Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.9.24, 21:29



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
 Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh 
Autor Zpráva

Příspěvky: 329
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Přátelé, na kolenou prosím o radu a už jsem snad ochoten i zaplatit komukoliv, kdo mi opravdu pomůže a nejlíp to celé udělá.
můj problém:
felicia 1.3mpi 40kw 7/2000 VOLNOBĚH
to auto má volnoběh přesně na hranici počátku dobíjení, zapnu vyhřívání skla, ventilátor na 2 a světla a 11,5v
jen doslova o špendlík přimáčknu plyn a 13,5v
klasika začal jsem vyčištěním škrtící klapky ve škoda servisu.
pomohlo padání otáček při řazení ale volnoběh stejný.
před stk nová lambda sonda (poprvé jsem kvůli ní neprošel)
později teplotní čidlo žluté HELLA
pak čidlo otáček
další mechanik znovu čištění klapky a reset jednotky, tentokrát se výjmečně stává že zůstane asi 5 vteřin držet 2000 při řazení z 1čky na 2ku
jiný mechanik zase klapka problémy stejné.
vyměněn alternátor z auta kde mi od nova celé dva roky altík na volnoběh postačoval pro stejné potřeby

tak teď prosím o radu která možnost je nejrozumnější (když už znova nechci řešit stejné kolečko:

1. ovládací pin zvyšující otáčky od klimošky na řj motoru (zde je otázka zda ten pin funguje i u 40kw nebo jen u 50kw)?

2. má klapka nějaký šroubek dorazu, popř. vešel by se někam doraz dodělat? popř. stane se něco přišponováním lanka plynu?

3. vešla by se ještě na altík menší řemenice a uměl by jí někdo vyrobit? vydržel by řemen ještě menší řemenici (altík magneton 70A 4 drážky)?

Předem všem uctivě děkuji za jakoukoliv snahu pomoci mi.


21.1.22, 20:42
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18213
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Dle mých zkušeností jsou to dva oddělené problémy:

1) volnoběh - Je nutné zjistit hodnotu otáček za minutu, podle toho poznáš zda jsou správné nebo ne. Orientovat se podle nabíjení je blbost. Takže diagnostika a kontrola otáček a veškerých hodnot z čidel (lambda, teplota, otevření klapky apod.). Dále zkontrolovat kompletně podtlaky, okolo víka, klapky, posilovače, vše musí těsnit. Následně najít a vyřešit problém. Obvykle bývá něco s podtlakem plus zasviněná klapka, jednotka je zmatená a volnoběh je špatný (typicky nízký před vyčištěním a vysoký po vyčištění). A reset klapky. Absolvoval jsem to u své Felicie několikrát a pokaždé byl pak volnoběh jako hodinky.

2) nabíjení - Je normální že při volnoběhu alternátor neutáhne všechny spotřebiče a stačí trochu přidat a napětí je správné. Důležité je jaký je tam alternátor, jakou to má řemenici. Dále jak přesný je voltmetr a kde je napětí měřeno. Dále záleží jak na altíku samotném (a usměrňovači) tak na regulátoru (a uhlíkách). Není regler jako regler. Také je důležité funkční ukostření motoru a baterie, také mít v pořádku spoje na baterce a v pojistkovce.

K tvým dotazům:
1. Bastlit něco na ovládací pin od klimy je blbost, akorát se to tím celkově rozhasí ještě více.
2. Nemá, doraz je tvořen servem klapky. Dodělat se dá ledacos, ale je to blbost, akorát se to rozhasí.
3. Vešla, uměl (já ne), ale z vlastní zkušenosti vím že sériový stav plus správný stav diod, kabelů, spojů, regleru stačí ke spolehlivé funkci.


21.1.22, 21:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6319
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Pin nefunguje u všetkých RJ
Nemá, šponovanie lanka nemá význam, klapka má ešte vlastnú vôľu v ktorej sa pohybuje sama.A do toho našahaj, lebo potom ani nenaštartuješ.
Najmenšia je remenica od favorita Ecotronic.
Skontroluj tesnosť sacieho potrubia na hlave, a pokiaľ máš možnosť, vyskúšaj iný alternátor a klapku.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.1.22, 21:08
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 329
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Dekuji alternator byl vyzkousen jiny. Multimetr ma mozna nepresnost ale kdyz se po pul hodine takto zahrivaneho auta zastavim u obchodu uz nenastartuju, kdyz vypnu svetlsvetla uz to dobijet staci.

Pokud ani skodovka ani dva garazmechanici nic nenasli kam mam tedy jet?

Tu klapku schvalne koupim jinou na zkousku.
A v rj se neda nejak prepsat pozadovane otack? Diky


21.1.22, 22:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6319
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Otáčky sa normálne zmeniť nedajú.
Spoliehať sa na to, že ti v škodovke opravia feliciu je v dnešnej dobe hlúposť. Napätie meráš na batérii, alebo na alternátore?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


21.1.22, 22:43
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 329
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Napeti merim na baterii. Ale kdysi jsem porovnaval po precteni par prispevku zde napeti na altiku baterce a zapalovaci a to je rozdil 0,2v na baterce proti altiku a na zapalovaci proti baterce 0,07.....


22.1.22, 10:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6319
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Skús to zmerať na alternátore a porovnaj. Na Felíciu totiž ten kábel od altiku ide k batérii dosť debilné. Pomeraj to na altíku a na batérii a napíš. Možno bude nakoniec najlepšie riešenie natiahnuť ešte jeden kábel priamo k batérii.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


22.1.22, 12:23
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14761
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Nevím jestli všechny typy Felícií, ale naše bývalá r.v. 97 měla kabel od altíku do kabiny, tam byla obdočka do poj. panelu a pak šel kabel teprve do baterky. Raději bych to předělal na trošku rozumnější systém jak to měly třeba fáčka apod. Zvlášť kabel od altíku PŘÍMO na baterii a druhý kabel od baterie do poj. panelu.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.1.22, 13:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6319
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Áno, presne tak, pretože každá jedna felda to má takto debilné a zložito urobené. Ako som už spomínal, najlepšie riešenie je kábel napriamo.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


22.1.22, 15:09
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 329
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Zapomnel jsem to dodadt ze z toho debilniho uzliku jsem ten drat vystrihl a dal na nej ocko na sroubek svorky baterky, ale delal jsem to proto, ze me stvalo ze dirou v lastli jde dalsi nejisteny vodic navic... a na vyvod ke spinacce jsem dal 20a pojistku, protoze z ni jde kabel na spinac obrysovek a z nej k pojistkove skrini a az teprve tam je prvni pojistka....

To nic nemeni na tom ze na volnobeh nedobijim.
Ale je mi divne ze by nejak nesla oblbnout jednotka aby na volnobeh naridila vyssi otacky. Nekdo ji musel rict kolik je volnobeh.
Jeste me napadla jedna vec, pokud dam paralelene ke kontrolce dobijeni jeste 4w zarovku primo k altiku (samozrejme proti jistenemu kabelu od klicku) neudrzel by altik v nizsich otackach lepsi buzeni? Dekuji fakt nehodlam u auta ktere jinak jezdi za 6.2 a lita 140 znova ladit klapku ci neco dalsiho

Diky


22.1.22, 20:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6319
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Napätie na alternátore?!

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


22.1.22, 21:43
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 329
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Volnobeh se svetlama ventilatorem a vyhrivanim 11,7 kdyz vypbu svetla 12,8 a kdyz lehce tuknu na plyn 13,9 se svetlama 13,7


22.1.22, 23:38
Profil

Příspěvky: 14761
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
A nemá felina taky ten velký odpor na přístrojovce jako měly ty poslední fáčka? Ten měl pomáhat nabudit altík na volnoběh aby se nemuselo přišlapávat plyn. Ale některé feliny už samy po naskočení motoru přidaly plyn.

Pořád jste nenapsal jaký volnoběh felina má. Konkrétní otáčky, ne že je nízký. Měl by být myslím kolem 800ot./min. U studeného motoru by mělo být přibohacování směsi(sytič) a otáčky kolem 1000/min.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.1.22, 09:08
Profil
rejpal

Příspěvky: 18213
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Správný volnoběh je 800rpm.
Volnoběh po nastartování je i 1500rpm, záleží na teplotě apod.
Pokud je problém v tom, že se altík nenabudí po startu, tedy svítí kontrolka, může to být regulátorem.


23.1.22, 10:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 329
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Nenapsal a to zamerne protoze stale je nektrrym lidem divne ze traktoriata bezne nema doma v supliku notebook a diagnostikou.

Na feldu uz ji nema ani skodovka !

Podle otackomeru to tech 800 je na sytic 1000 a na nej to dobijet staci ale ten po cca dvou minutach vypne a pak uz zeru baterku


23.1.22, 11:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: škodovka a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz