Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 00:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Správně by to mělo být tak, že čidlo pro saharu by mělo být na výstupu chladiče a mělo by být na nějakých 70°C. Protože tím je nejlépe indikováno, že chladič není vystaven proudu vzduchu. Saharu by nemělo zajímat, jakou teplotu má motor, ale jakou teplotu má kapalina na výstupu. Tak je to u předohrabů, ale na vyšší teplotě, takže se motor stejně dostane nad pracovní teplotu.


25.8.11, 06:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Ok. Jak myslíte :) . Nepotřebuji vám to vnutit. Jen mi systém chlazení škodovky nejde pod kůži, je absolutně nelogický. Jedniná výhoda jejich systému je ,že stále odvzdušňují chladič ,tím že pumpa saje z horní části! Ale důvod,když je celý systém v pořádku? Je to absolutní nesmysl, přičemž nevyužívají celou plochu chladiče

Jen mě překvapuje,že tu nikomu nevadí špatná funkce víčka expanzní nádoby :D . Ujeďte 50km s vadným víčkem a vařit prostě budete.Jednoduše se vám se odpaří voda z chladící kapaliny.

Vw motory,mají pouze jiné umístění termostatu,ale proudění kapaliny je vždy z hlavy do chladiče.Už jen dle počátku ohřívání hadic při zahřívání chladného motoru. Mám tu dvě tdiička a jednoho šestiválce,včetně třech polomotorů. Je to na nich krásně vidět. :-)))


25.8.11, 08:00
Profil
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Jaká špatná funkce víčka expanzky? Já můžu se stodvácou jezdit bez víčka do aleluja a není problém, žádné vaření se nekoná. Jen se bude více kapaliny odpařovat. Jestli někdo vaří když jezdí bez víčka (se zadohrabem 80°C), pak má něco špatně.

Jiná je situace u předohrabu, tam stačí zastavit a vlivem vyšší teploty motoru a malého objemu chladícího systému teplota rychle vzroste ke 100°C, proto začne var, tam je víčko opravdu důležité.


25.8.11, 08:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Adamstast píše:
Ujeďte 50km s vadným víčkem a vařit prostě budete.Jednoduše se vám se odpaří voda z chladící kapaliny.


Ujel jsem vic a zadny problem :)
Ale aspon tu je konecne zajimavy tema o kterym se da diskutovat...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.8.11, 09:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
já ujel ani ne 20km a bylo po 130tkovém motoru :roll:


Naposledy upravil john simple dne 25.8.11, 09:52, celkově upraveno 1



25.8.11, 09:12
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Motor 130 je vyjimka, ten tech 50km kolikrat neujede bez vareni ani s vickem.

Mimochodem, jak si predstavujete po vzoru neceho tak unikatniho jako je muj byvaly 105POWER pojmenovavat privlastkem POWER i zcela obycejne motory? Ha?!

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.8.11, 09:34
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
ok, tak já už to ruším ve svých příspěvcích, když je to takový unikát :roll:


25.8.11, 09:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
musim vikymu oponovat... kolegova 130tka uz spravila 400 km na jeden zatah a stale sa nechysta umriet \o/

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


25.8.11, 16:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Adamstast píše:
...přívod ohřáté chladící kapaliny do chladiče je ze spoda a sání vodní pumpy je ze zhora chladiče. Což už jen vzhledem k termosifonu je nepřípustné. Teplá chladící kapalina chladičem projde jen bokem a jednou horní přepážkou. Tudíž účinost chlazení se dost blíží k nule...

není pravda, chladič (alespoň ten co má hliníkový žebra - ten "se zvýšeným účinkem") je horizontálně rozdělen na 3 části (přepážky na těch plastovejh bocích), jak jsem zjistil při dnešní rozborce shnilýho chladiče
Obrázek
takže timhle řešení se vlastně z chladiče o rozměrech 480mmx285mm stane chladič 1440mmx95mm :)

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


11.9.11, 14:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
tak a teraz si celú jeho teóriu pochoval...

inak napr. original chladič 1.9 nemá tie trubky okrúhle, ale oválne...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


11.9.11, 18:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 829
Bydliště: Vladislav okres Třebíč
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Dneska jsem objevil tady na fóru toto téma a velice mě to zajímá,já jsem nikdy netušil jak vznikla ta pověra že škodovky vaří......najezdil jsem se škodovkou už poměrně dost,od jízd s plně naloženým přívěsem v tropických vedrech až po dlouhé stání v kolonách a nikdy se mi nestalo že bych vařil.....nijak upravený chladící sytém nemám,všechno originál,jen vyměněné některé hadice z důvodu steřelosti,mám na palubní desce ještě pojistný ruční spínač na saharu ventilátoru kdyby náhodou selhalo to čidlo ale zatím jsem tu pikačovinu nepotřeboval.....auto si vždy hlídá teplotu samo,většinou se pohybuje tak kolem 80°C a ani se nehne,ať jezdím jakkoliv a kdekoliv

Péče o chladící systém bylo zatím vyměnit chladící kapalinu,vyměnit některé nevyměněné hadice a to jest vše,jinak jsem do toho nevrtal a nemám problém :lol:

_________________
Škoda 120L rok výroby 1985,4Q,kyvka,motor 742.12
Škoda felicie 1,3 MPi,rok 1999,50 kw žlutá,motor 136 MPi
Škoda,aneb liga za ekologicky čisté silnice
Škodovkáři všech zemí světa,spojte se !!!!....:-)


14.9.11, 20:42
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Pověra to není, originální škodovky velmi rády vaří - čidlo na 97°C umístěné na druhé straně auta od motoru není chytré řešení

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.9.11, 21:44
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
ventYl píše:
musim vikymu oponovat... kolegova 130tka uz spravila 400 km na jeden zatah a stale sa nechysta umriet \o/

400km!!
To ma bejt jako dukaz ze to je OK?

Zatim nejhorsi co Eda musel snaset bylo 1600km na jeden zatah s vlekem. To je test jak ma bejt. :D

Ale fakt... 400km je vic nez 50km, to zas jo.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


14.9.11, 21:50
Profil ICQ YIM
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Hádám že ta pověra bude spíše od eMBéček, kvůli nevhodně řešenému sání.


14.9.11, 22:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
sání čeho? Litr když vaří tak jenom proto, že nemá vodu nebo praskl řemeň! Oproti stodváce nezničitelný stroj, nemá čidlo sahary... :roll:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


14.9.11, 23:11
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz