepodstatný. Inak, to je jasné, že ostrejšia vačka zvýši výkon vo vys. otáčkach a zníži v nízkych (Roman, keby to tak nebolo, načo by bolo variabilné časovanie?) A tá poznámka - budeš jazdiť vo vysokých otáčkach? - tu si vždy spomeniem na moju Š110 LS, ktorá s originálnym karbecom DDSR parádne ťahala do 80 km/h na dvojke (rozumejte mala do 80 ťah, v pohode sa dala točiť do 90 km/h) a na trojke do 120 km/h. Bol to blbý motor s blbým výkonom 39 kW, ale ten pocit, keď to človek povytáčal...čo som zatiaľ zažil, jeden z najlepších sériových škodováckych motorov.... Podľa mňa benzínový motor by mal byť vlažný v nízkych otáčkach a ožiť v stredných a vrcholiť vo vysokých (napr. taký ford escort XR3i alebo Honde Ciovic 1.6 V-tec)...inak možem mať aj diesel...
vsak ja mam stejnej nazor-asi sme si spatne rozumeli
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
12.5.06, 09:53 |
|
|
kachnis
|
asi jo, ale hlavne ze je uz jasno
|
12.5.06, 10:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|