Autor |
Zpráva |
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
taky olej je dobry na preplach, alebo do strojov kde az tak nezalezi na motore, vylietane 120cky atd....
jazdim na valvoline 10w40 polosynt a parada.......btw minuly rok som jazdil 1490tku na Tirmane a islo to pekne (olej s intervalom vymeny 40-50 000km , pre kamiony) kamos mal toho vela lial to do vsetkeho a vsetko doteraz slape
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
12.9.07, 13:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
Do obyčejný škodovky jsem lil stáčenou patnáctku za 35Kč litr a v pohodě, takž takový ty příspěvky typu "Maximálně namazat vrata, ale takovýhle hnůj nemá v motoru co dělat..." jsou podle mě zcestný. Obyčejná škodovka polkne všechno a když budu mít jednu, ve který budu mít polosyntetiku od Castrola a ve druhý budu mít tenhle podle tebe sráč, tak ty to stejně nepoznáš. Pro škodovku je naopak lepší hustší olej, kterej líp vymezí vůle, než řídkej a stále svítící kontrolka mazání při nedostatečným tlaku a navíc to všude stejně bude blít, takže je to škoda peněz.
Gemini: "jazdim na valvoline 10w40 polosynt a parada......." // Já závodil se škodovkou a lil jsem tam zmiňovanej stáčenej a paráda, stejně tak jako pro tebe. Jak říkám, NEPOZNÁŠ CO TAM MÁŠ. Jo vlastně jo, když tam naleješ plnou syntetiku tak to poznáš až se ti rozpustí karbon a zadře motor.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
13.9.07, 16:25 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Podle mě můj příspěvek zcela zcestný nebyl, podezřele levné oleje neznámých značek z hypermarketů přeci musí být levné proto, že je vyrábějí z méně kvalitních (a tudíž levnějších) surovin, ne?
Pokud chce levný olej pro škodovku, ať koupí alespoň Mogul M6AD, to je cca 240kč/4l.
Ale LIDL-OIL ne!
Edit : Pokud tedy má motor který si bere olej 1:1 s benzínem tak pak klidně, to už vadit nebude
Ale jestli má alespoň trochu slušný motor tak bych ho tam skutečně nelil...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.9.07, 16:51 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
A já ti říkám, že to nepoznáš. To je jen tvůj subjektivní názor, který je podle mě založen pouze na ceně výrobku a místě prodeje.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
13.9.07, 17:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Asi nemá příliš významu se nějak dlouze přít, ale máš pravdu, můj názor je založen na místě prodeje (hypermarket) , ceně (velmi nízká) a hlavně neznámého výrobce..
Může to být třeba viskozitou odpovidající 15W-40, ale nebudou v tom různá aditiva buď vůbec, nebo jen ve velmi omezené míře což bude mít za následek značné zanášení motoru, nemluvě o nutnosti značného zkrácení výměnných lhůt, takže se neušetří nic..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.9.07, 17:17 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6584 Bydliště: Kosice
|
pre mna hovori proti hlavne predajca (Lidl).
V nemeckych hypacoch nekupujeme nic okrem jedla, ale co sledujem aj to jedlo, tak dost velka cast produktov v kauflande je made in poland. Raz tam otec kupil varnu kanvicu, ze si v praci bude robit kavu. Dosiel domov a zistil, ze tlacidlo nezasekava, tak siel reklamovat a ked si vyberal nahradnu, rozobral pol palety varnych kanvic a nenasiel ani jednu funkcnu. Takze by som sa vobec necudoval, keby ten olej bol nejaky zmetkovy, z dna cisterny, alebo niecim znecisteny.
Proste pre mna za mna nech je aky chce, kauflandu a lidlu sa vyhybam ako dracula cesnaku.
PS: pravne oddelenie Lidl a Kaufland ma po precitani tohto prispevku plne pravo zalovat ma za spinenie dobreho mena ;)
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
13.9.07, 17:21 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Šemik píše: podezřele levné oleje neznámých značek z hypermarketů přeci musí být levné proto, že je vyrábějí z méně kvalitních (a tudíž levnějších) surovin, ne?
Až tak to zas pravda není, při mojem odběru se dostanu na litr Hekry 15W40 M7ADSIII turbo na nějakých 52 Kč a to na tom má marži minimálně 1 distributor, což svědčí o pořizovací nebo spíš výrobní ceně oleje
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
13.9.07, 17:28 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
Šemik píše: Asi nemá příliš významu se nějak dlouze přít, ale máš pravdu, můj názor je založen na místě prodeje (hypermarket) , ceně (velmi nízká) a hlavně neznámého výrobce.. Může to být třeba viskozitou odpovidající 15W-40, ale nebudou v tom různá aditiva buď vůbec, nebo jen ve velmi omezené míře což bude mít za následek značné zanášení motoru, nemluvě o nutnosti značného zkrácení výměnných lhůt, takže se neušetří nic..
Celou dobu se bavíme o zaprdlých škodovkách, v jejichž motorech se vůle počítá na milimetry, ty vozy byly konstruovány v době, kdy žádný aditiva neznali a taky to jezdilo. Teď jsou navíc daleko víc "vyhoněný" takže tomu motoru je to takříkajíc úplně jedno co tam naleješ. Až budeš mít závodní motor o výkonu 130koní s maximálním vymezením vůlí, tak prosim, to potom jo, ta si samozřejmě zaslouží velice kvalitní olej, ale 95% jezdících škodovek sežere jakýkoliv nový olej. To je muj názor a je podložen zkušeností.
PS: Hlavně když ti u škodovky odejde motor, tak zadarmo seženeš jinej a jezdíš vesele dál, takže veškerý investice do lepšího oleje jsou šuma fuk.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
13.9.07, 17:44 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Speeder píše: A já ti říkám, že to nepoznáš. To je jen tvůj subjektivní názor, který je podle mě založen pouze na ceně výrobku a místě prodeje.
Moje zkušenost je taková že to bylo poznat po dvou výměnách oleje (Favorit najeto cca 100 000: výměny 10 000 + 10 000 km)
Když se ten Lidl olej objevil tak si ho tady jeden pán co ke mě jezdí koupil, snažil jsem se ho přesvědčit že to není to pravé ale nechtěl se nechat zlomit, takže jsem mu ho tam nalil. Motor byl před tím krásně čistý, alespoň na vahadlech, to vím na 100% protože při každé výměně kontroluju ventilovou vůli. Přijel po těch prvních 10 000 a už ho měl opět zase v autě, no mě bylo divný že jsou vahadla najednou začerněný a prostoru kolem vahadel už není vydět čistej hliník hlavy, no nic vyměnil jsem olej, pozeptal se jak to jede nebo jestli to nežere olej, že by to jako foukalo spaliny přes ventyly do olejovýho prostoru. Nic nápadnýho kromě toho že říkal že má dojem že je možná takovej hlučnější, za 10 000 to sežralo necelej litr takže majitel řikal že nedolejval protože to nemělo smysl. Po čase přišla další výměna a to už teda byla síla. Po sundání ventilovýho víka jsem nevěřil vlastním očím, všechno černý jak bota, to byla 3-4mm vrstva něčeho mazlavýho neidentifikovatelnýho. Takže telefon majiteli, cesta pro něj a nakonec domluva: Sundat vanu a boční víko na tyčky,vydrbat, otřít co kde půjde, výplachový olej, nový olej, po 5000km výměna a pak už zase po deseti. Úspěch byl tkřka stoprocentní, motor byl opět čistej a opět se vrátil dojem že i stichnul.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
13.9.07, 17:53 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jakým olejem a jak dlouho proplachuješ?
Leonid by to asi taky potřeboval....
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.9.07, 17:57 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6584 Bydliště: Kosice
|
ono, pokial to neni additivovany detegrentny olej, tak nejde o to, ake vole motor ma, na co bol stavany, ale skor o to, ze ten olej je naozaj ksunt.
ak nie je additivovany, tak sa budu v kanaloch a na sucastiach vystavenych stekajucemu oleju robit karbonove usadeniny, ak nie je detergentny, budu sa robit voskove usadeniny. to uz konstrukcia motora nijako nezmeni.
ano, motor sice bol navrhnuty v roku 1963, ked o additivach a detergentoch mozno ani nepoculi, ale intervaly na vymenu oleja su uz urcovane pre AD oleje, navyse je tomu zrejme prisposobena aj konstrukcia hrubeho filtra oleja atd. (to su prave tie drobne zmeny, na ktore sa prijde az vtedy, ked nahradna suciastka do motora nepasuje).
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
13.9.07, 18:00 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
Kristensen píše: Speeder píše: A já ti říkám, že to nepoznáš. To je jen tvůj subjektivní názor, který je podle mě založen pouze na ceně výrobku a místě prodeje. Moje zkušenost je taková že to bylo poznat po dvou výměnách oleje (Favorit najeto cca 100 000: výměny 10 000 + 10 000 km) Když se ten Lidl olej objevil tak si ho tady jeden pán co ke mě jezdí koupil, snažil jsem se ho přesvědčit že to není to pravé ale nechtěl se nechat zlomit, takže jsem mu ho tam nalil. Motor byl před tím krásně čistý, alespoň na vahadlech, to vím na 100% protože při každé výměně kontroluju ventilovou vůli. Přijel po těch prvních 10 000 a už ho měl opět zase v autě, no mě bylo divný že jsou vahadla najednou začerněný a prostoru kolem vahadel už není vydět čistej hliník hlavy, no nic vyměnil jsem olej, pozeptal se jak to jede nebo jestli to nežere olej, že by to jako foukalo spaliny přes ventyly do olejovýho prostoru. Nic nápadnýho kromě toho že říkal že má dojem že je možná takovej hlučnější, za 10 000 to sežralo necelej litr takže majitel řikal že nedolejval protože to nemělo smysl. Po čase přišla další výměna a to už teda byla síla. Po sundání ventilovýho víka jsem nevěřil vlastním očím, všechno černý jak bota, to byla 3-4mm vrstva něčeho mazlavýho neidentifikovatelnýho. Takže telefon majiteli, cesta pro něj a nakonec domluva: Sundat vanu a boční víko na tyčky,vydrbat, otřít co kde půjde, výplachový olej, nový olej, po 5000km výměna a pak už zase po deseti. Úspěch byl tkřka stoprocentní, motor byl opět čistej a opět se vrátil dojem že i stichnul.
Abys odvedl stoprocentní práci, musel bys rozebrat komplet motor aby ses toho zbavil, ale že měl černý víka je úplně normální. Jestli spíš to mazlavý neidtefikovatelný nebyl olej s vodou. To je potom pěkná sračička a je toho velká vrstva. U Favorita je to naprosto běžný, že se kroutí hlavy a podpalujou těsnění, takže to bylo asi spíš tenhle problém než kvalita oleje. Že stichnul, to bude asi jen psychologickej dojem. Favorit nemůže stichnout. Leda, že by umřel úplně.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
13.9.07, 18:18 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Speeder píše: Kristensen píše: Speeder píše: A já ti říkám, že to nepoznáš. To je jen tvůj subjektivní názor, který je podle mě založen pouze na ceně výrobku a místě prodeje. Moje zkušenost je taková že to bylo poznat po dvou výměnách oleje (Favorit najeto cca 100 000: výměny 10 000 + 10 000 km) Když se ten Lidl olej objevil tak si ho tady jeden pán co ke mě jezdí koupil, snažil jsem se ho přesvědčit že to není to pravé ale nechtěl se nechat zlomit, takže jsem mu ho tam nalil. Motor byl před tím krásně čistý, alespoň na vahadlech, to vím na 100% protože při každé výměně kontroluju ventilovou vůli. Přijel po těch prvních 10 000 a už ho měl opět zase v autě, no mě bylo divný že jsou vahadla najednou začerněný a prostoru kolem vahadel už není vydět čistej hliník hlavy, no nic vyměnil jsem olej, pozeptal se jak to jede nebo jestli to nežere olej, že by to jako foukalo spaliny přes ventyly do olejovýho prostoru. Nic nápadnýho kromě toho že říkal že má dojem že je možná takovej hlučnější, za 10 000 to sežralo necelej litr takže majitel řikal že nedolejval protože to nemělo smysl. Po čase přišla další výměna a to už teda byla síla. Po sundání ventilovýho víka jsem nevěřil vlastním očím, všechno černý jak bota, to byla 3-4mm vrstva něčeho mazlavýho neidentifikovatelnýho. Takže telefon majiteli, cesta pro něj a nakonec domluva: Sundat vanu a boční víko na tyčky,vydrbat, otřít co kde půjde, výplachový olej, nový olej, po 5000km výměna a pak už zase po deseti. Úspěch byl tkřka stoprocentní, motor byl opět čistej a opět se vrátil dojem že i stichnul. Abys odvedl stoprocentní práci, musel bys rozebrat komplet motor aby ses toho zbavil, ale že měl černý víka je úplně normální. Jestli spíš to mazlavý neidtefikovatelný nebyl olej s vodou. To je potom pěkná sračička a je toho velká vrstva. U Favorita je to naprosto běžný, že se kroutí hlavy a podpalujou těsnění, takže to bylo asi spíš tenhle problém než kvalita oleje. Že stichnul, to bude asi jen psychologickej dojem. Favorit nemůže stichnout. Leda, že by umřel úplně.
no, myslím že kristensen asi špatnou hlavu pozná
|
13.9.07, 18:30 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
No nebyl bych si tim tak jistej, když otevře víko a najde tam něco "mazlavýho neidentifikovatelnýho" jestli tomu dostatečně rozumí. Nevím, připadá mi, jako by jste se celou dobu bavili o PDčku z pašíka a ne o motoru škoda doslova simply clever.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
13.9.07, 18:34 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
Vít Široký píše: no, myslím že kristensen asi špatnou hlavu pozná
taky bych rekl...a co se tyce tech oleju. Kazdy at si lije do auta co uzna za vhodne. Ja bych tam nejake nezanckove taky nedal. Nepoznam to treba na chodu motoru ale na jeho zivotnosti urcite. A co se tyce vybehanych starych motoru...tam je to vazne jedno. Taky od ted prechazim na M7ADSIII Turbo...predtim nejake Paramo.
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
13.9.07, 18:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 70 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|