Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 13:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Funkčnost lamda sondy 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Kristensen píše:
pro 1,3 MPi a 1,6 MPi jsou stejné


a navíc ji napereš třeba do forda eskorta 2.0, jen použiješ tu fordáckou přípojku pracuje stejně miloš


27.8.07, 07:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
byl bych rád kdyby se tím někdo zabýval třeba sadra, michal, nebo někdo za domácí úkol jak lambáda přesně pracuje a jak se dá proměřit, já mám zrovna problém s feldou MPi nejsilnější verze, má závadu vyhřívání lambády a projevuje se to tak, že blbne volnoběh, třeba máš 2000 brnkeš o plyn a je tam 830 program vag scope nekomunikuje stále vyhledává a nic, lambáda se měnila, a jediný problém je tam vykochaný kat a možná příčina této závady podle vis je netěsnost výfukové soustavy tak jsem z toho blázen, auto už blbne rok, závady v paměti 0 pořád se čistila klapka,taky se měnila, měnilo se těsnění, palivový filtr, měřil se tlak čerpadla, zapalovací lištu jsem měřil na na fábce ta má inteligentnější řj, až v průběšhu prázdnin to nahlásilo závadu vyhřívání lambády miloš


27.8.07, 08:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
lambádu mám naštudovanú dosť podrobne, je tam veľa faktorov ktoré to ovplyvňujú, základom je tesnosť výfuku minimalne za diel kde je lambda, ak to niekde prisáva vzduch zvonku ten obsahuje kyslík ktorý lambda meria, samozrejmosťou sú liatinové, alebo antikórové diely po lambdu, v plechu za tepla vziká kysličník a ten lambdu "zblbne", lambda vlastne meria obsah kyslíka v plynoch, a kyslík ktorý sa nedokáže spáliť znamená chudobnú zmes, tak vtedy ECU tú zmes v podstate obohatí a naopak, alebo skôr vyváži proces spalovania....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


27.8.07, 09:53
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michalkatka píše:
lambádu mám naštudovanú dosť podrobne, je tam veľa faktorov ktoré to ovplyvňujú, základom je tesnosť výfuku minimalne za diel kde je lambda, ak to niekde prisáva vzduch zvonku ten obsahuje kyslík ktorý lambda meria, samozrejmosťou sú liatinové, alebo antikórové diely po lambdu, v plechu za tepla vziká kysličník a ten lambdu "zblbne", lambda vlastne meria obsah kyslíka v plynoch, a kyslík ktorý sa nedokáže spáliť znamená chudobnú zmes, tak vtedy ECU tú zmes v podstate obohatí a naopak, alebo skôr vyváži proces spalovania....


to bych michale všechno chápal, ale jak přesně měřit vagem její funkčnost, co mám knihu tak je to jednoduché připojíme přístroj SP 300730 a měříme, takový nemám mám vag, osciloskop, A/V ohmetr, nic víc, nevím jak zkoumat vyhřívání, a reakci na kyslíkový šok že odpojíš jeden vstřikovač, prostě su blb miloš


27.8.07, 10:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Na lambde vytiahnutej z auta môžeš v podstate iba multimetrom zmerať, či nemá prerušené vyhrievanie. Medzi pinmi 1 a 2 by si mal pri izbovej teplote namerať odpor 1 až 5 ohmov. Celkovú funkčnosť lambdy zmeráš iba cez VAG na bežiacom motore. Výstupné napätie lambdy by malo cyklovať medzi 0 až 1 V aspoň 30 krát za minútu.
Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


27.8.07, 14:27
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
MAJO píše:
Na lambde vytiahnutej z auta môžeš v podstate iba multimetrom zmerať, či nemá prerušené vyhrievanie. Medzi pinmi 1 a 2 by si mal pri izbovej teplote namerať odpor 1 až 5 ohmov. Celkovú funkčnosť lambdy zmeráš iba cez VAG na bežiacom motore. Výstupné napätie lambdy by malo cyklovať medzi 0 až 1 V aspoň 30 krát za minútu.
Obrázek Obrázek Obrázek


no to je přesně ono díky, já na ty měřeně hodnoty lambády čumím jakože odborník a toto je ono co jsem k tomu potřeboval, co mám manuál tak to tam není díky moc miloš


27.8.07, 14:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1430
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Drak píše:
Lambdu v náhradě seženeš už od pětikila, zajdi do APM a tam ti podle čísla najdou náhradu, já ju mám, originál stála asi 2500 a v náhradě za 560 a vzhledem k tomu, že mám dvě, tak nebylo co řešit, zatím jezdí 20.000 km a dostávají řádně na pr**l a bez problému.


Tak já teĎ budu mít jednu z 1.6 MPI z bouračky za 250Kč a jednu z 1.3 MPI za 300Kč, tak se uvidí, jestli se můj problém vyřeší. Hlavně potřebuju vybouchat vnitřek toho katu. Doufám, že to půjde tak v pohodě, jak mi popisoval miloš. Jinak asi nemá cenu tam tu lambdu strkat, když je vadnej kat ne? Jestli mi ten klat třeba nezničil tu lambdu....

_________________
Felinka Combi 1.6 GLX :P
Obrázek


27.8.07, 17:30
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Jura píše:
Drak píše:
Lambdu v náhradě seženeš už od pětikila, zajdi do APM a tam ti podle čísla najdou náhradu, já ju mám, originál stála asi 2500 a v náhradě za 560 a vzhledem k tomu, že mám dvě, tak nebylo co řešit, zatím jezdí 20.000 km a dostávají řádně na pr**l a bez problému.


Tak já teĎ budu mít jednu z 1.6 MPI z bouračky za 250Kč a jednu z 1.3 MPI za 300Kč, tak se uvidí, jestli se můj problém vyřeší. Hlavně potřebuju vybouchat vnitřek toho katu. Doufám, že to půjde tak v pohodě, jak mi popisoval miloš. Jinak asi nemá cenu tam tu lambdu strkat, když je vadnej kat ne? Jestli mi ten klat třeba nezničil tu lambdu....


lambádu ti zničí akorát studená kapalina že praskne ale ten kat to uvidíš sám, jestli to má na to vliv to jsem tu psal že MPi s vykochaným katem projde emisema v horní hranici, ale jestli to má vliv na lambádu to tu časem vyřešíme to na té feldě 1.3 řeším už rok a právě v sobotu jsem zjistil tu závadu s lambádou dokonce dvě, čísla závad si už nepamatuji, ale jsou v tom autě tak je sem časem napíšu a uvidíme miloš


27.8.07, 18:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1430
Bydliště: Brno
Příspěvek 
No já tu lambdu budu měnit příští týden a taky kuchat ten katalyzátor, tak opravdu doufám, že mi půjde nastartovat i bez plynu a snad mi i klesne spotřeba z těch 11 litrů a hlavně už mi to pod tím autem nebude hučet... Pak dám vědět, jak to semnou dopadlo

_________________
Felinka Combi 1.6 GLX :P
Obrázek


27.8.07, 18:52
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1430
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Tak dneska mi došla ta lambda a hned jsem změřil tu průchodnost...ta je vpohodě, pak jsem chtěl zkusit to vyhřívání, tak sem to v autě jen zapojil na ten konektor a zahřívá se to... takže to taky funguje, ale když sem startoval, tak furt stejně blbý jako předtím a to by tot tomu snad na ten začátek nemělo vadit, že to není ve výfuku ne? při startu tam snad musí být stejně jako venku ne? Možná sem teda lama a dělám to úplně blbě....No a chtěl bych změřit ten signál, jestli to dává té řídící jednotce, ale jak? Když je to zapojené a nedostanu se na ty kontakty?

_________________
Felinka Combi 1.6 GLX :P
Obrázek


29.8.07, 16:27
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Bez toho aby si mal lambdu nahodenú vo výfuku to asi moc nevyskúšaš. Inak lambda regulácia začína pracovať cca 30 sekúnd po naštartovaní motora. Ale či pracuje, to bez VAG-u nezistíš.

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


29.8.07, 19:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1430
Bydliště: Brno
Příspěvek 
No tak to je v prdeli..... nastříkal sem tu lambdu včera nechal přes noc a ta noční sociální pracovnice prostě za boha nejde povolit... Takže zase hurá servis :o

_________________
Felinka Combi 1.6 GLX :P
Obrázek


30.8.07, 08:55
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Jura píše:
No tak to je v prdeli..... nastříkal sem tu lambdu včera nechal přes noc a ta *cenzurováno* prostě za boha nejde povolit... Takže zase hurá servis :o


přihřát autogenem, jednou jsem i obvařil kolem falešný svar co2 a šlo to, na 1.3 byla tak zhoblovaná, že jsem musel vymontovat celý první díl a povolil to ve svěráku, každopádně nářadí musíš mít velmi přesné miloš


30.8.07, 09:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
jj, přesně tak co nejpřesnější klíč, jinak u některých aut jdou ty konektory rozebrat a po kabelu jde navlíct prstýnkovej klíč

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


30.8.07, 10:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Pak se vztekaj že jin to nejde
Před chvílí jsem to dodělal, Forman nebyl schopnej vyjet kopec ani na dvojku. To už je asi 4tej za léto.

Obrázek

Obrázek


Pro neznalé, jsou to zalepený vnitřnosti z katu, už teda po mém zásahu rozdrolený.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


30.8.07, 10:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz