Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 04:19



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Karb z tatry 613 do Fava 
Autor Zpráva
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Něco jsem o tom psal ve svých článcích...

_________________
J.


16.7.06, 20:38
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
ferrari píše:
Peter50kw píše:
Nevidim dovod, preco by mal mat taky motor vyrazne vacsiu spotrebu. Sam som maval v S100 karbec S1203 a bolo to vo vsetkych smeroch lepsie nez povodny BS32. Trysky som nemenil. Podobne som mal v S120 karbec SEDR zo S130, tiez lepsi vykon a nizsia spotreba ako povodny EDSR.


Mal som v Š120 karburátor zo Š130, motor išiel v nízkych otáčkach o "chlp" lepšie, vo vysokých o dosť lepšie, ale spotreba bola o cca 1l vyššia (voči 120 tkovému SEDRu).
Sorry, ale podľa tvojho tvrdenia by bolo najlepšie dať do všetkých motorov karbec z T613 a bola by super spotreba, super výkon...pomaly perpettum mobile...načo by asi boli tie "uškrtenejšie" karburátory...žeby kvôli emisiám...


Peter 50kW, ospravdelňujem sa, mal som karbec Š130 v Š120, lepšie to ide vo všetkých režimoch (horšie snáď do 2000 ot. ale tam sa nejazdí...) spotreba cca rovnaká, pri omnoho lepšej dynamike. Rovnako EDSR 120 voči SEDR 120...
kamarát dal do Rapidu 120 ten môj EDSR a potom ten SEDR130 a ... spotreba so SEDR 120 cca 7,5 l/100, so sSEDR130 a EDSR 120 cca 6,9l/100...jazdí dosť "ostro"....len potom neviem, načo tí vývojári ten karbec tak škrtili...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.10.06, 09:21
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Zkus si teď změřit emise, ale ne na volnoběh, za jízdy... potom pochopíš, proč ho škrtili... kromě toho je Š 120 rodinné auto a ne žádný sporťák. Když ho nehoníš, s karbem ze 130 bude víc žrát a hůře se chovat.

_________________
J.


29.10.06, 09:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Zkus si teď změřit emise, ale ne na volnoběh, za jízdy... potom pochopíš, proč ho škrtili... kromě toho je Š 120 rodinné auto a ne žádný sporťák. Když ho nehoníš, s karbem ze 130 bude víc žrát a hůře se chovat.


Neviem ako je to s emisiami. Čo sa týka reálnych postrehov, pri normálnom jazdení to jednoducho žerie menej s karbecmi 130 a EDSR . Hovorím, možno do 2000 ot. je to horšie (zrejme vplyvom väčšieho difúzoru = horšieho miešania zmesi), ale tam zasa nikto nejazdí (aspoň by nemal).

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.10.06, 09:51
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Proč by neměl?

_________________
J.


29.10.06, 09:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Proč by neměl?

Z môho pohľadu je to benzívový motor = mal by jazdiť v str. al. vyšších otáčkach. Pri 2000 ot mám rýchlosti cca 10/20/30/50/70 na jednotlivé prevody. Ja osobne bežne jazdím 20/40/60/90/95...
Ale, čo tu budeme dikutovať...ja jazdím bežne 20/40/60/90/95, sem tam mi to "rupne v bedni" a jazdím 40/80/110/110/110 (možno 3% z celkovo najazdených km), pri jazdení mesto/mimo mesto/diľnica 20%/80%/0 mám spotrebu cca rovnakú so SEDR 120,130 a EDSR 120; len s úplne inou dynamikou.

Kamarát jazdí tak 20/40/70/100-120 (rapid 120) a spotrebu so SEDR 120 má 7,5 a so SEDR 130 a EDSR120 má 6,9...

...to sú fakty, Peter 50kW má rovanké výsledky, tak potom pri akej prevádzke papá SEDR120 menej?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.10.06, 10:44
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
škodule jezdí od 1500 rpm, akorát 130 chtěly tak 2000 rpm, pod nimi díky jiné vačce moc netáhnou. 0,6 l neudělá výměna karbu, je to také tím, že jste jistě celkově seřídili motor. Já jezdil s kläsicky nastaveným karbem a motorem 120 LS po městě okolo 7,5 l...

_________________
J.


29.10.06, 10:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ono dá sa jazdiť s ľahkou nohou od 1500 ot., lenže potom aká je rýchlosť...= mimo mesto asi ťažko ( a zasa v meste aká je dynamika pri 1500 ot). A ja jazdím tak 50% s plne obsadeným autom (denne do práce), takže 1500 ot nesilím.
A tých 6,9 vs. 7,5 na Rapide...zapaľovanie nastavené rovnako (predstih 5st), karburátory oba nastavená hladina, nastavené CO...netvrdím, možno ten SEDR 120 preplavuje alebo čo, je to možné. Ale ja na Š125 som mal cca rovnakú spotrebu s týmito karbecmi (tesne pod 7l/100) - podotýkam, že SEDR120 som mal iný ako bol testovaný na tom rapide, ostatné karby boli rovnaké, nastavenie motora rovnaké, nastavené hladiny, nastavené emisie...ako som už napísal, spotreba rovnaká, ale jazdil som o poznanie "divšie" (jednoducho ma to vďaka lepšej dynamike bavilo) - myslím (nemám to potvrdené, nevydržal som to), že keby jazdím s rovnakou dynamikou, mal by som nižšiu spotrebu.
Na druhú stranu, keď si spomeniem na testy skodoviek z dobovej literatúry, tak pri nástupe modelu M chválili kultúru chodu, spotrebu, hlučnosť...ale veľmi kritizovali dynamiku...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.10.06, 11:47
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
dynamiku kritizovali vždy, protože výkon motoru byl už tehdy nedostatečný. Jinak M měli o 2 koně méně, než užovky, díky odstranění ekonostatu...

_________________
J.


29.10.06, 11:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
A ten ekonostat tiež: ten SEDR130 a EDSR 120 omnoho lepšie ťahali kolo 3000 ot. myslím, že práve vďaka ekonostatu. Už pekný rozdiel bol, ke´d som na SEDR120 nahodil víko zo SEDR130 (síce nie cielene, na tom 120 tkovom pridieral ventil a riešil som to takto) - omnoho lepšie správanie pri 3000 ot., predpokladám, že práve kvôli ekonostatu...spotrebu som vtedy nemeral.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.10.06, 11:56
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Správně jsi to zjistil...

_________________
J.


29.10.06, 12:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
ferrari píše:
A ten ekonostat tiež: ten SEDR130 a EDSR 120 omnoho lepšie ťahali kolo 3000 ot. myslím, že práve vďaka ekonostatu. Už pekný rozdiel bol, ke´d som na SEDR120 nahodil víko zo SEDR130 (síce nie cielene, na tom 120 tkovom pridieral ventil a riešil som to takto) - omnoho lepšie správanie pri 3000 ot., predpokladám, že práve kvôli ekonostatu...spotrebu som vtedy nemeral.


Celkom zaujímavé.. ináč to či mám môj karbec ten ekonostat zistím až keď mrknem víčko? alebo aj jednoduhšie?.. ešte som sa karburátoru zatiaľ vôbec nevenoval... motor ide pekne.. ale keby šiel živšie, nebol by som proti

_________________
Š 125L r.v.89


29.10.06, 12:33
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Musíš sundat víko, jinak to nepoznáš... a SEDR je nemá, jenom u 130...

_________________
J.


29.10.06, 12:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Musíš sundat víko, jinak to nepoznáš... a SEDR je nemá, jenom u 130...


Ok. tak to teda mrknem.. mám 125l myslím že origo, nevieš či to tam je či nie?.. a mám doma ešte karb zo 120l aj 1203,

_________________
Š 125L r.v.89


29.10.06, 12:48
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
JohnDeere píše:
Jiří Čech píše:
Musíš sundat víko, jinak to nepoznáš... a SEDR je nemá, jenom u 130...


Ok. tak to teda mrknem.. mám 125l myslím že origo, nevieš či to tam je či nie?.. a mám doma ešte karb zo 120l aj 1203,


125ka origo ekonostat určite nemá. 1203 neviem. Ak máš aj iný 120 tkový karbec, tak iba staršie typy (EDSR) mali ekonostat - spoznáš ho ľahko, má inak umiestnený odpojovač voľnobehu (tú elmag. cievku) a nastavovacie skrutky bohatosti a voľnobehu.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.10.06, 12:53
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz