Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin 007 píše: Pánové ja myslel že tady řešíte olej a jeho supermega filtr a ne vodu a prací prášek No nic no. Jerry píše: taky uz jsem na to koukal, docela sem se pobavil.
Ono jde ale o to, ze oba vyrobky (filtr i Calgon) se snazi vloudit k zakaznikovi pomoci propagace, lzive reklamy atd, to je to co ty veci spojuje
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.1.07, 18:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Jak píše "krf" olej stárne a opotřebuje se. Tomu žádný filtr nepomůže. Za těch 3500 kč mám olej na 7 roků. Měním co rok a olej mě stojí cca 500 kč.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
12.1.07, 20:10 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
BTW.: otec zvykne odporúčať namiesto Calgonu pivo alebo šampanské.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
12.1.07, 20:15 |
|
|
Octavie TDI
Příspěvky: 1
|
Taky jsem se zasmál... prodloužení životnosti motoru
snížení spotřeby motorového oleje i úspory rozhodně nejsou to co výrobci a prodejci olejů i automobilů potřebují.
Tudíž i když bypasové filtry sami používají (jsou tak hloupí že to delaji i přesto ze to "vubec nefunguje" )
No chapete nekdo muze byt dokonce dcerinna spolecnost vyrobce motorovych oleju tak "hloupa" a sama pouzivat bypasove filtry?? Je to strasne tezky ale uhadnout proc to nedoporucujou svym zakaznikum
Bypasove filtry sice vubec nefunguji, ale pouziva je i firma Shell Oil... http://automotive.europecon.net/cs/bypassove-filtry/dokonce-i-shell-oil-pouziva-bypasove-filtry.html
|
28.1.07, 13:16 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Hmm, tenhle článek jsem taky četl, ale jsem na vážkách, zda je to opravdu tak jak píšou, anebo je to zase nějaká kachna, co se jich tu vyrojily kvanta hned po revoluci a jsou to jen vyhozený tisíce za nějaký nesmysl co v praxi nemá žádný přínos, nebo jen prakticky neměřitelný. Ty jejich argumenty zní docela rozumně, ale nějak se nemůžu zbavit dojmu, jako by to psal Horst Fuchs ... Zkusil bych to, ale 3.500 Kč se mi za to nechce dávat a riskovat že je vyhodím z okna. Možná tak desetinu.
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
28.1.07, 13:31 |
|
|
pro-race
Příspěvky: 88 Bydliště: Hradec Králové
|
Do novějšího auta bych to zkusil (mám Ford Mondeo 2.0TDCi), ale nejdřív bych chtěl VIDĚT, jestli to fakt funkuje.A hlavně, jakej mikrofiltr?Co ten filtr zachytává?Mikročástice kovu?A co změna hodnot oleje, když zestárne i v sudu, bez jakéhokoliv použití.Vždyť olej má taky dobu použitelnosti, stejně jako salám,nebo mléko.Chápu, že jsou výrobci aut propojeni s ropným průmyslem (je to stejný s pohonnejma hmotama-taky už bysme mohli dávno jezdit na vodu),ale tohle??????
_________________ "Fanánek"
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04
|
28.1.07, 13:42 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Ten mikrofiltr má zachytávat veškerý bordel obsažený v oleji-mikročástečky kovu, karbon, atd. Při každé výměně vložky dáš s novou vložkou asi 3 deci nového oleje a tím prý doplníš i aditiva. Více o tom píšou myslím někde na těch stránkách Europeconu, zkus to tam někde najít.
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
28.1.07, 13:48 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
S tym kalgonom som si to tiez tak myslel. Bajpasovy filter je podobna kravina a ak nebudes menit olej, este horsia. A este dobra kravina je davat aditiva do oleja. A za sociku sa v Tuzexe predavali posilnovace iskry.
Vsetko rovnako "uzitocne".
|
28.1.07, 14:48 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Re: Taky jsem se zasmál... prodloužení životnosti motoru
Octavie TDI píše: snížení spotřeby motorového oleje i úspory rozhodně nejsou to co výrobci a prodejci olejů i automobilů potřebují. Tudíž i když bypasové filtry sami používají (jsou tak hloupí že to delaji i přesto ze to "vubec nefunguje" ) No chapete nekdo muze byt dokonce dcerinna spolecnost vyrobce motorovych oleju tak "hloupa" a sama pouzivat bypasove filtry?? Je to strasne tezky ale uhadnout proc to nedoporucujou svym zakaznikum Bypasove filtry sice vubec nefunguji, ale pouziva je i firma Shell Oil... http://automotive.europecon.net/cs/bypassove-filtry/dokonce-i-shell-oil-pouziva-bypasove-filtry.html
Bypassove filtry funguji a bezne se jiz celou radu desetileti pouzivaji, neni to nic noveho. Pouzivala je S1000 MB-S100-S120 do roku 1983. Potom nastoupily filtry plnoprutokove ktere jsou z principu sve konstrukce ucinnejsi a vyrobce prodlouzil interval vymeny na dvojnasobek. To co na stranka pise europecon jsou nesmyslne blaboly.
Cituji z jejich webu:
Běžný průtokový filtr oleje je schopen odfiltrovat pevné částice větší než ca 25 µm. Je přitom dokázáno, že největší abrazivní (obrušovací) účinky mají částice mezi 5-20 µm. Před těmito nečistotami motor Vašeho auta běžný olejový filtr neochrání!
Moje znalosti: bezny olejevy filtr pobere castice vetsi nez 3 µm. Mensi neni nutno odstranovat.
Jejich web:
Při správném měnění mikrofiltrační vložky je možné měnit olej po ujetí více jak 150.000 km.
Nijak vzácné však jsou případy, kdy bylo bez výměny oleje ujeto i více jak 800.000 km!!! I po takto velké porci ujetých kilometrů byl olej odeslán na testy do tribologické laboratoře a označen zcela vyhovující pro účely mazání motoru!!! V některých parametrech předčil dokonce i nové oleje, které byl znečistěn především díky nevhodnému skladování jak ve výrobě, při dopravě, ve velkoobchodě, tak i při prodeji konečnému spotřebiteli!
Moje znalosti: Domnivam se, ze si hraji se slovicky (pokud si to nevymysleli cele). Nejak neuvadeji JAKE testy a jejich VYSLEDKY byly provedene. Mam za to, ze cela jejich kampan je zalozena na tom, ze duvodem vymeny motoroveho oleje je jeho znecisteni pevnymi casticemi (castecne opodstatnene - diesely) a tedy kdyz bude olej stale cisty tak je OK. Jenze to je prave nesmysl. Myslim ze prave zadali do laboratoze test znecisteni oleje pevnymi casticemi a tento parametr byl OK a tudiz tvrdi to co tvrdi. A co bod vzplanuti, TAN, TBN, zmena viskozity? Podud teda prodejci vedi co to je.
|
29.1.07, 10:13 |
|
|
pro-race
Příspěvky: 88 Bydliště: Hradec Králové
|
Peter50kw píše: S tym kalgonom som si to tiez tak myslel. Bajpasovy filter je podobna kravina a ak nebudes menit olej, este horsia. A este dobra kravina je davat aditiva do oleja. A za sociku sa v Tuzexe predavali posilnovace iskry.
Vsetko rovnako "uzitocne".
No, jako skoro elektrikář, ti musím s tím posilovačem jiskry oponovat.Platí titiž, že čím větší jiskra, tím dokonalejší spálení-zapálení směsi.Tuhle "vychytávku", nás učil i mistr na škole a používali to už v roce 80.Spíš byly lepší blbosti, jako třeba spořič paliva.Prodával se taky v Tuzexu.Kámoš ho koupil i se svojí Škodověnkou.Po čase se mu normálně zanesl a nešel profounout.Tak jsme ho "rozdloubli" a světe div se, jediný, co vněm bylo, byly dvě trubičky.Kažná o jiném průměru.Větší vstup a menší výstup.A to mělo prej šetřit PHM.Stálo to 1200,-!!!!!
_________________ "Fanánek"
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04
|
29.1.07, 11:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ten filtr funguje, ale pokud by se dostal do většího prodeje, nebo montáže, přijdou ropné společnosti a patent koupí výrobu zruší, jestli si pamatujete jednoho troubu co chtěl vyrábět benzín z pet lahví a jiných palstů, kterých jsou plné skládky, posadili ho do oxvordu nebo kam přednášet o své práci a je po výrobě dávno je vymyšleno TDi bez výfuku, a výměny olejů, znečistění živodního prostředí oproti normálnímu autu je 0.02 %, patent koupil OPEK a do trezoru miloš
|
29.1.07, 12:12 |
|
|
PeFa
Příspěvky: 2
|
Re: Taky jsem se zasmál... prodloužení životnosti motoru
PetrVTR píše: Octavie TDI píše: snížení spotřeby motorového oleje i úspory rozhodně nejsou to co výrobci a prodejci olejů i automobilů potřebují. Moje znalosti: Domnivam se, ze si hraji se slovicky (pokud si to nevymysleli cele). Nejak neuvadeji JAKE testy a jejich VYSLEDKY byly provedene. Mam za to, ze cela jejich kampan je zalozena na tom, ze duvodem vymeny motoroveho oleje je jeho znecisteni pevnymi casticemi (castecne opodstatnene - diesely) a tedy kdyz bude olej stale cisty tak je OK. Jenze to je prave nesmysl. Myslim ze prave zadali do laboratoze test znecisteni oleje pevnymi casticemi a tento parametr byl OK a tudiz tvrdi to co tvrdi. A co bod vzplanuti, TAN, TBN, zmena viskozity? Podud teda prodejci vedi co to je.
Hehe pan "expert" se pravdepodobne zivi prodejem motorovych oleju, nebo dokonce v zivote ani jednou nepouzil na internetu vyhledavac.
tohle je jiste naprosto zbytecny a vsechno si taky vymysleli (US Department of Energy ):
http://avt.inel.gov/obp.shtml
tihle si to asi taky vymysleli:
http://www.gulfcoastfilters.com/shell_oil.htm
tady jsou jiste taky samy sfalsovany laboratorni analyzy
http://www1.eere.energy.gov/vehiclesand ... ports.html
Koukam ze se ridis podle motta:
Kdyz necemu nerozumim tak je naprosto nejlepsi delat z druhych blbce.
Jeste ze si kazdy muze potrebne informace sam lehce zjistit i overit
myslim ze slovacek.milos neni daleko od pravdy
|
1.2.07, 16:49 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Re: Taky jsem se zasmál... prodloužení životnosti motoru
PeFa píše: PetrVTR píše: Octavie TDI píše: snížení spotřeby motorového oleje i úspory rozhodně nejsou to co výrobci a prodejci olejů i automobilů potřebují. Moje znalosti: Domnivam se, ze si hraji se slovicky (pokud si to nevymysleli cele). Nejak neuvadeji JAKE testy a jejich VYSLEDKY byly provedene. Mam za to, ze cela jejich kampan je zalozena na tom, ze duvodem vymeny motoroveho oleje je jeho znecisteni pevnymi casticemi (castecne opodstatnene - diesely) a tedy kdyz bude olej stale cisty tak je OK. Jenze to je prave nesmysl. Myslim ze prave zadali do laboratoze test znecisteni oleje pevnymi casticemi a tento parametr byl OK a tudiz tvrdi to co tvrdi. A co bod vzplanuti, TAN, TBN, zmena viskozity? Podud teda prodejci vedi co to je. Hehe pan "expert" se pravdepodobne zivi prodejem motorovych oleju, nebo dokonce v zivote ani jednou nepouzil na internetu vyhledavac. tohle je jiste naprosto zbytecny a vsechno si taky vymysleli (US Department of Energy ): http://avt.inel.gov/obp.shtmltihle si to asi taky vymysleli: http://www.gulfcoastfilters.com/shell_oil.htmtady jsou jiste taky samy sfalsovany laboratorni analyzy http://www1.eere.energy.gov/vehiclesand ... ports.htmlKoukam ze se ridis podle motta: Kdyz necemu nerozumim tak je naprosto nejlepsi delat z druhych blbce. Jeste ze si kazdy muze potrebne informace sam lehce zjistit i overit myslim ze slovacek.milos neni daleko od pravdy
Pan "expert" z nikoho blbce nedela (na rozdil od prodejcu techto zazraku), pouze vyjadruje svuj nazor (odtud fraze Domnivam se, ze..). Pan "expert" pouzil vyhledavac uz vicekrat, nicmene v techto pripadech zapatral ve svych nekdejsich poznamkach k predmetu "Paliva a maziva" ze ktereho kdysi uspesne slozil zkousku u Ing. Vladimira Matejovskeho z Ustavu paliv a maziv.
|
1.2.07, 17:52 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
1.2.07, 18:24 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Re: Taky jsem se zasmál... prodloužení životnosti motoru
Se zajmem jsem precetl zpravu zverejnenou na url http://avt.inel.gov/obp.shtml
Vysledky jsou mimoradne zajimave. V pripade tam uvedenych vznetovych motoru byl zaznamenan nejdelsi probeh na olejovou napln pozoruhodnych 129 140 mil (pak vymena z duvodu nizke TBN, take havarie motoru - ventil propadly do spalovaciho prostoru - udajne nesouvisi s instalaci bypassoveho filtru), ale take nejkratsi 35336 mil (vymena z duvodu vysoke oxidace a nitrace oleje). Povazoval bych za samozrejme volit za interval vymeny naplne tu nepriznivou hodnotu (alespon ja chci mit vzdy v motoru olej ktery splnuje predepsane vlastnosti). Pritom vyrobce predepisuje u daneho motoru (Detroit Diesel Series 60) vymenu oleje pri 30 000 milich, takze ja zde vidim podstatne mensi prinos aplikace tohoto zarizeni nez uvadi europecon (pri 35336 mil byl olej nevyhovujici - predpokladam, ze vyrobce volil interval vymeny tak, aby s urcitou rezervou splnovala napln pozadovane vlastnosti po celou dobu do vymeny a prihledl k ruznym provoznim podminkam motoru ktere mohou zivotnost naplne vyrazne zkratit).
A co benzinove motory?
Nejvice 29251 mil (TBN) a nejmene 12642 mil (take TBN) coz je podstatne vic nez predepisuje vyrobce (pouhych 3000 mil nebo 3 mesice!). Cekal bych opak, protoze zazehovy motor obvykle zatezuje oxidacne olej podstatne vic nez motor vznetovy, tady asi vyrobce olej podcenil.
Zajimave je ekonomicke srovnani: Zatimco u autobusu se zacne instalace rentovat po ujeti 133-144000 mil, u chevyho po 66-69000 mil. Je dobry si uvedomit, ze takovych dlouhych intervalu vymen bylo mozno dosahnout jen diky soustavnym laboratornim testovanim oleje, pricemz ve zprave je uvedeno ze laboratorni testy nejsou zapocitane v nakladech, to by asi s cenou pekne zacvicilo.
|
1.2.07, 20:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 57 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|