Auto po nastartování chcípne - neustále
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Pumpa s páčkou vypadá takhle: http://www.skodashop.cz/produkty/detail ... 21893.html akorát ta ruční páčka je z druhej strany. A pumpa novější bez páčky už vypadá takhle: http://www.skodashop.cz/produkty/detail ... 21894.html
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
12.8.11, 17:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Pokud ti benzín teče kdekoliv jinde jen ne do karburátoru tak to nepojede, ta prasklina může být malá že to zvládne dotlačovat benzín pro nastartování ale bude našlehanej s bublinkama vzduchu takže ho bude málo a jak šlápneš na plyn byť jen na místě tak to fungovat nebude. i kdyby to náhodou nepomohlo tak budem řešit dál ale pořád to bude dobře že je vyměněna protože jinak ti to auto může chytnout plamenem.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
12.8.11, 17:50 |
|
|
mrs.star
Příspěvky: 12 Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
tak hadička je venku, zítra snad seženu novou... ale jak jsem to pumpovala, tak to teklo výše a nikde to nestříkalo...možná jak je to tam přidělané tak bud je to uvolněné nebo těsnění už špatné
|
12.8.11, 18:41 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
ta nádobka není s ničím spojená jen na tom karburátoru drží, vedou do ní tři hadičky jedna z boku uprostřed její vejšky druhá ze spodu to je ta co jsi vytáhla a třetí je nahoře, pokud to teče teda opravdu zvrchu tak by musel být naprasklej ten horní nátrubek, ono je lepší sundat celej filtrbox dolu ale tam bacha na ty tři matičky co ho držej na karbci ať se žádná neztratí nikde do karburátoru a pak je následně dotahovat s citem.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
12.8.11, 18:50 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Je to jednoduche, doporucuju povymenovat vsechny palivove hadice, pokud nekde tece benzin kde nema je tam vzdy riziko pozaru, je tam myslim 8mm hadice od trubky k pumpe, pak uz sou myslim 6mm od pumpy k tomu odbublinkovavaci, pak kratka od odbublinkovavace do karburatoru a posledni od odbublinkovavace zpet na trubku k nadrzi, vsechny hadice utahnout sponkama, s citem ale pevne pak staci kdyz si budes pumpovat a nidke to nesmi tect, pokud i po vymene tech hadic to potece kolem toho odbublinkovavace je s nejvetsi pravdepodobnosti praskly...takze vymenit az vyresis tohle tak napis pokud to bude porad chcipat presime to dal
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
13.8.11, 21:43 |
|
|
mrs.star
Příspěvky: 12 Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
hadička vyměněna,ale teklo to dál...tak jsem se pořádně podívala ze všech stran na tu nádobku a fakt je prasklá...takže zítra kupuju novou a snad už to půjde
|
14.8.11, 13:50 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
zkontroluj vsehcny ty hadicky zda nejsou zterele, pokud tam mas jeste ty platene tak urcite vsechny vymenit, pak napis jak to dopadlo
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
14.8.11, 19:55 |
|
|
mrs.star
Příspěvky: 12 Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
tak vyměněno, nikde to neteče a stejně to furt chcípá... vydrželo mi to tak půl minuty a zas to nešlo...už fakt nevím, čím to je
|
15.8.11, 11:38 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Já začínám mít čím dál tím větší pocit, že tady půjde spíš o problém v zapalování a sice vadné zapalovací cívce nebo cívce rozdělovače který se umí chovat přesně takto. Kolik má ten Favorit natočeno? Měnilo se tam někdy něco kolem zapalování? Motor teda nestartuje a pak náhle chcípne? Žádný pozvolný chcípnutí - prostě v jednom okamžiku šlus?
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
15.8.11, 15:25 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
unikajici benzin je zavada ktera musi byt odstranena tak jako tak, nez se zacit hrabat v zapalovani, postupoval bych takto
zkontrolovat vsechny podtlaky okolo sani, zejmena hadici k posilovaci brzd, nekdo by sem mohl vlozit fotku o kterou hadici jde....a nebo sem dej fotku sveho motoroveho prostoru a ja nebo nekdo ti oznaci na fotce ktera hadice to presne je
dale na karburatoru z boku je dvema sroubky prisroubovan volnobezny ventil...nebo presne nevim co to ma za funkci ale ovlivnuje to volnobeh, uvnitr je membrana ktera casem zteri a praskne to zpusobi opet ze motor chcipa, zase pokud das fotku karburatoru zakrouzkuju ti co to je......
je potreba postupovat nejak rozume a nehejbat hned se vsim moznym, volnobeh se sam od sebe nerozhasi, nejdriv zkontrolovat zakladni veci jako je prave tesnost sani
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
15.8.11, 20:44 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Jiri: Tak za prvé a to bych rád zdůraznil... Nikdo nepsal, že by závada v podobě prasklého odlučovače plynových bublin a z něj unikajícího paliva odstraněna být neměla. Mimochodem motor bez problému poběží i bez odlučovače bublin a napojení přívodu z čerpadla přímo na karburátor - to jenom tak na okraj pokud by se někomu stalo něco podobného a potřeboval jezdit než sežene náhradu. Pouze můj dojem po tom všem co tady padlo je, že hlavní příčina bude v zapalování ( i když těch závad okolo bude nejspíše více). Takhle velice podobně se chová zapalovací cívka kde kde došlo k vnitřnímu poškození cívky (snad se tomu říká mezizávitový zkrat). Stejně tak cívka rozdělovače dokáže pěkně potrápit přesně tímhle stylem a vůbec neplatí to že pokud se přiblížil její konec tak není možné nastartovat o čemž se přesvědčil už několikrát sám. A za další... to co jsi popsal není volnoběžný ventil, ale obohacovač částečného zatížení a je ho funkci při vší skromnosti jsem už tady několikrát popisoval, ale teda znovu. Obohacovač koriguje směs v částečném zatížení. Je to defacto podtlakem ovládaná membrána s ventilkem kde jedna strana membrány je kanálkem spojená s prostorem pod klapkou a z druhé strany se přivádí palivo kanálkem z plovákové komory. Normálně když je membrána OK tak jde palivo z plovákovky přes obohacovač a jeho ventil (a trysku obohacovače ve víku karburátoru) do emulzní trubice prvního stupně. Když je membrána KO (děravá) tak palivo teče přes díru v membráně rovnou do sacího potrubí a množství tohohle paliva není defacto ničím řízený. Pokud by byl problém ve volnoběžném systému bylo by možné alespoň udržet motor ve vyšších otáčkách kdy se už volnoběžný systém neuplatňuje. (Apropo na plně aktivovaný sytič se nefunkční volnoběžný systém ani neprojeví tedy až do prvního zastavení - ovšem záleží aby sytič byl i plně funkční). To jak se zdá respektive jak jsem z popisu pochopil možné není. To samé platí i pro prasklou membránu obohacovače. Kdy sice je cítit zápach paliva a z výfuku jde černý dým (záleží na rozsahu poškození membrány) ale motor je možné alespoň jakž takž udržet v chodu aspoň v pásmu vyšších otáček resp. zatížení. Takže pokud teda motor nechce běžet v žádném pásmu a prakticky ihned nebo za krátkou chvíli po startu a náhle (ne pozvolna) chcípne pak bych viděl problém spíše v zapalování. Ale je docela možný že se bude jednat o kombinaci více závad hlavně pokud se za celou dobu neprováděla žádná větší kontrola a případná výměna dílů na hranici životnosti a to jak v souvislosti s palivovou tak i zapalovací soustavou.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
15.8.11, 22:12 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Ale ja vubec nemam nic proti tomu co jsi napsal, vlastne jsem ani nereagoval na tvuj prispevek, uplne puvodne jsem mel za to ze ma problem hlavne s volnobehem, ale jak to ted ctu cele znova tak toho bude asi vic, kazdopadne problem se zapalovanim vyresi pouze vymena dilu, to co sem popsal muze zkontrolovat vizualne a taky to samozrejme vse ma vliv na chod motoru, snazil jsem se jen o to aby postupovala nejak systematicky, samozrejme ze muze byt problem v zapalovani, mel sem podobny problem v ETZ chvilu to jelo chvilu ne...proste je toho hodne, ale myslim ze neni ucel hned vymenovat co by mohlo kdyz to pak bude treba nejaka hadice druha vec diky za vysvetleni principu obohacovace, vedel sem ze to je neco s volnobehem a tim prechodem ale jak to presne funguje vim az ted..clovek se porad uci, i kdyz karburator jako takovy je dnes asi uz mimo
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
16.8.11, 19:41 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Jiri: V pořádku... Já jen aby nedošlo k mýlce a neměl někdo pocit z mýho prvního příspěvku, že tu nalezenou závadu v podobě praskliny na odlučovači ignoruju. To samozřejmně vůbec ne a je opravdu dobře, že i když nedošlo k odstranění hlavní příčiny že se vyřešilo zatím alespoň tohle. Jinak je určitě pravda že v takových případech je systematičnost potřeba. Ale asi víš jak to je, že člověk pokud už má nějaké ty zkušenosti tak po tom všem co tady padlo si nějaký ten názor na možnou příčinu udělá a můj dojem z toho je že bych to viděl na to co jsem napsal. Třeba mít pravdu nebudu a nakonec to třeba bude jen kombinací více závad v palivové soustavě a zapalování s tím nebude mít co dělat. Ono taky autorka zatím nenapsala naprosto jasně a úplně přesně jak se závada projevuje takže každý z nás si její popis může vykládat trochu odlišně. Víc moudří budeme až se k tomu autorka vyjádří. Jinak samozřejmě není zač... máš pravdu v tom, že karburátory jsou už dneska pasé. Ale i přes tu jejich "tupost" mají v sobě kouzlo jednoduchosti ze které při správné údržbě pramení i jejich spolehlivost a když jsem začínal před těmi skoro 10 lety tak jsem o nich chtěl vědět všechno (k čemuž mi i tak docela dost chybí), protože mě zkrátka zajímalo to co ovládalo automobilový svět defacto jedno století. A jak jsi napsal tak člověk se pořád učí a to je naprostá pravda.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
16.8.11, 20:06 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
ono by treba stacilo kdyby sis do toho auta sedl a slapnul na plyn...dle citu a usi uz poznas jakym smerem se mas ubirat, takhle dle prispevku to muze byt cokoliv a muzes mit pravdu ty nebo ja a nebo oba, takhle po internetu je to tezke na zavadu prijit ale treba na ni prijdem, uvidime co nam napise dal
po kontrole tech hadic a ventilu ja uz bych to videl maximalne na vycisteni karburatoru, neco tam psala ze volnobezna tryska je cista ale je potreba samozrejme profoukat vzduchem kompletne cely karburator a pak znovu seridit, v dodavce paliva asi problem nebude kdyz pri pupmovani unikal benzin a samozrejme kontrola zapalovani, VN casti to by se taky dalo udelat vizualne aspon palec a vicko pak promerit kabely a pokud ani to ne asi bych zkusil nejdriv ETZ a pak civku....pokud by ale zapalovani vynechavalo vetsinou se to projevuje skakajicim otackomerem, coz by ted asi byla uzitecna informace
a jeste sem mel jeden problem a ten byl taky v palivu, u privodni hadice na karburatoru kde je jehlovy ventil je takove sitko a to bylo ucpane takze benzin netekl do karburatoru, jen malo a pri vysim zatizeni motor skubal a nejel
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
17.8.11, 08:08 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Pod plynem to drží?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
17.8.11, 11:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|