Autor |
Zpráva |
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
To, že olej leptá naftové hadice, mne vůbec netrápí, protože budu mít 2 nádrže a 2 palivové filtry a na olej dám hadice, které to snesou. Těsně před čerpadlem bude 3cestný ventil (asi od Pevekoilu), kterým budu přepínat palivo a ten samý ventil bude i na zpátečce těsně za čerpadlem. V autě je rotační čerpadlo Bosch, žádný CAV, nebo Rotodiesel a tak, takže nemám strach . Studený motor budu startovat na naftu a až se ohřeje, tak přepnu na PŘEDEHŘÁTÝ olej, dojíždět budu taky na naftu. To, že to naši zákonodárci zatím nepovolili mne fakt moc netrápí, že mají máslo na hlavě už vím (asi nejen já) dávno. Půl roku bez vlády, to je jako u debilů a hádají se a trucujou jako malí smradi a za to vše královská výplata ! Proč se aspoň v téhle dobré věci neopičí třeba od Němců ?! Každou hovadinu kopírujeme z ciziny, ale věci, které pomáhají ekologii(žádná síra v oleji a rovnovážný stav CO2 v ovzduší=žádné oteplování atmosféry) a zemědělcům(ekonomika) ne... V Německu to dávají třeba i do TDi apod, má to posvěcení od TÜV a je tam i síť benzínek, na kterých si společně s benzínem a naftou můžu natankovat i olej... zase jsme zaspali
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
17.1.07, 18:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
patriku asi od roku 2000 se dávají hadice s modrým pruhem, ty jsou odolné proti metylesteru já jsem je kupoval v gumexu tuším MP 20 tam bylo označení, a ty čtverky přes vstřiky jsem dal teflonové, že to snáší špatně TDi jsem také slyšel, kdo ví jak tomu motoru taky přikládali a co tam přesně lili miloš
|
17.1.07, 18:39 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
slovacek.milos píše: patriku asi od roku 2000 se dávají hadice s modrým pruhem, ty jsou odolné proti metylesteru já jsem je kupoval v gumexu tuším MP 20 tam bylo označení, a ty čtverky přes vstřiky jsem dal teflonové, že to snáší špatně TDi jsem také slyšel, kdo ví jak tomu motoru taky přikládali a co tam přesně lili miloš
joo..je to možný Mílo... ale nezabývám se tím. Když už,tak vodíkem. nafta patří do tanku a kamen a olej na pánev Ale nebudu trávit zbytek života tím,jak vymyslet palivovej článek,když to nejde natlačit do bomby nebo jde,ale že je to nejenergičtější látka na planetě,tak bych se asi po výbuchu hned odpařil A snaží se o to spousta lidí...A když o ekologii.Od němců bych se raději nic neučil,o těch raději pomlčme,že.No a kousek máme Rakousko a ty nám kecaj do elektrárny..Která nevypouští vůbec nic kromě páry.A doly jsou dost hluboký na palivový články. A kdyby jsme místo toho neprodávali el. do států,tak by jsme skoro zadarmo topili elektrikou jako bylo zamýšleno a nehulilo by se z komínů jako teď.Tak že je to o mamonu a příroda nám to vrací v podobě uragánů a povodní...No a když motor na olej,tak třeba ať ti vydrží dlouho.Alespoń ušetříš kousek čistýho políčka na Zemi.Ale zas mít dvě nádrže....a vozit se s oplejem a s naftou.No kolik ušetříš???Hmotnost automobilu a ten olej zas tak zázračně nejede.Snad dobrej pokus.Sintetika ano,jako raketa.Ale za 500 litr Ale hodně štěstí....badateli v oblasti rostlinných produktů .Já raději ten líh a vodík,když né ten benzín,kterej je opravdu jedovatej...
|
17.1.07, 20:35 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
patrik-hp píše: slovacek.milos píše: patriku asi od roku 2000 se dávají hadice s modrým pruhem, ty jsou odolné proti metylesteru já jsem je kupoval v gumexu tuším MP 20 tam bylo označení, a ty čtverky přes vstřiky jsem dal teflonové, že to snáší špatně TDi jsem také slyšel, kdo ví jak tomu motoru taky přikládali a co tam přesně lili miloš joo..je to možný Mílo... ale nezabývám se tím. Když už,tak vodíkem. nafta patří do tanku a kamen a olej na pánev Ale nebudu trávit zbytek života tím,jak vymyslet palivovej článek,když to nejde natlačit do bomby nebo jde,ale že je to nejenergičtější látka na planetě,tak bych se asi po výbuchu hned odpařil A snaží se o to spousta lidí...A když o ekologii.Od němců bych se raději nic neučil,o těch raději pomlčme,že.No a kousek máme Rakousko a ty nám kecaj do elektrárny..Která nevypouští vůbec nic kromě páry.A doly jsou dost hluboký na palivový články. A kdyby jsme místo toho neprodávali el. do států,tak by jsme skoro zadarmo topili elektrikou jako bylo zamýšleno a nehulilo by se z komínů jako teď.Tak že je to o mamonu a příroda nám to vrací v podobě uragánů a povodní...No a když motor na olej,tak třeba ať ti vydrží dlouho.Alespoń ušetříš kousek čistýho políčka na Zemi.Ale zas mít dvě nádrže....a vozit se s oplejem a s naftou.No kolik ušetříš???Hmotnost automobilu a ten olej zas tak zázračně nejede.Snad dobrej pokus.Sintetika ano,jako raketa.Ale za 500 litr Ale hodně štěstí....badateli v oblasti rostlinných produktů .Já raději ten líh a vodík,když né ten benzín,kterej je opravdu jedovatej...
patriku petr to má tak vymyšleno a prostě to tak udělá bude to jeho taková autoerotika a o tom vodíku to je reálné něco takového udělat? myslím doma, já to znám jen z akumulátorů, když nestěláš špunty a stříkneš na to rozbrusem při nabíjení, bouhne to pěkně ja je poní, jinak jsem takové zařízení nikde neviděl miloš
|
18.1.07, 08:53 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
kazdej si hold hraje s neci, ale hrat si s vodikem??? neni to az moc o hubu??? takhle vodikovat v garazi?jeste bych pobral LPG nebo CNG, ale vodik???ale zas na druhou stranu, vejfukovej plyn zadeves pres chladic do kanystru a cestou jeste sbiras vodu na splachovani a nemusis plejtvat pitnou ten vodik bude asi fakt nejekologictejsi
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
18.1.07, 09:55 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
kachnis píše: kazdej si hold hraje s neci, ale hrat si s vodikem??? neni to az moc o hubu??? takhle vodikovat v garazi?jeste bych pobral LPG nebo CNG, ale vodik???ale zas na druhou stranu, vejfukovej plyn zadeves pres chladic do kanystru a cestou jeste sbiras vodu na splachovani a nemusis plejtvat pitnou ten vodik bude asi fakt nejekologictejsi
Vodík sám o sobě by ekologický byl, ale jeho výrobaje (alespoň dnes) značně energeticky náročná - neekologická a neekonomická...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
18.1.07, 12:28 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Sadra17 píše: PetrVTR píše: Provoz vozidla na takoveto palivo je navic nelegalni. kecy dyť na to jezdí celá strana zelených
Vyhláška 229/2004 Sb. požadavky na pohonné hmoty pro provoz vozidel na komunikacích
§ 2
Vymezení pojmů
Pro účely této vyhlášky se rozumí:
a) motorovým benzinem
1. minerální oleje určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49,
2. minerální oleje s obsahem bioethylalkoholu maximálně do 5 procent objemových určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49,
3. minerální oleje s obsahem bio-ethyltercbutyl-etheru maximálně do 15 procent objemových určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49,
4. minerální oleje obsahující současně bioethyl-alkohol i bio-ethyltercbutylether tak, aby celkový obsah kyslíku nepřesahoval 2,7 procent hmotnostních, určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49,
5. minerální oleje uvedené v bodech 1 až 4 s obsahem dalších kyslíkatých složek tak, aby celkový obsah kyslíku nepřesahoval 2,7 procent hmotnostních, určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49,
b) motorovou naftou
1. plynové oleje určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 41,
2. střední oleje určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 29,
3. plynové oleje s obsahem maximálně 5 procent objemových methylesterů mastných kyselin určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 41,
4. střední oleje s obsahem maximálně 5 procent objemových methylesterů mastných kyselin, určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 29,
c) biopalivem
1. bioethylalkohol - ethylalkohol vyrobený z biomasy3) nebo biologicky obnovitelné části odpadu, určený jako příměs do motorového benzinu, který svojí jakostí odpovídá příslušné české technické normě a je uveden pod kódem kombinované nomenklatury2) 2207 20 00; jedná se o obnovitelný zdroj energie,
2. bio-ethyltercbutylether - ethyltercbutylether vyrobený na bázi bioethylalkoholu, používaný jako příměs do motorového benzinu, a uvedený pod kódem kombinované nomenklatury2) 2909 19 00. Podíl bio-ethyltercbutyletheru, který je pokládán za biopalivo, činí 47 procent objemových; jedná se o obnovitelný zdroj energie,
3. bionafta - methylestery mastných kyselin vyrobené z rostlinného nebo živočišného oleje s vlastnostmi motorové nafty, určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 3824 90 99, například methylester řepkového oleje; jedná se o obnovitelný zdroj energie,
d) směsným palivem motorová nafta s obsahem vyšším než 30 procent hmotnostních methylesteru řepkového oleje určená k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedená pod kódem kombinované nomenklatury2) 3824 90 99,
e) zkapalněnými ropnými plyny plyny určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2711 12 19, 2711 12 97, 2711 13 91 a 2711 13 97,
f) stlačeným zemním plynem plyn určený k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedený pod kódem kombinované nomenklatury2) 2711 21 00,
g) ropnými složkami vybrané ropné výrobky užívané pro výrobu pohonných hmot pro spalovací vznětové motory,
h) motorovým benzinem s velmi nízkým obsahem síry motorový benzin [písmeno a)], který vykazuje maximální obsah síry 10 mg/kg,
i) motorovou naftou s velmi nízkým obsahem síry motorová nafta [písmeno b)], která vykazuje maximální obsah síry 10 mg/kg.
|
18.1.07, 13:51 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
[quote="PetrVT
Naposledy upravil slovacek.milos dne 18.1.07, 17:46, celkově upraveno 1
|
18.1.07, 13:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
PetrVTR píše: Sadra17 píše: PetrVTR píše: Provoz vozidla na takoveto palivo je navic nelegalni. kecy dyť na to jezdí celá strana zelených Vyhláška 229/2004 Sb. požadavky na pohonné hmoty pro provoz vozidel na komunikacích § 2 Vymezení pojmů Pro účely této vyhlášky se rozumí: a) motorovým benzinem 1. minerální oleje určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49, 2. minerální oleje s obsahem bioethylalkoholu maximálně do 5 procent objemových určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49, 3. minerální oleje s obsahem bio-ethyltercbutyl-etheru maximálně do 15 procent objemových určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49, 4. minerální oleje obsahující současně bioethyl-alkohol i bio-ethyltercbutylether tak, aby celkový obsah kyslíku nepřesahoval 2,7 procent hmotnostních, určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49, 5. minerální oleje uvedené v bodech 1 až 4 s obsahem dalších kyslíkatých složek tak, aby celkový obsah kyslíku nepřesahoval 2,7 procent hmotnostních, určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2710 11 41, 2710 11 45 a 2710 11 49, b) motorovou naftou 1. plynové oleje určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 41, 2. střední oleje určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 29, 3. plynové oleje s obsahem maximálně 5 procent objemových methylesterů mastných kyselin určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 41, 4. střední oleje s obsahem maximálně 5 procent objemových methylesterů mastných kyselin, určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 2710 19 29, c) biopalivem 1. bioethylalkohol - ethylalkohol vyrobený z biomasy3) nebo biologicky obnovitelné části odpadu, určený jako příměs do motorového benzinu, který svojí jakostí odpovídá příslušné české technické normě a je uveden pod kódem kombinované nomenklatury2) 2207 20 00; jedná se o obnovitelný zdroj energie, 2. bio-ethyltercbutylether - ethyltercbutylether vyrobený na bázi bioethylalkoholu, používaný jako příměs do motorového benzinu, a uvedený pod kódem kombinované nomenklatury2) 2909 19 00. Podíl bio-ethyltercbutyletheru, který je pokládán za biopalivo, činí 47 procent objemových; jedná se o obnovitelný zdroj energie, 3. bionafta - methylestery mastných kyselin vyrobené z rostlinného nebo živočišného oleje s vlastnostmi motorové nafty, určené k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedené pod kódem kombinované nomenklatury2) 3824 90 99, například methylester řepkového oleje; jedná se o obnovitelný zdroj energie, d) směsným palivem motorová nafta s obsahem vyšším než 30 procent hmotnostních methylesteru řepkového oleje určená k pohonu spalovacích vznětových motorů uvedená pod kódem kombinované nomenklatury2) 3824 90 99, e) zkapalněnými ropnými plyny plyny určené k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedené pod kódy kombinované nomenklatury2) 2711 12 19, 2711 12 97, 2711 13 91 a 2711 13 97, f) stlačeným zemním plynem plyn určený k pohonu spalovacích zážehových motorů uvedený pod kódem kombinované nomenklatury2) 2711 21 00, g) ropnými složkami vybrané ropné výrobky užívané pro výrobu pohonných hmot pro spalovací vznětové motory, h) motorovým benzinem s velmi nízkým obsahem síry motorový benzin [písmeno a)], který vykazuje maximální obsah síry 10 mg/kg, i) motorovou naftou s velmi nízkým obsahem síry motorová nafta [písmeno b)], která vykazuje maximální obsah síry 10 mg/kg.
sis to ani nepřečetl cos tu napsal co ty methylestery pod bionaftou, tam píšou o řepkovém oleji, ty jeden legalisto miloš
|
18.1.07, 13:59 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
slovacek.milos píše: sis to ani nepřečetl cos tu napsal co ty methylestery pod bionaftou, tam píšou o řepkovém oleji, ty jeden legalisto miloš
No vsak jo. Methylester repkoveho oleje neni repkovy olej! Az tam repkovy olej bude uveden tak to teprve bude legalni. A nebude to tam driv, nez vyrobci motoru zacnou repkovy olej predepisovat jako palivo. Takze nekteri prislusnici nejmenovane vladni strany (zrejme v dobrem umyslu a z nevedomosti) porusuji platne predpisy .
|
18.1.07, 15:02 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
No netvrdim, ze to nakonec udelam, jak jsem puvodne myslel, s tou vyhrivanou nadrzi(Milos vi), treba u me nakonec vyhraje nejaky jiny reseni. Zatim se k tomu jen hodne priklanim, protoze se mi to jevilo jako nejjistejsi reseni jak nezku*vit motor. Potom co jsem koukal na www.bagry.cz si uz tak jistej nejsem a mozna to udelam trochu jinak. Rostlinny olej je do (konstrukcne trochu odlisnych)dieselu naprosto bezproblemove palivo. Viz napr. http://www.elsbett.com/. Je ale pravda, ze firma s vyrobou techto svych motoru uz skoncila, protoze si do svych aut kazdy vyrobce cpal sve, i kdyz mene ucinne, ale o neco levnejsi motory na naftu a na ekologii vsichni sr*li, kazdej koukal jen co nejvic nahrabat. Takze firma Elsbett dneska uz jen dela prestavby beznych dieselu na rostlinny olej.
To Patrik-hp:Kdyby nafta patrila jen do tanku a olej jenom na panev, tam bychom do dneska jezdili maximalne na konich a treba atomovy ponorky by pro nas byly nejaka fantasmagorie od J.Verna A zrovna od tech Nemcu si myslim, ze se mame hodne co ucit-treba ve vztahu k zivotnimu prostredi. Vsude kam v Cechach prijdu se vali hromady hromady PET flasek a jineho bordelu...inu dobreho pomalu A to ze par pomatenejch Rakusanu vymasirovanejch totalne vymastenejma idiotama a ekologickejma teroristama od Greenpeace zablokuje hranice je pripad spis pro MUDr. Chocholouska , nad tim se jenom pousmeju a myslim si neco o Bohnicich...
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
18.1.07, 17:22 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Ta adresa je bez tecky na konci: http://www.elsbett.com/ . Omlouvam se.
