Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 04:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 jízda na úsporu nebo likvidace motoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
ten anonym to sem ja :) Jinak podtacet motor je to nejhorsi co mu muzete udelat - nizky otacky jedine v jednom pripade - kdyz je motor studenej a zahrejvam ho na provozni teplotu - ale nizky otacky neznamena 1000RPM - proste pokud je to studeny, tak jedu langsam na dvojaka kolem 2000 otacek - jinak s nasi feldou 136 MPi (r.v.2000) Vrchlabí - Brno = 220 km - 4 lidi v aute tam i zpet - stále cca 2500-3000 otacek - spotreba 6,0l/100km - pokud je motor v provozni teplote, bude 100% zrat min kdyz mu date 3000RPM, nez kdyz bude mit 1700 RPM - nechapu vsechny ty, ktery maj zakoreneny jedno = cim nizsi otacky, tim to min zere a motor to ma radsi - JE TO PRESNE NAOPAK!!! mozna to vic rve, ale to je tak vsechno - zkuste si sednout do Octavie nebo jakyhokoli auta s palubnim pocitacem a aktualni spotrebou a jedte do dlouhyho tahlyho kopce cca 60 - zkuste ten motor tocit pri poptimalnich otackach doporucenych vyrobcem treba na trojaka a potom treba na petku - hned uvidite, jak a kde to nejvic zere a snad vas to vyvede z tezkeho OMLYU - bavime se tu o motorech skoda 1xx, ale plati to obecne o vsech motorech - (ten kopec sem taky myslel s benzinakem o mensim objemu, pokud to totiz bude 3,0TDi V6, tak to tomu motoru asi vazne bude u prdele :-) )

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


5.6.06, 12:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Příspěvek 
Z vlastní zkušenosti s benzínovými motory škoda doporučuji otáčky 2000 - 3500, dobře nahuštěné pneumatiky a držet motor při jízdě "zlehka" - tzn. žádné křeče, včas řadit - podobně jako při zajíždění. Samozřejmě,že je třeba motor občas prohnat aby mu tento režim nezůstal....


5.6.06, 13:34
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Roman píše:
ten anonym to sem ja :) Jinak podtacet motor je to nejhorsi co mu muzete udelat - nizky otacky jedine v jednom pripade - kdyz je motor studenej a zahrejvam ho na provozni teplotu - ale nizky otacky neznamena 1000RPM - proste pokud je to studeny, tak jedu langsam na dvojaka kolem 2000 otacek - jinak s nasi feldou 136 MPi (r.v.2000) Vrchlabí - Brno = 220 km - 4 lidi v aute tam i zpet - stále cca 2500-3000 otacek - spotreba 6,0l/100km - pokud je motor v provozni teplote, bude 100% zrat min kdyz mu date 3000RPM, nez kdyz bude mit 1700 RPM - nechapu vsechny ty, ktery maj zakoreneny jedno = cim nizsi otacky, tim to min zere a motor to ma radsi - JE TO PRESNE NAOPAK!!! mozna to vic rve, ale to je tak vsechno - zkuste si sednout do Octavie nebo jakyhokoli auta s palubnim pocitacem a aktualni spotrebou a jedte do dlouhyho tahlyho kopce cca 60 - zkuste ten motor tocit pri poptimalnich otackach doporucenych vyrobcem treba na trojaka a potom treba na petku - hned uvidite, jak a kde to nejvic zere a snad vas to vyvede z tezkeho OMLYU - bavime se tu o motorech skoda 1xx, ale plati to obecne o vsech motorech - (ten kopec sem taky myslel s benzinakem o mensim objemu, pokud to totiz bude 3,0TDi V6, tak to tomu motoru asi vazne bude u prdele :-) )


Nesúhlasím s podtáčaním motora, ale zo stránky spotreby je určite úspornejšia jazda pri nízkych otáčkach, nízkom plyne, ako som už napísal...stále ale musí motor bežať zľahka nie "kŕčovite" ako tu už niekto napísal... Takisto by som nešiel v extra nízkych otáčkach pri studenom motore - ak totiž predpokladáš, že vo všeobecnosti motor nízkymi otáčkami trápiš, tak za studena x násobne...takisto argument " do tiahleho kopca cca 60 km/h"...tu sa nikto hádam nebaví o jazde do tiahleho kopca na 5 ke, ale o jazde po rovine)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


5.6.06, 16:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
ferrari píše:
Roman píše:
ten anonym to sem ja :) Jinak podtacet motor je to nejhorsi co mu muzete udelat - nizky otacky jedine v jednom pripade - kdyz je motor studenej a zahrejvam ho na provozni teplotu - ale nizky otacky neznamena 1000RPM - proste pokud je to studeny, tak jedu langsam na dvojaka kolem 2000 otacek - jinak s nasi feldou 136 MPi (r.v.2000) Vrchlabí - Brno = 220 km - 4 lidi v aute tam i zpet - stále cca 2500-3000 otacek - spotreba 6,0l/100km - pokud je motor v provozni teplote, bude 100% zrat min kdyz mu date 3000RPM, nez kdyz bude mit 1700 RPM - nechapu vsechny ty, ktery maj zakoreneny jedno = cim nizsi otacky, tim to min zere a motor to ma radsi - JE TO PRESNE NAOPAK!!! mozna to vic rve, ale to je tak vsechno - zkuste si sednout do Octavie nebo jakyhokoli auta s palubnim pocitacem a aktualni spotrebou a jedte do dlouhyho tahlyho kopce cca 60 - zkuste ten motor tocit pri poptimalnich otackach doporucenych vyrobcem treba na trojaka a potom treba na petku - hned uvidite, jak a kde to nejvic zere a snad vas to vyvede z tezkeho OMLYU - bavime se tu o motorech skoda 1xx, ale plati to obecne o vsech motorech - (ten kopec sem taky myslel s benzinakem o mensim objemu, pokud to totiz bude 3,0TDi V6, tak to tomu motoru asi vazne bude u prdele :-) )


Nesúhlasím s podtáčaním motora, ale zo stránky spotreby je určite úspornejšia jazda pri nízkych otáčkach, nízkom plyne, ako som už napísal...stále ale musí motor bežať zľahka nie "kŕčovite" ako tu už niekto napísal... Takisto by som nešiel v extra nízkych otáčkach pri studenom motore - ak totiž predpokladáš, že vo všeobecnosti motor nízkymi otáčkami trápiš, tak za studena x násobne...takisto argument " do tiahleho kopca cca 60 km/h"...tu sa nikto hádam nebaví o jazde do tiahleho kopca na 5 ke, ale o jazde po rovine)


to ne, ale tam je na palubnim pocitaci videt nejvetsi zmena ve spotrebe - jinak nejmensi spotreba je pri vrcholu kroutiveho momentu - vsichni se muzeme kouknout do technicaku, kde mame otacky, pri kterych je vrchol kroutiveho momentu - a pochybuju ze to ma nejaka skoda 1xx pod 2500 RPM (jinak vyssimi otackymi rozhodne nemyslim 4000, to ne - snad to tak nevyznelo - ja preferuju 2500-3500 pri provozni teplote (je ale pravda ze seriova 135 ma radsi nizsi spektrum otacek cca do 3000), zalezi tedy na typu motoru, ale NIKDY nepodtacet = pri 60 na petku

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


5.6.06, 16:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek 
moje zkušenost:hned po startu 2000-3000ot. řadit při 3000 po rovince možno i při 2500 rozhodují uši spiše z kopce a jemně s plynem
do kopce 2500-3500ot. rozhodně nikdy pod 2000 rychlost na kterou drží otáčky je nejlepší
z kopce motor s karburátorem neutrál a brzdit -při zařazené rychlosti dává volnoběžná tryska a ještě se podtlakem otevře klapka v karburátoru jde tudy napatrně směsi? možná někteří nesouhlasí .motory se vstřikovámím se zařazenou rychlostí ,taky jen do 1500ot. potom už prý počítač dává nějaké palivo a prý dokonce víc než na volnoběh
120 ls teť felicia 1,3 mpi lpg


5.6.06, 18:47
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
vsak to je taky dobre ze pocitac dava palivo i pri brzdeni motorem - on ho dava vzdy, protoze ho tak inzenyri naprogramovali - a proc dava palivo? Predstavte si situaci ze auto jede z dloooooooooooooouheho kopce jen se zarazenou rychlosti bez plynu - treba 20-30km - i takove kopce existuji - bez vstrikovani paliva by brzo teplota motoru klesla na "velmi nizkou hodnotu" a to by pro motor bylo spatne - sice je to z hlediska spotreby minus, ale o to nejde!!!

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


5.6.06, 19:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Roman píše:
vsak to je taky dobre ze pocitac dava palivo i pri brzdeni motorem - on ho dava vzdy, protoze ho tak inzenyri naprogramovali - a proc dava palivo? Predstavte si situaci ze auto jede z dloooooooooooooouheho kopce jen se zarazenou rychlosti bez plynu - treba 20-30km - i takove kopce existuji - bez vstrikovani paliva by brzo teplota motoru klesla na "velmi nizkou hodnotu" a to by pro motor bylo spatne - sice je to z hlediska spotreby minus, ale o to nejde!!!


a to je zasa mimo. Pri jazde bez plynu (napr. dojazd, alebo z kopca) so zaradeným prevod. stupňom pri moderných motoroch so vstrekovaním sa nevstrekuje žiadne palivo - spotreba =0 l/100km. Možno ozaj, ak poklesnú otáčky na nejakých 1500, tak začne vstrekovanie vstrekovať, kvôli stabilite behu motora. A to rizikové ochladenie...myslím, že dostatok tepla vyvinie jednak trenie motora a jednak kompresné tlaky...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


5.6.06, 19:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
ferrari píše:
Roman píše:
vsak to je taky dobre ze pocitac dava palivo i pri brzdeni motorem - on ho dava vzdy, protoze ho tak inzenyri naprogramovali - a proc dava palivo? Predstavte si situaci ze auto jede z dloooooooooooooouheho kopce jen se zarazenou rychlosti bez plynu - treba 20-30km - i takove kopce existuji - bez vstrikovani paliva by brzo teplota motoru klesla na "velmi nizkou hodnotu" a to by pro motor bylo spatne - sice je to z hlediska spotreby minus, ale o to nejde!!!


a to je zasa mimo. Pri jazde bez plynu (napr. dojazd, alebo z kopca) so zaradeným prevod. stupňom pri moderných motoroch so vstrekovaním sa nevstrekuje žiadne palivo - spotreba =0 l/100km. Možno ozaj, ak poklesnú otáčky na nejakých 1500, tak začne vstrekovanie vstrekovať, kvôli stabilite behu motora. A to rizikové ochladenie...myslím, že dostatok tepla vyvinie jednak trenie motora a jednak kompresné tlaky...



ano - pokud jedu ve meste s octavii TDi a pustim plyn na par vterin, tak se asi uplne omezi vstrikovani - ale jak je to dele, tak tam sice pocitac ukazuje nulu, ale nula to nikdy nebude - uz z principu - a samotna komprese bez paliva + treni nikdy nemuze vyvinout tolik tepla, aby udrzela teplotu motoru - to je jen muj nazor :) Ochlazovani olejem a vodou bude daleko ucinnejsi

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


Naposledy upravil Roman dne 5.6.06, 22:26, celkově upraveno 2



5.6.06, 20:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 59
Bydliště: Bánovce nad Bebravou - SVK
Příspěvek 
pod 2000 možte jazdiť tak na diesloch ja radim tam pri 1800 a pohode to ide ale u takejn skody120 radim okolo 2500 a vyšie. Ja si misly že radšej nech to viac žere ako trapiť motor a rozbiť ho nie?


