Autor |
Zpráva |
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Něco jsem o tom psal ve svých článcích...
_________________ J.
|
16.7.06, 20:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ferrari píše: Peter50kw píše: Nevidim dovod, preco by mal mat taky motor vyrazne vacsiu spotrebu. Sam som maval v S100 karbec S1203 a bolo to vo vsetkych smeroch lepsie nez povodny BS32. Trysky som nemenil. Podobne som mal v S120 karbec SEDR zo S130, tiez lepsi vykon a nizsia spotreba ako povodny EDSR. Mal som v Š120 karburátor zo Š130, motor išiel v nízkych otáčkach o "chlp" lepšie, vo vysokých o dosť lepšie, ale spotreba bola o cca 1l vyššia (voči 120 tkovému SEDRu). Sorry, ale podľa tvojho tvrdenia by bolo najlepšie dať do všetkých motorov karbec z T613 a bola by super spotreba, super výkon...pomaly perpettum mobile...načo by asi boli tie "uškrtenejšie" karburátory...žeby kvôli emisiám...
Peter 50kW, ospravdelňujem sa, mal som karbec Š130 v Š120, lepšie to ide vo všetkých režimoch (horšie snáď do 2000 ot. ale tam sa nejazdí...) spotreba cca rovnaká, pri omnoho lepšej dynamike. Rovnako EDSR 120 voči SEDR 120...
kamarát dal do Rapidu 120 ten môj EDSR a potom ten SEDR130 a ... spotreba so SEDR 120 cca 7,5 l/100, so sSEDR130 a EDSR 120 cca 6,9l/100...jazdí dosť "ostro"....len potom neviem, načo tí vývojári ten karbec tak škrtili...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 09:21 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Zkus si teď změřit emise, ale ne na volnoběh, za jízdy... potom pochopíš, proč ho škrtili... kromě toho je Š 120 rodinné auto a ne žádný sporťák. Když ho nehoníš, s karbem ze 130 bude víc žrát a hůře se chovat.
_________________ J.
|
29.10.06, 09:36 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Jiří Čech píše: Zkus si teď změřit emise, ale ne na volnoběh, za jízdy... potom pochopíš, proč ho škrtili... kromě toho je Š 120 rodinné auto a ne žádný sporťák. Když ho nehoníš, s karbem ze 130 bude víc žrát a hůře se chovat.
Neviem ako je to s emisiami. Čo sa týka reálnych postrehov, pri normálnom jazdení to jednoducho žerie menej s karbecmi 130 a EDSR . Hovorím, možno do 2000 ot. je to horšie (zrejme vplyvom väčšieho difúzoru = horšieho miešania zmesi), ale tam zasa nikto nejazdí (aspoň by nemal).
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 09:51 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Proč by neměl?
_________________ J.
|
29.10.06, 09:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Jiří Čech píše: Proč by neměl?
Z môho pohľadu je to benzívový motor = mal by jazdiť v str. al. vyšších otáčkach. Pri 2000 ot mám rýchlosti cca 10/20/30/50/70 na jednotlivé prevody. Ja osobne bežne jazdím 20/40/60/90/95...
Ale, čo tu budeme dikutovať...ja jazdím bežne 20/40/60/90/95, sem tam mi to "rupne v bedni" a jazdím 40/80/110/110/110 (možno 3% z celkovo najazdených km), pri jazdení mesto/mimo mesto/diľnica 20%/80%/0 mám spotrebu cca rovnakú so SEDR 120,130 a EDSR 120; len s úplne inou dynamikou.
Kamarát jazdí tak 20/40/70/100-120 (rapid 120) a spotrebu so SEDR 120 má 7,5 a so SEDR 130 a EDSR120 má 6,9...
...to sú fakty, Peter 50kW má rovanké výsledky, tak potom pri akej prevádzke papá SEDR120 menej?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 10:44 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
škodule jezdí od 1500 rpm, akorát 130 chtěly tak 2000 rpm, pod nimi díky jiné vačce moc netáhnou. 0,6 l neudělá výměna karbu, je to také tím, že jste jistě celkově seřídili motor. Já jezdil s kläsicky nastaveným karbem a motorem 120 LS po městě okolo 7,5 l...
_________________ J.
|
29.10.06, 10:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ono dá sa jazdiť s ľahkou nohou od 1500 ot., lenže potom aká je rýchlosť...= mimo mesto asi ťažko ( a zasa v meste aká je dynamika pri 1500 ot). A ja jazdím tak 50% s plne obsadeným autom (denne do práce), takže 1500 ot nesilím.
A tých 6,9 vs. 7,5 na Rapide...zapaľovanie nastavené rovnako (predstih 5st), karburátory oba nastavená hladina, nastavené CO...netvrdím, možno ten SEDR 120 preplavuje alebo čo, je to možné. Ale ja na Š125 som mal cca rovnakú spotrebu s týmito karbecmi (tesne pod 7l/100) - podotýkam, že SEDR120 som mal iný ako bol testovaný na tom rapide, ostatné karby boli rovnaké, nastavenie motora rovnaké, nastavené hladiny, nastavené emisie...ako som už napísal, spotreba rovnaká, ale jazdil som o poznanie "divšie" (jednoducho ma to vďaka lepšej dynamike bavilo) - myslím (nemám to potvrdené, nevydržal som to), že keby jazdím s rovnakou dynamikou, mal by som nižšiu spotrebu.
Na druhú stranu, keď si spomeniem na testy skodoviek z dobovej literatúry, tak pri nástupe modelu M chválili kultúru chodu, spotrebu, hlučnosť...ale veľmi kritizovali dynamiku...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 11:47 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
dynamiku kritizovali vždy, protože výkon motoru byl už tehdy nedostatečný. Jinak M měli o 2 koně méně, než užovky, díky odstranění ekonostatu...
_________________ J.
|
29.10.06, 11:52 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A ten ekonostat tiež: ten SEDR130 a EDSR 120 omnoho lepšie ťahali kolo 3000 ot. myslím, že práve vďaka ekonostatu. Už pekný rozdiel bol, ke´d som na SEDR120 nahodil víko zo SEDR130 (síce nie cielene, na tom 120 tkovom pridieral ventil a riešil som to takto) - omnoho lepšie správanie pri 3000 ot., predpokladám, že práve kvôli ekonostatu...spotrebu som vtedy nemeral.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 11:56 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Správně jsi to zjistil...
_________________ J.
|
29.10.06, 12:00 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
ferrari píše: A ten ekonostat tiež: ten SEDR130 a EDSR 120 omnoho lepšie ťahali kolo 3000 ot. myslím, že práve vďaka ekonostatu. Už pekný rozdiel bol, ke´d som na SEDR120 nahodil víko zo SEDR130 (síce nie cielene, na tom 120 tkovom pridieral ventil a riešil som to takto) - omnoho lepšie správanie pri 3000 ot., predpokladám, že práve kvôli ekonostatu...spotrebu som vtedy nemeral.
Celkom zaujímavé.. ináč to či mám môj karbec ten ekonostat zistím až keď mrknem víčko? alebo aj jednoduhšie?.. ešte som sa karburátoru zatiaľ vôbec nevenoval... motor ide pekne.. ale keby šiel živšie, nebol by som proti
_________________ Š 125L r.v.89
|
29.10.06, 12:33 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Musíš sundat víko, jinak to nepoznáš... a SEDR je nemá, jenom u 130...
_________________ J.
|
29.10.06, 12:39 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Jiří Čech píše: Musíš sundat víko, jinak to nepoznáš... a SEDR je nemá, jenom u 130...
Ok. tak to teda mrknem.. mám 125l myslím že origo, nevieš či to tam je či nie?.. a mám doma ešte karb zo 120l aj 1203,
_________________ Š 125L r.v.89
|
29.10.06, 12:48 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
JohnDeere píše: Jiří Čech píše: Musíš sundat víko, jinak to nepoznáš... a SEDR je nemá, jenom u 130... Ok. tak to teda mrknem.. mám 125l myslím že origo, nevieš či to tam je či nie?.. a mám doma ešte karb zo 120l aj 1203,
125ka origo ekonostat určite nemá. 1203 neviem. Ak máš aj iný 120 tkový karbec, tak iba staršie typy (EDSR) mali ekonostat - spoznáš ho ľahko, má inak umiestnený odpojovač voľnobehu (tú elmag. cievku) a nastavovacie skrutky bohatosti a voľnobehu.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 12:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|