Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 9.11.24, 17:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 HELP! palivoveé čerpadlo VS karburátor 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
ŠádeMan píše:
hele kamarade...u skodovek je to normalni ze ti klesne hladina za 1den stani...benzin je rychlo odparitelnej a zlinavej a kazda netesnost mu to jeste usnadnuje....dale...pri nastartovani klesne hrozne moc hladina v plovakový komore...to je dalsi duvod..nejlepsi by bylo elektricky cerpadlo ovladany tlakovým senzorem který by ti pri urcitem tlaku cerpadlo vypínalo..byl by to nejlepsi zpúusob jak to udelat..ale vyslo by te to na par set korun......se koukam nebojis o bodiky..kvuly tomu vejfuku by jsi dostal 5bodu foe :?


Je síce normálne, že spadne benzín z hadice pod palivové čerpadlo, ale motor by mal bez problémov naštartovať aj tak (aspoň na druhý deň) za predpokladu, že je dobre nastavená hladina paliva.

Poďme ale na to komplexne. Čo môže byť zlé:
1. odvzdušnenie nádrže (taký ventil uložený za vyrovnávacou nádržkou chladiacej kvapaliny) - v nádrži by vznikal podtlak - lenže to by sa prejavovalo nielen pri štartovaní
2. upchatý výtok z nádrže - všetko by bolo bez problémov pri vyššej hladine v nádrži = tiež by sa to pravdepodobne neprejavovalo iba pri štartovaní
3. netesná hadica z nádrže do palivového čerpadla - skontroluj (ono vo všeobecnosti, čerpadlo môže výdatne striekať navolno, ale po pripojení na karburátor nemusí vyvinúť potrebný tlak - predsa len ventil karburátora kladie značný odpor)
4. chybné samotné palivové čerpadlo - buď pružina (neverím), membrána (píšeš, že si vymenil), ventilčeky (vyskúšať tesnosť, vymeniť), možno iba chybné tesnenie pod nádržkou odkalovača (salo by vzduch)
5. pripchatá hadica od čerpadla ku karburátoru (zasa neverím), ale ak tam máš taký papierový filter, vymeň ho radšej
6. chyby v karburátore - tu by som ale asi najskôr vsadil na ten ventilček - len ho dobre prever, vyber, pozri klzné plochy aj piestiku aj valčeka, možno sa zasekne len niekedy. Inak je v karburátore aj odvzdušnovací ventil - je prístupný z ľavej strany karburátora (na ľavej strane vzadu) - je ovládaný pákovým prevodom od škrtiacej klapky 1. komory - ale tomuto tiež neverím, lebo je to pákový prevod.

Ešte by som si dal pozor, či to je benzínom a nie elektrikou...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.7.06, 10:14
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
michalkatka píše:
nie je náhodou na plaváku v nádrži spätný ventil ktorý zabraňuje padnutiu paliva...


Není.
Zpětný ventil, zabraňující odtoku paliva do nádrže, je součástí benzinového čerpadla.
(ventily jsou tam dva stejné, ale jeden je hlavou dolů - jeden sací a jeden výtlačný - jako ve válci :) - tyto ventily mají zajišťovat i to, aby benzín netekl zpět do nádrže - a to většinou nedělají :? )

Klasický příklad:
Škodovka stojí několik dní. Při pokusu o startování motor na chvilinku naskočí a zdechne. (vysaje se zbytek paliva z plovákové komory).
Dalších několik pokusů o startování je neúspěšných. (čerpadlo musí nasát benzín z nádrže). Po těchto pokusech o startování motor naskočí a běží (čerpadlo konečně naplnilo plovákovou komoru karbu).

Jiný případ:
Škodovka stojí několik dní. Řidič přijde a ručně načerpá palivo.
var. a): Motor chytí a běží. (Vše O.K.)
var. b): Motor chytí a chcípne, či vůbec nechytí. (Chyba v karbu, či úplně jinde (zapalování atd.))

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


9.7.06, 11:07
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Bukaj píše:
michalkatka píše:
nie je náhodou na plaváku v nádrži spätný ventil ktorý zabraňuje padnutiu paliva...


Není.
Zpětný ventil, zabraňující odtoku paliva do nádrže, je součástí benzinového čerpadla.
(ventily jsou tam dva stejné, ale jeden je hlavou dolů - jeden sací a jeden výtlačný - jako ve válci :) - tyto ventily mají zajišťovat i to, aby benzín netekl zpět do nádrže - a to většinou nedělají :? )

Klasický příklad:
Škodovka stojí několik dní. Při pokusu o startování motor na chvilinku naskočí a zdechne. (vysaje se zbytek paliva z plovákové komory).
Dalších několik pokusů o startování je neúspěšných. (čerpadlo musí nasát benzín z nádrže). Po těchto pokusech o startování motor naskočí a běží (čerpadlo konečně naplnilo plovákovou komoru karbu).

Jiný případ:
Škodovka stojí několik dní. Řidič přijde a ručně načerpá palivo.
var. a): Motor chytí a běží. (Vše O.K.)
var. b): Motor chytí a chcípne, či vůbec nechytí. (Chyba v karbu, či úplně jinde (zapalování atd.))



K tomuto by som poznamenal ešte jednu vec: vytáča ma toto "chabé chytanie škodoviek po odstavení". To je dodr..né zo strany konštruktérov - mal som kedysi Š100 (jednokomorový karb.) aj Š 110 LS (2 komorový DDSR) a obe aj po 3-4 dňoch státia chytili na brnk a normálne išli - žiadne zdochýňačky. Ale čo novší typ karburátora to horšie štartovanie za studena - ozaj taký vývoj nepochopím...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.7.06, 20:23
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz