Motor Favo ve škoda 100-problem s chladičem vzadu
Autor |
Zpráva |
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
killos píše: ty svody mam.... tu vrtuli origo tam aisk nechceš nechávat co ta to zvláda ůplně v poho jinak já tam mám ted tuzink nějakou s tenkýma plátkama ta nestíhá ani origo motor dporučuji z nějakýho auta takovou tu tenkou stím malím motorkem ta by to měla dávat hlavně at má širší listy a vypadá i vzhledově pěkně držím palce ta se ti to vydaří!
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
8.8.08, 18:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: .
Jiří Čech píše: slovacek.milos píše: killos píše: to je dobrej napad,ale jakou el vrtuli aby to zvldla uchladit. uchladí ti to vrtule ze 120, já to měl na škoda 110, jakože úspora paliva v zimě ani nezapínala, vlétě víc, spínání tam bylo z bojleru že sis to mohl ladit podle potřeby, já to tak už koupil, a celou přepokávku ti mohu vyfotit je tu čerstvá na 1000 MB to jsem ti psal stím vývodem na chladič stím si poradil jen že to předělal, pak napiš jak to tam namastíš ty, a nemůže zavřít víko motoru chybí 10 čísel zatím miloš Měl jsem na stovce motorek ze žigula (110W) a v létě to neuchladil. Byl tam spínač z prvních 120, který se dal nastavovat a teplota sepnutí byla 80°C... A to si myslíš, že uchladí motor z Fava, který má o dost větší výkon?
jirko to máš jedno když mu to neuchladí tak tam přidá jiné mávátko a pojede kdo už se do něčeho takového pustí toho nezastavíš miloš
|
8.8.08, 18:33 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Re: .
killos píše: to je dobrej napad,ale jakou el vrtuli aby to zvldla uchladit. niekto tu predaval ( myslim ze michalkatka ) taku megavrtulu na facko . ta by to mohla zvladnut
EDIT tu : http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11961
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
8.8.08, 18:33 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
no ja k tomu napisu taky neco ja mel nekolik motoru ve stovce...az felicii to skoncilo nakonec ale ten origo chladic..pokud nechas favo karbec a svody se nevejde...nevim pokud by si nechal svody rapid...tedy pro karburator sedr..edsr a vyfuk taky rapid..tak by melo..aspon je tomu tak pokud tam das motor klasiku 120...staci jen upravit ten plech co je na chladici..vyriznutim casti dole...pro vyfuk...jinak to tam jde bez uprav chladice....nejsem si ale jisty jestli tak se to vejde s motorem ..favo a svody ..vyfuk rapid...tohle vyres nejdriv aby chladic byl na puvodnim miste je to idealni...a s tou vrtuli..ja tam mel ventilator s topeni autobusu...a v lete ani nahodou...prehrivalo se to mozna kdyby si tam dal fakt velkej ventilator pres cely chladic...a dost vykonej...tak mozna...ale problem je ten ze pak tam musis mit taky altik na to a ve vysledku ti to pres alternator odebere stejnej vykon z motoru jako ta origo vrtule....ja osobne bych nechal to rameno...i klinovej remen...a misto te origo plechove vrtule bych pouzil viskozni spojku a plastovou vrtuli...problem je ten..ze vetsina aut co to ma tak se toci opacnym smerem..kazde BMW..treba...jinak by tohle slo ze superba..passata...tam se to toci kam ma...mozna prumer..vuci tomu plechu..muselo by se koumat jeste trosku..ale urcite by to fungovalo lepe nez ta elektrika...ja s tim nemel dobrou zkusennost
|
8.8.08, 21:05 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Moje zkušenost s elektrickým větrákem je asi taková - auto origo Š 100 bez úprav, stovky měly plechové chladiče (110 měly měděný, který chladil lépe), demontáž vrtule uřezáním jeho držáku, montáž tehdy jedině dostupného větráku ze žigula. V zimě paráda, spotřeba asi o půl litru menší a auto bylo tišší a živější. Za mrazu trvalo větráku i 10 km, než se zapnul. V létě problém, nejhorší bylo cestování po rovině na konstantní plyn, voda pomalu ale jistě zvyšovala teplotu,. Řešil jsem to otevřenými okénky a zapnutým topením... Cesta v kopích byla OK, do kopce se motor ohřál, z kopce vychladil, ale nikdy se neuvařil. Pak jsem sehnal poškozený chladič ze stovky, který jsem zkrátil odřezáním poškozené části asi na polovinu, ten jsem namontoval vpravo od motoru nad motorovou příčku a propojil hadicemi, které vedly k topení. Plechy pod motorem jsem nasměroval tak, aby naháněly vzduch na chladič. Toto fungovalo docela dobře, na zimu jsem ale tento chladič (ventilem z Barkasa) vypínal, moc to chladilo. Také jsem na zimu posunoval teplotu na 85° u termospínače, kterým jsem spínal větrák, lépe to topilo a i se zdálo, že i jelo. Jinak není pravdou, že zátěž alternátoru přídavným elektromotorem je stejná, jako odběr mechanicky poháněné vrtule, spotřeba je menší. Vrtule má totiž takovou nepříjemnou vlastnost, že se její příkon zvyšuje s třetí mocninou otáček, tady to dělalo ve vysokých otáčkách asi 2 - 3 koníky...
Údajně kdo měl měděný chladič, tak stačil chladit i v létě. Vlastní zkušenost s ním nemám. Ještě detail - vrtule musí mít okolo sebe co nejtěsněji kruh, který zajistí správný tah vzduchu, jinak se v tom krycím plechu vzduch mele a pořádně to nesaje. A také je třeba dát do motoru alternátor minimálně 55A, aby utáhl v nízkých otáčkách jak světla, tak elektromotor. Každopádně kdo chce mít s tím chlazením úspěch, musí mít velký ventilátor (ten ze žigula měl dost malý průměr vrtule) a motor aspoň 150 W a více. Dnes by s tím neměl být problém nějaký takový sehnat.
_________________ J.
|
9.8.08, 08:18 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
já mám ve 100 jinej problém z favo motorem a to ten že nevim jak vyřešit lanko od plinu když to bylo natažený jak původně u 100 motoru tak se ten bovden u favo motoru spekl a bylo poněl a když jsem ho dal bokem a nactavil ho druhym tak de plin hrozně těšce a každou chvíli se utrhne struna. Nevíte někdo jak to pokoumat
|
9.8.08, 08:28 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Natáhnout nový bowden?
|
9.8.08, 08:49 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
A dat lanko misto struny.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
9.8.08, 08:53 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Milan Koukal píše: já mám ve 100 jinej problém z favo motorem a to ten že nevim jak vyřešit lanko od plinu když to bylo natažený jak původně u 100 motoru tak se ten bovden u favo motoru spekl a bylo poněl a když jsem ho dal bokem a nactavil ho druhym tak de plin hrozně těšce a každou chvíli se utrhne struna. Nevíte někdo jak to pokoumat
Musíš si vyrobit držák s kladkou a propojit strunu s lankem (z elektrikářské čokolády vytáhni svorku), které zakotvíš na klapce karbu. Lanko použij buď ze starého ovládání klapky z Fava nebo kup nějaké brzdové lanko na kolo, ty měly stejné zakončení válečkem, který by tam měl sednout. Mám ale dojem, že budeš muset upravit doraz na pedálu, protože toto řešení neotevře klapku naplno, je tam velký poloměr ovladače klapky.
_________________ J.
|
9.8.08, 08:55 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
jenže já tam mám karbec ze škody 136 takže normální uchycení jak na škodovce a to lanko mám dlouhy 7metrů a tak dlohy neseženu
|
9.8.08, 12:56 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ty mas taky limuzinu jako Jirka? Nebo kde mas 7 metru?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
9.8.08, 13:00 |
|
|
racetrack
Příspěvky: 6
|
Matthes píše: Ty mas taky limuzinu jako Jirka? Nebo kde mas 7 metru?
Jde o moji stovku.
takže proč sedm metru? Jak milan psal, mam tam dva bowdeny ze škody 120, jeden ma tři metry, takže se strunou cca sedm metru.
V původní stovce je ovládání plynu vedeno mezi chladičem a karburatorem a na karburatoru se napojuje na pakovy mechanizmus, ktery u karburatoru kterej tam ted´je neni.
Když sem toto usazeni bowdenu nechal, a nahradil kratky bowden delsim ze skody120 tak se tento prilis ohybal a kvuly vyfuku, ktery je nyni masivnejsi, se roztekl a proste prestal fungovat.
Takze jsem bovden natahl druhou stranou motoru, kolem svicek a na viko ventilu pridelal drzak bowdenu a cele to nadstavil lankem se zminovanym kladkovym systemem.
To se moc neosvedcilo protoze lanko se v podstate muselo otocit o 180stupnu kolem kladky a navic, bowden byl stale moc kratky a lamal se pot krkolomnym uhlem.
Vyresili sme to dvema bowdenama s dlouhym dratem.
Takze ovladani plynu jde kolem starteru, kolem ventilatoru topeni, podel zadniho cela pres chladic, az do karburatoru.
Pri seslapnuti plynu si vyklubuju kotnik protoze odpor je obrovskej. Je zajimave, ze zpet jde bezproblemu za pomoci standardni pruziny, takze se nezasekava.
Zdalo se to jako banalita, ale je to problem, na kterej sami nestacime. Poradte nekdo, jestli znate podobnyho blazna, jak to ma vyreseny on, pripadne poslete fotku.
Dik.
|
9.8.08, 13:31 |
|
|
racetrack
Příspěvky: 6
|
K tomu chlazení.
Pod náporem vodní pumpy ze škody 120 (asi vinou vetsich otacek motoru z favorita) me postupne odeslo topeni a chladic uz taky tece.
Silne uvazuju o navratu k puvodnimu motoru, protoze ten rozdil se mi nezda zas tak markantni v pomeru k problemum jaky musim neustale resit.
|
9.8.08, 13:40 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
racetrack píše: Matthes píše: Ty mas taky limuzinu jako Jirka? Nebo kde mas 7 metru? Jde o moji stovku. takže proč sedm metru? Jak milan psal, mam tam dva bowdeny ze škody 120, jeden ma tři metry, takže se strunou cca sedm metru. V původní stovce je ovládání plynu vedeno mezi chladičem a karburatorem a na karburatoru se napojuje na pakovy mechanizmus, ktery u karburatoru kterej tam ted´je neni. Když sem toto usazeni bowdenu nechal, a nahradil kratky bowden delsim ze skody120 tak se tento prilis ohybal a kvuly vyfuku, ktery je nyni masivnejsi, se roztekl a proste prestal fungovat. Takze jsem bovden natahl druhou stranou motoru, kolem svicek a na viko ventilu pridelal drzak bowdenu a cele to nadstavil lankem se zminovanym kladkovym systemem. To se moc neosvedcilo protoze lanko se v podstate muselo otocit o 180stupnu kolem kladky a navic, bowden byl stale moc kratky a lamal se pot krkolomnym uhlem. Vyresili sme to dvema bowdenama s dlouhym dratem. Takze ovladani plynu jde kolem starteru, kolem ventilatoru topeni, podel zadniho cela pres chladic, az do karburatoru. Pri seslapnuti plynu si vyklubuju kotnik protoze odpor je obrovskej. Je zajimave, ze zpet jde bezproblemu za pomoci standardni pruziny, takze se nezasekava. Zdalo se to jako banalita, ale je to problem, na kterej sami nestacime. Poradte nekdo, jestli znate podobnyho blazna, jak to ma vyreseny on, pripadne poslete fotku. Dik.
Struna nesmí být nikde ohnutá a musí být dobře namazaná motorovým olejem. Pak není problém sešlápnout plyn.
Místo pákového mechanismu udělej kladku a máš to.
_________________ J.
|
9.8.08, 13:41 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
racetrack píše: K tomu chlazení. Pod náporem vodní pumpy ze škody 120 (asi vinou vetsich otacek motoru z favorita) me postupne odeslo topeni a chladic uz taky tece. Silne uvazuju o navratu k puvodnimu motoru, protoze ten rozdil se mi nezda zas tak markantni v pomeru k problemum jaky musim neustale resit.
motor z favorita ma len take otacky, ake mu das a to vodne cerpadlo zas nie je take, ze by sa s nim dala vypumpovat starina do PET flasiek. tecie ti to, lebo tam mas 100rocne pryzove dielce, alebo ti to zarastlo kotlovym kamenom. pripadne si ten chladiaci okruh o fridexe moze nechat len zdat.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.8.08, 13:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|