Gemini píše:
mas preto nejaky padny dovod ? neprida ti to ani jeden kW , ani jeden Nm
Drak píše:
speedman píše:
tak prečo to všeci robia ked to nema vyznam???
Asi proto, že to robia všeci. Když to má soused, musím to mít taky, abych nebyl za vola.
Co mu to valíte za blbosti do hlavy, že je to jen kosmetická neúčelná věc ?
Pravda je, že setrvák sám o sobě sice kW nevyrábí, nicméně vylehčení setrváku význam má.
Je to prosté. Setrvačník má svoji hmotnost, kterou je třeba rozhýbat. K tomu je potřebná práce, kterou dodá motor. Čím těžší setrvačník, tím víc práce třeba k jeho roztočení. A práce za jednotku času = VÝKON !! (1Jx1s=1W) Takže i když setrvák "nevyrobí" práci, jeho odlehčení znamená pro motor jako takový, že práce potřebná k jeho roztočení je menší a tudíž "zbyde" více výkonu na takové "nesmysly" jako je třeba rychlejší akcelerace apod. Což sice někomu může připadat jako kosmetická úprava, nicméně to žádná okrasná záležitost NENÍ !!! (venkoncem setrvák stejně není vidět, hehehe)
Jde tu především o kinematické hodnoty (setrvačnost) - no jen si zkuste borci roztočit 6kg setrvačník za 2s na 5000ot/min ! To se celkem dost nadřete !
Hned poznáte, kolik práce je k tomu potřeba !!
Ale i kdybyste nepochopili, o čem tu píšu, stačí prostý sedlácký rozum > na namakaných (např. závodních) autech to je BEZ VYJÍMKY standard a tahle sranda stojí NEMÁLO. Proč by do toho asi utápěli ohromný škvarky, kdyby se jednalo jen o nějakou "kosmetickou záležitost", že ? (ono se to vylehčení dělá komplexně, tzn. že přítlačák + setrvák + klika + ojnice s písty + řemenice) A jako celek je NUTNÉ to kinematicky vyvážit (podobně jako se vyvažují kola, kde to každý chápe)
Ono to má ale i druhou hubu. Motor je sice pružnější, nicméně je např. o dost citlivější na kixy řidiče (podtáčení apod. > snadněji chcípne) Chce to prostě lepší řidiče (ale není to zase žádná věda, zmákne to každý).
Jen se divím, že se na tohle nikdo neozval, když už je to tak starý topik...