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
18.1.07, 17:24 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
PetrVTR píše: slovacek.milos píše: sis to ani nepřečetl cos tu napsal co ty methylestery pod bionaftou, tam píšou o řepkovém oleji, ty jeden legalisto miloš No vsak jo. Methylester repkoveho oleje neni repkovy olej! Az tam repkovy olej bude uveden tak to teprve bude legalni. A nebude to tam driv, nez vyrobci motoru zacnou repkovy olej predepisovat jako palivo. Takze nekteri prislusnici nejmenovane vladni strany (zrejme v dobrem umyslu a z nevedomosti) porusuji platne predpisy .
a co to teda je podle tebe ten methylester řepkového oleje, to je pořád řepkový olej, ten metylalkohol se z něho oddestilije, protože je jedovatý, a množství glycerínu se upravuje i v řepkovém oleji na kterém si smažíš řízky a pořád je to řepkový olej to je jen takový obchodní název, pokud uděláš rozbor MEŘO a řepkového oleje zjistíš totožné koenzistzence , pro klid tvé duše utrhneš z flašky řepkový olej a napíšeš tam MEŘO a máš to zlegalizované miloš
Naposledy upravil slovacek.milos dne 18.1.07, 17:49, celkově upraveno 1
|
18.1.07, 17:35 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
a petr je nalomený pekelný stroj se konat nebude jak ti říkám aditivum, míchání a maximální spokojenost, celé léto mám přísun fritáku 100 km za deset korun do vídně a zpět za 25 korun jako za první republiky, a kdo ti radí jak se mění výkon motoru o 10% a co je všechno potřeba, jsou vesměs internetoví teoretici ještě jsem si vzpoměl jeden to lil do trabantu půl na půl říkal tomu trabant polodisl miloš
|
18.1.07, 17:43 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
slovacek.milos píše: PetrVTR píše: slovacek.milos píše: sis to ani nepřečetl cos tu napsal co ty methylestery pod bionaftou, tam píšou o řepkovém oleji, ty jeden legalisto miloš No vsak jo. Methylester repkoveho oleje neni repkovy olej! Az tam repkovy olej bude uveden tak to teprve bude legalni. A nebude to tam driv, nez vyrobci motoru zacnou repkovy olej predepisovat jako palivo. Takze nekteri prislusnici nejmenovane vladni strany (zrejme v dobrem umyslu a z nevedomosti) porusuji platne predpisy . a co to teda je podle tebe ten methylester řepkového oleje, to je pořád řepkový olej, ten metylalkohol se z něho oddestilije, protože je jedovatý, a množství glycerínu se upravuje i v řepkovém oleji na kterém si smažíš řízky a pořád je to řepkový olej to je jen takový obchodní název, pokud uděláš rozbor MEŘO a řepkového oleje zjistíš totožné koenzistzence , pro klid tvé duše utrhneš z flašky řepkový olej a napíšeš tam MEŘO a máš to zlegalizované miloš
Opakuji repkovy olej neni MERO. Dokonce jej ani neobsahuje. Musi se z nej (jakehokoliv rostlinneho oleje) vyrobit tzv. esterifikaci za pritomnosti NaOH a CH3OH, vedlejsim produktem je glycerinova baze ktera se dale pouziva v prumyslu. MERO ma odlisne chemicke slozeni nez vychozi olej, mimo jine pri vyrobe dochazi k stepeni HC retezcu.
Jinak jak Petr spravne uvadi repkovy olej je v Nemecku veden jako biopalivo a jako takovy osvobozen od spotrebni dane. Jenze to neni jedly olej ktery se prodava v supermarketu. Je to palivo a jako takove musi splnovat normami dane pozadavky na slozeni, jakost, zkouseni, skladovani, prodej atd. obdobne jako bezna uhlovodikova paliva. Nabizi se srovnani benzinu koupeneho u pumpy a technicaku z drogerie. Pritom na oboje auto pojede. Kdesi jsem nakonec cetl, ze na vyrobu 1 kg biopaliva se v soucasne dobe spotrebuje 1.27 kg fosilnich paliv, takze ekologie jako remen
|
19.1.07, 12:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|