Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 13.11.24, 05:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 tuning motoru felicia 
Autor Zpráva
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jasný...ale to je s tim výkonem ??? Je to vedlejší produkt točivého momentu ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.7.07, 14:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Jasný...ale to je s tim výkonem ??? Je to vedlejší produkt točivého momentu ???


no takto:

výkon stúpa s otáčkami. je to práca / čas. čím viac energie v motore sa premení na pre nás užitočný pohyb (pohyb kľukovky) za čím kratší čas, tým je vačší výkon motora. :wink:

krúťák = krútiaci moment = točivý moment (v niektorych literaturach)

ja to chapem asi takto: maximálny krútiaci moment je v mieste kde su podmienky spaľovacieho procesu najlepšie
a pravdepodobne má niečo do činenia s ramenom sily:
M = F*a [Nm]
(M- moment otáčania, z fyziky. F - sila, a - dĺžka ramena sily) je to klasická páka
gemini ti to vzsvetli lepsie :wink:

edit: a teraz sa idem hodit do bazéna kúpalisko :wink:

edit2: este ma napadlo k tomu krutaku: nakolko su tam najidealnejsie podmienky na spalovanie motor pracuje naj efektivnejsie. takze by som povedal ze krutak vypoveda o ucinnosti a pracovnych podmienkach pri danych otackach

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


16.7.07, 14:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Jasný...ale to je s tim výkonem ??? Je to vedlejší produkt točivého momentu ???


Vzorec rika ze: P=n*M, neboli ze okamzity vykon je nasobkem otacek a okamziteho krouticiho momentu.

Vzhledem k proudeni plynu a dalsim ztratam se tocivy moment k vysokym otackam snizuje. Maximalni vykon je v bode, kde se zacne moment zmensovat tak ze uz klesa i vykon, prestoze stoupaji otacky.

Uff. Tohle je maximum teorie co ze sebe dostanu a to v tom mam mozna jeste nejakou chybu, protoze kdyz to zkousim spocitat, nejak mi to nevychazi....

EDIT: Ahaaa... viz. http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=16 :

P= Mt . n / 9 549,3

P = výkon v kW

Mt = točivý moment v Nm

n = otáčky motoru za min.

EDIT2:

Ted uz mi to vychazi, zkuste si to spocitat: treba 120ka ma asi 90Nm pri 3000ot (pri asi 26kW) a rekneme 37kW pri 5000ot, coz je pri asi jenom 70Nm.

Teda ted tuning: Kdyby se motor naladil tak, ze bude 90Nm mit pri pri 4000ot, tak to bude uz vykon 36kW a tech 70Nm by mohl mit treba pri 6200ot, tak by to bylo asi 46kW.

Teoreticky by napriklad 120kovej motor mohl mit tech 90Nm pri 6000ot.. domaci ukol.. jakej to je vykon?


Zavodni 130ky mely maximalni otacky pres 8200 a vykon asi 90kW, coz je asitak 104Nm, jenze takovej motor ma volnobeh 2500otacek a s normalne odstupnovanou prevodovkou by to nemohlo vubec jet.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


16.7.07, 16:55
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Ford Escort 1986 1.6 XR3i 105 koní v 6000 ot.
140 Nm ve 4800 ot

Ford Focus 2000 1.8 16V ZETEC 115 koní v 5500 ot.
160 Nm někde asi u 3000 nebo výše

Asi tak...doufám že to tak je...


Ale zasa myslím, že ten pribeh krútiaceho momentu spôsobí to, že na tej XR3 si to omnoho lepšie užiješ...aspoň ja som sa vozil párkarát na XR3i r.v. 89m a ten nástup krúťaku pri cca 3500 ot...to bola paráda...

...áno, ten 1.8 Zetec potiahne už v nižších, preto asi v absolútnej hodnote pôjde lepšie...ale tie pocity...XR3i je super...takisto XR3i je 8 ventil, je to predsa len stará konštrukcia...ale z 1.6 ky v 1986 vyťažili hodne...zasa keď porovnám Xr3i a Focus 1,6 100 k, tak ten XR3i ide podľa mňa o poznanie lepšie...min. má športovú chrakteristiku...ale vaic papá...

...to bola óda na XR3i, ale fakt som mal z toho taký pocit...takto naladený motor by som chcel ten môj favo v šáde (nemyslím také parametre, ale priebeh výkonu a krúťaku...)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


16.7.07, 18:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Tú je vzťah výkonu a krútiaceho momentu celkom dobre vysvetlený:

http://www.tuning.sk/dokument-vykon_tocivy_moment

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


16.7.07, 18:36
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
"Vo svete sa však používajú dve definície pre konskú silu: HP podľa americkej normy a PS podľa európskej normy. Rozdiel medzi nimi je nasledovný: 1PS = 0,98632HP. Z čoho vyplýva, že „americké“ kone sú silnejšie. "
:lol: :lol: :lol:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


16.7.07, 19:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No jo 1,6 posledni ZETEC, je to kuze lina, no jede pekne, ale trva mu to :( 1,8 jede lip a zas o to vic zere :(
Neslo by to odchipovat aby se motor nezaobiral ekologii ale o to lip jel? :) Trebaze to odnese kat (jakoby se neresila technicka teoreticky) Precijen menit dve vacky ... je to docela draha sranda a stejne to chce chipnout aby tomu ECU rozumela :?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


16.7.07, 19:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
deekay píše:
"Vo svete sa však používajú dve definície pre konskú silu: HP podľa americkej normy a PS podľa európskej normy. Rozdiel medzi nimi je nasledovný: 1PS = 0,98632HP. Z čoho vyplýva, že „americké“ kone sú silnejšie. "
:lol: :lol: :lol:



A nebo by bylo dobry udavat vykon v klokanech, to bylo nekde na netu ... zkratku to ma taky "k" takze to nikdo nepozna, pak ma motor 120 nejakejch 100k :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


16.7.07, 19:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 220
Příspěvek 
BMM bych moc nechipoval, výkon to přidá nanejvíš nějakej kW, nedostaneš to co od toho čekáš. Jo, kdyby jsi měl MPi, tak je chip dobrej, dost tomu přidá. Jinak bych spíš jenom snížil hlavu(0.5mm), slícoval všechno co jde, vyhodil katalizátor, nalil dobrej olej a jezdil

_________________
Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG


16.7.07, 21:06
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Ale zasa myslím, že ten pribeh krútiaceho momentu spôsobí to, že na tej XR3 si to omnoho lepšie užiješ...aspoň ja som sa vozil párkarát na XR3i r.v. 89m a ten nástup krúťaku pri cca 3500 ot...to bola paráda...

...áno, ten 1.8 Zetec potiahne už v nižších, preto asi v absolútnej hodnote pôjde lepšie...ale tie pocity...XR3i je super...takisto XR3i je 8 ventil, je to predsa len stará konštrukcia...ale z 1.6 ky v 1986 vyťažili hodne...zasa keď porovnám Xr3i a Focus 1,6 100 k, tak ten XR3i ide podľa mňa o poznanie lepšie...min. má športovú chrakteristiku...ale vaic papá...

...to bola óda na XR3i, ale fakt som mal z toho taký pocit...takto naladený motor by som chcel ten môj favo v šáde (nemyslím také parametre, ale priebeh výkonu a krúťaku...)[/quote]

Tak mě to s XR3i taky strašně baví, ale v tu ránu pokud se nekrotim jezdim za 15 litrů..a že se nekrotim vypovídá fakt, že sem do Fordika za poslední měsic nalil benál za 1600 Kč :cry: :cry: :cry: pomalu začínám krachovat

Jezdim s timle vozítkem a zároveň generálkuju Rapida... :o málo peněž mizí... :cry:

Chcete někdo fotky Fordika ??? Je krapet natuněnej, tak jesi by byl zájem ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.7.07, 22:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
skoda ze som nestihol zareagovat ked sa to tu este len vyvyjalo......budem reagovat uplne nahodne, kedze vela ludi to tu ma pomylene a par ludi tu napisalo ako to vlastne je

skusim tak od podlahy

co je to krutiaci moment ? je to sila posobiaca na rotujuci bod (da sa povedat ze na paku) Newton x meter , a tato sila vystupuje z motora (z klukovky cez spojku) do prevodovky (nasobic krutiaceho momentu) cize v prevodovke ziskame "silu" ale stratime otacky (nieco za nieco)

Krutiaci moment je dany hlavne obsahom motora, to je to z cim vacsinou nepohneme a jeho horna hranica u maloobjemovych ladenych motorov je dana objemom (celkom sranda) 1150ccm - max 110 Nm , 1300ccm - max 135 Nm atd

u seriovych vozidiel sa vrchol krutiaceho momentu pohybuje medzi 3000-3500 ot/min , vtedy ma motor najvyhodnejsiu spotrebu
a ked okolo 3000 ot date plny plyn na dvojke, Nm bude to co vas zatlaci do sedacky

vykon u aut sa neda nijako zmerat ani odvazit, da sa zmerat iba krutiaci moment a podla danych otacok k Nm sa vypocita vykon, krasny vzorcek tu uz bol uvedeny (ten s bulharskou konstantou :) )

cize mame nejakych 100 Nm na favorite a pri 3000 otackach z toho mame 43 HP (horse power) a potom Nm pomaly klesaju az do bodu ked zacnu klesat rychlejsie a otacky to uz nestihaju dohanat, tam je max vykon cize napr. 90 Nm pri 5000 otackach

