Vyhřívané sací potrubí u fáčka
Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
nechci rozvirovat megadebatu, ale treba ja kdybych ted resil vodu na 136ce s mojim LPG, vyvedl bych hadici z vypustaku u 4. vlozky, napojil ji do zplynovace, ze zplynovace ji napojil na saci potrubi a ze saciho bych ji vratil k vodni pumpe..takhle ja..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
11.5.10, 16:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ja z vypustaku budem zapajat kurenie a od termostatu zrejme vyvediem smer olejovy vymennik z dehet feldy, MPi nema ziadnu vodaren v sani
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
11.5.10, 16:47 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
a já jezdim bez vody v sacim potrubí, je to živější, líp to táhne, přechody nevedu a problémy nemám
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.5.10, 16:56 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
A ještě se zeptám blbě. Proč to tedy starší typy škodovek mají a MPi už to nemá?
Ondráš: To jsem nevěděl, že už i BMM měli plastový domek na termostat a společné čidlo pro budík i ŘJ. Takže první BMM feldy a fáčka měli ještě zvlášť čidlo pro budík a zvlášť pro ŘJ a jiné hodnoty než jsou u toho společného čidla pro MPi? To je škoda. Takže společné čidlo asi nedám
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.5.10, 17:39 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
varok píše: A ještě se zeptám blbě. Proč to tedy starší typy škodovek mají a MPi už to nemá? Ondráš: To jsem nevěděl, že už i BMM měli plastový domek na termostat a společné čidlo pro budík i ŘJ. Takže první BMM feldy a fáčka měli ještě zvlášť čidlo pro budík a zvlášť pro ŘJ a jiné hodnoty než jsou u toho společného čidla pro MPi? To je škoda. Takže společné čidlo asi nedám
společný čidlo nedáš, leda bys předělal svazek...
MPI to nemá proto, protože sacím potrubím u MPI jde jen vzduch a benzín se vstřikuje skoro pod ventil a neproudí se vzduchem těma rourama
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.5.10, 17:41 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Se omlouvám. Vlastně ano, MPi vstřikuje benzín už přímo do válců. Podobně jako diesly. Ty ale ten vzduch ve válcích nejdříve stlačí a tím ho zahřejí a potom tam čerpadlo plivne naftu. U MPi se se nasává sacím potrubím jen vzduch a v určitém poměru se vstřikuje určité množství paliva. Jsem si to nějak neuvědomil. A zapojení toho společného čidla po elektrické stránce by nebyl pro mě problém, ale jestli mají i jiné hodnoty, tak to nemá cenu. Díky za informace.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.5.10, 17:47 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
proč by měli jiný hodnoty...ty máš BMM já taky, každej máme jiný čidlo a obě auta jezděj....zamyšlení?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.5.10, 17:55 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
varok: U MPI se nevstřikuje palivo do válce, ale před sací ventil. Přímý vstřik je FSI (Volkswagen).
_________________ Favorit 136X
Naposledy upravil werty dne 11.5.10, 18:03, celkově upraveno 1
|
11.5.10, 18:02 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Takže tam je jen problém s elektrikou? Jinak hodnoty mají všechny BMM stejné jako MPi? Aha, jsem to špatně pochopil.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.5.10, 18:02 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Ano hodnoty jsou stejné už jsem ti to psal.
_________________ Favorit 136X
|
11.5.10, 18:04 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
já nevim, ale já to čidlo měnil a dal sem tam z MPI, protože sem ho měl, se žlutym proužkem (na dvoře stojí ještě jedna BMM a ta má modrej proužek a taky jezdí) no a všechno funguje jak má
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.5.10, 18:05 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
http://www.jpeg.cz/images/720__idla_teploty_1.jpg (nebo možno ověřit i v DP)
Tabulky jsou převzaté... není to má práce.
(Ještě malá poznámka... hodnoty odporu pro ukazatel teploty (teploměr) motoru platí nejen pro MPI, ale i BMM stejně jako i pro karburátorové Fav. od r.v. 93 kdyby se někdo sháněl po konkrétních hodnotách)
_________________ Favorit 136X
|
11.5.10, 18:07 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
niečo podobne riešili na ladafore
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4263
najviac sa mi pozdáva tento názor :
"já se skromně domnívám, že se rychle* proudící vzduch v sacím potrubí neohřeje ani o desetinu stupně. Styčná plocha, narozdíl např. od chladičů nasávaného vzduchu (intercoolery) je x násobně menší.
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů "
výhrev je tam na to aby zmes nekondenzovala na stenách, pri zapojení túto zmes nejak nezahrieva a každopádne ako som si vyskúšal, so zapojením sú poznateľne lepšie prechody
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
13.5.10, 15:08 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
S kondenzací paliva u studeného motoru je to samozřejmě pravda. Ale je to trochu složitější...
Kdyby nebylo emisních limitů a z nich plynoucích omezení týkajících se hlavně provozu v částečném zatížení kde musí být právě z těchto (a ekonomických) důvodů směs tzv."chudá" tj. lambda = 1,1-1,3 pak by nebylo v těchto případech u karburátoru a centrálního vstřikování předehřevu směsi potřeba.
Prvním opatřením po zavedení přísnějších limitů a z toho plynoucího "uškrcení" v částečném zatížení bylo zavedení podtlakové regulace - kdo ví jak funguje a k čemu slouží ten musí souhlasit (mám pocit že u škodovek byla poprvé zavedena v roce 73 nebo 74? -přesně už nevím). Ale EHK zavelela a muselo se ještě snížit... a důsledek znáte. Čili i u teplého motoru je pro nízké emise a plynulé přechody v oblasti částečného zatížení kde je uvažováno že (sériový) motor bude pracovat nejčastěji předehřev potřeba.
_________________ Favorit 136X
|
13.5.10, 15:25 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
MOLSO, to môže byť pravda iba čiastočne...to máš asik ako predohrev saného vzduchu...a funguje...mne ten motor po zapojení výhrevu zlenivel...navyše, tie výpočty by boli správne, keby neboli žiadne straty v prietoku vzduchu...ale cez máličko otvorenú škrtiacu klapku sú straty tak vysoké, že objem nasatého vzduchu je omnoho menší...a to nielen klapka, si treba vziať do úvahy, akú dráhu prejde vzduch/zmes a akým úzkym priechodom...straty sú značné...tiež je nejaký protitlak výfukových plynov...
Iste som to nezhodnotil komplexne, ale tak jednoduché, ako píše autok,ktorého cituješ, to zas nie je...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
13.5.10, 15:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|