Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.2.25, 12:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
 Felicia 1.3MPi občasné cukání 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18314
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
varok píše:
Že by olej ve větším množství ve výfuku? Ale za těch pár km si myslím že je blbost.

Pochybuji, lambda byla po vytažení stejně čistá, jako před montáží. A Magneti Marelli taky.


15.7.20, 07:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12495
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Takze by som zohnal novu / funkcnu kabelaz motoru, a rovno skontroloval ECU motoru, ci je vsetko ako ma byt (vzhladom na to ako vypada felicia jednotka zvnutra, v pripade hocijakej zavady zohnat inu, opravovat to moc nejde kedze miesto pcb je vsetko na folii). Predpokladam ze palubne napatie je v poriadku a regulator drzi volty do 14.5 za kazdych podmienok...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


15.7.20, 07:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18314
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
slovacek.milos píše:
a co ti to ukazuje v řj motoru?

Bosch spadne na nulu a pak:
Kód:
00537 - Regulace lambda
        19-00 - spodni hodnota dorazu


darklord píše:
Takze by som zohnal novu / funkcnu kabelaz motoru, a rovno skontroloval ECU motoru, ci je vsetko ako ma byt (vzhladom na to ako vypada felicia jednotka zvnutra, v pripade hocijakej zavady zohnat inu, opravovat to moc nejde kedze miesto pcb je vsetko na folii). Predpokladam ze palubne napatie je v poriadku a regulator drzi volty do 14.5 za kazdych podmienok...

Kabeláž už nepodezřívám, protože se to chová konzistentně. S Magneti Marelli hodnoty ulítávají za stejných podmínek, je to závislé na zatížení motoru, dokud jedu piánko tak kmitá, jakmile dám plný na delší trase než rozjezd z křižovatky, začne to blbnout. Mám už svou testovací trasu a vím kde se to podělá, plusmínus půl km...
ECU asi zkusím, ale nejprve ještě nějakou jinou lambdu.
Napětí na baterce cca 14.15V, palubní (tedy napětí na jednotce) je nižší, tuším 13.8V, ale stabilní, to už jsem kontroloval, žádné úlety za jízdy.


15.7.20, 08:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18314
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Jednu výhodu ta častá výměna sond má, lambdu vyšroubuju a našroubuju rukou za pár minut...
Dnes zase nahozena Bosch, po startu jde bez váhání k nule.
Po vychladnutí motoru nahozena Magneti Marelli, po startu téměř okamžitě lambduje, teda aspoň na volnoběhu.


15.7.20, 10:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18314
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Story pokračuje.

Lambda Bosch předána výrobci k reklamaci spolu s přesným popisem chování a dalšími vyžádanými detaily. Mají 30 dní, aby vymysleli proč mi to zamítnou. :lol:

Objednána další lambda, tentokrát ta nejlevnější co se dala najít, k dalšímu laborování a testování.

A podle hesla dvakrát měř a jednou měň jsem si hrál s diagnostikou a multimetrem:

Jednotka dává do lambdy napětí 1.56V naprázdno, které slouží k detekci funkčnosti (zahřátí) lambdy.
Zkratový proud je 6uA, takže i multimetr způsobí takové zatížení, že napětí klesne. V mém případě na 1.22V, přičemž diagnostika hlásila 1.21V, takže měří přesně.

Nezahřátá lambda se chová jako nekonečný odpor, takže diagnostika hlásí 1.56V.
Při zahřívání se odpor snižuje a tedy klesá napětí.
Zahřátá lambda se pak chová jako zdroj, tedy dává napětí dle absence kyslíku.

A jelikož moje "oblíbená" Magneti Marelli se po ubrání z plného plynu chová jako před zahřátím, hádám že vlivem proudění chladnějších výfukových plynů prostě vychladne, žhavení ji nestačí nahřát a blbne. Tuto teorii podporuje i můj starší pokus, při kterém jsem žhavení zeslabil (předřazenou H4) a následně docházelo k chybám i při nižším zatížení motoru.

Tak mě napadlo to "žhavení" nějak osolit, ale není čím, ono v autě moc zdrojů napětí nad 12V není. :roll:


23.7.20, 22:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14854
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A co vzít 15ku přímo na spínačce? Ale zase by si musel tahat drát z kabiny ven. Nebo na startéru, ale tam je trvalé 12V.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.7.20, 02:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6355
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Reálne do tej lambdy ide na žhavenie koľko?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


24.7.20, 10:21
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14854
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A kolik tam má jít, normální palubní napětí nebo to jednotka nějak upravuje?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.7.20, 13:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6355
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Malo by tam ísť normálne palubné, lenže čo si spomínam , spína to priamo rj motora...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


24.7.20, 15:30
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14854
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Takže jsem to napsal předtím dobře. Kdysi dávno jsem řešil podobné věci u svého fáčka, nakonec to byla triviální chyba. :D

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.7.20, 20:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6355
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A čo to bolo, už nejak nepamätám...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


24.7.20, 21:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18314
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Plus žhavení je napojen na 15 (od klíče) společně s napájením jednotky.
Mínus žhavení spíná jednotka k "zemi".
Napětí žhavení jsem měřil dříve, už si nejsem jistý, kolem 13V tam bylo.
Dnes jsem zkusil srazit předpětí z jednotky paralelním odporem 1M.
Takže před startem tam mám 1.29V a pak to rychle klesá dolů.
V samotném žhavení asi problém nebude, během 10s po startu už kmitá.


24.7.20, 21:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14854
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Lamač: No v jednom servisu mi poradili, že než měnit Lambda sondy pořád dokola, tak mám prověřit hlavně kostry. U fáčka co jsem měl byl na spoji mezi motorem a převodovkou takový plechový vějířek, kde byly přišroubované kostry. Nevím od čeho všeho, ale byla tam právě i kostra Lambda sondy. To jsme vyčistili a byl klid. Bylo to zaoxidované fest. Ale to myslím Fatal už psal že kontroloval, tak bude mít příčinu asi jinde.
To ohřívání sondy má podle mě význam spíše u studeného motoru, ne? Jak už je motor zahřátý, tak se lambda vyhřívá od výfuku.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.7.20, 23:47
Profil
rejpal

Příspěvky: 18314
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Dle mých pokusů je vyhřívání nutné neustále.
I když motor běží a lambda je vyhřátá, po vypnutí vyhřívání jde signál do háje...
Kostry už jsem kontroloval. A blbne to podle jízdního režimu, ne náhodně.


25.7.20, 06:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12150
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Ja kdyz mel lambdu v Rapidu, tak bylo zhaveni trvale napajeny a fungovala skvele mnoho let.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.7.20, 08:15
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz