Ondras83 píše:
patrik-hp píše:
Jj jeďte jí 30Nm-70Nm...Max.75Nm...a máte klid....Pak už jde o deformaci,nejen hlavy ale také vložek a nedoporučuju to přetahovat jako prase....všecko namažte,jak závit tak podložky pod hlavama šroubů...pokud je závit špinavej,nejdříve ho očištěte ocelovým kartáčem,pak ho teprve mažte a zašroubujte do bloku....2x90 st. je na novym šroubu...Na novodobá vozidla doporučuju vždy nový šrouby,jsou tak tenké a celozávitové,že jsou max.elastické a tím zaručují toliko stupňů,aníž by se přetrhly....Na Š120,Favorita,Felicii,Fábii 1,3-1,4 8V není třeba pokaždé nových šroubů.Vydrží klidně 5 a více výměn,ale musí se používat moment a mazivo,jinak hrozí že se přetrhnou v závitech,hlavně v přechodu dřík- závit...
takže si mám na momenťáku nastavit 70Nm a utáhnout a jeto?
Ondro nejdřív všecky cca 30 a pak těch 70-75Nm...Jak tomu hned udělíš max.moment,tak ti ta hlava bude tancovat podle toho kde s klíčem zrovna budeš....
A to není zrovna optimální ku dodržení max.rovinnosti hlavy a bloku P.S. Já to dělám max.75Nm....každej to děláme nějak
....Viděl jsem že starý pardálové to dělaj od oka,ale taky mě jí kolikrát dávali na rovnání,chcal z ní totiž v zimě fridex,v létě se zatáhla a ani kapku....Jinak tyhle šrouby jsou tak pevný,že nehrozí nějaký hodně pružný spoj,jako u celozávitu,kde je moment rozloženej na celou délku od hlavy až k patě šroubu...
Ať si to dělá každej jak je libo a jak to má sám vyzkoušený
Howk Jen tak bude každej se svojí prací spokojenej...