Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Správně by to mělo být tak, že čidlo pro saharu by mělo být na výstupu chladiče a mělo by být na nějakých 70°C. Protože tím je nejlépe indikováno, že chladič není vystaven proudu vzduchu. Saharu by nemělo zajímat, jakou teplotu má motor, ale jakou teplotu má kapalina na výstupu. Tak je to u předohrabů, ale na vyšší teplotě, takže se motor stejně dostane nad pracovní teplotu.
|
25.8.11, 06:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Adamstast
Příspěvky: 5
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Ok. Jak myslíte . Nepotřebuji vám to vnutit. Jen mi systém chlazení škodovky nejde pod kůži, je absolutně nelogický. Jedniná výhoda jejich systému je ,že stále odvzdušňují chladič ,tím že pumpa saje z horní části! Ale důvod,když je celý systém v pořádku? Je to absolutní nesmysl, přičemž nevyužívají celou plochu chladiče Jen mě překvapuje,že tu nikomu nevadí špatná funkce víčka expanzní nádoby . Ujeďte 50km s vadným víčkem a vařit prostě budete.Jednoduše se vám se odpaří voda z chladící kapaliny. Vw motory,mají pouze jiné umístění termostatu,ale proudění kapaliny je vždy z hlavy do chladiče.Už jen dle počátku ohřívání hadic při zahřívání chladného motoru. Mám tu dvě tdiička a jednoho šestiválce,včetně třech polomotorů. Je to na nich krásně vidět. ))
|
25.8.11, 08:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Jaká špatná funkce víčka expanzky? Já můžu se stodvácou jezdit bez víčka do aleluja a není problém, žádné vaření se nekoná. Jen se bude více kapaliny odpařovat. Jestli někdo vaří když jezdí bez víčka (se zadohrabem 80°C), pak má něco špatně.
Jiná je situace u předohrabu, tam stačí zastavit a vlivem vyšší teploty motoru a malého objemu chladícího systému teplota rychle vzroste ke 100°C, proto začne var, tam je víčko opravdu důležité.
|
25.8.11, 08:22 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Adamstast píše: Ujeďte 50km s vadným víčkem a vařit prostě budete.Jednoduše se vám se odpaří voda z chladící kapaliny. Ujel jsem vic a zadny problem Ale aspon tu je konecne zajimavy tema o kterym se da diskutovat...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
25.8.11, 09:03 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
já ujel ani ne 20km a bylo po 130tkovém motoru
Naposledy upravil john simple dne 25.8.11, 09:52, celkově upraveno 1
|
25.8.11, 09:12 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Motor 130 je vyjimka, ten tech 50km kolikrat neujede bez vareni ani s vickem.
Mimochodem, jak si predstavujete po vzoru neceho tak unikatniho jako je muj byvaly 105POWER pojmenovavat privlastkem POWER i zcela obycejne motory? Ha?!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.8.11, 09:34 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
ok, tak já už to ruším ve svých příspěvcích, když je to takový unikát
|
25.8.11, 09:49 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
musim vikymu oponovat... kolegova 130tka uz spravila 400 km na jeden zatah a stale sa nechysta umriet \o/
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
25.8.11, 16:38 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Adamstast píše: ...přívod ohřáté chladící kapaliny do chladiče je ze spoda a sání vodní pumpy je ze zhora chladiče. Což už jen vzhledem k termosifonu je nepřípustné. Teplá chladící kapalina chladičem projde jen bokem a jednou horní přepážkou. Tudíž účinost chlazení se dost blíží k nule... není pravda, chladič (alespoň ten co má hliníkový žebra - ten "se zvýšeným účinkem") je horizontálně rozdělen na 3 části (přepážky na těch plastovejh bocích), jak jsem zjistil při dnešní rozborce shnilýho chladiče takže timhle řešení se vlastně z chladiče o rozměrech 480mmx285mm stane chladič 1440mmx95mm
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
11.9.11, 14:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
tak a teraz si celú jeho teóriu pochoval...
inak napr. original chladič 1.9 nemá tie trubky okrúhle, ale oválne...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
11.9.11, 18:27 |
|
|
Rambo-x
Příspěvky: 829 Bydliště: Vladislav okres Třebíč
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Dneska jsem objevil tady na fóru toto téma a velice mě to zajímá,já jsem nikdy netušil jak vznikla ta pověra že škodovky vaří......najezdil jsem se škodovkou už poměrně dost,od jízd s plně naloženým přívěsem v tropických vedrech až po dlouhé stání v kolonách a nikdy se mi nestalo že bych vařil.....nijak upravený chladící sytém nemám,všechno originál,jen vyměněné některé hadice z důvodu steřelosti,mám na palubní desce ještě pojistný ruční spínač na saharu ventilátoru kdyby náhodou selhalo to čidlo ale zatím jsem tu pikačovinu nepotřeboval.....auto si vždy hlídá teplotu samo,většinou se pohybuje tak kolem 80°C a ani se nehne,ať jezdím jakkoliv a kdekoliv Péče o chladící systém bylo zatím vyměnit chladící kapalinu,vyměnit některé nevyměněné hadice a to jest vše,jinak jsem do toho nevrtal a nemám problém
_________________ Škoda 120L rok výroby 1985,4Q,kyvka,motor 742.12 Škoda felicie 1,3 MPi,rok 1999,50 kw žlutá,motor 136 MPi Škoda,aneb liga za ekologicky čisté silnice Škodovkáři všech zemí světa,spojte se !!!!....
|
14.9.11, 20:42 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Pověra to není, originální škodovky velmi rády vaří - čidlo na 97°C umístěné na druhé straně auta od motoru není chytré řešení
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.9.11, 21:44 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
ventYl píše: musim vikymu oponovat... kolegova 130tka uz spravila 400 km na jeden zatah a stale sa nechysta umriet \o/ 400km!! To ma bejt jako dukaz ze to je OK? Zatim nejhorsi co Eda musel snaset bylo 1600km na jeden zatah s vlekem. To je test jak ma bejt. Ale fakt... 400km je vic nez 50km, to zas jo.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
14.9.11, 21:50 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
Hádám že ta pověra bude spíše od eMBéček, kvůli nevhodně řešenému sání.
|
14.9.11, 22:53 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Výrobní vada škoda 105-130 na chladícím systemu
sání čeho? Litr když vaří tak jenom proto, že nemá vodu nebo praskl řemeň! Oproti stodváce nezničitelný stroj, nemá čidlo sahary...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.9.11, 23:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|