5.6.06, 21:45
Profil
Příspěvek 
Z vlastních zkušeností: jezdím ve felicii s PP a v 60km/h na pětku po rovině je okamžitá spotřeba mezi 3,9 a 4,5 podle sešlápnutí pedálu, ale při mírném stoupání se musí řadit, je taky lepší to pořádně roztáhnout na trojku a pak tam hned šupnout za pět. Např jízda 50 na 4 je kolem 8,5l ale jízda na 4 těsně nad 40 je za 6,9. Ono je rozdíl jezdit na nejmenší měrnou spotřebu a na spotřebu na 100 km. Hodnoty si nevymýšlím jsou z palubního počítače za asi 3000km a i průměrná spotřeba dle km a litrů benzínu (vedu si záznamy) tomu odpovídá. Jinak mám průměr od 6,3 do 7,2 podle toho jak moc jezdím ve městě, když jedu delší trasu tak i pod 6. Hlavní je lehká noha, předvídavost a znalost krajiny vědět kde vyřadit aby se nemuselo zbytečně brzdit, vědět kde je kopec prudká zatáčka apod. Pak nemusíte nikoho brzdit a jedete rychle bezpečně a za málo.


6.6.06, 05:42
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
Honzik.t píše:
Z vlastních zkušeností: jezdím ve felicii s PP a v 60km/h na pětku po rovině je okamžitá spotřeba mezi 3,9 a 4,5 podle sešlápnutí pedálu, ale při mírném stoupání se musí řadit, je taky lepší to pořádně roztáhnout na trojku a pak tam hned šupnout za pět. Např jízda 50 na 4 je kolem 8,5l ale jízda na 4 těsně nad 40 je za 6,9. Ono je rozdíl jezdit na nejmenší měrnou spotřebu a na spotřebu na 100 km. Hodnoty si nevymýšlím jsou z palubního počítače za asi 3000km a i průměrná spotřeba dle km a litrů benzínu (vedu si záznamy) tomu odpovídá. Jinak mám průměr od 6,3 do 7,2 podle toho jak moc jezdím ve městě, když jedu delší trasu tak i pod 6. Hlavní je lehká noha, předvídavost a znalost krajiny vědět kde vyřadit aby se nemuselo zbytečně brzdit, vědět kde je kopec prudká zatáčka apod. Pak nemusíte nikoho brzdit a jedete rychle bezpečně a za málo.



no nezpochybnuju to protoze PP nemam, ale pri 60ti na 5ku za 3,9 - tomu vazne nechci verit - to je spis malinko pozkopecka nez na rovine, vitr v zadech a 145ky gumy - a jestli to tak je, tak to rozhodne za to niceni motoru nestoji - mas tam kolem 1500 otacek a uz to zacina detonovat - takhle se vazne nejezdi - prumernou spotrebu s felícií combi 136 MPi mam taky kolikrat pod 6 litru (kdyz jedu sam dalky), a to to drzim kolem 2800 RPM - spotreba tedy stejna, a motor bezi v rezimu, v jakem ma !!!

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


6.6.06, 08:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
Honzik.t píše:
Z vlastních zkušeností: jezdím ve felicii s PP a v 60km/h na pětku po rovině je okamžitá spotřeba mezi 3,9 a 4,5 podle sešlápnutí pedálu, ale při mírném stoupání se musí řadit, je taky lepší to pořádně roztáhnout na trojku a pak tam hned šupnout za pět. Např jízda 50 na 4 je kolem 8,5l ale jízda na 4 těsně nad 40 je za 6,9. Ono je rozdíl jezdit na nejmenší měrnou spotřebu a na spotřebu na 100 km. Hodnoty si nevymýšlím jsou z palubního počítače za asi 3000km a i průměrná spotřeba dle km a litrů benzínu (vedu si záznamy) tomu odpovídá. Jinak mám průměr od 6,3 do 7,2 podle toho jak moc jezdím ve městě, když jedu delší trasu tak i pod 6. Hlavní je lehká noha, předvídavost a znalost krajiny vědět kde vyřadit aby se nemuselo zbytečně brzdit, vědět kde je kopec prudká zatáčka apod. Pak nemusíte nikoho brzdit a jedete rychle bezpečně a za málo.



no nezpochybnuju to protoze PP nemam, ale pri 60ti na 5ku za 3,9 - tomu vazne nechci verit - to je spis malinko pozkopecka nez na rovine, vitr v zadech a 145ky gumy - a jestli to tak je, tak to rozhodne za to niceni motoru nestoji - mas tam kolem 1500 otacek a uz to zacina detonovat - takhle se vazne nejezdi - prumernou spotrebu s felícií combi 136 MPi mam taky kolikrat pod 6 litru (kdyz jedu sam dalky), a to to drzim kolem 2800 RPM - spotreba tedy stejna, a motor bezi v rezimu, v jakem ma !!!

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


6.6.06, 08:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek 
Když sem to četl, připadalo mi, že autor to zkoušel v LIAZce. uplný žvásty co se týče otáček a řazení. nelze to napsat na všechny auta najedou, každý stroj má jiný požadavky. debilní autor

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


6.6.06, 09:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
"ano - pokud jedu ve meste s octavii TDi a pustim plyn na par vterin, tak se asi uplne omezi vstrikovani - ale jak je to dele, tak tam sice pocitac ukazuje nulu, ale nula to nikdy nebude - uz z principu - a samotna komprese bez paliva + treni nikdy nemuze vyvinout tolik tepla, aby udrzela teplotu motoru - to je jen muj nazor Ochlazovani olejem a vodou bude daleko ucinnejsi" - neviem, ale prečo by to ukazovalo 0 l/100km po dobu 2 km ( a mne to tak ukazovalo...)? Inak, neviem ako je riešený ten tebou spomínaný 30 km zjazd...myslím, že viac tepla ako trenie vyvinie kompresia...ale či je to ozaj dosť pri 30 km zjazde, neviem, možno po 10 km sa pustí palivo (podľa teploty)

Plne sa stotožňujem s názorom, že pri 60 km/h na 5 ke je okamžitá spotreba okolo 4l...ako som už napísal - najvyšší prevod, najnižší plyn, najnižšie otáčky...motor nebude detonovať, ak máš minimum plynu = min. zaťaženie. Samozrejme zrýchľovanie by muselo byť veľmi, veľmi pozvoľné...podľa mňa a mojich skúseností sa dá okolo 2000 ot loudať v obci (ale ozaj by som motor netýril pri 2000 ot. na päťke) - skúšal som to dnes, s citlivou nohou bez problémov (radil som okolo 2400, pri preradení padli ot na cca 2000), potom ale mimo mesto normálne tých 100 km/h okolo 3100 ot...takisto sa stotožnujem s tadením z 3 na 5 pri jazde na spotrebu (takto jazdia skoro všetci pri "spotrebových maratónoch"

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.6.06, 17:57
Profil
Příspěvek 
Jasně že na dlouhý tratě je spoteba nízká protže se jede po pěkné cestě dlouho na 5, ale když jedeš a mezi vesnicema je 1 až 2 km tak to nemá cenu mezi něma rozjet na 90 a pak zase brzdit na 50, já neříkám že 60 na 5 jezdím furt, ale jen když to má význam, hlavní je plynulost to znamená nebrzdit zbytečně, a při brzdění motorem se to má tak že mi to ukazuje nulovou spotřebu asi od začátku zelenýho pole asi 1900ot, jinak se brzdit motorem nevyplatí, tedy u felicie.


7.6.06, 05:34
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 107 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz