Felicia 1.3MPi občasné cukání
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18314
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
varok píše: Že by olej ve větším množství ve výfuku? Ale za těch pár km si myslím že je blbost. Pochybuji, lambda byla po vytažení stejně čistá, jako před montáží. A Magneti Marelli taky.
|
15.7.20, 07:20 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
darklord
Příspěvky: 12495
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Takze by som zohnal novu / funkcnu kabelaz motoru, a rovno skontroloval ECU motoru, ci je vsetko ako ma byt (vzhladom na to ako vypada felicia jednotka zvnutra, v pripade hocijakej zavady zohnat inu, opravovat to moc nejde kedze miesto pcb je vsetko na folii). Predpokladam ze palubne napatie je v poriadku a regulator drzi volty do 14.5 za kazdych podmienok...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
15.7.20, 07:26 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18314
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
slovacek.milos píše: a co ti to ukazuje v řj motoru? Bosch spadne na nulu a pak: Kód: 00537 - Regulace lambda 19-00 - spodni hodnota dorazu
darklord píše: Takze by som zohnal novu / funkcnu kabelaz motoru, a rovno skontroloval ECU motoru, ci je vsetko ako ma byt (vzhladom na to ako vypada felicia jednotka zvnutra, v pripade hocijakej zavady zohnat inu, opravovat to moc nejde kedze miesto pcb je vsetko na folii). Predpokladam ze palubne napatie je v poriadku a regulator drzi volty do 14.5 za kazdych podmienok... Kabeláž už nepodezřívám, protože se to chová konzistentně. S Magneti Marelli hodnoty ulítávají za stejných podmínek, je to závislé na zatížení motoru, dokud jedu piánko tak kmitá, jakmile dám plný na delší trase než rozjezd z křižovatky, začne to blbnout. Mám už svou testovací trasu a vím kde se to podělá, plusmínus půl km... ECU asi zkusím, ale nejprve ještě nějakou jinou lambdu. Napětí na baterce cca 14.15V, palubní (tedy napětí na jednotce) je nižší, tuším 13.8V, ale stabilní, to už jsem kontroloval, žádné úlety za jízdy.
|
15.7.20, 08:36 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18314
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Jednu výhodu ta častá výměna sond má, lambdu vyšroubuju a našroubuju rukou za pár minut... Dnes zase nahozena Bosch, po startu jde bez váhání k nule. Po vychladnutí motoru nahozena Magneti Marelli, po startu téměř okamžitě lambduje, teda aspoň na volnoběhu.
|
15.7.20, 10:02 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18314
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Story pokračuje. Lambda Bosch předána výrobci k reklamaci spolu s přesným popisem chování a dalšími vyžádanými detaily. Mají 30 dní, aby vymysleli proč mi to zamítnou. Objednána další lambda, tentokrát ta nejlevnější co se dala najít, k dalšímu laborování a testování. A podle hesla dvakrát měř a jednou měň jsem si hrál s diagnostikou a multimetrem: Jednotka dává do lambdy napětí 1.56V naprázdno, které slouží k detekci funkčnosti (zahřátí) lambdy. Zkratový proud je 6uA, takže i multimetr způsobí takové zatížení, že napětí klesne. V mém případě na 1.22V, přičemž diagnostika hlásila 1.21V, takže měří přesně. Nezahřátá lambda se chová jako nekonečný odpor, takže diagnostika hlásí 1.56V. Při zahřívání se odpor snižuje a tedy klesá napětí. Zahřátá lambda se pak chová jako zdroj, tedy dává napětí dle absence kyslíku. A jelikož moje "oblíbená" Magneti Marelli se po ubrání z plného plynu chová jako před zahřátím, hádám že vlivem proudění chladnějších výfukových plynů prostě vychladne, žhavení ji nestačí nahřát a blbne. Tuto teorii podporuje i můj starší pokus, při kterém jsem žhavení zeslabil (předřazenou H4) a následně docházelo k chybám i při nižším zatížení motoru. Tak mě napadlo to "žhavení" nějak osolit, ale není čím, ono v autě moc zdrojů napětí nad 12V není. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
|
23.7.20, 22:01 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A co vzít 15ku přímo na spínačce? Ale zase by si musel tahat drát z kabiny ven. Nebo na startéru, ale tam je trvalé 12V.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.7.20, 02:59 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Lamač
Příspěvky: 6355 Bydliště: Snina
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Reálne do tej lambdy ide na žhavenie koľko?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
24.7.20, 10:21 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A kolik tam má jít, normální palubní napětí nebo to jednotka nějak upravuje?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.7.20, 13:29 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Lamač
Příspěvky: 6355 Bydliště: Snina
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Malo by tam ísť normálne palubné, lenže čo si spomínam , spína to priamo rj motora...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
24.7.20, 15:30 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Takže jsem to napsal předtím dobře. Kdysi dávno jsem řešil podobné věci u svého fáčka, nakonec to byla triviální chyba. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.7.20, 20:19 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Lamač
Příspěvky: 6355 Bydliště: Snina
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A čo to bolo, už nejak nepamätám...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
24.7.20, 21:02 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18314
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Plus žhavení je napojen na 15 (od klíče) společně s napájením jednotky. Mínus žhavení spíná jednotka k "zemi". Napětí žhavení jsem měřil dříve, už si nejsem jistý, kolem 13V tam bylo. Dnes jsem zkusil srazit předpětí z jednotky paralelním odporem 1M. Takže před startem tam mám 1.29V a pak to rychle klesá dolů. V samotném žhavení asi problém nebude, během 10s po startu už kmitá.
|
24.7.20, 21:17 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Lamač: No v jednom servisu mi poradili, že než měnit Lambda sondy pořád dokola, tak mám prověřit hlavně kostry. U fáčka co jsem měl byl na spoji mezi motorem a převodovkou takový plechový vějířek, kde byly přišroubované kostry. Nevím od čeho všeho, ale byla tam právě i kostra Lambda sondy. To jsme vyčistili a byl klid. Bylo to zaoxidované fest. Ale to myslím Fatal už psal že kontroloval, tak bude mít příčinu asi jinde. To ohřívání sondy má podle mě význam spíše u studeného motoru, ne? Jak už je motor zahřátý, tak se lambda vyhřívá od výfuku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.7.20, 23:47 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18314
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Dle mých pokusů je vyhřívání nutné neustále. I když motor běží a lambda je vyhřátá, po vypnutí vyhřívání jde signál do háje... Kostry už jsem kontroloval. A blbne to podle jízdního režimu, ne náhodně.
|
25.7.20, 06:51 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12150 Bydliště: Tynec n.L.
|
![Příspěvek Příspěvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Ja kdyz mel lambdu v Rapidu, tak bylo zhaveni trvale napajeny a fungovala skvele mnoho let.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team - ![Obrázek](http://www.seaflea.eu/auto_gr/gy_logo.gif)
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.7.20, 08:15 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|