Autor |
Zpráva |
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
hlava 130
ahoj. Musel sem ze svojeho Rapida vyhodit a rozebrat motor - utopene vlozky. Pri tom sem zjistil, ze hlava je sem tam vyzrana od fridexu, takze ji necham na magnetce srovnat, ale pohravam si s myslenkou ji pri teto prilezitosti taky trochu snizit.
Otazka je, na jakou hodnotu kompresniho pomeru muzu jit, abych mohle jeste bez problemu jezdit na 95-tku, nebyla nejak extremne ohrozena zivotnost motoru, tesneni pod hlavou, aby se mi nepotkal atd. To auto mam na bezne jezdeni.
Tady http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=43 sem vycetl ze 130-kovy motor ma bez uprav kompresni pomer 9,7 a taky "Pro motory Š130 je udáván jako nejvýhodnější kompresní poměr 11,5:1 (údaj z technické dokumentace úprav motoru Š130L/A)," ale tohle mi uz prijde silene prehnane bez dalsich uprav. Co vy na to?
Hodne to specha - do zitra.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
9.11.07, 22:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
Kdybych řešil tento problém já šel bych asi do 1 mm ,já mám o 0,5
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
9.11.07, 23:14 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
to je kompresni pomer cca 10,5 - vydrzi to tenhle motor pro bezne jezdeni? Zadne zavodeni, jen tomu obcas "protahnu nohy"
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
9.11.07, 23:17 |
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
tak to ti nepovím ,se 130kama nemám skušenosti. já ji měl taky vyžranou ale stačilo vzít jen 0,5mm .(120ka)
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
9.11.07, 23:34 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Lukasi, snížení je hlavy je sice pěkná věc, jen je značné riziko že pokud necháš spodek motoru tak jak je, brzy se ti odporoučí to věčných lovišť.
Já měl hlavu též okolo vodních kanálů vyžranou od fridexu. Tam to ovšem nějak extra nevadí, jen jsem ji nechal na magnetce srovnat 0.1mm pryč.
Kompresní poměr jsem v podstatě nezvýšil, max. tak 9.8:1 Jestli ti mohu poradit, nech si ji taky jen srovnat o tu desetinu nebo kolik bude vyžadovat.
Tvůj motor ti bude vděčný
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
10.11.07, 07:03 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
130ce už takle rádi praskaj hlavy...já bych ji nesnižoval o moc ani za nic...bud rad ze ti nepraskla do ted...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
10.11.07, 10:19 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
a nejsou na tý hlavě nějaký prohlubně,který značejí bezpečné snížení hlavy?Fávo hlava to snad má
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
10.11.07, 17:48 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
tak hlava uz je snizena/ srovnana. Mam ji o 0,4mm dolu - minimum, aby byly pryc vsechny vyzrane diry od neceho co mel byt fridex. Ze ja vul ho nevymenil, jak sem auto koupil
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
28.11.07, 18:46 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Lukas píše: tak hlava uz je snizena/ srovnana. Mam ji o 0,4mm dolu - minimum, aby byly pryc vsechny vyzrane diry od neceho co mel byt fridex. Ze ja vul ho nevymenil, jak sem auto koupil
Jak to máš dlouho? Ono se to nevyžere za rok a ale třeba za 3-5 let
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
28.11.07, 18:54 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
no ja neco malo pres 2 roky a ten predemnou to mel asi 7
sem to jen meril pred zimou hustomerem - ukazoval +/- -25, tak sem to neresil - no proste chyba.
Nevim co tam bylo nalite, ale jak sem to vypoustel, tak to smrdelo jak bolava hnata.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
28.11.07, 19:35 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Mladezi mam dilema jak poskladat ten motoř 130.
Moznosti:
1) Dam Semikovi pisty a vlozky 130 do svyho bloku a nebudu muset resit kraviny s upravama.
2) Schrastim nekde vlozky a pisty favo 136 a snizim hlavu 130 o cca 1,6mm aby mi zustal stejny KP.
Tak a co ted? Zase favo pisty maj lepci krouzky, lepci mazani pistniho cepu ... Pokud hlava 130 vydrzi to snizeni tak by to bylo lepci ... Byl by to problem ji tolik srazit? Podotykam znovu ze kompresni pomer by byl zachovan takze na hlavu by nepusobily vetsi tlaky. Plus jeste takovy detail - nepotkaly by se ventily s pistama 136 pri pouziti tovarni vacky 280/280?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.2.08, 10:46 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
tedy nejsem na motory odborník, ale 130 je taková noční sociální pracovnice protivná, že bych ji rozhodně při opravách netrápil ničím jiným než tam patří, to se sere samo do sebe, nemyslím že by bylo rozumné tomu dávat ještě další příčiny křížením s jiným typem.
|
5.2.08, 10:56 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
neni treba znizzovat hlavu pri pouziti seriovej vacky.......KP 9,7:1 - 10:1 je uplne idealne pre ten motor, hlavu a benzin s o.c. 95
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
5.2.08, 11:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Gemini píše: neni treba znizzovat hlavu pri pouziti seriovej vacky.......KP 9,7:1 - 10:1 je uplne idealne pre ten motor, hlavu a benzin s o.c. 95
No jo, ale favoriti pisty jsou nizsi, tak je otazka na kolik by klesl KP.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.2.08, 11:52 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
KP treba zmerat a potom zvazit aspekty.....zatial tam nemusi menit piesty, nie je dovod......moze znizit o 0.6-1mm s tym ze sa upravia spalovaky a urobi sa vacsi bombirung, antidetonacne strbiny......
MATESS : KP 11.5 bol doporuceny na tovarnu vacku 320/300 , vacku ktora zacina tahat pri 5000 otackach.......
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
5.2.08, 11:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|