Nm zdvihneme tak ze zvysime objemovu ucinnost motora, stredny ucinny tlak, znizime tepelne straty a trecie odpory- preto sa da spravit lepsi motor aj bez vacky, len treba prist ako na to !!! :shock:

a co spravi ostra vacka ??? 95 % ludi tu ani len netusi ze pri nasavani zmesi do valca sa zmes nasava aj ked piest uz ide hore, je to vdaka zotrvacnosti, je to 4. faza plnenia - doplnovanie. "ostra vacka" zatvara sacie ventily o 15-25 ° neskor a preto ide motor ho vyssich otackach lepsie, vdaka doplnovaniu dostaneme do valca viac cerstvej zmesy a tym padom zvysime plniacu ucinnost motora

pokracovanie.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


17.7.07, 00:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
ostra vacka robi aj dalsie vymozenosti - napriklad ze ma vyssi zdvih a viac otvara ventily - celkom super vec :D
saci ventil sa aj skor otvori a pri zacati pohybu piestu do dolnej uvrate je uz uplne otvoreny

vyfuk a ladene zvody sluzia na perfektne vyplachovanie valcov, cim lepsie su zvody naladene, tym lepsia je plniaca ucinnost - cerstva zmes sa nemusi miesat zo spalinami - perfektny vyplach je zabezpeceny nie vytlacanim piestu ale vytahovanim zotrvacnostou ostatnych spalin, preto musia byt zvody tolko cm dlhe, tolko mm siroke a obalene tepelnou paskou aby vyfukove plyny nechladli (lebo ked chladnu, stracaju rychlost..... :( )

a co urobi vyfukovy ventil na ostrej vacke ? otvori sa skor, este predtym nez piest pride do dolnej uvrate a pohyb piestu vytlaca spaliny do vyfuku........neskor sa aj zatvori, to vznika prieplach cez otvoreny saci ventil ANO citate spravne, sucastne su otvorene oba ventily a vtedy prejde aj cast cerstvej zmesy do vyfuku (viacmenej ostro ladene motory) na seriovkach sa to deje iba par stupnov pootocenia klukoveho hriadela

to takzvane prekrytie ventilov - strih, sposobuje nepravidelny volnobeh , neskore zavretie sacieho ventilu sposobuje ze motor nejde v nizkych otackach lebo cast zmesy je vytlacana spat do sania a podobne - vyber vacky je z pohladu pouzivania motora velmi dolezite

tak, takze ostrejsia vacka posune cele pracovne pasmo motoru do vyssich otacok, maximum je uz 4000 a neni to 100 Nm ale 115 vdaka upravam, bez ktorych sa ostrejsie ladeny motor nezaobide......tym padom sa posunu aj maximalne otacky - pri 5000 je este stale dostatok Nm a vykon veselo stupa - preto motory oziju aj vo vyssich otackach

pokracovanie....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


17.7.07, 00:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
ked tovarensky ladici skodoviek mali urcitu objemovu hranicu, museli motory hnat na otackach, to je liek na vykon pri malo objemovych motoroch - vid napr. Suzuki 1100ccm - 180 koni v zaklade pri 15 000 otackach

len vackou sa nedaju nahanat otacky, lebo pri urcitych otackach uz nevieme do motora dostat cerstvu zmes - pomozeme tomu dvojitymi karburatormi (robia rovnaku zmes pre kazdy valec :lol: ) , siroke ladene sanie (rezonancia sania - to je nadlho) , velke kanale v hlave, velke ventily a podobne.....ten vzduch co leti do valcov obrovskou rychlostou nesmie nic brzdit a pritom na seriovom motore ho brzdi vsetko :cry:

uz som dost unaveny, chce sa mi spat, viac popisem ked bude o to zaujem....

tieto poznatky mam z Katedry spalovacich motorov a uspesne ich vyuzivam :D

vid sprint 80HP favo motoru

http://www.youtube.com/watch?v=elfkNGdUO0w


obdivujem tych co to citali do konca 8)

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


17.7.07, 00:57
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Hezké a vyčerpávající.... :wink: :wink:


17.7.07, 07:07
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Bomba...todle bych vydržel číst celý den...tak vačice mi vždy zhruba takle jasná...že se v serií ho**o udělá a spíše kurvý motor pokud na to není upraven.

A s tim výkonem sem měl pravdu tedy, že je to vedleší produkt točivého momentu ??? Podle vzorců... :?:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


17.7.07, 09:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz